Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: wzrosnąć
Przewiduje się, że jeżeli nie zostaną podjęte konkretne działania, zużycie energii z tego tytułu
wzrośnie
do 135 TWh w 2020 r. Z przeprowadzonych badań przygotowawczych wynika, że zużycie energii...

Without taking specific measures, the consumption is predicted to
increase
to 135 TWh in 2020. The preparatory studies showed that electricity consumption of products subject to this Regulation can...
Przewiduje się, że jeżeli nie zostaną podjęte konkretne działania, zużycie energii z tego tytułu
wzrośnie
do 135 TWh w 2020 r. Z przeprowadzonych badań przygotowawczych wynika, że zużycie energii elektrycznej przez produkty, których dotyczy niniejsze rozporządzenie, można znacznie zmniejszyć.

Without taking specific measures, the consumption is predicted to
increase
to 135 TWh in 2020. The preparatory studies showed that electricity consumption of products subject to this Regulation can be significantly reduced.

...się, że jeżeli nie zostaną podjęte żadne konkretne środki, roczne zużycie energii elektrycznej
wzrośnie
do 34 TWh w 2020 r. Z przeprowadzonego badania przygotowawczego wynika, że zużycie energii

The annual electricity consumption of products subject to this Regulation was estimated to have been 18 TWh in the Union in 2005. Unless specific measures are taken, annual electricity consumption is...
Oszacowano, że roczne zużycie energii elektrycznej przez produkty, których dotyczy niniejsze rozporządzenie, wynosiło w Unii 18 TWh w 2005 r. Przewiduje się, że jeżeli nie zostaną podjęte żadne konkretne środki, roczne zużycie energii elektrycznej
wzrośnie
do 34 TWh w 2020 r. Z przeprowadzonego badania przygotowawczego wynika, że zużycie energii elektrycznej przez produkty, których dotyczy niniejsze rozporządzenie, można znacznie zmniejszyć.

The annual electricity consumption of products subject to this Regulation was estimated to have been 18 TWh in the Union in 2005. Unless specific measures are taken, annual electricity consumption is predicted to be 34 TWh in 2020. The preparatory study shows that the energy consumption of products subject to this Regulation can be significantly reduced.

Jeżeli nie zostaną podjęte konkretne środki, przewiduje się, że do 2020 r. zużycie energii
wzrośnie
do 55 TWh.

If no specific measures are taken, electricity consumption is predicted to
increase
to 55 TWh
by
2020.
Jeżeli nie zostaną podjęte konkretne środki, przewiduje się, że do 2020 r. zużycie energii
wzrośnie
do 55 TWh.

If no specific measures are taken, electricity consumption is predicted to
increase
to 55 TWh
by
2020.

...warunków, maksymalna kwota pomocy w wysokości 3000 EUR na beneficjenta w okresie trzech lat może
wzrosnąć
do 7500 EUR, a pułap 0,3 % produkcji rocznej sektora rolnego do 0,75 % i pozostanie to bez

...the maximum amount of aid of EUR 3000 per beneficiary over a period of three years may be
increased
to EUR 7500 and the ceiling of 0,3 % of annual output in the agriculture sector may be
inc
W świetle doświadczeń Komisji, przy spełnieniu pewnych warunków, maksymalna kwota pomocy w wysokości 3000 EUR na beneficjenta w okresie trzech lat może
wzrosnąć
do 7500 EUR, a pułap 0,3 % produkcji rocznej sektora rolnego do 0,75 % i pozostanie to bez wpływu na wymianę handlową między państwami członkowskimi oraz nie zakłóci konkurencji ani nie spowoduje takiego zagrożenia, a pomoc przyznana w tych granicach nie wejdzie w zakres art. 87 ust. 1 Traktatu.

In the light of the Commission’s experience, the maximum amount of aid of EUR 3000 per beneficiary over a period of three years may be
increased
to EUR 7500 and the ceiling of 0,3 % of annual output in the agriculture sector may be
increased
to 0,75 % without trade between Member States being affected, without there being any distortion or threat of distortion of competition, and without aid being granted within those limits falling under Article 87(1) of the Treaty, provided that certain conditions are met.

...faktyczna produkcja ropy naftowej przedsiębiorstwa NAM wynosząca 0,04 mln baryłek ropy dziennie ma
wzrosnąć
do 0,06 mln baryłek dziennie dzięki ponownemu uruchomieniu pola naftowego Schoonebeek we...

Thus, while NAM’s actual oil production of 0,04 million barrels of oil per day is
expected
to
rise
to 0,06 million barrels a day through the full re-deployment of the Schoonebeek oil-field in Eastern...
Dlatego też wynik ten należy postrzegać w kontekście dziennej ogólnoświatowej produkcji ropy naftowej wynoszącej 81,533 mln baryłek ropy, a zatem jest on równy udziałowi o wartości w przybliżeniu 0,7 ‰, mimo że zgodnie z prognozami faktyczna produkcja ropy naftowej przedsiębiorstwa NAM wynosząca 0,04 mln baryłek ropy dziennie ma
wzrosnąć
do 0,06 mln baryłek dziennie dzięki ponownemu uruchomieniu pola naftowego Schoonebeek we wschodnich Niderlandach.

Thus, while NAM’s actual oil production of 0,04 million barrels of oil per day is
expected
to
rise
to 0,06 million barrels a day through the full re-deployment of the Schoonebeek oil-field in Eastern Netherlands, this
would
, however, have to be seen against a daily, worldwide oil-production of 81533 million barrels of oil and
would
therefore be equivalent to a share of approximately 0,7 ‰.

W roku 2003, rzeczywisty obrót Sernam wyniósł 414 mln EUR i powinien
wzrosnąć
do 443 mln EUR w 2006 r.

In 2003 Sernam’s real turnover was €414 million and it was
expected
to reach €443 million in 2006.
W roku 2003, rzeczywisty obrót Sernam wyniósł 414 mln EUR i powinien
wzrosnąć
do 443 mln EUR w 2006 r.

In 2003 Sernam’s real turnover was €414 million and it was
expected
to reach €443 million in 2006.

...wiosny 2009 r. przewiduje się, że dług brutto sektora instytucji rządowych i samorządowych szybko
wzrośnie
do 22,6 % PKB w 2009 r. i do 31,9 % PKB w 2010 r., głównie ze względu na przewidywane...

It is, nevertheless, according to the Commission services’ spring 2009 forecast, projected to
rise
rapidly to 22,6 % of GDP in 2009 and to 31,9 % in 2010 mainly due to expected high primary deficits.
Jednakże zgodnie z prognozą służb Komisji z wiosny 2009 r. przewiduje się, że dług brutto sektora instytucji rządowych i samorządowych szybko
wzrośnie
do 22,6 % PKB w 2009 r. i do 31,9 % PKB w 2010 r., głównie ze względu na przewidywane wysokie deficyty pierwotne.

It is, nevertheless, according to the Commission services’ spring 2009 forecast, projected to
rise
rapidly to 22,6 % of GDP in 2009 and to 31,9 % in 2010 mainly due to expected high primary deficits.

W prognozie służb Komisji z wiosny 2013 r. założono również, że wskaźnik zadłużenia
wzrośnie
do 74,9 % PKB w 2014 r. Po uchyleniu procedury nadmiernego deficytu w grudniu 2012 r. [4] Malta korzystała...

The Commission services 2013 spring forecast projects the debt ratio to
increase
to 74,9 % of GDP in 2014. Following the abrogation of the EDP in December 2012 [4], Malta benefitted from a three-year...
W prognozie służb Komisji z wiosny 2013 r. założono również, że wskaźnik zadłużenia
wzrośnie
do 74,9 % PKB w 2014 r. Po uchyleniu procedury nadmiernego deficytu w grudniu 2012 r. [4] Malta korzystała z trzyletniego – rozpoczynającego się w 2012 r. – okresu przejściowego, w trakcie którego powinna osiągnąć wartość odniesienia dotyczącą redukcji długu.

The Commission services 2013 spring forecast projects the debt ratio to
increase
to 74,9 % of GDP in 2014. Following the abrogation of the EDP in December 2012 [4], Malta benefitted from a three-year transition period to comply with the debt reduction benchmark, starting in 2012.

Według prognozy służb Komisji z wiosny 2013 r. deficyt ma
wzrosnąć
do 3,7 % PKB w 2013 r., a w roku 2014 ma osiągnąć poziom 3,6 % PKB.

According to the Commission services 2013 spring forecast, the deficit
would increase
to 3,7 % of GDP in 2013 and reach 3,6 % of GDP in 2014.
Według prognozy służb Komisji z wiosny 2013 r. deficyt ma
wzrosnąć
do 3,7 % PKB w 2013 r., a w roku 2014 ma osiągnąć poziom 3,6 % PKB.

According to the Commission services 2013 spring forecast, the deficit
would increase
to 3,7 % of GDP in 2013 and reach 3,6 % of GDP in 2014.

...z wiosny 2010 r. przewiduje się, że w 2010 r. wskaźnik zadłużenia wyniesie 46 % PKB, a w roku 2011
wzrośnie
do 49,5 % PKB, nadal jednak utrzymując się poniżej wartości odniesienia, tj. 60 % PKB.

...services’ spring 2010 forecast projects the debt ratio to be at 46 % of GDP in 2010 and to
increase
to 49,5 % of GDP in 2011, still to remain below the 60 % of GDP reference value.
W prognozie służb Komisji z wiosny 2010 r. przewiduje się, że w 2010 r. wskaźnik zadłużenia wyniesie 46 % PKB, a w roku 2011
wzrośnie
do 49,5 % PKB, nadal jednak utrzymując się poniżej wartości odniesienia, tj. 60 % PKB.

The Commission services’ spring 2010 forecast projects the debt ratio to be at 46 % of GDP in 2010 and to
increase
to 49,5 % of GDP in 2011, still to remain below the 60 % of GDP reference value.

...wiosny 2010 r. przewiduje się, że w 2010 r. wskaźnik zadłużenia wyniesie 50,5 % PKB, a w roku 2011
wzrośnie
do 54,9 % PKB, nadal jednak utrzymując się poniżej wartości odniesienia, tj. 60 % PKB.

...services’ spring 2010 forecast projects the debt ratio to be at 50,5 % of GDP in 2010 and to
increase
to 54,9 % of GDP in 2011, still to remain below the 60 % of GDP reference value.
W prognozie służb Komisji z wiosny 2010 r. przewiduje się, że w 2010 r. wskaźnik zadłużenia wyniesie 50,5 % PKB, a w roku 2011
wzrośnie
do 54,9 % PKB, nadal jednak utrzymując się poniżej wartości odniesienia, tj. 60 % PKB.

The Commission services’ spring 2010 forecast projects the debt ratio to be at 50,5 % of GDP in 2010 and to
increase
to 54,9 % of GDP in 2011, still to remain below the 60 % of GDP reference value.

...PKB w porównaniu z 2007 r. prognoza Komisji z wiosny 2008 r. przewiduje, że deficyt w 2008 r.
wzrośnie
do 2,5 % PKB, ale utrzyma się poniżej wartości odniesienia, przede wszystkim na skutek obni

with lower GDP growth than in 2007, the spring 2008 forecast projects the deficit to
increase
in 2008 to 2,5 % of GDP, but remain below the reference value, driven mainly by cuts in social...
w obliczu niższego tempa wzrostu PKB w porównaniu z 2007 r. prognoza Komisji z wiosny 2008 r. przewiduje, że deficyt w 2008 r.
wzrośnie
do 2,5 % PKB, ale utrzyma się poniżej wartości odniesienia, przede wszystkim na skutek obniżenia składek na zabezpieczenia społeczne, wprowadzenia ulg w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zwiększenia świadczeń socjalnych i inwestycji.

with lower GDP growth than in 2007, the spring 2008 forecast projects the deficit to
increase
in 2008 to 2,5 % of GDP, but remain below the reference value, driven mainly by cuts in social contributions, personal income tax relief and an
increase
of social transfers together with higher investment. This is the same as the official deficit target set in the March 2008 update of the convergence programme.

jeśli chodzi o 2008 r., prognoza z wiosny 2008 r. wskazuje, że deficyt
wzrośnie
do 2,3 % PKB z uwzględnieniem jednorazowych przychodów ze sprzedaży nieruchomości o wartości 0,1 % PKB.

for 2008, the spring 2008 forecast projects an
increase
in the deficit to 2,3 % of GDP, including 0,1 % of GDP one-offs proceeds from the sale of real estate.
jeśli chodzi o 2008 r., prognoza z wiosny 2008 r. wskazuje, że deficyt
wzrośnie
do 2,3 % PKB z uwzględnieniem jednorazowych przychodów ze sprzedaży nieruchomości o wartości 0,1 % PKB.

for 2008, the spring 2008 forecast projects an
increase
in the deficit to 2,3 % of GDP, including 0,1 % of GDP one-offs proceeds from the sale of real estate.

W prognozie służb Komisji z wiosny 2010 r. przewiduje się, że w 2010 r. dług
wzrośnie
do 62,3 % PKB, a następnie do 67,6 % w roku 2011, ze względu na pogorszenie salda pierwotnego.

The Commission services’ spring 2010 forecast projects debt to
rise
further to 62,3 % of GDP in 2010 and 67,6 % in 2011 on the back of a deteriorated primary balance.
W prognozie służb Komisji z wiosny 2010 r. przewiduje się, że w 2010 r. dług
wzrośnie
do 62,3 % PKB, a następnie do 67,6 % w roku 2011, ze względu na pogorszenie salda pierwotnego.

The Commission services’ spring 2010 forecast projects debt to
rise
further to 62,3 % of GDP in 2010 and 67,6 % in 2011 on the back of a deteriorated primary balance.

Przy większej skali ryzyka oraz wpływów, wartość ta może
wzrosnąć
do 20 % PKB.

Including a wider range of risks and impacts, this figure could
increase
this to 20 % of GDP.
Przy większej skali ryzyka oraz wpływów, wartość ta może
wzrosnąć
do 20 % PKB.

Including a wider range of risks and impacts, this figure could
increase
this to 20 % of GDP.

...w piśmie z dnia 22 czerwca, koszty netto tej reformy wyniosły w 2008 r. 2,9 % PKB, a w roku 2009
wzrosną
do 3,2 % PKB.

...estimates of the Polish authorities, the net cost of this reform amounted to 2,9 % of GDP in 2008,
rising
to 3,2 % of GDP in 2009, as recalled by the Polish authorities in their letter of 22 June.
Zgodnie z szacunkami władz Polski, przedstawionymi w piśmie z dnia 22 czerwca, koszty netto tej reformy wyniosły w 2008 r. 2,9 % PKB, a w roku 2009
wzrosną
do 3,2 % PKB.

Based on the estimates of the Polish authorities, the net cost of this reform amounted to 2,9 % of GDP in 2008,
rising
to 3,2 % of GDP in 2009, as recalled by the Polish authorities in their letter of 22 June.

...władz Słowacji koszty netto tej reformy wyniosą w latach 2009–2011 1,1 % PKB, a w roku 2012
wzrosną
do 1,2 % PKB.

...of the Slovak authorities, the net costs of this reform amount to 1,1 % of GDP in 2009-2011,
rising
to 1,2 % in 2012.
Zgodnie z szacunkami władz Słowacji koszty netto tej reformy wyniosą w latach 2009–2011 1,1 % PKB, a w roku 2012
wzrosną
do 1,2 % PKB.

Based on the estimates of the Slovak authorities, the net costs of this reform amount to 1,1 % of GDP in 2009-2011,
rising
to 1,2 % in 2012.

Tempo wzrostu zatrudnienia znacznie spadnie na przestrzeni 2009 r., przewiduje się, że bezrobocie
wzrośnie
do 8,4 %.

However, employment growth
will
slow significantly over 2009, with unemployment expected to
increase
to 8,4 %.
Tempo wzrostu zatrudnienia znacznie spadnie na przestrzeni 2009 r., przewiduje się, że bezrobocie
wzrośnie
do 8,4 %.

However, employment growth
will
slow significantly over 2009, with unemployment expected to
increase
to 8,4 %.

Przewiduje się, że w okresie realizacji inwestycji liczba ta
wzrośnie
do 3000.

This figure is expected to
rise
to 3000 over the investment period.
Przewiduje się, że w okresie realizacji inwestycji liczba ta
wzrośnie
do 3000.

This figure is expected to
rise
to 3000 over the investment period.

...pierwszej powinny zdecydowanie utrzymywać się powyżej […] % w latach 2009–2012, a następnie
wzrosnąć
do […] % w 2013 r.

...period, the projected Tier 1 ratios should stay comfortably above […] % between 2009 and 2012, to
increase
further to […] % in 2013.
W trakcie okresu restrukturyzacji przewidywane wskaźniki warstwy pierwszej powinny zdecydowanie utrzymywać się powyżej […] % w latach 2009–2012, a następnie
wzrosnąć
do […] % w 2013 r.

During the restructuring period, the projected Tier 1 ratios should stay comfortably above […] % between 2009 and 2012, to
increase
further to […] % in 2013.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich