Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: zapłonąć
W przyszłości konieczna może być zmiana tego protokołu pomiarowego dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym.

A revision of that measurement protocol for positive
ignition
vehicles may be required in the future.
W przyszłości konieczna może być zmiana tego protokołu pomiarowego dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym.

A revision of that measurement protocol for positive
ignition
vehicles may be required in the future.

Przerwy w
zapłonie
— pojazdy wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym

Engine
misfire
in vehicles equipped with positive-ignition engines
Przerwy w
zapłonie
— pojazdy wyposażone w silniki o zapłonie iskrowym

Engine
misfire
in vehicles equipped with positive-ignition engines

Próby zapłonu są przeprowadzane w celu stwierdzenia, czy próbka
zapłonie
lub nie w temperaturze badania.

Ignition trials are carried out in order to ascertain whether or not the sample flashed at the test temperature.
Próby zapłonu są przeprowadzane w celu stwierdzenia, czy próbka
zapłonie
lub nie w temperaturze badania.

Ignition trials are carried out in order to ascertain whether or not the sample flashed at the test temperature.

...ostrzegawczym, np. w postaci migającej kontrolki, przez okres, w którym pojawiają się przerwy w
zapłonie
silnika w liczbie mogącej spowodować uszkodzenie katalizatora, zgodnie z wymogami producent

...operate in a distinct warning mode, e.g. a flashing light, under any period during which engine
misfire
occurs at a level likely to cause catalyst damage, as specified by the manufacturer.
Wskaźnik musi działać w wyróżniającym się trybie ostrzegawczym, np. w postaci migającej kontrolki, przez okres, w którym pojawiają się przerwy w
zapłonie
silnika w liczbie mogącej spowodować uszkodzenie katalizatora, zgodnie z wymogami producenta.

The MI must operate in a distinct warning mode, e.g. a flashing light, under any period during which engine
misfire
occurs at a level likely to cause catalyst damage, as specified by the manufacturer.

...ostrzegawczym, np. w postaci migającej kontrolki, przez okres, w którym pojawiają się przerwy w
zapłonie
silnika w ilości mogącej spowodować uszkodzenie katalizatora, stosownie do uwag producenta.

...operate in a distinct warning mode, e.g. a flashing light, under any period during which engine
misfire
occurs at a level likely to cause catalyst damage, as specified by the manufacturer.
Wskaźnik musi działać w wyraźnym trybie ostrzegawczym, np. w postaci migającej kontrolki, przez okres, w którym pojawiają się przerwy w
zapłonie
silnika w ilości mogącej spowodować uszkodzenie katalizatora, stosownie do uwag producenta.

The MI must operate in a distinct warning mode, e.g. a flashing light, under any period during which engine
misfire
occurs at a level likely to cause catalyst damage, as specified by the manufacturer.

„Przerwa w
zapłonie
silnika” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn.

‘Engine
misfire
’ means lack of combustion in the cylinder of a positive-ignition engine due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause.
„Przerwa w
zapłonie
silnika” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn.

‘Engine
misfire
’ means lack of combustion in the cylinder of a positive-ignition engine due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause.

„Przerwy w
zapłonie
silnika” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn.

‘Engine
misfire
’ means lack of combustion in the cylinder of a positive-ignition engine due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause.
„Przerwy w
zapłonie
silnika” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o zapłonie iskrowym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn.

‘Engine
misfire
’ means lack of combustion in the cylinder of a positive-ignition engine due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause.

Producenci mogą przyjąć wyższe kryteria dotyczące odsetka przerw w
zapłonie
niż kryteria zgłoszone organowi homologacyjnemu, przy określonych obrotach silnika oraz w warunkach obciążenia, jeśli można...

Manufacturers may adopt higher
misfire
percentage malfunction criteria than those declared to the authority, under specific engine speed and load conditions where it can be demonstrated to the...
Producenci mogą przyjąć wyższe kryteria dotyczące odsetka przerw w
zapłonie
niż kryteria zgłoszone organowi homologacyjnemu, przy określonych obrotach silnika oraz w warunkach obciążenia, jeśli można wykazać organowi homologacyjnemu, że wykrywanie niskich wartości przerw w zapłonie byłoby niewiarygodne.

Manufacturers may adopt higher
misfire
percentage malfunction criteria than those declared to the authority, under specific engine speed and load conditions where it can be demonstrated to the authority that the detection of lower levels of misfire would be unreliable.

„przerwa w
zapłonie
” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o zapłonie wymuszonym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn;

‘engine
misfire
’ means lack of combustion in the cylinder of a positive ignition engine due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause;
„przerwa w
zapłonie
” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o zapłonie wymuszonym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn;

‘engine
misfire
’ means lack of combustion in the cylinder of a positive ignition engine due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause;

„przerwa w
zapłonie
” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o zapłonie wymuszonym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn;

‘engine
misfire
’ means a lack of combustion in the cylinder of a positive-ignition engine due to the absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause;
„przerwa w
zapłonie
” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o zapłonie wymuszonym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn;

‘engine
misfire
’ means a lack of combustion in the cylinder of a positive-ignition engine due to the absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause;

ciężar suchej masy w g/l zawieszonych cząstek, stężenie TOC lub utrata ciężaru po
zapłonie
, jako miara zawartości materii organicznej,

dry weight in g/l of the suspended solids, TOC concentration or weight loss on
ignition
as a measure of the content of organic matter,
ciężar suchej masy w g/l zawieszonych cząstek, stężenie TOC lub utrata ciężaru po
zapłonie
, jako miara zawartości materii organicznej,

dry weight in g/l of the suspended solids, TOC concentration or weight loss on
ignition
as a measure of the content of organic matter,

W przypadku pokładowych urządzeń diagnostycznych jest to odsetek przerw w
zapłonie
spośród całkowitej liczby zapłonu (podane przez producenta), który mógłby spowodować powstanie ilości emisji...

In terms of OBD monitoring it is that percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events (as declared by the manufacturer) that would result in emissions exceeding the limits given in...
W przypadku pokładowych urządzeń diagnostycznych jest to odsetek przerw w
zapłonie
spośród całkowitej liczby zapłonu (podane przez producenta), który mógłby spowodować powstanie ilości emisji przekraczającej wartości dopuszczalne podane w ppkt 3.3.2. lub odsetek, który mógłby doprowadzić do przegrzania katalizatora lub katalizatorów zanieczyszczeń, powodując ich nieodwracalne uszkodzenie.

In terms of OBD monitoring it is that percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events (as declared by the manufacturer) that would result in emissions exceeding the limits given in paragraph 3.3.2. or that percentage that could lead to an exhaust catalyst, or catalysts, overheating causing irreversible damage.

w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie iskrowym, odsetka przerw w
zapłonie
względem całkowitej liczby zapłonów, mogącego doprowadzić do przegrzania katalizatora (lub katalizatorów) spalin,...

in the case of vehicles equipped with positive-ignition engines, the percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events that could lead to an exhaust catalyst, or catalysts, overheating...
w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie iskrowym, odsetka przerw w
zapłonie
względem całkowitej liczby zapłonów, mogącego doprowadzić do przegrzania katalizatora (lub katalizatorów) spalin, prowadząc do jego (ich) nieodwracalnego uszkodzenia;

in the case of vehicles equipped with positive-ignition engines, the percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events that could lead to an exhaust catalyst, or catalysts, overheating prior to causing irreversible damage;

W przypadku monitorowania diagnostyki pokładowej jest to odsetek przerw w
zapłonie
względem całkowitej liczby zapłonów (podanej przez producenta), który mógłby spowodować emisję zanieczyszczeń...

In terms of OBD monitoring it is that percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events (as declared by the manufacturer) that would result in emissions exceeding the limits given in...
W przypadku monitorowania diagnostyki pokładowej jest to odsetek przerw w
zapłonie
względem całkowitej liczby zapłonów (podanej przez producenta), który mógłby spowodować emisję zanieczyszczeń przekraczającą dopuszczalne poziomy podane w pkt 3.3.2, lub odsetek, który mógłby prowadzić do przegrzania katalizatora lub katalizatorów spalin, powodując nieodwracalne uszkodzenia.

In terms of OBD monitoring it is that percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events (as declared by the manufacturer) that would result in emissions exceeding the limits given in paragraph 3.3.2 or that percentage that could lead to an exhaust catalyst, or catalysts, overheating causing irreversible damage.

...z silnikiem o zapłonie iskrowym, deklarację producenta dotyczącą minimalnego odsetka przerw w
zapłonie
względem całkowitej liczby zapłonów, które mogłyby spowodować emisję zanieczyszczeń przekra

...with positive-ignition engines, a declaration by the manufacturer of the minimum percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events that would either result in emissions exceeding the
w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie iskrowym, deklarację producenta dotyczącą minimalnego odsetka przerw w
zapłonie
względem całkowitej liczby zapłonów, które mogłyby spowodować emisję zanieczyszczeń przekraczającą dopuszczalne poziomy podane w pkt 3.3.2 załącznika 11, gdyby taki odsetek przerw w zapłonie występował od początku badania typu I, zgodnie z opisem w załączniku 4a do niniejszego regulaminu, lub mógłby prowadzić do przegrzania katalizatora lub katalizatorów spalin, powodując ich nieodwracalne uszkodzenie;

in the case of vehicles equipped with positive-ignition engines, a declaration by the manufacturer of the minimum percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events that would either result in emissions exceeding the limits given in paragraph 3.3.2 of Annex 11, if that percentage of misfire had been present from the start of a Type I test as described in Annex 4a to this Regulation, or that could lead to an exhaust catalyst, or catalysts, overheating prior to causing irreversible damage;

w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie iskrowym, odsetka przerw w
zapłonie
względem całkowitej liczby zapłonów, które mogłyby spowodować emisję zanieczyszczeń przekraczającą wartości...

in the case of vehicles equipped with positive-ignition engines, the percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events that would result in emissions exceeding the limits given in...
w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie iskrowym, odsetka przerw w
zapłonie
względem całkowitej liczby zapłonów, które mogłyby spowodować emisję zanieczyszczeń przekraczającą wartości dopuszczalne podane w ppkt 3.3.2. załącznika XI, o ile ten odsetek przerw w zapłonie występował od początku badania typu I, zgodnie z opisem w ppkt 5.3.1 załącznika 4;

in the case of vehicles equipped with positive-ignition engines, the percentage of
misfires
out of a total number of
firing
events that would result in emissions exceeding the limits given in paragraph 3.3.2. of Annex 11, if that percentage of misfire had been present from the start of a Type I test as described in paragraph 5.3.1. of Annex 4;

Wykrywanie przerw w
zapłonie
: …

Misfire detection: …
Wykrywanie przerw w
zapłonie
: …

Misfire detection: …

Wykrywanie przerwy w
zapłonie
: …

Misfire detection: …
Wykrywanie przerwy w
zapłonie
: …

Misfire detection: …

wykrywania przerwy w
zapłonie
:

Misfire detection:.
wykrywania przerwy w
zapłonie
:

Misfire detection:.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich