Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: uncover
The following shall not carry out
uncovered
sales of transferable securities, money market instruments or other financial instruments referred to in points (e), (g) and (h) of Article 50(1):

Następujące podmioty nie mogą prowadzić
niepokrytej
sprzedaży zbywalnych papierów wartościowych, instrumentów rynku pieniężnego lub innych instrumentów finansowych określonych w art. 50 ust. 1 lit....
The following shall not carry out
uncovered
sales of transferable securities, money market instruments or other financial instruments referred to in points (e), (g) and (h) of Article 50(1):

Następujące podmioty nie mogą prowadzić
niepokrytej
sprzedaży zbywalnych papierów wartościowych, instrumentów rynku pieniężnego lub innych instrumentów finansowych określonych w art. 50 ust. 1 lit. e), g) i h):

restrictions on borrowing, lending and
uncovered
sales;

ograniczeń w zakresie udzielania i zaciągania pożyczek i
niepokrytej
sprzedaży;
restrictions on borrowing, lending and
uncovered
sales;

ograniczeń w zakresie udzielania i zaciągania pożyczek i
niepokrytej
sprzedaży;

...recital 11 does not change the basic production levy and the B levy. For that marketing year, the
uncovered
overall loss calculated following the method referred to in recital 11 amounts to EUR...

...wpływa na wysokość podstawowej opłaty produkcyjnej ani opłaty B. Za ten rok gospodarczy całkowita
niepokryta
strata, obliczona zgodnie z metodą, o której mowa w motywie 11, wynosi 57648788 EUR....
For the 2004/2005 marketing year, the application of the method referred to in recital 11 does not change the basic production levy and the B levy. For that marketing year, the
uncovered
overall loss calculated following the method referred to in recital 11 amounts to EUR 57648788. The coefficient referred to in Article 16(2) of Regulation (EC) No 1260/2001 should therefore be set.

Zastosowanie metody, o której mowa w motywie 11, w odniesieniu do roku gospodarczego 2004/2005 nie wpływa na wysokość podstawowej opłaty produkcyjnej ani opłaty B. Za ten rok gospodarczy całkowita
niepokryta
strata, obliczona zgodnie z metodą, o której mowa w motywie 11, wynosi 57648788 EUR. Należy zatem ustalić współczynnik, o którym mowa w art. 16 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001.

For the 2001/2002 marketing year, the
uncovered
overall loss calculated following the method referred to in recital 11 amounts to EUR 14123937. The coefficient referred to in Article 16(2) of...

Za rok gospodarczy 2001/2002 całkowita
niepokryta
strata, obliczona zgodnie z metodą, o której mowa w motywie 11, wynosi 14123937 EUR. Współczynnik, o którym mowa w art. 16 ust. 2 rozporządzenia (WE)...
For the 2001/2002 marketing year, the
uncovered
overall loss calculated following the method referred to in recital 11 amounts to EUR 14123937. The coefficient referred to in Article 16(2) of Regulation (EC) No 1260/2001 should be set accordingly and should be applicable retroactively for that marketing year.

Za rok gospodarczy 2001/2002 całkowita
niepokryta
strata, obliczona zgodnie z metodą, o której mowa w motywie 11, wynosi 14123937 EUR. Współczynnik, o którym mowa w art. 16 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001, powinien zostać ustalony odpowiednio i stosowany z mocą wsteczną w odniesieniu do tego roku gospodarczego.

...the proceeds from the basic production levy and the B levy. For the 2004/05 marketing year, this
uncovered
overall loss amounts to EUR 133529997. The coefficient referred to in Article 16(2) of Reg

...strata zarejestrowana zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 wymienionego rozporządzenia nie została w pełni
pokryta
wpływami z podstawowych opłat produkcyjnych i opłaty B. W odniesieniu do roku...
Article 16(1) of Regulation (EC) No 1260/2001 provides that an additional levy is to be charged where the overall loss recorded in accordance with Article 15(1) and (2) of that Regulation is not fully covered by the proceeds from the basic production levy and the B levy. For the 2004/05 marketing year, this
uncovered
overall loss amounts to EUR 133529997. The coefficient referred to in Article 16(2) of Regulation (EC) No 1260/2001 should therefore be set.

Artykuł 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 przewiduje, że opłata dodatkowa wymagana jest w przypadku gdy całkowita strata zarejestrowana zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 wymienionego rozporządzenia nie została w pełni
pokryta
wpływami z podstawowych opłat produkcyjnych i opłaty B. W odniesieniu do roku gospodarczego 2004/2005 ta całkowita,
niepokryta
strata wynosi 133529997 EUR. Należy zatem ustalić współczynnik, o którym mowa w art. 16 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001.

...basic production levy and the B levy. For the 2004/2005 marketing year, the new calculation method
uncovered
overall loss amounts to EUR 125129948. The coefficient referred to in Article 16(2) of...

Artykuł 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 stanowi, że nakłada się dodatkową opłatę, jeżeli całkowita strata odnotowana zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 wymienionego rozporządzenia nie jest w...
Article 16(1) of Regulation (EC) No 1260/2001 provides that an additional levy is to be charged where the overall loss recorded in accordance with Article 15(1) and (2) of that Regulation is not fully covered by the proceeds from the basic production levy and the B levy. For the 2004/2005 marketing year, the new calculation method
uncovered
overall loss amounts to EUR 125129948. The coefficient referred to in Article 16(2) of Regulation (EC) No 1260/2001 should therefore be set.

Artykuł 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 stanowi, że nakłada się dodatkową opłatę, jeżeli całkowita strata odnotowana zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 wymienionego rozporządzenia nie jest w pełni pokrywana z wpływów z podstawowej opłaty produkcyjnej i opłaty B. W odniesieniu do roku gospodarczego 2004/2005 nowa metoda obliczeniowa wykazała całkowita stratę w wysokości 125129948 EUR. Należy zatem ustalić współczynnik, o którym mowa w art. 16 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001.

...are closely linked, since the notification and publication thresholds and the determination of
uncovered
credit default swaps depend on the definitions and the methods of calculation of short pos

...sobą ściśle powiązane, ponieważ progi powodujące obowiązek zgłoszenia i publikacji oraz określanie
niepokrytych
swapów
ryzyka
kredytowego zależą od definicji i metod obliczania pozycji krótkich,...
The provisions in this Regulation are closely linked, since the notification and publication thresholds and the determination of
uncovered
credit default swaps depend on the definitions and the methods of calculation of short positions while the provisions on significant falls in the value of financial instruments and falls in the liquidity of sovereign debt markets and the determination of adverse events are inextricably linked.

Przepisy niniejszego rozporządzenia są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ progi powodujące obowiązek zgłoszenia i publikacji oraz określanie
niepokrytych
swapów
ryzyka
kredytowego zależą od definicji i metod obliczania pozycji krótkich, natomiast przepisy w sprawie znacznych spadków wartości instrumentów finansowych i płynności rynków długu państwowego oraz przepisy dotyczące określania niekorzystnych zdarzeń są ze sobą nierozerwalnie powiązane.

...to be notified to a competent authority and where a competent authority suspends restrictions on
uncovered
credit default swap transactions for the purposes of determining the significant uncovered

...zgłoszona właściwemu organowi, jak i – w przypadku gdy właściwy organ zawiesi ograniczenia na
niepokryte
transakcje na swapach ryzyka kredytowego – do celów ustalenia znacznej niepokrytej pozycj
The credit default swap position should be taken into account both for the purposes of determining whether a natural or legal person has a significant net short position relating to sovereign debt that needs to be notified to a competent authority and where a competent authority suspends restrictions on
uncovered
credit default swap transactions for the purposes of determining the significant uncovered position in a credit default swap relating to a sovereign debt issuer that needs to be notified to the competent authority.

Pozycja z tytułu swapu ryzyka kredytowego powinna być uwzględniona zarówno do celów ustalenia, czy osoba fizyczna lub prawna posiada znaczną pozycję krótką netto dotyczącą długu państwowego, która powinna zostać zgłoszona właściwemu organowi, jak i – w przypadku gdy właściwy organ zawiesi ograniczenia na
niepokryte
transakcje na swapach ryzyka kredytowego – do celów ustalenia znacznej niepokrytej pozycji z tytułu swapu ryzyka kredytowego dotyczącej emitenta długu państwowego, która powinna zostać zgłoszona właściwemu organowi.

If the resulting number is positive the position shall be considered to be an
uncovered
credit default swaps position in accordance with Article 4(1) of Regulation (EU) No 236/2012.

Jeżeli wynik jest dodatni pozycja uznawana jest za
niepokrytą
pozycję z
tytułu
swapu
ryzyka
kredytowego z
tytułu
długu
państwowego
zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 236/2012.
If the resulting number is positive the position shall be considered to be an
uncovered
credit default swaps position in accordance with Article 4(1) of Regulation (EU) No 236/2012.

Jeżeli wynik jest dodatni pozycja uznawana jest za
niepokrytą
pozycję z
tytułu
swapu
ryzyka
kredytowego z
tytułu
długu
państwowego
zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 236/2012.

...of sovereign debt markets, natural or legal persons should be prohibited from entering into such
uncovered
credit default swap positions.

...rynków długu państwowego, osoby fizyczne lub prawne powinny mieć zakaz zajmowania takich
niepokrytych
pozycji związanych ze swapami
ryzyka
kredytowego.
Since entering into a sovereign credit default swap without underlying exposure to the risk of a decline in the value of the sovereign debt could have an adverse impact on the stability of sovereign debt markets, natural or legal persons should be prohibited from entering into such
uncovered
credit default swap positions.

Ponieważ zawarcie umowy dotyczącej swapu ryzyka kredytowego z tytułu długu państwowego bez związanej z nim ekspozycji z tytułu ryzyka obniżenia wartości długu państwowego może mieć negatywny wpływ na stabilność rynków długu państwowego, osoby fizyczne lub prawne powinny mieć zakaz zajmowania takich
niepokrytych
pozycji związanych ze swapami
ryzyka
kredytowego.

The Eurosystem may apply additional limits, other than those applied to
uncovered
bank bonds, to the exposure vis-à-vis issuers/debtors or guarantors.

Eurosystem może stosować dodatkowe limity
ryzyka
w stosunku do emitentów/dłużników lub gwarantów (poza limitami stosowanymi do niezabezpieczonych obligacji bankowych).
The Eurosystem may apply additional limits, other than those applied to
uncovered
bank bonds, to the exposure vis-à-vis issuers/debtors or guarantors.

Eurosystem może stosować dodatkowe limity
ryzyka
w stosunku do emitentów/dłużników lub gwarantów (poza limitami stosowanymi do niezabezpieczonych obligacji bankowych).

From 1 March 2015,
uncovered
bank bonds issued by the counterparty using them or by entities closely linked to the counterparty and fully guaranteed by one or several European Economic Area (EEA)...

Od dnia 1 marca 2015 r. niezabezpieczone obligacje bankowe, które zostały wyemitowane przez wykorzystującego je kontrahenta lub przez podmioty blisko z nim powiązane, i które są w pełni gwarantowane...
From 1 March 2015,
uncovered
bank bonds issued by the counterparty using them or by entities closely linked to the counterparty and fully guaranteed by one or several European Economic Area (EEA) public sector entities which have the right to levy taxes may no longer be used as collateral for Eurosystem monetary policy operations by such counterparty either: (a) directly; or (b) indirectly where they are included in the pool of covered bonds issued by the same counterparty that issued the uncovered bank bonds or by entities closely linked to that counterparty.

Od dnia 1 marca 2015 r. niezabezpieczone obligacje bankowe, które zostały wyemitowane przez wykorzystującego je kontrahenta lub przez podmioty blisko z nim powiązane, i które są w pełni gwarantowane przez organ lub organy administracji publicznej kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) mające uprawnienie do nakładania podatków, nie mogą być wykorzystywane przez takiego kontrahenta jako zabezpieczenie operacji polityki pieniężnej: a) bezpośrednio; lub b) pośrednio – w sytuacji gdy są one włączone do puli zabezpieczonych obligacji wyemitowanych przez tego samego kontrahenta, który wyemitował niezabezpieczone obligacje bankowe lub przed podmiot z nim blisko powiązany.

The Eurosystem limits the use of
uncovered
bank bonds issued by an issuer or any entity with which the issuer has close links in accordance with the legal requirements set out in Section 6.2.3.

Eurosystem ogranicza wykorzystanie
niezabezpieczonych
obligacji bankowych wyemitowanych przez danego emitenta lub podmiot z nim blisko powiązany zgodnie z wymogami prawnymi określonymi w pkt 6.2.3.
The Eurosystem limits the use of
uncovered
bank bonds issued by an issuer or any entity with which the issuer has close links in accordance with the legal requirements set out in Section 6.2.3.

Eurosystem ogranicza wykorzystanie
niezabezpieczonych
obligacji bankowych wyemitowanych przez danego emitenta lub podmiot z nim blisko powiązany zgodnie z wymogami prawnymi określonymi w pkt 6.2.3.

Counterparties may not submit as collateral for Eurosystem monetary policy operations
uncovered
bank bonds issued by themselves or issued by closely linked entities and guaranteed by a European...

Kontrahenci nie mogą przedstawiać jako zabezpieczenia operacji polityki pieniężnej Eurosystemu niezabezpieczonych obligacji bankowych wyemitowanych przez siebie i gwarantowanych przez organ...
Counterparties may not submit as collateral for Eurosystem monetary policy operations
uncovered
bank bonds issued by themselves or issued by closely linked entities and guaranteed by a European Economic Area public sector entity with the right to impose taxes in excess of the nominal value of these bonds already submitted as collateral on 3 July 2012.

Kontrahenci nie mogą przedstawiać jako zabezpieczenia operacji polityki pieniężnej Eurosystemu niezabezpieczonych obligacji bankowych wyemitowanych przez siebie i gwarantowanych przez organ administracji publicznej kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego uprawniony do nakładania podatków, ani takich obligacji wyemitowanych przez podmioty z nimi blisko powiązane, ponad wartość nominalną takich obligacji już przedstawionych jako zabezpieczenie na dzień 3 lipca 2012 r.

...Eurosystem against credit exposure, it is necessary to limit issuer concentration in the use of
uncovered
bank bonds as collateral,

Ochrona Eurosystemu przed
ryzykiem
kredytowym wymaga wprowadzenia limitów w zakresie wykorzystywania niezabezpieczonych obligacji bankowych jednego emitenta jako zabezpieczenia,
In order to safeguard the Eurosystem against credit exposure, it is necessary to limit issuer concentration in the use of
uncovered
bank bonds as collateral,

Ochrona Eurosystemu przed
ryzykiem
kredytowym wymaga wprowadzenia limitów w zakresie wykorzystywania niezabezpieczonych obligacji bankowych jednego emitenta jako zabezpieczenia,

...they are included in the pool of covered bonds issued by the same counterparty that issued the
uncovered
bank bonds or by entities closely linked to that counterparty should be completely exclude

Od dnia 1 marca 2015 r. należy wprowadzić całkowity zakaz bezpośredniego wykorzystania jako zabezpieczenia operacji polityki pieniężnej Eurosystemu własnych niezabezpieczonych obligacji bankowych...
The direct use of own-use uncovered government-guaranteed bank bonds and the indirect use of such bonds where they are included in the pool of covered bonds issued by the same counterparty that issued the
uncovered
bank bonds or by entities closely linked to that counterparty should be completely excluded as collateral for Eurosystem monetary policy operations from 1 March 2015.

Od dnia 1 marca 2015 r. należy wprowadzić całkowity zakaz bezpośredniego wykorzystania jako zabezpieczenia operacji polityki pieniężnej Eurosystemu własnych niezabezpieczonych obligacji bankowych gwarantowanych przez państwo, a także zakaz pośredniego wykorzystania takich obligacji w sytuacji, gdy są one włączone do puli zabezpieczonych obligacji wyemitowanych przez tego samego kontrahenta, który wyemitował niezabezpieczone obligacje bankowe, lub przez podmiot z nim blisko powiązany.

...they are included in the pool of covered bonds issued by the same counterparty that issued the
uncovered
bank bonds or by entities closely linked to that counterparty.

Od dnia 1 marca 2015 r. niezabezpieczone obligacje bankowe, które zostały wyemitowane przez wykorzystującego je kontrahenta lub przez podmioty blisko z nim powiązane, i które są w pełni gwarantowane...
From 1 March 2015, uncovered bank bonds issued by the counterparty using them or by entities closely linked to the counterparty and fully guaranteed by one or several European Economic Area (EEA) public sector entities which have the right to levy taxes may no longer be used as collateral for Eurosystem monetary policy operations by such counterparty either: (a) directly; or (b) indirectly where they are included in the pool of covered bonds issued by the same counterparty that issued the
uncovered
bank bonds or by entities closely linked to that counterparty.

Od dnia 1 marca 2015 r. niezabezpieczone obligacje bankowe, które zostały wyemitowane przez wykorzystującego je kontrahenta lub przez podmioty blisko z nim powiązane, i które są w pełni gwarantowane przez organ lub organy administracji publicznej kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) mające uprawnienie do nakładania podatków, nie mogą być wykorzystywane przez takiego kontrahenta jako zabezpieczenie operacji polityki pieniężnej: a) bezpośrednio; lub b) pośrednio – w sytuacji gdy są one włączone do puli zabezpieczonych obligacji wyemitowanych przez tego samego kontrahenta, który wyemitował niezabezpieczone obligacje bankowe lub przed podmiot z nim blisko powiązany.

The Eurosystem applies limits to the use of
uncovered
bank bonds which are described in Section 6.4.2.

Wykorzystywanie
niezabezpieczonych
obligacji bankowych podlega limitom określonych w pkt 6.4.2.
The Eurosystem applies limits to the use of
uncovered
bank bonds which are described in Section 6.4.2.

Wykorzystywanie
niezabezpieczonych
obligacji bankowych podlega limitom określonych w pkt 6.4.2.

Limits in relation to the use of
uncovered
bank bonds

Limity dotyczące wykorzystywania
niezabezpieczonych
obligacji bankowych
Limits in relation to the use of
uncovered
bank bonds

Limity dotyczące wykorzystywania
niezabezpieczonych
obligacji bankowych

The price indicated by private banks/institutions with respect to the
uncovered
portion of the export credit in question (or sometimes as the non-ECA covered part of a syndicated loan) may represent...

Cena wskazana przez banki/instytucje prywatne w odniesieniu do
niezabezpieczonej
części danego kredytu eksportowego (lub czasami części kredytu konsorcjalnego
niepokrytej
przez agencję kredytów...
The price indicated by private banks/institutions with respect to the
uncovered
portion of the export credit in question (or sometimes as the non-ECA covered part of a syndicated loan) may represent the best match to ECA cover.

Cena wskazana przez banki/instytucje prywatne w odniesieniu do
niezabezpieczonej
części danego kredytu eksportowego (lub czasami części kredytu konsorcjalnego
niepokrytej
przez agencję kredytów eksportowych) może być najlepiej dopasowana do zabezpieczenia oferowanego przez agencję kredytów eksportowych.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich