Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: kurs
...skutecznych działań, wyraźnie gorszy scenariusz gospodarczy prowadzi – przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – do adekwatnego pogorszenia perspektyw dla finansów publicznych, co utrudnia...

Despite the effective action undertaken, the marked worsening of the economic scenario implies a corresponding deterioration of the outlook for public finances given unchanged policies and makes it...
Mimo podjęcia skutecznych działań, wyraźnie gorszy scenariusz gospodarczy prowadzi – przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – do adekwatnego pogorszenia perspektyw dla finansów publicznych, co utrudnia przeprowadzenie pełnej korekty nadmiernego deficytu do 2014 r., czego domaga się Rada w decyzji 2011/734/UE.

Despite the effective action undertaken, the marked worsening of the economic scenario implies a corresponding deterioration of the outlook for public finances given unchanged policies and makes it difficult to complete the correction of the excessive deficit by 2014, as requested by the Council in Decision 2011/734/EU.

...0,6 % w 2014 r.. Ten wyraźnie gorszy scenariusz gospodarczy prowadzi – przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – do adekwatnego pogorszenia perspektyw dla finansów publicznych.

According to the Commission services’ 2012 Autumn Forecast, real GDP is projected to contract in 2012 by 6,0 % and by a further 4,2 % in 2013 (against a contraction of 4,7 % and a stagnation at 0,0 %...
Zgodnie z prognozą służb Komisji z jesieni 2012 r. przewiduje się spadek realnego PKB o 6,0 % w 2012 r. i o dalsze 4,2 % w 2013 r. (w stosunku do, odpowiednio, 4,7 % i 0,0 % zakładanych w decyzji 2011/734/UE na lata 2012 i 2013), a następnie jego wzrost o 0,6 % w 2014 r.. Ten wyraźnie gorszy scenariusz gospodarczy prowadzi – przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – do adekwatnego pogorszenia perspektyw dla finansów publicznych.

According to the Commission services’ 2012 Autumn Forecast, real GDP is projected to contract in 2012 by 6,0 % and by a further 4,2 % in 2013 (against a contraction of 4,7 % and a stagnation at 0,0 % in Decision 2011/734/EU, for 2012 and 2013, respectively), before growing by 0,6 % in 2014. This marked worsening of the economic scenario implies a corresponding deterioration of the outlook for public finances given unchanged policies.

...w 2010 r. przewiduje się dalszy wzrost deficytu, a w 2011 r. – przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – jego nieznaczny spadek.

A moderate recovery is anticipated for 2010, strengthening in 2011. Furthermore, the planned excess over the reference value cannot be considered temporary, since the deficit is projected to increase...
W roku 2010 r. przewiduje się umiarkowane ożywienie gospodarcze, które przyspieszy w 2011 r. Ponadto planowane przekroczenie wartości referencyjnej nie może zostać uznane za tymczasowe, ponieważ w 2010 r. przewiduje się dalszy wzrost deficytu, a w 2011 r. – przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – jego nieznaczny spadek.

A moderate recovery is anticipated for 2010, strengthening in 2011. Furthermore, the planned excess over the reference value cannot be considered temporary, since the deficit is projected to increase further in 2010 and, on a no-policy change basis, to decrease marginally in 2011.

Według prognozy służb Komisji z wiosny 2010 r., przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki, deficyt budżetowy w 2011 r. powinien osiągnąć około 7¾ % PKB.

According to the Commission services’ spring 2010 forecast, the budgetary deficit would reach about 7¾ % of GDP in 2011 on a no-policy-change basis.
Według prognozy służb Komisji z wiosny 2010 r., przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki, deficyt budżetowy w 2011 r. powinien osiągnąć około 7¾ % PKB.

According to the Commission services’ spring 2010 forecast, the budgetary deficit would reach about 7¾ % of GDP in 2011 on a no-policy-change basis.

...w bieżącym roku środki mające wpływ na budżet w latach 2010–2011, przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki deficyt w 2010 r. zwiększy się do 5,0 % PKB, a w roku 2011 wyniesie 4,6 % PKB.

Furthermore, the planned excess over the reference value cannot be considered temporary, since according to the Commission services’ autumn 2009 forecast, taking into account the measures adopted in...
Ponadto planowane przekroczenie wartości referencyjnej nie może zostać uznane za tymczasowe, ponieważ zgodnie z prognozą służb Komisji z jesieni 2009 r., w której uwzględniono przyjęte w bieżącym roku środki mające wpływ na budżet w latach 2010–2011, przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki deficyt w 2010 r. zwiększy się do 5,0 % PKB, a w roku 2011 wyniesie 4,6 % PKB.

Furthermore, the planned excess over the reference value cannot be considered temporary, since according to the Commission services’ autumn 2009 forecast, taking into account the measures adopted in the current year affecting the budget for 2010 and for 2011, the deficit would widen to 5,0 % of GDP in 2010 to fall down to 4,6 % of GDP in 2011 on a no-policy change basis.

...r., w której uwzględniono środki budżetowe przyjęte w bieżącym roku, przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki deficyt w 2010 r. zwiększy się do poziomu 5,5 %, a w roku 2011 wyniesie 5,3 % PKB.

According to the Commission services’ autumn 2009 forecast, taking into account the fiscal measures adopted in the current year, the deficit would widen to 5,5 % in 2010 and 5,3 % of GDP in 2011 on a...
Według prognozy służb Komisji z jesieni 2009 r., w której uwzględniono środki budżetowe przyjęte w bieżącym roku, przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki deficyt w 2010 r. zwiększy się do poziomu 5,5 %, a w roku 2011 wyniesie 5,3 % PKB.

According to the Commission services’ autumn 2009 forecast, taking into account the fiscal measures adopted in the current year, the deficit would widen to 5,5 % in 2010 and 5,3 % of GDP in 2011 on a no-policy change basis.

...jasne, że – uwzględniając wykonanie budżetu do września tego roku i przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – osiągnięcie założonego poziomu deficytu na 2011 r. nie będzie możliwe, co może zagr

In September 2011, it became evident that, taking into account budgetary execution until that September, with unchanged policies, the 2011 target for the deficit would be missed by a significant...
We wrześniu 2011 r. stało się jasne, że – uwzględniając wykonanie budżetu do września tego roku i przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – osiągnięcie założonego poziomu deficytu na 2011 r. nie będzie możliwe, co może zagrozić ogólnej wiarygodności programu.

In September 2011, it became evident that, taking into account budgetary execution until that September, with unchanged policies, the 2011 target for the deficit would be missed by a significant amount which would jeopardise the overall credibility of the programme.

...instytucji rządowych i samorządowych oraz ich głównych składników, przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki, wyrażone jako odsetek PKB, w tym nakłady brutto na środki trwałe;

the projections at unchanged policies for expenditure and revenue as a percentage of GDP for the general government and their main components, including gross fixed capital formation;
przewidywania w odniesieniu do wydatków i dochodów sektora instytucji rządowych i samorządowych oraz ich głównych składników, przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki, wyrażone jako odsetek PKB, w tym nakłady brutto na środki trwałe;

the projections at unchanged policies for expenditure and revenue as a percentage of GDP for the general government and their main components, including gross fixed capital formation;

W następnych latach rząd poluzował
kurs
polityki budżetowej, głównie w związku z wyraźnym celem politycznym zwiększenia wydatków na usługi publiczne.

Thereafter, the government adopted a looser fiscal stance, mainly as a result of an explicit policy objective to raise expenditure on public services.
W następnych latach rząd poluzował
kurs
polityki budżetowej, głównie w związku z wyraźnym celem politycznym zwiększenia wydatków na usługi publiczne.

Thereafter, the government adopted a looser fiscal stance, mainly as a result of an explicit policy objective to raise expenditure on public services.

...2013 r., który jest rokiem następującym po korekcie nadmiernego deficytu, Węgry powinny utrzymać
kurs
polityki budżetowej zgodnej z ich średniookresowym celem budżetowym, w tym nie przekraczać wart

Starting from 2013, which is the year following the correction of the excessive deficit, Hungary should maintain a fiscal stance in line with its medium-term budgetary objective, including respecting...
Począwszy od 2013 r., który jest rokiem następującym po korekcie nadmiernego deficytu, Węgry powinny utrzymać
kurs
polityki budżetowej zgodnej z ich średniookresowym celem budżetowym, w tym nie przekraczać wartości odniesienia dotyczącej wydatków, a także dokonać dostatecznych postępów w kierunku spełnienia kryterium długu zgodnie z art. 2 ust. 1a rozporządzenia (WE) nr 1467/97 z dnia 7 lipca 1997 r. w sprawie przyspieszenia i wyjaśnienia procedury nadmiernego deficytu [5].

Starting from 2013, which is the year following the correction of the excessive deficit, Hungary should maintain a fiscal stance in line with its medium-term budgetary objective, including respecting the expenditure benchmark, and make sufficient progress towards compliance with the debt criterion in accordance with Article 2(1a) of Regulation (EC) No 1467/97 of 7 July 1997 on speeding up and clarifying the implementation of the excessive deficit procedure [5].

Ostrożny
kurs
polityki budżetowej jest ważnym sposobem utrzymywania deficytów zewnętrznych na poziomie, na którym możliwe jest zapewnienie stabilnego finansowania zewnętrznego.

A cautious fiscal stance is an important way to keep external deficits within the range where sound external financing can be secured.
Ostrożny
kurs
polityki budżetowej jest ważnym sposobem utrzymywania deficytów zewnętrznych na poziomie, na którym możliwe jest zapewnienie stabilnego finansowania zewnętrznego.

A cautious fiscal stance is an important way to keep external deficits within the range where sound external financing can be secured.

Prognoza oparta na założeniu niezmiennego
kursu
polityki uwzględnia (częściowe) wycofanie związanych z kryzysem środków o charakterze nadzwyczajnym.

The no-policy-change forecast takes into account the (partial) withdrawal of measures of extraordinary nature linked to the crisis.
Prognoza oparta na założeniu niezmiennego
kursu
polityki uwzględnia (częściowe) wycofanie związanych z kryzysem środków o charakterze nadzwyczajnym.

The no-policy-change forecast takes into account the (partial) withdrawal of measures of extraordinary nature linked to the crisis.

...w lutym 2009 r.), deficyt powinien dojść do 11 % PKB w 2009 r. oraz, przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki, osiągnie poziom 13 % PKB w 2010 r. Dlatego też przewidziane w Traktacie kryterium do

According to the Commission services’ January 2009 interim forecast, taking into account the measures for the current year in the budget for 2009 (but not the 1 % of GDP additional consolidation...
Według śródokresowej prognozy służb Komisji ze stycznia 2009 r., po uwzględnieniu środków na rok bieżący w budżecie na 2009 r. (ale bez uwzględnienia 1 % PKB dodatkowego pakietu konsolidacyjnego ogłoszonego w lutym 2009 r.), deficyt powinien dojść do 11 % PKB w 2009 r. oraz, przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki, osiągnie poziom 13 % PKB w 2010 r. Dlatego też przewidziane w Traktacie kryterium dotyczące deficytu nie zostało spełnione.

According to the Commission services’ January 2009 interim forecast, taking into account the measures for the current year in the budget for 2009 (but not the 1 % of GDP additional consolidation package announced in February 2009), the deficit would widen to 11 % of GDP in 2009 and, on a no-policy change basis, worsen further to 13 % of GDP in 2010. The deficit criterion in the Treaty is not fulfilled.

Według prognozy służb Komisji z wiosny 2010 r., przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki [4] deficyt w 2011 r. zmniejszy się do 4,9 % PKB.

According to the Commission services’ spring 2010 forecast, the deficit would decline to 4,9 % of GDP in 2011 on a no-policy-change [4] basis.
Według prognozy służb Komisji z wiosny 2010 r., przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki [4] deficyt w 2011 r. zmniejszy się do 4,9 % PKB.

According to the Commission services’ spring 2010 forecast, the deficit would decline to 4,9 % of GDP in 2011 on a no-policy-change [4] basis.

...instytucji rządowych i samorządowych osiągnie 5,4 % PKB, a następnie – przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – obniży się nieznacznie do 5 % w roku 2010, kiedy wpływ planu naprawy...

According to the Commission services January 2009 interim forecast, the general government deficit is forecast to reach 5,4 % of GDP in 2009 and, on a no-policy change basis, to decline only slightly...
Zgodnie ze śródokresową prognozą służb Komisji ze stycznia 2009 r. przewiduje się, że w 2009 r. deficyt sektora instytucji rządowych i samorządowych osiągnie 5,4 % PKB, a następnie – przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki – obniży się nieznacznie do 5 % w roku 2010, kiedy wpływ planu naprawy gospodarczej na budżet przestanie być odczuwalny.

According to the Commission services January 2009 interim forecast, the general government deficit is forecast to reach 5,4 % of GDP in 2009 and, on a no-policy change basis, to decline only slightly to 5 % in 2010 as the budgetary impact of the recovery plan is phased out.

...w projekcie planu budżetowego zgodnie z ust. 3 lub przewidywania przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki różnią się od celów i przewidywań zawartych w aktualnym programie stabilności, różnic

Where the budgetary targets reported in the draft budgetary plan in accordance with paragraph 3 or the projections at unchanged policies differ from those in the most recent stability programme, the...
W przypadku gdy cele budżetowe przedstawione w projekcie planu budżetowego zgodnie z ust. 3 lub przewidywania przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki różnią się od celów i przewidywań zawartych w aktualnym programie stabilności, różnice muszą być należycie wyjaśnione.

Where the budgetary targets reported in the draft budgetary plan in accordance with paragraph 3 or the projections at unchanged policies differ from those in the most recent stability programme, the differences shall be duly explained.

...różnicy pomiędzy celami, o których mowa w lit. c), a przewidywaniami przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki, zgodnie z lit. b);

a description and quantification of the expenditure and revenue measures to be included in the draft budget for the year to come at the level of each subsector in order to bridge the gap between the...
opis i określenie ilościowe działań w zakresie wydatków i dochodów, które należy ująć w projekcie budżetu na nadchodzący rok, na poziomie każdego z podsektorów w celu zlikwidowania różnicy pomiędzy celami, o których mowa w lit. c), a przewidywaniami przy założeniu niezmiennego
kursu
polityki, zgodnie z lit. b);

a description and quantification of the expenditure and revenue measures to be included in the draft budget for the year to come at the level of each subsector in order to bridge the gap between the targets referred to in point (c) and the projections at unchanged policies provided in accordance with point (b);

Przy założeniu kontynuacji dotychczasowego
kursu
polityki przewiduje się, że w 2014 r. wskaźnik długu sektora instytucji rządowych i samorządowych będzie wyższy niż 60 %, przekraczając tym samym...

On unchanged policies, the general government debt ratio is expected to rise above 60 % in 2014, thus exceeding the 60 % of GDP Treaty reference value.
Przy założeniu kontynuacji dotychczasowego
kursu
polityki przewiduje się, że w 2014 r. wskaźnik długu sektora instytucji rządowych i samorządowych będzie wyższy niż 60 %, przekraczając tym samym wartość referencyjną określoną w Traktacie na poziomie 60 % PKB.

On unchanged policies, the general government debt ratio is expected to rise above 60 % in 2014, thus exceeding the 60 % of GDP Treaty reference value.

...funduszy ubezpieczeń społecznych, na dany rok budżetowy i okres późniejszy, w oparciu o niezmienny
kurs
polityki;

projections of each major expenditure and revenue item of the general government with more specifications on the central government and social security level, for the budget year and beyond, based on...
prognoz dotyczących każdej głównej pozycji wydatków i dochodów sektora instytucji rządowych i samorządowych, z uwzględnieniem bardziej szczegółowych danych dla podsektora instytucji rządowych na szczeblu centralnym i podsektora funduszy ubezpieczeń społecznych, na dany rok budżetowy i okres późniejszy, w oparciu o niezmienny
kurs
polityki;

projections of each major expenditure and revenue item of the general government with more specifications on the central government and social security level, for the budget year and beyond, based on unchanged policies;

...osiągnięcia średniookresowych celów budżetowych w porównaniu do prognoz zakładających niezmienny
kurs
polityki;

a description of medium-term policies envisaged with an impact on general government finances, broken down by major revenue and expenditure item, showing how the adjustment towards the medium-term...
opisu przewidywanych działań średniookresowych przewidywanych polityk mających wpływ na finanse sektora instytucji rządowych i samorządowych w podziale na główne pozycje dochodów i wydatków, pokazującego sposób dostosowania prowadzącego do osiągnięcia średniookresowych celów budżetowych w porównaniu do prognoz zakładających niezmienny
kurs
polityki;

a description of medium-term policies envisaged with an impact on general government finances, broken down by major revenue and expenditure item, showing how the adjustment towards the medium-term budgetary objectives is achieved compared to projections under unchanged policies;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich