Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: airport
...at ports and airports by the competent authorities under the law of each Member State, by port or
airport
officials or carriers, provided that such checks are also carried out on persons...

...przez właściwe organy na mocy prawa każdego Państwa Członkowskiego przez funkcjonariuszy portu lub
lotniska
lub przewoźników, pod warunkiem że kontrola tego typu przeprowadzana jest również w...
security checks on persons carried out at ports and airports by the competent authorities under the law of each Member State, by port or
airport
officials or carriers, provided that such checks are also carried out on persons travelling within a Member State;

kontrolę bezpieczeństwa osób przeprowadzaną w portach i na lotniskach przez właściwe organy na mocy prawa każdego Państwa Członkowskiego przez funkcjonariuszy portu lub
lotniska
lub przewoźników, pod warunkiem że kontrola tego typu przeprowadzana jest również w stosunku do osób podróżujących po terytorium danego Państwa Członkowskiego;

...State Aid Guidelines on financing of airports and start up aid to airlines departing from regional
airports
(OJ L 62, 6.3.2008, p. 30, EEA Supplement No 12, 6.3.2008, p. 3) The Chapter corresponds...

...na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych
portów lotniczych
(Dz.U. L 62 z 6.3.2008, s. 30, Suplement EOG nr 12 z 6.3.2008, s. 3). Rozdział ten
As regards the application of this principle in relation to the financing of airports, see the Chapter of the Authority’s State Aid Guidelines on financing of airports and start up aid to airlines departing from regional
airports
(OJ L 62, 6.3.2008, p. 30, EEA Supplement No 12, 6.3.2008, p. 3) The Chapter corresponds to the Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional airports (OJ C 312, 09.12.2005, paragraphs 42 to 52, p. 1).

Jeśli chodzi o stosowanie tej zasady w odniesieniu do finansowania portów lotniczych zob. rozdział Wytycznych Urzędu dotyczących pomocy państwa w sprawie finansowania portów lotniczych i pomocy państwa na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych
portów lotniczych
(Dz.U. L 62 z 6.3.2008, s. 30, Suplement EOG nr 12 z 6.3.2008, s. 3). Rozdział ten odpowiada wytycznym wspólnotowym dotyczącym finansowania portów lotniczych i pomocy na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych portów lotniczych (Dz.U. C 312 z 9.12.2005, pkt 42-52, s. 1).

...and of the Council of 21 April 2004 on the safety of third-country aircraft using Community
airports
(OJ L 143, 30.4.2004, p. 76).

...kwietnia 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa statków powietrznych państwa trzeciego korzystających z
portów lotniczych
Wspólnoty (Dz.U. L 143 z 30.4.2004, str. 76).
Directive 2004/36/EC of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on the safety of third-country aircraft using Community
airports
(OJ L 143, 30.4.2004, p. 76).

32004 L 0036: dyrektywa 2004/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa statków powietrznych państwa trzeciego korzystających z
portów lotniczych
Wspólnoty (Dz.U. L 143 z 30.4.2004, str. 76).

...of 21 June 2004 establishing a common definition of critical parts of security restricted areas at
airports
(OJ L 221, 22.6.2004, p. 6).’

...z dnia 21 czerwca 2004 r. ustanawiające wspólną definicję części krytycznych stref zastrzeżonych w
portach lotniczych
(Dz.U. L 221 z 22.6.2004, str. 6).”.
Commission Regulation (EC) No 1138/2004 of 21 June 2004 establishing a common definition of critical parts of security restricted areas at
airports
(OJ L 221, 22.6.2004, p. 6).’

32004 R 1138: Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1138/2004 z dnia 21 czerwca 2004 r. ustanawiające wspólną definicję części krytycznych stref zastrzeżonych w
portach lotniczych
(Dz.U. L 221 z 22.6.2004, str. 6).”.

...and of the Council as regards the prioritisation of ramp inspections on aircraft using Community
airports
(OJ L 109, 19.4.2008, p. 7).’

...Rady w zakresie priorytetowego traktowania kontroli na ziemi statków powietrznych korzystających z
portów lotniczych
Wspólnoty (Dz.U. L 109 z 19.4.2008, s. 7).”.
Commission Regulation (EC) No 351/2008 of 16 April 2008 implementing Directive 2004/36/EC of the European Parliament and of the Council as regards the prioritisation of ramp inspections on aircraft using Community
airports
(OJ L 109, 19.4.2008, p. 7).’

32008 R 0351: Rozporządzenie Komisji (WE) nr 351/2008 z dnia 16 kwietnia 2008 r. wdrażające dyrektywę 2004/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie priorytetowego traktowania kontroli na ziemi statków powietrznych korzystających z
portów lotniczych
Wspólnoty (Dz.U. L 109 z 19.4.2008, s. 7).”.

Council Directive 96/67/EC of 15 October 1996 on access to the ground handling market at Community
airports
(OJ L 272, 25.10.1996), incorporated into point 64c of Annex XIII of the EEA Agreement by...

...Rady 96/67/WE z dnia 15 października 1996 r. w sprawie dostępu do rynku usług obsługi naziemnej w
portach lotniczych
Wspólnoty (Dz.U. L 272 z 25.10.1996), włączone do pkt 64c załącznika XIII...
Council Directive 96/67/EC of 15 October 1996 on access to the ground handling market at Community
airports
(OJ L 272, 25.10.1996), incorporated into point 64c of Annex XIII of the EEA Agreement by Joint Committee Decision No 79/2000 of 2 October 2000 (OJ L 315, 14.12.2000, p. 20 and the EEA Supplement No 59, 14.12.2000).

Dyrektywa Rady 96/67/WE z dnia 15 października 1996 r. w sprawie dostępu do rynku usług obsługi naziemnej w
portach lotniczych
Wspólnoty (Dz.U. L 272 z 25.10.1996), włączone do pkt 64c załącznika XIII Porozumienia EOG decyzją Wspólnego Komitetu EOG nr 79/2000 z dnia 2 października 2000 r. (Dz.U. L 315 z 14.12.2000, str. 20 oraz Suplement EOG nr 59 z 14.12.2000).

...(EEC) No 95/93 of 18 January 1993 on common rules for the allocation of slots at Community
airports
(OJ L 14, 22.1.1993), incorporated into point 64b of Annex XIII of the EEA Agreement by Joi

...z dnia 18 stycznia 1993 r. w sprawie wspólnych zasad przydzielania czasu na start lub lądowanie w
portach lotniczych
Wspólnoty (Dz.U. L 14 z 22.1.1993), włączone do pkt 64b załącznika XIII...
Council Regulation (EEC) No 95/93 of 18 January 1993 on common rules for the allocation of slots at Community
airports
(OJ L 14, 22.1.1993), incorporated into point 64b of Annex XIII of the EEA Agreement by Joint Committee Decision No 154/2004 (OJ L 102, 21.4.2005, p. 33 and the EEA Supplement No 20, 21.4.2005).

Rozporządzenie Rady (EWG) nr 95/93 z dnia 18 stycznia 1993 r. w sprawie wspólnych zasad przydzielania czasu na start lub lądowanie w
portach lotniczych
Wspólnoty (Dz.U. L 14 z 22.1.1993), włączone do pkt 64b załącznika XIII Porozumienia EOG decyzją Wspólnego Komitetu EOG nr 154/2004 (Dz.U. L 102 z 21.4.2005, str. 33 oraz Suplement EOG nr 20 z 21.4.2005).

...guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional
airports
’ ( OJ C 312, 9.12.2005, p. 1)).

...na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych
portów lotniczych
”; Dz.U. C 312 z 9.12.2005, s.1).
In this context, State aid rules in the air transport sector already refer specifically to the principles of the SGEI Framework (see paragraph 67 and footnote 2 of the Commission Communication of 9 December 2005‘Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional
airports
’ ( OJ C 312, 9.12.2005, p. 1)).

W tym kontekście zasady pomocy państwa w sektorze transportu lotniczego odnoszą się już w szczególności do zasad ram UOIG (zob. pkt. 67 oraz przypis 2 do komunikatu Komisji z dnia 9 grudnia 2005 r.„Wytyczne wspólnotowe dotyczące finansowania portów lotniczych i pomocy państwa na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych
portów lotniczych
”; Dz.U. C 312 z 9.12.2005, s.1).

Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional
airports
(OJ C 312, 9.12.2005, p. 1).

...na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych
portów lotniczych
(Dz.U. C 312 z 9.12.2005, s. 1).
Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional
airports
(OJ C 312, 9.12.2005, p. 1).

Wytyczne wspólnotowe dotyczące finansowania portów lotniczych i pomocy państwa na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych
portów lotniczych
(Dz.U. C 312 z 9.12.2005, s. 1).

...Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional
airports
(OJ C 312, 09.12.2005, paragraphs 42 to 52, p. 1).

...na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych
portów lotniczych
(Dz.U. C 312 z 9.12.2005, pkt 42-52, s. 1).
As regards the application of this principle in relation to the financing of airports, see the Chapter of the Authority’s State Aid Guidelines on financing of airports and start up aid to airlines departing from regional airports (OJ L 62, 6.3.2008, p. 30, EEA Supplement No 12, 6.3.2008, p. 3) The Chapter corresponds to the Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional
airports
(OJ C 312, 09.12.2005, paragraphs 42 to 52, p. 1).

Jeśli chodzi o stosowanie tej zasady w odniesieniu do finansowania portów lotniczych zob. rozdział Wytycznych Urzędu dotyczących pomocy państwa w sprawie finansowania portów lotniczych i pomocy państwa na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych portów lotniczych (Dz.U. L 62 z 6.3.2008, s. 30, Suplement EOG nr 12 z 6.3.2008, s. 3). Rozdział ten odpowiada wytycznym wspólnotowym dotyczącym finansowania portów lotniczych i pomocy na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych
portów lotniczych
(Dz.U. C 312 z 9.12.2005, pkt 42-52, s. 1).

...transparent charging system at airports serving the same city or conurbation, provided that each
airport
fully complies with the requirements on transparency set out in Article 7.

...portach lotniczych obsługujących to samo miasto lub konurbację, pod warunkiem, że w każdym z tych
portów lotniczych
przestrzegane są wymagania dotyczące przejrzystości, o których mowa w art. 7.
After having informed the Commission and in accordance with Community law, Member States may allow an airport managing body to apply a common and transparent charging system at airports serving the same city or conurbation, provided that each
airport
fully complies with the requirements on transparency set out in Article 7.

Po poinformowaniu Komisji oraz zgodnie z prawem wspólnotowym państwa członkowskie mogą zezwolić zarządzającemu portem lotniczym na zastosowanie wspólnego i przejrzystego systemu opłat w portach lotniczych obsługujących to samo miasto lub konurbację, pod warunkiem, że w każdym z tych
portów lotniczych
przestrzegane są wymagania dotyczące przejrzystości, o których mowa w art. 7.

BTS further argues that it is generally known that privately owned
airports
usually provide discounts to airlines in the expectation of increasing profitability.

BTS utrzymuje ponadto, że – jak powszechnie wiadomo – prywatne
porty lotnicze
zazwyczaj oferują zniżki przewoźnikom lotniczym, licząc na zwiększenie rentowności.
BTS further argues that it is generally known that privately owned
airports
usually provide discounts to airlines in the expectation of increasing profitability.

BTS utrzymuje ponadto, że – jak powszechnie wiadomo – prywatne
porty lotnicze
zazwyczaj oferują zniżki przewoźnikom lotniczym, licząc na zwiększenie rentowności.

...can only be designated “Air Cargo or Mail carrier operating into the Union from a Third Country
Airport
” (ACC3) once an EU validation report has been submitted to and accepted by the appropriate a

...przewoźnika lotniczego] może zostać wyznaczony jako »przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty
lotniczej
prowadzący przewozy z
portu lotniczego
państwa trzeciego do Unii« (ACC3) po przedłożeniu s
[Name of air carrier] can only be designated “Air Cargo or Mail carrier operating into the Union from a Third Country
Airport
” (ACC3) once an EU validation report has been submitted to and accepted by the appropriate authority of a Member State of the European Union or Iceland, Norway or Switzerland for that purpose, and the details of the ACC3 have been entered in the Union database for the regulated agents and known consignors.

[Nazwa przewoźnika lotniczego] może zostać wyznaczony jako »przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty
lotniczej
prowadzący przewozy z
portu lotniczego
państwa trzeciego do Unii« (ACC3) po przedłożeniu sprawozdania zatwierdzającego unijne środki ochrony właściwemu organowi państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Islandii, Norwegii bądź Szwajcarii i po zaakceptowaniu tego sprawozdania przez ten organ, oraz po wprowadzeniu danych przewoźnika ACC3 do unijnej bazy danych zarejestrowanych agentów i znanych nadawców.

...shall be designated as an “Air Cargo or Mail Carrier operating into the Union from a Third Country
Airport
” (ACC3).

...zostaje wyznaczony jako »przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty lotniczej prowadzący przewozy z
portu lotniczego
państwa trzeciego do Unii« (ACC3).
Point 6.8.1.1 of Regulation (EU) No 185/2010: Any air carrier carrying cargo or mail from an airport in a third country not listed in Attachment 6-F for transfer, transit or unloading at any airport falling within the scope of Regulation (EC) No 300/2008 shall be designated as an “Air Cargo or Mail Carrier operating into the Union from a Third Country
Airport
” (ACC3).

Pkt 6.8.1.1 rozporządzenia UE nr 185/2010: Każdy przewoźnik lotniczy przywożący ładunek lub pocztę z portu lotniczego w państwie trzecim niewymienionym w dodatku 6-F w celu transferu, tranzytu lub rozładunku w dowolnym porcie lotniczym objętym zakresem rozporządzenia (WE) nr 300/2008 zostaje wyznaczony jako »przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty lotniczej prowadzący przewozy z
portu lotniczego
państwa trzeciego do Unii« (ACC3).

...shall be designated as an “Air Cargo or Mail Carrier operating into the Union from a Third Country
Airport
” (ACC3):

...zostaje wyznaczony jako „przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty lotniczej prowadzący przewozy z
portu lotniczego
państwa trzeciego do Unii” (ACC3):
Any air carrier carrying cargo or mail from an airport in a third country not listed in Attachment 6-F for transfer, transit or unloading at any airport falling within the scope of Regulation (EC) No 300/2008 shall be designated as an “Air Cargo or Mail Carrier operating into the Union from a Third Country
Airport
” (ACC3):

Każdy przewoźnik lotniczy przywożący ładunek lub pocztę z portu lotniczego w państwie trzecim niewymienionym w dodatku 6-F w celu transferu, tranzytu lub rozładunku w dowolnym porcie lotniczym objętym zakresem rozporządzenia nr (WE) nr 300/2008 zostaje wyznaczony jako „przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty lotniczej prowadzący przewozy z
portu lotniczego
państwa trzeciego do Unii” (ACC3):

...shall be designated as an “Air Cargo or Mail Carrier operating into the Union from a Third Country
Airport
” (ACC3):

...zostaje wyznaczony jako »przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty lotniczej prowadzący przewozy z
portu lotniczego
państwa trzeciego do Unii« (ACC3):
any air carrier carrying cargo or mail from an airport in a third country not listed in Attachment 6-F for transfer, transit or unloading at any airport falling within the scope of Regulation (EC) No 300/2008 shall be designated as an “Air Cargo or Mail Carrier operating into the Union from a Third Country
Airport
” (ACC3):

Każdy przewoźnik lotniczy przywożący ładunek lub pocztę z portu lotniczego w państwie trzecim niewymienionego w dodatku 6-F w celu transferu, tranzytu lub rozładunku w dowolnym porcie lotniczym objętym zakresem rozporządzenia nr (WE) 300/2008 zostaje wyznaczony jako »przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty lotniczej prowadzący przewozy z
portu lotniczego
państwa trzeciego do Unii« (ACC3):

Regional
airports
: the aid is paid for routes linking a regional airport in categories C or D to another airport within the area covered by the EEA Agreement.

regionalne
porty lotnicze
: pomoc jest wypłacana w odniesieniu do tras łączących regionalny port lotniczy kategorii C i D z innym portem lotniczym na obszarze objętym Porozumieniem EOG.
Regional
airports
: the aid is paid for routes linking a regional airport in categories C or D to another airport within the area covered by the EEA Agreement.

regionalne
porty lotnicze
: pomoc jest wypłacana w odniesieniu do tras łączących regionalny port lotniczy kategorii C i D z innym portem lotniczym na obszarze objętym Porozumieniem EOG.

According to the Working Group of German
Airports
the construction of a new southern runway at Leipzig airport was an urgent necessity.

W opinii
ADV
natychmiastowa budowa nowego pasa południowego w porcie lotniczym w Lipsku była zatem niezbędna.
According to the Working Group of German
Airports
the construction of a new southern runway at Leipzig airport was an urgent necessity.

W opinii
ADV
natychmiastowa budowa nowego pasa południowego w porcie lotniczym w Lipsku była zatem niezbędna.

when seafarers are due to enter via a Member State
airport
, the competent authorities at the Member State port shall inform the competent authorities at the Member State airport of entry, by means of...

jeżeli marynarze wjeżdżają na terytorium państwa członkowskiego przez port
lotniczy
państwa członkowskiego, właściwe organy w porcie państwa członkowskiego informują właściwe organy w porcie...
when seafarers are due to enter via a Member State
airport
, the competent authorities at the Member State port shall inform the competent authorities at the Member State airport of entry, by means of a duly completed form for seafarers in transit who are subject to visa requirements (as set out in Part 2), sent by fax, electronic mail or other means, of the results of the verification and shall indicate whether a visa may in principle be issued at the border.

jeżeli marynarze wjeżdżają na terytorium państwa członkowskiego przez port
lotniczy
państwa członkowskiego, właściwe organy w porcie państwa członkowskiego informują właściwe organy w porcie lotniczym państwa członkowskiego będącym punktem wjazdu o wynikach weryfikacji, przesyłając faksem, pocztą elektroniczną lub inną drogą należycie wypełniony formularz dotyczący marynarzy podlegających obowiązkowi wizowemu podróżujących tranzytem (przedstawiony w części 2) oraz wskazują, czy wiza może zasadniczo zostać wydana na granicy.

...a schedules facilitated or coordinated airport shall ensure: (a) that at a schedules facilitated
airport
, the schedules facilitator acts under this Regulation in an independent, neutral, non-discri

...następuje: „Państwo członkowskie odpowiedzialne za port lotniczy z organizacją rozkładów lub port
lotniczy
koordynowany zapewnia: a) że w
porcie lotniczym
z organizacją rozkładów, organizator...
In the opinion of the Commission, this relationship could be problematic, as Regulation (EC) No 793/2004 [52] (the ‘EU Slot Regulation’) provides as follows (Article 4): ‘The Member State responsible for a schedules facilitated or coordinated airport shall ensure: (a) that at a schedules facilitated
airport
, the schedules facilitator acts under this Regulation in an independent, neutral, non-discriminatory and transparent manner; (b) the independence of the coordinator at a coordinated airport by separating the coordinator functionally from any single interested party.

Zdaniem Komisji powyższy związek może oznaczać pewne trudności, ponieważ rozporządzenie (WE) nr 793/2004 [52] („rozporządzenie UE w sprawie czasu na start i lądowanie”) (art. 4) stanowi w tym kontekście, co następuje: „Państwo członkowskie odpowiedzialne za port lotniczy z organizacją rozkładów lub port
lotniczy
koordynowany zapewnia: a) że w
porcie lotniczym
z organizacją rozkładów, organizator rozkładów działa na podstawie niniejszego rozporządzenia w sposób niezależny, neutralny, niedyskryminacyjny i przejrzysty; b) niezależność koordynatora w koordynowanym porcie lotniczym poprzez czynnościowe oddzielenie koordynatora od każdej innej zainteresowanej strony.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich