Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: lokomotywa
Pojazdy trakcyjne” –
lokomotywy
, elektryczne zespoły trakcyjne, spalinowe zespoły trakcyjne – oraz „Tabor kolejowy. Wagony pasażerskie” (aktualizacja po opracowaniu TSI)

TSI Rolling Stock Traction Units –
locos
, EMUs, DMUs- and coaches (to be updated when TSI exists)
Pojazdy trakcyjne” –
lokomotywy
, elektryczne zespoły trakcyjne, spalinowe zespoły trakcyjne – oraz „Tabor kolejowy. Wagony pasażerskie” (aktualizacja po opracowaniu TSI)

TSI Rolling Stock Traction Units –
locos
, EMUs, DMUs- and coaches (to be updated when TSI exists)

Lokomotyw
elektrycznych poniżej

Electric
locomotives
less than
Lokomotyw
elektrycznych poniżej

Electric
locomotives
less than

Wartości graniczne LpAFmax hałasu ruszania
lokomotyw
elektrycznych, lokomotyw spalinowych i DMU

Limiting values LpAFmax for the starting noise of electric locomotives, diesel locomotives and DMUs
Wartości graniczne LpAFmax hałasu ruszania
lokomotyw
elektrycznych, lokomotyw spalinowych i DMU

Limiting values LpAFmax for the starting noise of electric locomotives, diesel locomotives and DMUs

Wartości graniczne LpAFmax hałasu ruszania
lokomotyw
elektrycznych, lokomotyw spalinowych, maszyn torowych (OTM), EMU i DMU

Limiting values LpAFmax for the starting noise of electric locomotives, diesel locomotives, OTMs, EMUs and DMUs
Wartości graniczne LpAFmax hałasu ruszania
lokomotyw
elektrycznych, lokomotyw spalinowych, maszyn torowych (OTM), EMU i DMU

Limiting values LpAFmax for the starting noise of electric locomotives, diesel locomotives, OTMs, EMUs and DMUs

Wartości graniczne LpAeq,T hałasu stacjonarnego
lokomotyw
elektrycznych, lokomotyw spalinowych, maszyn torowych (OTM), zespołów trakcyjnych z napędem elektrycznym (EMU), zespołów trakcyjnych z...

Limiting values LpAeq,T for the stationary noise of electric locomotives, diesel locomotives, OTMs, EMUs, DMUs and coaches
Wartości graniczne LpAeq,T hałasu stacjonarnego
lokomotyw
elektrycznych, lokomotyw spalinowych, maszyn torowych (OTM), zespołów trakcyjnych z napędem elektrycznym (EMU), zespołów trakcyjnych z napędem wysokoprężnym (DMU) i wagonów pasażerskich

Limiting values LpAeq,T for the stationary noise of electric locomotives, diesel locomotives, OTMs, EMUs, DMUs and coaches

Lokomotywa
elektryczna

Electric
locomotive
Lokomotywa
elektryczna

Electric
locomotive

Lokomotywa
elektryczna

Electric
locomotive
Lokomotywa
elektryczna

Electric
locomotive

Lokomotywy
elektryczne

Electric
locomotives
Lokomotywy
elektryczne

Electric
locomotives

Lokomotywy
elektryczne

Electric
locomotives
Lokomotywy
elektryczne

Electric
locomotives

...się z dwóch lokomotyw i wagonów osobowych, nie mogą być uważane za zespoły trakcyjne, jeżeli
lokomotywa
może pracować w różnych konfiguracjach pociągów..

...trains that consist of two locomotives and coaches cannot be considered as multiple units if the
locomotive
can operate in different train configurations.
Stałe składy pociągów, które składają się z dwóch lokomotyw i wagonów osobowych, nie mogą być uważane za zespoły trakcyjne, jeżeli
lokomotywa
może pracować w różnych konfiguracjach pociągów..

Fixed formation trains that consist of two locomotives and coaches cannot be considered as multiple units if the
locomotive
can operate in different train configurations.

...z wykorzystaniem jednego z pantografów użytych w symulacji, zainstalowanego na pociągu lub
lokomotywie
, i wywierającego średni nacisk przy projektowanej prędkości linii, zgodnie z pkt 4.2.15,

...shall be undertaken using one of the pantographs used in the simulation, installed on a train or
locomotive
producing a mean contact force at the envisaged design speed as required by clause 4.2.15
Jeżeli wyniki symulacji mieszczą się w dopuszczalnych granicach, należy przeprowadzić próbę w terenie na reprezentatywnym odcinku nowej sieci trakcyjnej, z wykorzystaniem jednego z pantografów użytych w symulacji, zainstalowanego na pociągu lub
lokomotywie
, i wywierającego średni nacisk przy projektowanej prędkości linii, zgodnie z pkt 4.2.15, dla eksploatacji w jednym z systemów sieci trakcyjnej.

If the simulation results are acceptable, a site test with a representative section of the new overhead contact line shall be undertaken using one of the pantographs used in the simulation, installed on a train or
locomotive
producing a mean contact force at the envisaged design speed as required by clause 4.2.15 when operated on one of the overhead contact line systems.

...miało w swoim systemie zarządzania bezpieczeństwem różne ustalenia dotyczące zarządzania takimi
lokomotywami
i ich utrzymania.

...each of whom will have different arrangements in their respective SMS for managing and maintaining
locomotives
.
Na przykład, producent może złożyć wniosek o zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji lokomotywy lub typu lokomotywy w sieci danego państwa członkowskiego w celu jej późniejszej sprzedaży na rzecz różnych przedsiębiorstw kolejowych, spółek leasingowych itp., do celów eksploatacji przez różne przedsiębiorstwa kolejowe, z których każde będzie miało w swoim systemie zarządzania bezpieczeństwem różne ustalenia dotyczące zarządzania takimi
lokomotywami
i ich utrzymania.

For example a manufacturer may apply for authorisation for a locomotive or locomotive type for a network in a MS in order to sell it to a number of different RUs or leasing companies, etc., for operation by different RUs, each of whom will have different arrangements in their respective SMS for managing and maintaining
locomotives
.

W przypadku państw członkowskich, które przystąpiły do Unii Europejskiej w 2004 r., 82 %
lokomotyw
i 62 % wagonów miało ponad 20 lat w 2005 r. [42] Na podstawie dostępnych jej informacji Komisja...

Taking only the Member States which joined the European Union in 2004, 82 % of
locomotives
and 62 % of wagons were more than 20 years old in 2005 [42]. According to the information at its disposal,...
W przypadku państw członkowskich, które przystąpiły do Unii Europejskiej w 2004 r., 82 %
lokomotyw
i 62 % wagonów miało ponad 20 lat w 2005 r. [42] Na podstawie dostępnych jej informacji Komisja Europejska szacuje tymczasem, że co roku jest odnawiany 1 % tego taboru.

Taking only the Member States which joined the European Union in 2004, 82 % of
locomotives
and 62 % of wagons were more than 20 years old in 2005 [42]. According to the information at its disposal, the European Commission estimates that the annual rate of renewal of the fleet is around 1 %.

...silników, maksymalny odsetek silników wykorzystywanych inaczej niż do napędu wagonów silnikowych,
lokomotyw
i statków żeglugi śródlądowej, które mogą być wprowadzane do obrotu według „formuły...

...Stage III B, the maximum number of engines used for applications other than the propulsion of
railcars, locomotives
and inland waterways vessels that may be placed on the market under the flexib
W czasie etapu III B należy zwiększyć, w każdej kategorii silników, maksymalny odsetek silników wykorzystywanych inaczej niż do napędu wagonów silnikowych,
lokomotyw
i statków żeglugi śródlądowej, które mogą być wprowadzane do obrotu według „formuły elastycznej”, z 20 % do 37,5 % rocznej liczby urządzeń z silnikami tej kategorii wprowadzanych do obrotu przez wytwórcę urządzeń.

During Stage III B, the maximum number of engines used for applications other than the propulsion of
railcars, locomotives
and inland waterways vessels that may be placed on the market under the flexibility scheme should be increased, in each engine category, from 20 % to 37,5 % of the annual quantity of equipment with engines in that category that is placed on the market by the equipment manufacturer.

Kategorie taboru, jakie należy wziąć pod uwagę, powinny odpowiadać kategorii L w przypadku
lokomotyw
i zespołów napędowych oraz kategorii PI lub PII w przypadku wszystkich innych typów pojazdów...

The rolling stock categories to be taken into account shall correspond to category L for
locomotives
and power units and categories PI or PII for all other types of vehicle within the scope of this...
Kategorie taboru, jakie należy wziąć pod uwagę, powinny odpowiadać kategorii L w przypadku
lokomotyw
i zespołów napędowych oraz kategorii PI lub PII w przypadku wszystkich innych typów pojazdów wchodzących w zakres niniejszej TSI, określonych normą EN 12663-1:2010, pkt 5.2.

The rolling stock categories to be taken into account shall correspond to category L for
locomotives
and power units and categories PI or PII for all other types of vehicle within the scope of this TSI, as defined in Section 5.2 of EN 12663-1:2010.

Lokomotywy
i zespoły trakcyjne wymagają standaryzacji wartości napięcia i częstotliwości.

Locomotives
and traction units need standardisation of voltage and frequency.
Lokomotywy
i zespoły trakcyjne wymagają standaryzacji wartości napięcia i częstotliwości.

Locomotives
and traction units need standardisation of voltage and frequency.

Problemy mające wpływ na wagony osobowe,
lokomotywy
i zespoły trakcyjne

Problems affecting cars,
locomotives
and
rail
cars
Problemy mające wpływ na wagony osobowe,
lokomotywy
i zespoły trakcyjne

Problems affecting cars,
locomotives
and
rail
cars

Dodatkowe wymagania dotyczące
lokomotyw
i zespołów trakcyjnych

Additional requirements on
locomotives
and multiple units
Dodatkowe wymagania dotyczące
lokomotyw
i zespołów trakcyjnych

Additional requirements on
locomotives
and multiple units

Systemy te nadal mogą stanowić obowiązkowe wyposażenie pokładowe
lokomotyw
i pojazdów trakcyjnych kursujących na niektórych liniach.

Those systems may still be requested on board
locomotives
and traction units to run on certain lines.
Systemy te nadal mogą stanowić obowiązkowe wyposażenie pokładowe
lokomotyw
i pojazdów trakcyjnych kursujących na niektórych liniach.

Those systems may still be requested on board
locomotives
and traction units to run on certain lines.

...objętych CN 84 (maszyn i urządzeń mechanicznych), CN 85 (maszyn i urządzeń elektrycznych), CN 86 (
lokomotyw
i pojazdów szynowych oraz osprzętu kolejowego), CN 88 (statków powietrznych i...

Household articles, parts of mechanical engineering, apparatus, furniture and vehicles of HS 84, 85, 86, 88, 94 (sheet metal formings of non-ferrous metal)
Części wytworzone przez kształtowanie blach z metali nieżelaznych: do artykułów gospodarstwa domowego, wyrobów objętych CN 84 (maszyn i urządzeń mechanicznych), CN 85 (maszyn i urządzeń elektrycznych), CN 86 (
lokomotyw
i pojazdów szynowych oraz osprzętu kolejowego), CN 88 (statków powietrznych i kosmicznych) i CN 94 (mebli)

Household articles, parts of mechanical engineering, apparatus, furniture and vehicles of HS 84, 85, 86, 88, 94 (sheet metal formings of non-ferrous metal)

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich