Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: region
enhanced membership of the CWC in various geographical regions (in Africa, the Caribbean
region
, the Mediterranean Basin and the Middle East);

zwiększona liczba członków CWC w różnych regionach geograficznych (w Afryce,
regionie
Karaibów, basenie Morza Śródziemnego i na Bliskim Wschodzie);
enhanced membership of the CWC in various geographical regions (in Africa, the Caribbean
region
, the Mediterranean Basin and the Middle East);

zwiększona liczba członków CWC w różnych regionach geograficznych (w Afryce,
regionie
Karaibów, basenie Morza Śródziemnego i na Bliskim Wschodzie);

...Italy), a diversified and adequate LNG supply for Europe, effective interconnection of the Baltic
region
, the Mediterranean Energy Ring and adequate north-south gas interconnections within central...

...a Grecją i Włochami), zróżnicowanych i odpowiednich dostaw LNG dla Europy, skutecznego połączenia
regionu
bałtyckiego, Śródziemnomorskiego Pierścienia Energetycznego oraz stosownych połączeń...
In this context particular attention should be given to priority infrastructure actions as identified in the Commission communication of 13 November 2008 entitled ‘Second Strategic Energy Review — An EU energy security and solidarity action plan’, e.g. the southern gas corridor (Nabucco and Interconnector Turkey Greece Italy), a diversified and adequate LNG supply for Europe, effective interconnection of the Baltic
region
, the Mediterranean Energy Ring and adequate north-south gas interconnections within central and south-east Europe.

W związku z tym szczególną uwagę należy zwrócić na działania priorytetowe w zakresie infrastruktury określone w komunikacie Komisji z dnia 13 listopada 2008 r. zatytułowanym „Drugi strategiczny przegląd sytuacji energetycznej: plan działania dotyczący bezpieczeństwa energetycznego i solidarności energetycznej UE”, np. w odniesieniu do południowego korytarza gazowego (Nabucco, łącznik gazociągowy pomiędzy Turcją a Grecją i Włochami), zróżnicowanych i odpowiednich dostaw LNG dla Europy, skutecznego połączenia
regionu
bałtyckiego, Śródziemnomorskiego Pierścienia Energetycznego oraz stosownych połączeń gazowych na osi północ-południe na
obszarze
Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej.

...which are currently implemented by the IAEA and which are geared towards the Central Asian
Region
, the Mediterranean Region and Africa respectively.

...oraz 2006/418/WPZiB, które są obecnie wdrażane poprzez MAEA i które nakierowane są odpowiednio na
region
Azji Środkowej, region śródziemnomorski oraz Afrykę.
The EU has contributed to this fund through Joint Action 2004/495/CFSP, as well as through Joint Actions 2005/574/CFSP and 2006/418/CFSP which are currently implemented by the IAEA and which are geared towards the Central Asian
Region
, the Mediterranean Region and Africa respectively.

UE wniosła wkład do tego funduszu na mocy wspólnego działania 2004/495/WPZiB, jak również wspólnych działań 2005/574/WPZiB oraz 2006/418/WPZiB, które są obecnie wdrażane poprzez MAEA i które nakierowane są odpowiednio na
region
Azji Środkowej, region śródziemnomorski oraz Afrykę.

Link to the local
region
: the link with the geographical origin derives from:

Związek z miejscem produkcji: związek z geograficznym obszarem pochodzenia opiera się na
Link to the local
region
: the link with the geographical origin derives from:

Związek z miejscem produkcji: związek z geograficznym obszarem pochodzenia opiera się na

Notwithstanding Article 28(2) of Regulation (EC) No 1257/1999, in the case of the outermost
regions
, the total value of the aid for investments in enterprises engaged in processing and marketing...

Bez uszczerbku dla art. 28 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, całkowita wartość pomocy
regionom
peryferyjnym na rzecz inwestycji w przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem i wprowadzaniem...
Notwithstanding Article 28(2) of Regulation (EC) No 1257/1999, in the case of the outermost
regions
, the total value of the aid for investments in enterprises engaged in processing and marketing agricultural products consisting mainly of local produce in sectors to be defined in the programme complements referred to in Articles 18(3) and 19(4) of Regulation (EC) No 1260/1999, expressed as a percentage of the volume of eligible investments, shall not exceed 65 %.

Bez uszczerbku dla art. 28 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, całkowita wartość pomocy
regionom
peryferyjnym na rzecz inwestycji w przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem i wprowadzaniem na rynek produktów rolnych pochodzących głównie z produkcji lokalnej w sektorach, które mają zostać określone w uzupełnieniach programów wspomnianych w art. 18 ust. 3 oraz w art. 19 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999, może wynieść maksymalnie 65 % wartości kwalifikujących się inwestycji.

Notwithstanding Article 7 of Regulation (EC) No 1257/1999, in the case of the outermost
regions
, the total value of the aid for investments intended in particular to encourage diversification,...

Bez uszczerbku dla art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, całkowita wartość pomocy
regionom
peryferyjnym na rzecz inwestycji promujących zwłaszcza dywersyfikację, restrukturyzację bądź reorientację...
Notwithstanding Article 7 of Regulation (EC) No 1257/1999, in the case of the outermost
regions
, the total value of the aid for investments intended in particular to encourage diversification, restructuring or a shift towards sustainable agriculture on agricultural holdings of small economic size, to be defined in the programme complement referred to in Articles 18(3) and 19(4) of Council Regulation (EC) No 1260/1999 of 21 June 1999 laying down general provisions on the Structural Funds [21], expressed as a percentage of the volume of eligible investments, shall not exceed 75 %.

Bez uszczerbku dla art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, całkowita wartość pomocy
regionom
peryferyjnym na rzecz inwestycji promujących zwłaszcza dywersyfikację, restrukturyzację bądź reorientację ku gospodarce rolnej opartej na zasadach zrównoważonego rozwoju w gospodarstwach o niewielkiej skali produkcji, która to wartość ma zostać określona w uzupełnieniach programów wspomnianych w art. 18 ust. 3 oraz w art. 19 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych [21], może wynieść maksymalnie 75 % wartości kwalifikujących się inwestycji.

Where in a given
region
the total number of bulls from the age of nine months and of steers from the age of nine months to 20 months, for which an application has been made and which satisfy the...

W przypadku gdy w danym
regionie
łączna liczba byków w wieku powyżej dziewięciu miesięcy oraz wołów w wieku od dziewięciu do dwudziestu miesięcy, w odniesieniu do których złożono wniosek oraz które...
Where in a given
region
the total number of bulls from the age of nine months and of steers from the age of nine months to 20 months, for which an application has been made and which satisfy the conditions for granting the special premium, exceeds the applicable regional ceiling determined in paragraph 8, the total number of eligible animals under paragraph 2(a) and (b) per farmer for the year concerned shall be reduced proportionately.

W przypadku gdy w danym
regionie
łączna liczba byków w wieku powyżej dziewięciu miesięcy oraz wołów w wieku od dziewięciu do dwudziestu miesięcy, w odniesieniu do których złożono wniosek oraz które spełniają warunki przyznania premii specjalnej, przekracza mający zastosowanie pułap regionalny określony w ust. 8, całkowita liczba zwierząt kwalifikujących się na mocy ust. 2 lit. a) i b) przypadających na rolnika na dany rok jest proporcjonalnie zmniejszana.

takes account of the specific challenges of the outermost
regions
, the northernmost regions with a very low population density and of island, cross-border or mountain regions;

uwzględnia szczególne wyzwania
regionów
najbardziej oddalonych,
regionów
wysuniętych najbardziej na północ o bardzo niskim zaludnieniu oraz regionów wyspiarskich, transgranicznych i górskich;
takes account of the specific challenges of the outermost
regions
, the northernmost regions with a very low population density and of island, cross-border or mountain regions;

uwzględnia szczególne wyzwania
regionów
najbardziej oddalonych,
regionów
wysuniętych najbardziej na północ o bardzo niskim zaludnieniu oraz regionów wyspiarskich, transgranicznych i górskich;

...production in the third country, the products produced, the area in cultivation, the production
regions
, the number of producers, the food processing taking place;

...dotyczące rozwoju produkcji ekologicznej w kraju trzecim, produkowanych produktów, obszaru uprawy,
regionów
produkcji, liczby producentów i występującego przetwórstwa produktów;
general information on the development of organic production in the third country, the products produced, the area in cultivation, the production
regions
, the number of producers, the food processing taking place;

ogólne informacje dotyczące rozwoju produkcji ekologicznej w kraju trzecim, produkowanych produktów, obszaru uprawy,
regionów
produkcji, liczby producentów i występującego przetwórstwa produktów;

...gradually to reach, in 1998, the same level as in 1990. This trend differed according to the
regions
: the number of permanent, and subsequently non-permanent, branches of Crédit Mutuel dropped

...stopniowo rosła, by w 1998 r. osiągnąć poziom z 1990 r. Rozwój był różny w poszczególnych
regionach
: liczba oddziałów stałych, a następnie tymczasowych, spadła w regionach, w których Crédit
It emerges that the overall number of permanent branches fell between 1991 and 1994, and then increased gradually to reach, in 1998, the same level as in 1990. This trend differed according to the
regions
: the number of permanent, and subsequently non-permanent, branches of Crédit Mutuel dropped in the regions in which Crédit Mutuel was traditionally very strong (Loire Region, Brittany and Alsace), while the number of branches in other regions grew.

Wynika stąd, że całkowita liczba oddziałów stałych spadła na przestrzeni lat 1991–1994, a następnie stopniowo rosła, by w 1998 r. osiągnąć poziom z 1990 r. Rozwój był różny w poszczególnych
regionach
: liczba oddziałów stałych, a następnie tymczasowych, spadła w regionach, w których Crédit Mutuel był mocno zakorzeniony już w przeszłości (Pays de Loire, Bretania, Alzacja), a wzrosła w innych regionach.

...Commission by a number of complainants shows that in March 2002, at the initiative of the Campania
Region
, the private operators, long present in the Gulf of Naples market, undertook with the...

...Komisji przez niektóre podmioty wnoszące skargę, wynika, że w marcu 2002 r., z inicjatywy
regionu
Kampanii, prywatne przedsiębiorstwa żeglugowe, obecne od dłuższego czasu w rejonie Zatoki Ne
In this respect, information sent to the Commission by a number of complainants shows that in March 2002, at the initiative of the Campania
Region
, the private operators, long present in the Gulf of Naples market, undertook with the regional authorities to provide a year-round service similar to that provided by Caremar, notably on the two routes referred to above, renouncing in advance any financial compensation.

Odnośnie tej kwestii, z informacji przekazanych Komisji przez niektóre podmioty wnoszące skargę, wynika, że w marcu 2002 r., z inicjatywy
regionu
Kampanii, prywatne przedsiębiorstwa żeglugowe, obecne od dłuższego czasu w rejonie Zatoki Neapolitańskiej, zobowiązały się wobec władz regionalnych do zapewnienia przez cały rok usług porównywalnych z ofertą Caremar, w szczególności, na dwóch wcześniej wymienionych połączeniach, z góry zrzekając się wynagrodzenia.

[
REGION
] The graphic symbol should always be printed on a white background and as far as possible in full colour, quadricolour.

Znak graficzny powinien być zawsze drukowany na białym tle oraz w miarę możliwości w pełnych barwach, quadricolor.
[
REGION
] The graphic symbol should always be printed on a white background and as far as possible in full colour, quadricolour.

Znak graficzny powinien być zawsze drukowany na białym tle oraz w miarę możliwości w pełnych barwach, quadricolor.

...in the third update of the list of sites of Community importance for the Pannonian biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply...

...trzeciej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na panoński
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy...
It should be stressed that, for any site included in the third update of the list of sites of Community importance for the Pannonian biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as soon as possible and within 6 years at most following the adoption of the list of sites of Community importance in which the site was included for the first time.

Należy podkreślić, że w odniesieniu do terenów uwzględnionych w trzeciej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na panoński
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy 92/43/EWG należy spełnić możliwie jak najszybciej, jednak nie później niż w ciągu sześciu lat od daty przyjęcia wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty, w którym po raz pierwszy umieszczono dany teren mający znaczenie dla Wspólnoty.

...in the fifth update of the list of sites of Community importance for the Atlantic biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply...

...piątej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na atlantycki
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy...
It should be stressed that, for any site included in the fifth update of the list of sites of Community importance for the Atlantic biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as soon as possible and within 6 years at most following the adoption of the list of sites of Community importance in which the site was included for the first time.

Należy podkreślić, że w odniesieniu do terenów uwzględnionych w piątej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na atlantycki
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy 92/43/EWG należy spełnić możliwie jak najszybciej, jednak nie później niż w ciągu sześciu lat od daty przyjęcia wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty, w którym po raz pierwszy umieszczono dany teren mający znaczenie dla Wspólnoty.

...the fifth update of the list of sites of Community importance for the Continental biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply...

...aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na kontynentalny
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy 92/43/EWG n
It should be stressed that, for any site included in the fifth update of the list of sites of Community importance for the Continental biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as soon as possible and within six years at most following the adoption of the list of sites of Community importance in which the site was included for the first time.

Należy podkreślić, że w odniesieniu do terenów uwzględnionych w piątej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na kontynentalny
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy 92/43/EWG należy spełnić możliwie jak najszybciej, jednak nie później niż w ciągu sześciu lat od daty przyjęcia wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty, w którym po raz pierwszy umieszczono dany teren mający znaczenie dla Wspólnoty.

...in the fifth update of the list of sites of Community importance for the Boreal biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as

...w piątej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na borealny
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy...
It should be stressed that, for any site included in the fifth update of the list of sites of Community importance for the Boreal biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as soon as possible and within six years at most following the adoption of the list of sites of Community importance in which the site was included for the first time.

Należy podkreślić, że w odniesieniu do terenów uwzględnionych w piątej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na borealny
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy 92/43/EWG należy spełnić możliwie jak najszybciej, jednak nie później niż w ciągu sześciu lat od daty przyjęcia wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty, w którym po raz pierwszy umieszczono dany teren mający znaczenie dla Wspólnoty.

...fifth update of the list of sites of Community importance for the Mediterranean biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as

...aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na śródziemnomorski
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy 92/43/EWG...
It should be stressed that, for any site included in the fifth update of the list of sites of Community importance for the Mediterranean biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as soon as possible and within six years at most following the adoption of the list of sites of Community importance in which the site was included for the first time.

Należy podkreślić, że w odniesieniu do terenów uwzględnionych w piątej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na śródziemnomorski
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy 92/43/EWG należy spełnić możliwie jak najszybciej, jednak nie później niż w ciągu sześciu lat od daty przyjęcia wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty, w którym po raz pierwszy umieszczono dany teren mający znaczenie dla Wspólnoty.

...in the fifth update of the list of sites of Community importance for the Alpine biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as

...w piątej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na alpejski
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy...
It should be stressed that, for any site included in the fifth update of the list of sites of Community importance for the Alpine biogeographical
region
, the obligations resulting from Articles 4(4) and 6(1) of Directive 92/43/EEC should apply as soon as possible and within six years at most following the adoption of the list of sites of Community importance in which the site was included for the first time.

Należy podkreślić, że w odniesieniu do terenów uwzględnionych w piątej aktualizacji wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na alpejski
region
biogeograficzny zobowiązania wynikające z art. 4 ust. 4 i art. 6 ust. 1 dyrektywy 92/43/EWG należy spełnić możliwie jak najszybciej, jednak nie później niż w ciągu sześciu lat od daty przyjęcia wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty, w którym po raz pierwszy umieszczono dany teren mający znaczenie dla Wspólnoty.

...electricity generated in one region of the country to be purchased by a recipient from a different
region
(the majority of electrical energy capacity is installed in the south of Poland, but...

...aby energia elektryczna wytwarzana w jednym regionie kraju była kupowana przez odbiorcę z innego
regionu
(większość mocy w zakresie energii elektrycznej zainstalowanych jest na południu Polski, ale
The market presents a unified character with no obstacles for electricity generated in one region of the country to be purchased by a recipient from a different
region
(the majority of electrical energy capacity is installed in the south of Poland, but energy from this region is sold throughout Poland).

Rynek ten ma jednolity charakter, nie ma przeszkód, aby energia elektryczna wytwarzana w jednym regionie kraju była kupowana przez odbiorcę z innego
regionu
(większość mocy w zakresie energii elektrycznej zainstalowanych jest na południu Polski, ale energia z tego regionu sprzedawana jest w całej Polsce).

...humanitarian law and maintain regular contacts with relevant authorities in Mali and in the
region
, the Office of the Prosecutor of the International Criminal Court, the Office of the High Com

...prawa humanitarnego oraz utrzymywanie regularnych kontaktów z właściwymi organami w Mali i w
regionie
, biurem prokuratora Międzynarodowego Trybunału Karnego, biurem Wysokiego Komisarza ds. Praw
cooperate with the EUSR for Human Rights in promoting respect for human rights and international humanitarian law and maintain regular contacts with relevant authorities in Mali and in the
region
, the Office of the Prosecutor of the International Criminal Court, the Office of the High Commissioner for Human Rights and the human rights defenders and observers in the region.

współpracę z SPUE ds. Praw Człowieka w propagowaniu poszanowania praw człowieka i międzynarodowego prawa humanitarnego oraz utrzymywanie regularnych kontaktów z właściwymi organami w Mali i w
regionie
, biurem prokuratora Międzynarodowego Trybunału Karnego, biurem Wysokiego Komisarza ds. Praw Człowieka oraz obrońcami praw człowieka i obserwatorami w regionie.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich