Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: zapłonąć
dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych NG/biometanem:

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled with NG/biomethane:
dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych NG/biometanem:

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled with NG/biomethane:

dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych benzyną (E5):

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled with petrol (E5):
dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych benzyną (E5):

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled with petrol (E5):

dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych olejem napędowym (B5):

for vehicles with a
compression ignition
engine fuelled with diesel (B5):
dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych olejem napędowym (B5):

for vehicles with a
compression ignition
engine fuelled with diesel (B5):

dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym, zasilanych mieszaniną wodoru i gazu ziemnego:

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled by H2NG:
dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym, zasilanych mieszaniną wodoru i gazu ziemnego:

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled by H2NG:

dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym, zasilanych mieszaniną wodoru i gazu ziemnego:

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled by H2NG:
dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym, zasilanych mieszaniną wodoru i gazu ziemnego:

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled by H2NG:

dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych LPG:

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled with LPG:
dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych LPG:

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled with LPG:

dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych etanolem (E85):

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled with ethanol (E85):
dla pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym zasilanych etanolem (E85):

for vehicles with a positive
ignition
engine fuelled with ethanol (E85):

...technologicznym odpowiednia wartość dopuszczalna emisji w przypadku pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym homologowanych zgodnie z normami Euro 6 powinna być taka sama, ponieważ nie ma d

...the principle of technology neutral legislation, a respective emission limit for Euro 6 positive
ignition
vehicles should be the same since there is no evidence suggesting that particles emitted by
Zgodnie z zasadą prawodawstwa neutralnego pod względem technologicznym odpowiednia wartość dopuszczalna emisji w przypadku pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym homologowanych zgodnie z normami Euro 6 powinna być taka sama, ponieważ nie ma dowodów wskazujących na to, że cząstki stałe emitowane przez silniki o zapłonie wymuszonym mają niższą szczególną toksyczność niż cząstki stałe emitowane przez silniki wysokoprężne.

In accordance with the principle of technology neutral legislation, a respective emission limit for Euro 6 positive
ignition
vehicles should be the same since there is no evidence suggesting that particles emitted by PI engines have a lower specific toxicity than particles emitted by diesel engines.

...homologowane zgodnie z normami Euro 6 byłyby stosowane także do pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym z wtryskiem bezpośrednim.

...which would apply the Euro 6 diesel particle number limits also to direct injection positive
ignition
vehicles in its second phase.
Aby umożliwić przygotowanie wszystkich koniecznych technologii i zapewnić odpowiedni okres wdrażania, należy przyjąć podejście dwustopniowe, w którym w jego drugim etapie wartości dopuszczalne liczby cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem wysokoprężnym homologowane zgodnie z normami Euro 6 byłyby stosowane także do pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym z wtryskiem bezpośrednim.

In order to allow for all necessary technologies to be developed and to allow adequate lead time, a two step approach should be adopted, which would apply the Euro 6 diesel particle number limits also to direct injection positive
ignition
vehicles in its second phase.

„przerwa w zapłonie” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o
zapłonie
wymuszonym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn;

‘engine misfire’ means lack of combustion in the cylinder of a positive
ignition
engine due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause;
„przerwa w zapłonie” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o
zapłonie
wymuszonym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn;

‘engine misfire’ means lack of combustion in the cylinder of a positive
ignition
engine due to absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause;

„przerwa w zapłonie” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o
zapłonie
wymuszonym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn;

‘engine misfire’ means a lack of combustion in the cylinder of a
positive-ignition
engine due to the absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause;
„przerwa w zapłonie” oznacza brak spalania w cylindrze silnika o
zapłonie
wymuszonym z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, złego sprężania lub z innych przyczyn;

‘engine misfire’ means a lack of combustion in the cylinder of a
positive-ignition
engine due to the absence of spark, poor fuel metering, poor compression or any other cause;

...(WE) nr 715/2007 należy określić normę liczby cząstek stałych w przypadku pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym, których dotyczy wniosek o homologację zgodnie z normami Euro 6.

...to Regulation (EC) No 715/2007, a particle number (PN) standard is to be defined for vehicles
equipped
with a positive
ignition
engine to be approved according to Euro 6 standards.
Na podstawie rozporządzenia (WE) nr 715/2007 należy określić normę liczby cząstek stałych w przypadku pojazdów z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym, których dotyczy wniosek o homologację zgodnie z normami Euro 6.

Pursuant to Regulation (EC) No 715/2007, a particle number (PN) standard is to be defined for vehicles
equipped
with a positive
ignition
engine to be approved according to Euro 6 standards.

Producent pojazdów może zdecydować, że pojazdy z silnikami o
zapłonie
wymuszonym będą badane z użyciem paliwa E5 lub E10, a pojazdy z silnikami o zapłonie samoczynnym z użyciem paliwa B5 lub B7.

Upon the choice of the manufacturer vehicles with positive and compression
ignition
engines may be tested with either E5 or E10 and either B5 or B7 fuels, respectively.
Producent pojazdów może zdecydować, że pojazdy z silnikami o
zapłonie
wymuszonym będą badane z użyciem paliwa E5 lub E10, a pojazdy z silnikami o zapłonie samoczynnym z użyciem paliwa B5 lub B7.

Upon the choice of the manufacturer vehicles with positive and compression
ignition
engines may be tested with either E5 or E10 and either B5 or B7 fuels, respectively.

dla silników o
zapłonie
wymuszonym (sprężarkowym):

for
compression-ignition
engines:
dla silników o
zapłonie
wymuszonym (sprężarkowym):

for
compression-ignition
engines:

...taka sama, ponieważ nie ma dowodów wskazujących na to, że cząstki stałe emitowane przez silniki o
zapłonie
wymuszonym mają niższą szczególną toksyczność niż cząstki stałe emitowane przez silniki...

...vehicles should be the same since there is no evidence suggesting that particles emitted by
PI
engines have a lower specific toxicity than particles emitted by diesel engines.
Zgodnie z zasadą prawodawstwa neutralnego pod względem technologicznym odpowiednia wartość dopuszczalna emisji w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie wymuszonym homologowanych zgodnie z normami Euro 6 powinna być taka sama, ponieważ nie ma dowodów wskazujących na to, że cząstki stałe emitowane przez silniki o
zapłonie
wymuszonym mają niższą szczególną toksyczność niż cząstki stałe emitowane przez silniki wysokoprężne.

In accordance with the principle of technology neutral legislation, a respective emission limit for Euro 6 positive ignition vehicles should be the same since there is no evidence suggesting that particles emitted by
PI
engines have a lower specific toxicity than particles emitted by diesel engines.

»silnik gazowy« oznacza silnik o
zapłonie
wymuszonym, napędzany gazem ziemnym (NG) lub gazem płynnym (LPG);

“gas engine” means a
positive-ignition
engine which is fuelled
with
natural gas (NG) or liquefied petroleum gas (LPG);
»silnik gazowy« oznacza silnik o
zapłonie
wymuszonym, napędzany gazem ziemnym (NG) lub gazem płynnym (LPG);

“gas engine” means a
positive-ignition
engine which is fuelled
with
natural gas (NG) or liquefied petroleum gas (LPG);

...spalin służąca zmniejszeniu liczby cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym, stanie się dostępna i będzie ją można włączyć do niektórych pojazdów homologowa

...filters (GPF), an effective after-treatment technology for abating particles emitted by positive
ignition
vehicles, are expected to become available for integration into some Euro 6 vehicles at a r
Przewiduje się, że filtry cząstek stałych w benzynie (GPF), skuteczna technologia oczyszczania spalin służąca zmniejszeniu liczby cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym, stanie się dostępna i będzie ją można włączyć do niektórych pojazdów homologowanych zgodnie z normami Euro 6 po rozsądnej cenie.

Gasoline particle filters (GPF), an effective after-treatment technology for abating particles emitted by positive
ignition
vehicles, are expected to become available for integration into some Euro 6 vehicles at a reasonable cost.

w przypadku pojazdów wyposażonych w silniki o
zapłonie
wymuszonym, deklarację producenta o minimalnym odsetku przerw w zapłonie w całkowitej liczbie zapłonów, które mogłyby spowodować wydzielenie...

in the case of vehicles equipped with
positive-ignition
engines, a declaration by the manufacturer of the minimum percentage of misfires out of a total number of firing events that either would...
w przypadku pojazdów wyposażonych w silniki o
zapłonie
wymuszonym, deklarację producenta o minimalnym odsetku przerw w zapłonie w całkowitej liczbie zapłonów, które mogłyby spowodować wydzielenie ilości zanieczyszczeń przekraczającej wartości graniczne podane w ppkt 2.3 załącznika XI, jeśli odsetek przerw w zapłonie występował od początku badania typu 1, jak opisano w załączniku III do niniejszego rozporządzenia, lub mogłyby doprowadzić do przegrzania katalizatora lub katalizatorów spalin prowadząc do spowodowania nieodwracalnych uszkodzeń;

in the case of vehicles equipped with
positive-ignition
engines, a declaration by the manufacturer of the minimum percentage of misfires out of a total number of firing events that either would result in emissions exceeding the limits given in section 2.3 of Annex XI if that percentage of misfire had been present from the start of a type 1 test as described in Annex III to this Regulation or could lead to an exhaust catalyst, or catalysts, overheating prior to causing irreversible damage;

...ograniczających liczbę cząstek stałych w odniesieniu do emisji CO2 przez pojazdy z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym.

...should keep under review the impact of PN abatement measures on CO2 emissions of positive
ignition
vehicles.
Komisja powinna kontrolować wpływ środków ograniczających liczbę cząstek stałych w odniesieniu do emisji CO2 przez pojazdy z silnikiem o
zapłonie
wymuszonym.

The Commission should keep under review the impact of PN abatement measures on CO2 emissions of positive
ignition
vehicles.

dla silników o
zapłonie
wymuszonym:

for
compression ignition
engines:
dla silników o
zapłonie
wymuszonym:

for
compression ignition
engines:

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich