Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: hektar
maksymalną dawkę na
hektar
dla każdorazowego zastosowania;

the maximum dose
per hectare
in each application;
maksymalną dawkę na
hektar
dla każdorazowego zastosowania;

the maximum dose
per hectare
in each application;

...wyłącznie w przypadku obszarów, które były przedmiotem wniosku w odniesieniu do co najmniej 0,1
hektara
, o ile każda uprawiana działka przekracza minimalną powierzchnię ustaloną przez państwo czło

...fruit and vegetable payments referred to in Article 1(1)(g) shall be granted only for the areas,
per
each type of crop, which have been the subject of application in respect of at least 0,1
hectare
„W przypadku Grecji i Cypru przejściowe płatności z tytułu owoców i warzyw, o których mowa w art. 1 lit. g), są przyznawane dla każdego typu uprawy wyłącznie w przypadku obszarów, które były przedmiotem wniosku w odniesieniu do co najmniej 0,1
hektara
, o ile każda uprawiana działka przekracza minimalną powierzchnię ustaloną przez państwo członkowskie w granicach limitu określonego w art. 13 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1122/2009.”;

‘In the case of Greece and Cyprus, the transitional fruit and vegetable payments referred to in Article 1(1)(g) shall be granted only for the areas,
per
each type of crop, which have been the subject of application in respect of at least 0,1
hectares
, where each cultivated parcel exceeds the minimum size set by the Member State within the limit provided for in Article 13(9) of Regulation (EC) No 1122/2009.’;

...wyłącznie w przypadku obszarów, które były przedmiotem wniosku w odniesieniu do co najmniej 0,1
hektara
, o ile każda uprawiana działka przekracza minimalną powierzchnię ustaloną przez państwo czło

...fruit and vegetable payments referred to in Article 1(1)(g) shall be granted only for the areas,
per
each type of crop, which have been the subject of application in respect of at least 0,1
hectare
W przypadku Grecji przejściowe płatności z tytułu owoców i warzyw, o których mowa w art. 1 ust. 1 lit. g), są przyznawane dla każdego typu uprawy wyłącznie w przypadku obszarów, które były przedmiotem wniosku w odniesieniu do co najmniej 0,1
hektara
, o ile każda uprawiana działka przekracza minimalną powierzchnię ustaloną przez państwo członkowskie w granicach limitu określonego w art. 13 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1122/2009.

In the case of Greece, the transitional fruit and vegetable payments referred to in Article 1(1)(g) shall be granted only for the areas,
per
each type of crop, which have been the subject of application in respect of at least 0,1
hectares
, where each cultivated parcel exceeds the minimum size set by the Member State within the limit provided for in Article 13(9) of Regulation (EC) No 1122/2009.

...wyłącznie w przypadku obszarów, które były przedmiotem wniosku w odniesieniu do co najmniej 0,1
hektara
, o ile każda uprawiana działka przekracza minimalną powierzchnię ustaloną przez państwo czło

...payments referred to in Article 1(1)(a), (c), (e) and (g) shall be granted only for the areas,
per
each type of crop, which have been the subject of application in respect of at least 0,1
hectare
W przypadku Malty płatności bezpośrednie wymienione w art. 1 ust. 1 lit. a), c), e), oraz g) są przyznawane dla każdego typu uprawy wyłącznie w przypadku obszarów, które były przedmiotem wniosku w odniesieniu do co najmniej 0,1
hektara
, o ile każda uprawiana działka przekracza minimalną powierzchnię ustaloną przez państwo członkowskie w granicach limitu określonego w art. 13 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1122/2009.

In the case of Malta, the direct payments referred to in Article 1(1)(a), (c), (e) and (g) shall be granted only for the areas,
per
each type of crop, which have been the subject of application in respect of at least 0,1
hectares
, where each cultivated parcel exceeds the minimum size set by the Member State within the limit provided for in Article 13(9) of Regulation (EC) No 1122/2009.

...wyłącznie w przypadku obszarów, które były przedmiotem wniosku w odniesieniu do co najmniej 0,1
hektara
, o ile każda uprawiana działka przekracza minimalną powierzchnię ustaloną przez państwo czło

...Poland, the soft fruit payment referred to in Article 1(1)(g) shall be granted only for the areas,
per
each type of crop, which have been the subject of application in respect of at least 0,1.
..
W przypadku Bułgarii, Łotwy, Węgier i Polski płatność z tytułu owoców miękkich, o której mowa w art. 1 ust. 1 lit. g), jest przyznawana dla każdego typu uprawy wyłącznie w przypadku obszarów, które były przedmiotem wniosku w odniesieniu do co najmniej 0,1
hektara
, o ile każda uprawiana działka przekracza minimalną powierzchnię ustaloną przez państwo członkowskie w granicach limitu określonego w art. 13 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1122/2009.

In the case of Bulgaria, Latvia, Hungary, and Poland, the soft fruit payment referred to in Article 1(1)(g) shall be granted only for the areas,
per
each type of crop, which have been the subject of application in respect of at least 0,1
hectares
, where each cultivated parcel exceeds the minimum size set by the Member State within the limit provided for in Article 13(9) of Regulation (EC) No 1122/2009.

...których powierzchnia użytków rolnych wykorzystywanych do celów rolniczych jest mniejsza niż jeden
hektar
, o ile część produkcji tych gospodarstw przeznaczona jest na sprzedaż lub jeśli wielkość...

agricultural holdings where the agricultural area utilised for farming is less than one
hectare
, if those holdings produce a certain proportion for sale or if their production unit exceeds certain...
gospodarstwa rolne, w których powierzchnia użytków rolnych wykorzystywanych do celów rolniczych jest mniejsza niż jeden
hektar
, o ile część produkcji tych gospodarstw przeznaczona jest na sprzedaż lub jeśli wielkość ich produkcji przekracza pewne fizyczne progi.

agricultural holdings where the agricultural area utilised for farming is less than one
hectare
, if those holdings produce a certain proportion for sale or if their production unit exceeds certain physical thresholds.

Średnia krajowa płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 4 niniejszego artykułu, jest ustalana przez państwa członkowskie na podstawie krajowego pułapu ustalonego w załączniku II na rok kalendarzowy...

The national average payment
per hectare
referred to in paragraph 4 of this Article shall be established by the Member States on the basis of the national ceiling set out in Annex II for calendar...
Średnia krajowa płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 4 niniejszego artykułu, jest ustalana przez państwa członkowskie na podstawie krajowego pułapu ustalonego w załączniku II na rok kalendarzowy 2019 oraz liczby kwalifikujących się hektarów zadeklarowanych zgodnie z art. 33 ust. 1 lub art. 36 ust. 2 w 2015 r.

The national average payment
per hectare
referred to in paragraph 4 of this Article shall be established by the Member States on the basis of the national ceiling set out in Annex II for calendar year 2019 and the number of eligible hectares declared in accordance with Article 33(1) or Article 36(2) in 2015.

Średnia regionalna płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 4 niniejszego artykułu, ustalana jest przez państwa członkowskie na podstawie części pułapu krajowego ustalonego w załączniku II na rok...

The regional average payment
per hectare
referred to in paragraph 4 of this Article shall be established by the Member States by using a share of the national ceiling set out in Annex II for calendar...
Średnia regionalna płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 4 niniejszego artykułu, ustalana jest przez państwa członkowskie na podstawie części pułapu krajowego ustalonego w załączniku II na rok kalendarzowy 2019 oraz liczby kwalifikujących się hektarów zadeklarowanych zgodnie z art. 33 ust. 1 w 2015 r. w danym regionie.

The regional average payment
per hectare
referred to in paragraph 4 of this Article shall be established by the Member States by using a share of the national ceiling set out in Annex II for calendar year 2019 and the number of eligible hectares declared in the region concerned in accordance with Article 33(1) in 2015.

Średnia krajowa płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 3, jest ustalana przez państwa członkowskie na podstawie krajowego pułapu określonego w załączniku VIIIc oraz liczby kwalifikujących się...

The national average payment
per hectare
referred to in paragraph 3 shall be established by the Member States on the basis of the national ceiling set out in Annex VIIIc and the number of eligible...
Średnia krajowa płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 3, jest ustalana przez państwa członkowskie na podstawie krajowego pułapu określonego w załączniku VIIIc oraz liczby kwalifikujących się hektarów zgłoszonej w ramach systemu jednolitej płatności obszarowej w 2014 r.

The national average payment
per hectare
referred to in paragraph 3 shall be established by the Member States on the basis of the national ceiling set out in Annex VIIIc and the number of eligible hectares declared under the single area payment scheme in 2014.

Średnia krajowa płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 4, jest ustalana przez państwa członkowskie na podstawie krajowego pułapu określonego w załączniku VIIIc oraz liczby kwalifikujących się...

The national average payment
per hectare
referred to in paragraph 4 shall be established by the Member States on the basis of the national ceiling set out in Annex VIIIc and the number of eligible...
Średnia krajowa płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 4, jest ustalana przez państwa członkowskie na podstawie krajowego pułapu określonego w załączniku VIIIc oraz liczby kwalifikujących się hektarów zgłoszonej zgodnie z art. 34 ust. 2 w 2014 r.

The national average payment
per hectare
referred to in paragraph 4 shall be established by the Member States on the basis of the national ceiling set out in Annex VIIIc and the number of eligible hectares declared in accordance with Article 34(2) in 2014.

Średnia regionalna płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 4, ustalana jest przez państwa członkowskie na podstawie części pułapu krajowego określonego w załączniku VIIIc oraz liczby kwalifikujących...

The regional average payment
per hectare
referred to in paragraph 4 shall be established by the Member States by using a share of the national ceiling set out in Annex VIIIc and the number of...
Średnia regionalna płatność na
hektar
, o której mowa w ust. 4, ustalana jest przez państwa członkowskie na podstawie części pułapu krajowego określonego w załączniku VIIIc oraz liczby kwalifikujących się hektarów zgłoszonej zgodnie z art. 34 ust. 2 w 2014 r. Dla każdego regionu tę część oblicza się, dzieląc odpowiedni pułap regionalny ustalony zgodnie z art. 46 ust. 3 przez krajowy pułap ustalony zgodnie z art. 40 w odniesieniu do 2014 r.

The regional average payment
per hectare
referred to in paragraph 4 shall be established by the Member States by using a share of the national ceiling set out in Annex VIIIc and the number of eligible hectares declared in the region concerned in accordance with Article 34(2) in 2014. For each region, this share shall be calculated by dividing the respective regional ceiling set in accordance with Article 46(3) by the national ceiling set in accordance withArticle 40 for the
year
2014.

...występowania utrudnień, na których istnieje różnica w poziomie średniego wpływu utrudnień na
hektar
porównywalnych gospodarstw rolnych, należy wykazać, że wysokość płatności rekompensacyjnych j

If there are areas of handicaps where the average impact of handicaps
per hectare
of comparable farms differs, demonstrate that the level of compensatory payments is proportionate to the economic...
Jeśli istnieją obszary występowania utrudnień, na których istnieje różnica w poziomie średniego wpływu utrudnień na
hektar
porównywalnych gospodarstw rolnych, należy wykazać, że wysokość płatności rekompensacyjnych jest proporcjonalna do ekonomicznego wpływu utrudnień na poszczególnych obszarach:

If there are areas of handicaps where the average impact of handicaps
per hectare
of comparable farms differs, demonstrate that the level of compensatory payments is proportionate to the economic impact of the handicaps in the different areas:

W latach 2000–2002 stosowano odpowiednio 47,8 kg azotu na hektar i 35,4 kg na
hektar
rocznie azotu pochodzącego z odchodów zwierzęcych i nawozów chemicznych. Stanowi to najmniejsze zużycie w UE i...

...period 2000-2002 nitrogen application was on average, respectively 47,8 kg per hectare and 35,4 kg
per hectare per
year from livestock manure and from chemical fertilisers, which represent among...
W latach 2000–2002 stosowano odpowiednio 47,8 kg azotu na hektar i 35,4 kg na
hektar
rocznie azotu pochodzącego z odchodów zwierzęcych i nawozów chemicznych. Stanowi to najmniejsze zużycie w UE i jest mniejsze w porównaniu z latami 1996–1999 o odpowiednio 7 % i 5 %.

In the period 2000-2002 nitrogen application was on average, respectively 47,8 kg per hectare and 35,4 kg
per hectare per
year from livestock manure and from chemical fertilisers, which represent among the lowest figures in the EU, with a trend towards reduction respectively of 7 % and 5 % compared to the period 1996/1999.

...wielkości wypłukiwanych azotanów i strat fosforu z działek, gdzie stosuje się do 200 kg azotu na
hektar
rocznie oraz 250 kg azotu na hektar rocznie, pochodzącego z odchodów wypasanych zwierząt gosp

...the magnitude of nitrate leaching and phosphorus losses from parcels where up to 200 kg nitrogen
per hectare per
year and 250 kg nitrogen per hectare per year from manure from grazing livestock and
Dane te mogą zostać wykorzystane w modelowych obliczeniach wielkości wypłukiwanych azotanów i strat fosforu z działek, gdzie stosuje się do 200 kg azotu na
hektar
rocznie oraz 250 kg azotu na hektar rocznie, pochodzącego z odchodów wypasanych zwierząt gospodarskich i przetworzonego nawozu naturalnego zgodnie z art. 6 ust. 2.

Those data can be used for model-based calculations of the magnitude of nitrate leaching and phosphorus losses from parcels where up to 200 kg nitrogen
per hectare per
year and 250 kg nitrogen per hectare per year from manure from grazing livestock and treated manure are applied according to Article 6(2).

...pewne ścisłe warunki, ilość odchodów zwierzęcych przewidziana przez Danię – 230 kg azotu na
hektar
rocznie – nie przeszkodzi w osiągnięciu celów dyrektywy 91/676/EWG.

...Decision 2002/915/EC, considers that the amount of manure envisaged by Denmark, 230 kg of nitrogen
per hectare per
year, will not prejudice the achievement of the objectives of Directive...
Komisja po zbadaniu wniosku Danii, w szczególności w świetle doświadczeń zdobytych w stosowaniu odstępstwa zgodnie z decyzją 2002/915/WE, uznaje, że jeżeli spełnione zostaną pewne ścisłe warunki, ilość odchodów zwierzęcych przewidziana przez Danię – 230 kg azotu na
hektar
rocznie – nie przeszkodzi w osiągnięciu celów dyrektywy 91/676/EWG.

The Commission, after examination of Denmark’s request and, more in particular, in the light of the experience gained from the derogation as provided in Decision 2002/915/EC, considers that the amount of manure envisaged by Denmark, 230 kg of nitrogen
per hectare per
year, will not prejudice the achievement of the objectives of Directive 91/676/EEC, if certain strict conditions are met.

...zaproponowana przez Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej – 250 kg azotu na
hektar
rocznie – nie przeszkodzi w osiągnięciu celów dyrektywy 91/676/EWG.

...of manure proposed by the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, 250 kg nitrogen
per hectare per
year, will not prejudice the achievement of the objectives of Directive 91/676/EEC,
Komisja, po zbadaniu wniosku Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz w świetle doświadczeń zdobytych w związku ze stosowaniem odstępstwa zgodnie z decyzją 2009/431/WE, uznaje, że z zastrzeżeniem spełnienia pewnych ścisłych warunków ilość nawozu naturalnego zaproponowana przez Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej – 250 kg azotu na
hektar
rocznie – nie przeszkodzi w osiągnięciu celów dyrektywy 91/676/EWG.

The Commission, after examination of the request of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and in the light of the experience gained from the derogation provided for in Decision 2009/431/EC considers that the amount of manure proposed by the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, 250 kg nitrogen
per hectare per
year, will not prejudice the achievement of the objectives of Directive 91/676/EEC, subject to certain strict conditions being met.

...zostaną pewne ścisłe warunki, ilość nawozu naturalnego przewidziana przez Danię – 230 kg azotu na
hektar
rocznie – nie przeszkodzi w osiągnięciu celów dyrektywy 91/676/EWG.

...and 2008/664/EC considers that the amount of manure envisaged by Denmark, 230 kg nitrogen
per hectare per
year, will not prejudice the achievement of the objectives of Directive 91/676/EEC,
Komisja, po zbadaniu wniosku Danii oraz w szczególności w świetle doświadczeń zdobytych w stosowaniu odstępstwa zgodnie z decyzją 2002/915/WE, 2005/294/WE i 2008/664/WE, uznaje, że jeżeli spełnione zostaną pewne ścisłe warunki, ilość nawozu naturalnego przewidziana przez Danię – 230 kg azotu na
hektar
rocznie – nie przeszkodzi w osiągnięciu celów dyrektywy 91/676/EWG.

The Commission, after examination of Denmark’s request and in the light of the experience gained from the derogation as provided in Decisions 2002/915/EC, 2005/294/EC and 2008/664/EC considers that the amount of manure envisaged by Denmark, 230 kg nitrogen
per hectare per
year, will not prejudice the achievement of the objectives of Directive 91/676/EEC, subject to certain strict conditions being met.

Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie zamierza stosować w przeliczeniu na
hektar
rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do...

If the amount of manure that a Member State intends to apply
per hectare
each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie zamierza stosować w przeliczeniu na
hektar
rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG i w lit. a) tego akapitu, należy ją ustalić w taki sposób, by pozostawała bez uszczerbku dla realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, oraz uzasadnić na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak istnienie długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State intends to apply
per hectare
each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) of that subparagraph, that amount is to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and it
has
to be justified on the basis of objective criteria, such as long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie zamierza stosować w przeliczeniu na
hektar
rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do...

If the amount of manure that a Member State intends to apply
per hectare
each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie zamierza stosować w przeliczeniu na
hektar
rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG i w lit. a) tego akapitu, należy ją ustalić w taki sposób, by pozostawała bez uszczerbku dla realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, oraz uzasadnić na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak istnienie długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State intends to apply
per hectare
each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) of that subparagraph, that amount is to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and it
has
to be justified on the basis of objective criteria, such as long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie zamierza stosować w przeliczeniu na
hektar
rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do...

If the amount of manure that a Member State intends to apply
per hectare
each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to...
Jeśli ilość nawozu naturalnego, którą państwo członkowskie zamierza stosować w przeliczeniu na
hektar
rocznie, różni się od ilości określonej w pkt 2 akapit drugi zdanie pierwsze załącznika III do dyrektywy 91/676/EWG i w lit. a) tego akapitu, należy ją ustalić w taki sposób, by pozostawała bez uszczerbku dla realizacji celów określonych w art. 1 wymienionej dyrektywy, oraz uzasadnić na podstawie obiektywnych kryteriów, takich jak istnienie długich okresów wegetacji i upraw o wysokim poborze azotu.

If the amount of manure that a Member State intends to apply
per hectare
each year is different from those specified in the first sentence of the second subparagraph of paragraph 2 of Annex III to Directive 91/676/EEC and in point (a) of that subparagraph, that amount is to be fixed so as not to prejudice the achievement of the objectives specified in Article 1 of that Directive and it
has
to be justified on the basis of objective criteria, such as long growing seasons and crops with high nitrogen uptake.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich