Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: manoeuvre
Evasive action
manoeuvres
shall be performed as follows:

Manewry
omijania wykonuje się w następujący sposób:
Evasive action
manoeuvres
shall be performed as follows:

Manewry
omijania wykonuje się w następujący sposób:

This
manoeuvre
shall be repeated under the same conditions but at a speed of 25 km/h ± 1 km/h.

Powyższy
manewr
należy powtórzyć w tych samych warunkach, ale przy prędkości 25 km/h ± 1 km/h.
This
manoeuvre
shall be repeated under the same conditions but at a speed of 25 km/h ± 1 km/h.

Powyższy
manewr
należy powtórzyć w tych samych warunkach, ale przy prędkości 25 km/h ± 1 km/h.

This
manoeuvre
shall be repeated under the same conditions but at a speed of 25 km/h ± 1 km/h.

Manewr
ten jest powtarzany w tych samych warunkach, ale przy prędkości 25 km/h ± 1 km/h.
This
manoeuvre
shall be repeated under the same conditions but at a speed of 25 km/h ± 1 km/h.

Manewr
ten jest powtarzany w tych samych warunkach, ale przy prędkości 25 km/h ± 1 km/h.

...a point approximately 15 m (50 ft) above the landing runway threshold or the point where the flare
manoeuvre
shall begin for the type of aircraft flown;

...drogi startowej wykorzystywanej do lądowania lub punktu, w którym powinien zostać rozpoczęty
manewr
wyrównania dla typu użytkowanego samolotu.
‘continuous descent final approach (CDFA)’ means a technique, consistent with stabilised approach procedures, for flying the final-approach segment of a non-precision instrument approach procedure as a continuous descent, without level-off, from an altitude/height at or above the final approach fix altitude/height to a point approximately 15 m (50 ft) above the landing runway threshold or the point where the flare
manoeuvre
shall begin for the type of aircraft flown;

„Podejście końcowe ze stałym zniżaniem (Continuous Descent Final Approach, CDFA)” oznacza zgodną z procedurami podejścia ustabilizowanego technikę wykonywania segmentu podejścia końcowego w procedurze podejścia nieprecyzyjnego według wskazań przyrządów polegającą na nieprzerwanym zniżaniu, bez przechodzenia do lotu poziomego, od wysokości bezwzględnej/względnej równej punktowi podejścia końcowego lub wyższej do punktu znajdującego się około 15 m (50 stóp) nad progiem drogi startowej wykorzystywanej do lądowania lub punktu, w którym powinien zostać rozpoczęty
manewr
wyrównania dla typu użytkowanego samolotu.

The test
manoeuvres
shall begin at an energy storage level given in paragraph 5.3.3.5.

Manewry
próbne należy rozpocząć przy poziomie zmagazynowanej energii określonym w pkt 5.3.3.5.
The test
manoeuvres
shall begin at an energy storage level given in paragraph 5.3.3.5.

Manewry
próbne należy rozpocząć przy poziomie zmagazynowanej energii określonym w pkt 5.3.3.5.

...exactly at the point where the driver needs to know if a manoeuvre is to be undertaken and which
manoeuvre
it should be.

...w miejscu, w którym kierowca musi wiedzieć, czy manewr należy wykonać i jaki to powinien być
manewr
.
Good: The distance to the next manoeuvre is provided exactly at the point where the driver needs to know if a manoeuvre is to be undertaken and which
manoeuvre
it should be.

Dobrze: Odległość do następnego manewru jest podawana dokładnie w miejscu, w którym kierowca musi wiedzieć, czy manewr należy wykonać i jaki to powinien być
manewr
.

...exactly at the point where the driver needs to know if a manoeuvre is to be undertaken and which
manoeuvre
it should be.

...w miejscu, w którym kierowca musi wiedzieć, czy manewr należy wykonać i jaki to powinien być
manewr
.
Good: The distance to the next manoeuvre is provided exactly at the point where the driver needs to know if a manoeuvre is to be undertaken and which
manoeuvre
it should be.

Dobrze: Odległość do następnego manewru jest podawana dokładnie w miejscu, w którym kierowca musi wiedzieć, czy manewr należy wykonać i jaki to powinien być
manewr
.

manoeuvring
— it is suggested that as early as possible masters undertake continuous small zigzag manoeuvres to further deter boarding whilst maintaining speed.

Manewrowanie
: w celu zniechęcenia piratów do wejścia na statek, zaleca się, aby kapitan jak najwcześniej zaczął wykonywać nieznaczne, stałe manewry zygzakiem, bez zmniejszania prędkości.
manoeuvring
— it is suggested that as early as possible masters undertake continuous small zigzag manoeuvres to further deter boarding whilst maintaining speed.

Manewrowanie
: w celu zniechęcenia piratów do wejścia na statek, zaleca się, aby kapitan jak najwcześniej zaczął wykonywać nieznaczne, stałe manewry zygzakiem, bez zmniejszania prędkości.

...particular because other competitors are not able to restrict Siemens/VAI’s competitive room for
manoeuvre
sufficiently if the competitive pressure exerted on Siemens/VAI by SMS is weakened, the me

W związku ze szczególnie silną pozycją VAI na tym mocno skoncentrowanym rynku, bardzo bliskimi zależnościami konkurencyjnymi między przedsiębiorstwami VAI i Siemens, a także faktem, że inni...
Because of VAI’s market strength in this highly concentrated market and the very close competition between VAI and SMS, and in particular because other competitors are not able to restrict Siemens/VAI’s competitive room for
manoeuvre
sufficiently if the competitive pressure exerted on Siemens/VAI by SMS is weakened, the merger will in any event pose a significant impediment to effective competition through uncoordinated behaviour and possibly also by creating a dominant position for Siemens/VAI.

W związku ze szczególnie silną pozycją VAI na tym mocno skoncentrowanym rynku, bardzo bliskimi zależnościami konkurencyjnymi między przedsiębiorstwami VAI i Siemens, a także faktem, że inni konkurenci nie są w stanie wystarczająco ograniczyć pozycji przedsiębiorstw Siemens i VAI, jeżeli przedsiębiorstwo SMS nie będzie już wywierało silnej presji na Siemens i VAI, koncentracja z pewnością spowoduje odczuwalne osłabienie skutecznej konkurencji w wyniku nieskoordynowanych działań oraz być może również poprzez osiągnięcie dominującej pozycji na rynku przez Siemens i VAI.

Re-perform the
manoeuvre
described in paragraph 5.10.2 and verify that the tell-tale has extinguished within this time or immediately afterwards.

Ponownie
wykonać manewr
opisany w pkt 5.10.2 i sprawdzić, czy wskaźnik kontrolny wyłącza się w tym czasie lub zaraz po zakończeniu
manewru
.
Re-perform the
manoeuvre
described in paragraph 5.10.2 and verify that the tell-tale has extinguished within this time or immediately afterwards.

Ponownie
wykonać manewr
opisany w pkt 5.10.2 i sprawdzić, czy wskaźnik kontrolny wyłącza się w tym czasie lub zaraz po zakończeniu
manewru
.

Track control system (working at ship’s speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

System kontroli drogi (działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów)
Track control system (working at ship’s speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

System kontroli drogi (działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów)

(working at ship’s speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów)
(working at ship’s speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów)

(working at ship's speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów) Reg.
(working at ship's speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów) Reg.

Track control system (working at ship’s speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów)
Track control system (working at ship’s speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów)

(working at ship’s speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów) Reg.
(working at ship’s speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów) Reg.

(working at ship's speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów) Reg.
(working at ship's speed from minimum
manoeuvring
speed up to 30 knots)

(działający przy prędkości statku od minimalnej prędkości
manewrowej
do 30 węzłów) Reg.

...point or altitude/height down to a point 50 ft above the threshold or the point where the flare
manoeuvre
is initiated if higher;

„Podejście ustabilizowane (Stabilised Approach, SAp)” oznacza podejście, które wykonuje się w sposób kontrolowany i właściwy w rozumieniu konfiguracji i energii statku oraz utrzymania toru lotu od...
‘stabilised approach (SAp)’ means an approach that is flown in a controlled and appropriate manner in terms of configuration, energy and control of the flight path from a pre-determined point or altitude/height down to a point 50 ft above the threshold or the point where the flare
manoeuvre
is initiated if higher;

„Podejście ustabilizowane (Stabilised Approach, SAp)” oznacza podejście, które wykonuje się w sposób kontrolowany i właściwy w rozumieniu konfiguracji i energii statku oraz utrzymania toru lotu od wcześniej wyznaczonego punktu lub wysokości względnej/bezwzględnej do punktu na wysokości 50 stóp nad progiem drogi startowej lub do punktu, w którym rozpoczyna się wyrównanie, jeśli wysokość tego ostatniego punktu jest wyższa.

...point or altitude/height down to a point 50 feet above the threshold or the point where the flare
manoeuvre
is initiated if higher.

Podejście, które wykonuje się w sposób kontrolowany i właściwy w odniesieniu do konfiguracji, mocy i utrzymania toru lotu od z góry wyznaczonego punktu lub z góry wyznaczonej wysokości do punktu na...
An approach which is flown in a controlled and appropriate manner in terms of configuration, energy and control of the flight path from a pre-determined point or altitude/height down to a point 50 feet above the threshold or the point where the flare
manoeuvre
is initiated if higher.

Podejście, które wykonuje się w sposób kontrolowany i właściwy w odniesieniu do konfiguracji, mocy i utrzymania toru lotu od z góry wyznaczonego punktu lub z góry wyznaczonej wysokości do punktu na wysokości 50 stóp nad progiem lub do punktu, w którym rozpoczyna się wyrównanie, jeśli wysokość tego ostatniego punktu jest wyższa;

Before the stopping
manoeuvre
is carried out, the unchanging data shall be entered at the top of the form.

Przed rozpoczęciem
manewru
zatrzymania w górnej części formularza wpisuje się dane, które nie ulegają zmianie.
Before the stopping
manoeuvre
is carried out, the unchanging data shall be entered at the top of the form.

Przed rozpoczęciem
manewru
zatrzymania w górnej części formularza wpisuje się dane, które nie ulegają zmianie.

...point D: = point E: v = 0 in relation to the water and in relation to the ground if the stopping
manoeuvre
is carried out in standing water).

Manewr
rozpoczyna się, gdy statek płynie ze stałą prędkością możliwie jak najbardziej zbliżoną do wartości 13 km/h względem wody poprzez przesterowanie układu napędowego na pracę »wstecz« (punkt A na...
It begins when the vessel is travelling at a constant speed of as near as possible to 13 km/h in relation to the water by reversing the engines from “ahead” to “astern” (point A of the order “stop”) and is completed when the vessel is stationary in relation to the ground (point E: v = 0 in relation to the ground or point D: = point E: v = 0 in relation to the water and in relation to the ground if the stopping
manoeuvre
is carried out in standing water).

Manewr
rozpoczyna się, gdy statek płynie ze stałą prędkością możliwie jak najbardziej zbliżoną do wartości 13 km/h względem wody poprzez przesterowanie układu napędowego na pracę »wstecz« (punkt A na wykresie odpowiada komendzie »stop«), a kończy się, gdy statek przestaje się przemieszczać względem brzegu (punkt E: v = 0 względem brzegu; punkt D: = punkt E: v = 0 względem wody i względem brzegu, gdy
manewr
zatrzymania wykonywany jest na wodzie stojącej).

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich