Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: money
reasonable and comply with the principles of sound financial management, in particular, value for
money
and cost-effectiveness;

jest uzasadniony i zgodny z zasadami należytego zarządzania finansami, w szczególności, opłacalności oraz efektywności kosztowej;
reasonable and comply with the principles of sound financial management, in particular, value for
money
and cost-effectiveness;

jest uzasadniony i zgodny z zasadami należytego zarządzania finansami, w szczególności, opłacalności oraz efektywności kosztowej;

reasonable and comply with the principles of sound financial management, in particular value for
money
and cost-effectiveness;

jest uzasadniony i zgodny z zasadami należytego zarządzania finansami, w szczególności, opłacalności oraz efektywności kosztowej;
reasonable and comply with the principles of sound financial management, in particular value for
money
and cost-effectiveness;

jest uzasadniony i zgodny z zasadami należytego zarządzania finansami, w szczególności, opłacalności oraz efektywności kosztowej;

reasonable and comply with the principles of sound financial management, in particular, value for
money
and cost-effectiveness;

jest uzasadniony i zgodny z zasadami należytego zarządzania finansami, w szczególności, opłacalności oraz efektywności kosztowej;
reasonable and comply with the principles of sound financial management, in particular, value for
money
and cost-effectiveness;

jest uzasadniony i zgodny z zasadami należytego zarządzania finansami, w szczególności, opłacalności oraz efektywności kosztowej;

...sustainability, debt sustainability, budget rules, financing strategies); any work on value for
money
; and status of any medium-term financial perspectives (including coverage, extent of integrati

...zasady budżetowania, strategie finansowania); wszelkie działania w zakresie uzyskania wartości za
pieniądze
, a także status wszelkich średnioterminowych perspektyw finansowych (w tym pokrycie,...
national budget and medium-term financial perspectives: the size of budget support in relation to the budget; the type and coverage of the budget (including structure of budget income and expenditure; coherence between OCTs policy and strategy and budget allocations and expenditure; budget strategy (including fiscal sustainability, debt sustainability, budget rules, financing strategies); any work on value for
money
; and status of any medium-term financial perspectives (including coverage, extent of integration or not into budget process, extent of reorientation in line with policies and strategies).

Budżet narodowy oraz średnioterminowe perspektywy finansowe – wielkość wsparcia budżetowego w odniesieniu do samego budżetu, rodzaj oraz pokrycie budżetu (w tym struktura dochodów i wydatków budżetowych; spójność pomiędzy polityką i strategią KTZ a kwotami przydzielanymi w ramach budżetu oraz wydatkami; strategia budżetowa (w tym stabilność fiskalna, stabilność zadłużenia, zasady budżetowania, strategie finansowania); wszelkie działania w zakresie uzyskania wartości za
pieniądze
, a także status wszelkich średnioterminowych perspektyw finansowych (w tym pokrycie, zakres zintegrowania lub braku zintegrowania z procesem budżetowym, zakres reorientacji zgodnie z zasadami polityki i strategii).

...is to compare the net present value of the public authorities’ equity holding with (post
money
) and without (pre money) investment [18].

Podejście Komisji do zgodności zastrzyków kapitałowych z testem inwestora prywatnego polega na porównaniu aktualnej wartości netto kapitału własnego posiadanego przez organy publiczne z (po...
The Commission’s approach to the market-conformity of equity injections is to compare the net present value of the public authorities’ equity holding with (post
money
) and without (pre money) investment [18].

Podejście Komisji do zgodności zastrzyków kapitałowych z testem inwestora prywatnego polega na porównaniu aktualnej wartości netto kapitału własnego posiadanego przez organy publiczne z (po dofinansowaniu) i bez (przed dofinansowaniem) inwestycji [18].

they comply with the principle of broad competition of tenderers to obtain the best value for
money
, and negotiated procedures are limited to reasonable amounts or are duly justified;

...z zasadą szerokiej konkurencji między oferentami w celu uzyskania oferty najbardziej korzystnej
ekonomicznie
, a procedury negocjacyjne są ograniczone do rozsądnych kwot lub należycie uzasadnione;
they comply with the principle of broad competition of tenderers to obtain the best value for
money
, and negotiated procedures are limited to reasonable amounts or are duly justified;

są one zgodne z zasadą szerokiej konkurencji między oferentami w celu uzyskania oferty najbardziej korzystnej
ekonomicznie
, a procedury negocjacyjne są ograniczone do rozsądnych kwot lub należycie uzasadnione;

In order to ensure best value for
money
and given the limited resources, CEF funding should be available for projects which rely on the technology best suited for the specific project, can help spur...

Aby zapewnić jak największe korzyści przy jak najniższych
kosztach
i przy ograniczonych zasobach, finansowanie w ramach instrumentu „Łącząc Europę” powinno być dostępne dla tych projektów, które...
In order to ensure best value for
money
and given the limited resources, CEF funding should be available for projects which rely on the technology best suited for the specific project, can help spur innovative business models and show a high potential for replication.

Aby zapewnić jak największe korzyści przy jak najniższych
kosztach
i przy ograniczonych zasobach, finansowanie w ramach instrumentu „Łącząc Europę” powinno być dostępne dla tych projektów, które opierają się na technologii najlepiej dopasowanej do danego projektu, mogą pomóc w pobudzaniu innowacyjnych modeli działalności gospodarczej i charakteryzują się wysoką odtwarzalnością.

...in shares and other negotiable securities treated as shares, bonds, debt securities and other
money
and capital market instruments from the same undertaking, and no more than 10 % of its total g

...jako akcje, obligacjach, dłużnych papierach wartościowych oraz innych instrumentach rynku
pieniężnego
i kapitałowego tego samego przedsiębiorstwa, oraz nie więcej niż 10 % rezerw techniczno-
the home Member State may require every reinsurance undertaking to invest no more than 5 % of its gross technical provisions in shares and other negotiable securities treated as shares, bonds, debt securities and other
money
and capital market instruments from the same undertaking, and no more than 10 % of its total gross technical provisions in shares and other negotiable securities treated as shares, bonds, debt securities and other money and capital market instruments from undertakings which are members of the same group.

rodzime Państwo Członkowskie może wymagać, aby każdy zakład reasekuracji lokował nie więcej niż 5 % rezerw techniczno-ubezpieczeniowych brutto w akcjach i innych zbywalnych papierach wartościowych traktowanych jako akcje, obligacjach, dłużnych papierach wartościowych oraz innych instrumentach rynku
pieniężnego
i kapitałowego tego samego przedsiębiorstwa, oraz nie więcej niż 10 % rezerw techniczno-ubezpieczeniowych brutto w akcjach i innych zbywalnych papierach wartościowych traktowanych jako akcje, obligacjach, dłużnych papierach wartościowych oraz innych instrumentach rynku pieniężnego i kapitałowego przedsiębiorstw należących do tej samej grupy.

...in shares and other negotiable securities treated as shares, bonds, debt securities and other
money
and capital market instruments from undertakings which are members of the same group.

...jako akcje, obligacjach, dłużnych papierach wartościowych oraz innych instrumentach rynku
pieniężnego
i kapitałowego przedsiębiorstw należących do tej samej grupy.
the home Member State may require every reinsurance undertaking to invest no more than 5 % of its gross technical provisions in shares and other negotiable securities treated as shares, bonds, debt securities and other money and capital market instruments from the same undertaking, and no more than 10 % of its total gross technical provisions in shares and other negotiable securities treated as shares, bonds, debt securities and other
money
and capital market instruments from undertakings which are members of the same group.

rodzime Państwo Członkowskie może wymagać, aby każdy zakład reasekuracji lokował nie więcej niż 5 % rezerw techniczno-ubezpieczeniowych brutto w akcjach i innych zbywalnych papierach wartościowych traktowanych jako akcje, obligacjach, dłużnych papierach wartościowych oraz innych instrumentach rynku pieniężnego i kapitałowego tego samego przedsiębiorstwa, oraz nie więcej niż 10 % rezerw techniczno-ubezpieczeniowych brutto w akcjach i innych zbywalnych papierach wartościowych traktowanych jako akcje, obligacjach, dłużnych papierach wartościowych oraz innych instrumentach rynku
pieniężnego
i kapitałowego przedsiębiorstw należących do tej samej grupy.

...public borrowing of the bank: debt issues and/or syndicated loans carried out by the bank in the
money
and capital markets (currently 3,5 % based on the initial spread over 2-year EUR mid SWAP rate

...pożyczek publicznych: emisji długu lub kredytów konsorcjalnych realizowanych przez bank na rynkach
pieniężnych
i kapitałowych (obecnie wynosi ona 3,5 %, co wynika z uwzględnienia wstępnej marży...
In any case the fixed spread should not be less than for the most recent public borrowing of the bank: debt issues and/or syndicated loans carried out by the bank in the
money
and capital markets (currently 3,5 % based on the initial spread over 2-year EUR mid SWAP rate for the notes issued by the bank).

W każdym razie stała marża nie powinna być niższa niż w przypadku ostatnio zaciąganych przez bank pożyczek publicznych: emisji długu lub kredytów konsorcjalnych realizowanych przez bank na rynkach
pieniężnych
i kapitałowych (obecnie wynosi ona 3,5 %, co wynika z uwzględnienia wstępnej marży przy stopie dwuletniego EUR mid-SWAP w odniesieniu do papierów wystawionych przez bank).

The
Money
and Banking Statistics Compilation Guide [21] sets the principles to which the revision policy should conform.

Zasady sporządzania statystyki
pieniężnej
i bankowej [21] określają zasady, których należy przestrzegać w procedurach wprowadzania korekt.
The
Money
and Banking Statistics Compilation Guide [21] sets the principles to which the revision policy should conform.

Zasady sporządzania statystyki
pieniężnej
i bankowej [21] określają zasady, których należy przestrzegać w procedurach wprowadzania korekt.

The revision policy shall comply with the principles in the ECB’s
Money
and Banking Statistics Compilation Guide [13].

Zasady korekty danych są zgodne z wydanymi przez EBC Zasadami sporządzania statystyki
pieniężnej
i bankowej [13].
The revision policy shall comply with the principles in the ECB’s
Money
and Banking Statistics Compilation Guide [13].

Zasady korekty danych są zgodne z wydanymi przez EBC Zasadami sporządzania statystyki
pieniężnej
i bankowej [13].

European Monetary Institute,
Money
and Banking Statistics Compilation Guide — Guidance provided to NCBs for the compilation of money and banking statistics for submission to the ECB, April 1998.

Europejski Instytut Walutowy, »Zasady sporządzania statystyki pieniężnej i bankowej — wytyczne dla KBC w zakresie sporządzania statystyki pieniężnej i bankowej przekazywanej do EBC«, kwiecień 1998 r.
European Monetary Institute,
Money
and Banking Statistics Compilation Guide — Guidance provided to NCBs for the compilation of money and banking statistics for submission to the ECB, April 1998.

Europejski Instytut Walutowy, »Zasady sporządzania statystyki pieniężnej i bankowej — wytyczne dla KBC w zakresie sporządzania statystyki pieniężnej i bankowej przekazywanej do EBC«, kwiecień 1998 r.

REPORTING FRAMEWORK FOR THE
MONEY
AND BANKING STATISTICS OF THE EUROPEAN CENTRAL BANK [1]

RAMY SPRAWOZDAWCZOŚCI W ZAKRESIE STATYSTYKI
PIENIĘŻNEJ
I BANKOWEJ EUROPEJSKIEGO BANKU CENTRALNEGO [1]
REPORTING FRAMEWORK FOR THE
MONEY
AND BANKING STATISTICS OF THE EUROPEAN CENTRAL BANK [1]

RAMY SPRAWOZDAWCZOŚCI W ZAKRESIE STATYSTYKI
PIENIĘŻNEJ
I BANKOWEJ EUROPEJSKIEGO BANKU CENTRALNEGO [1]

...foreign exchange intervention operations, a presentation of the reporting framework for the
money
and banking statistics of the European Central Bank, a list of the Eurosystem websites, a desc

...walutowych Eurosystemu, prezentacja podstawowych zasad sprawozdawczości w zakresie statystyki
pieniężnej
i bankowej Europejskiego Banku Centralnego, wykaz stron internetowych Eurosystemu, opis p
The appendices contain examples of monetary policy operations, a glossary, criteria for the selection of counterparties for Eurosystem foreign exchange intervention operations, a presentation of the reporting framework for the
money
and banking statistics of the European Central Bank, a list of the Eurosystem websites, a description of the procedures and sanctions to be applied in the event of non-compliance with counterparty obligations and additional legal requirements for the creation of valid security over credit claims when these are used as collateral with the Eurosystem.

W dodatkach znajdują się przykłady operacji polityki pieniężnej, słowniczek, kryteria wyboru kontrahentów do interwencyjnych operacji walutowych Eurosystemu, prezentacja podstawowych zasad sprawozdawczości w zakresie statystyki
pieniężnej
i bankowej Europejskiego Banku Centralnego, wykaz stron internetowych Eurosystemu, opis procedur i sankcji stosowanych w przypadku niespełnienia zobowiązań przez kontrahenta oraz opis dodatkowych wymogów prawnych dotyczących ustanawiania ważnego zabezpieczenia na należnościach kredytowych, gdy należności takie są wykorzystywane jako zabezpieczenie na rzecz Eurosystemu.

APPENDIX 4 — The reporting framework for the
money
and banking statistics of the European Central Bank

DODATEK 4 – Ramy sprawozdawczości w zakresie statystyki
pieniężnej
i bankowej Europejskiego Banku Centralnego
APPENDIX 4 — The reporting framework for the
money
and banking statistics of the European Central Bank

DODATEK 4 – Ramy sprawozdawczości w zakresie statystyki
pieniężnej
i bankowej Europejskiego Banku Centralnego

This ‘MFIs excluding monetary authorities’ sector coincides with the MFI sector for
money
and banking statistics (excluding monetary authorities).

Sektor „MIF z wyłączeniem władz monetarnych” jest równoznaczny sektorowi MIF statystyki
pieniężnej
i bankowej (bez władz monetarnych).
This ‘MFIs excluding monetary authorities’ sector coincides with the MFI sector for
money
and banking statistics (excluding monetary authorities).

Sektor „MIF z wyłączeniem władz monetarnych” jest równoznaczny sektorowi MIF statystyki
pieniężnej
i bankowej (bez władz monetarnych).

Money
and banking statistics (MBS) memorandum items are necessary for the regular quarterly production of MUFA.

Pozycje uzupełniające statystyki
pieniężnej
i bankowej niezbędne są do regularnego sporządzania kwartalnych rachunków
finansowych
unii walutowej (MUFA).
Money
and banking statistics (MBS) memorandum items are necessary for the regular quarterly production of MUFA.

Pozycje uzupełniające statystyki
pieniężnej
i bankowej niezbędne są do regularnego sporządzania kwartalnych rachunków
finansowych
unii walutowej (MUFA).

...their consolidated reserve base as a group (as defined within the ECB’s reporting framework for
money
and banking statistics in Regulation (EC) No 2423/2001 (ECB/2001/13) shall hold minimum reserv

...jako grupa (zgodnie z przepisami w sprawie systemu sprawozdawczości EBC dla statystyki
pieniężnej
i bankowej określonymi w rozporządzeniu (WE) nr 2423/2001 (EBC/2001/13)) utrzymują rezerw
Institutions allowed to report statistical data regarding their consolidated reserve base as a group (as defined within the ECB’s reporting framework for
money
and banking statistics in Regulation (EC) No 2423/2001 (ECB/2001/13) shall hold minimum reserves through one of the institutions in the group which is acting as intermediary exclusively for these institutions and in accordance with the provisions in Article 10.

Instytucje uprawnione do przekazywania sprawozdawczości statystycznej w zakresie skonsolidowanej podstawy rezerwy obowiązkowej jako grupa (zgodnie z przepisami w sprawie systemu sprawozdawczości EBC dla statystyki
pieniężnej
i bankowej określonymi w rozporządzeniu (WE) nr 2423/2001 (EBC/2001/13)) utrzymują rezerwę obowiązkową za pośrednictwem jednej instytucji z grupy, pełniącej funkcję pośrednika wyłącznie dla tych instytucji, zgodnie z przepisem art. 10.

...apply to the following liability categories (as defined within the ECB’s reporting framework for
money
and banking statistics in Regulation (EC) No 2423/2001 (ECB/2001/13)):

...kategorii pasywów (zgodnie z przepisami w sprawie systemu sprawozdawczości EBC dla statystyki
pieniężnej
i bankowej określonymi w rozporządzeniu (WE) nr 2423/2001 (EBC/2001/13)):
A reserve ratio of 0 % shall apply to the following liability categories (as defined within the ECB’s reporting framework for
money
and banking statistics in Regulation (EC) No 2423/2001 (ECB/2001/13)):

Stopa odprowadzania rezerwy obowiązkowej wynosząca 0 % stosuje się do następujących kategorii pasywów (zgodnie z przepisami w sprawie systemu sprawozdawczości EBC dla statystyki
pieniężnej
i bankowej określonymi w rozporządzeniu (WE) nr 2423/2001 (EBC/2001/13)):

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich