Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: rated
...as described below, such reduction in capacity was accompanied by stable capacity utilisation
rates
between 2004 and the IP.

Rzeczywiście, jak opisano poniżej, tego rodzaju obniżeniu mocy towarzyszyło stabilne wykorzystanie mocy produkcyjnych pomiędzy 2004 r. a OD.
In fact, as described below, such reduction in capacity was accompanied by stable capacity utilisation
rates
between 2004 and the IP.

Rzeczywiście, jak opisano poniżej, tego rodzaju obniżeniu mocy towarzyszyło stabilne wykorzystanie mocy produkcyjnych pomiędzy 2004 r. a OD.

This condition is also considered satisfied if, for braking
rates
between 0,15 and 0,30, the adhesion utilization curves for each axle are situated between two lines parallel to the line of ideal...

Warunek ten także uznaje się za spełniony, jeżeli dla
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30 krzywe wykorzystania przyczepności dla każdej osi leżą między dwoma liniami...
This condition is also considered satisfied if, for braking
rates
between 0,15 and 0,30, the adhesion utilization curves for each axle are situated between two lines parallel to the line of ideal adhesion utilization given by the equations k = z + 0,08 and k = z – 0,08 as shown in diagram 1B of this annex and the adhesion utilization curve for the rear axle for braking rates z 0,3 complies with the relation

Warunek ten także uznaje się za spełniony, jeżeli dla
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30 krzywe wykorzystania przyczepności dla każdej osi leżą między dwoma liniami równoległymi do linii optymalnego wykorzystania przyczepności wyrażonymi równaniem k = z + 0,08 oraz k = z – 0,08, jak pokazano na wykresie 1B w niniejszym załączniku, a krzywa wykorzystania przyczepności dla osi tylnej przy wskaźnikach skuteczności hamowania z ≥ 0,3 spełnia warunek:

This condition is also considered satisfied if, for braking
rates
between 0,15 and 0,30, the adhesion utilization curves for each axle are situated between two lines parallel to the line of ideal...

Warunek ten także uznaje się za spełniony, jeżeli dla
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,50 krzywe wykorzystania przyczepności dla każdej osi leżą między dwoma liniami...
This condition is also considered satisfied if, for braking
rates
between 0,15 and 0,30, the adhesion utilization curves for each axle are situated between two lines parallel to the line of ideal adhesion utilization given by the equation k = z ± 0,08 as shown in diagram 1B of this annex and the adhesion utilization curve for the rear axle for braking rates z ≥ 0,3 complies with the relation:

Warunek ten także uznaje się za spełniony, jeżeli dla
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,50 krzywe wykorzystania przyczepności dla każdej osi leżą między dwoma liniami równoległymi do linii optymalnego wykorzystania przyczepności wyrażonymi równaniem k = z ± 0,08, jak pokazano na wykresie 1B w niniejszym załączniku, a krzywa wykorzystania przyczepności dla osi tylnej przy wskaźnikach skuteczności hamowania z ≥ 0,3 spełnia warunek:

...annex with respect to wheel lock sequence shall be considered to be met if, in the case of braking
rates
between 0,15 and 0,30, the adhesion utilized by at least one of the front axles is greater...

...załącznika dotyczące kolejności blokowania kół uznaje się za spełnione, jeżeli w przypadku
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30 przyczepność wykorzystana przez co naj
The requirements of paragraph 5.1.1 of this annex with respect to wheel lock sequence shall be considered to be met if, in the case of braking
rates
between 0,15 and 0,30, the adhesion utilized by at least one of the front axles is greater than that utilized by at least one of the rear axles.

Wymogi określone w pkt 5.1.1 niniejszego załącznika dotyczące kolejności blokowania kół uznaje się za spełnione, jeżeli w przypadku
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30 przyczepność wykorzystana przez co najmniej jedną z przednich osi jest większa niż przyczepność wykorzystana przez co najmniej jedną z osi tylnych.

...annex with respect to wheel lock sequence shall be considered to be met if, in the case of braking
rates
between 0,15 and 0,30, the adhesion utilized by at least one of the front axles is greater...

...załącznika dotyczące kolejności blokowania kół uznaje się za spełnione, jeżeli w przypadku
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30, przyczepność wykorzystana przez co na
The requirements of paragraph 3.1.2 of this annex with respect to wheel lock sequence shall be considered to be met if, in the case of braking
rates
between 0,15 and 0,30, the adhesion utilized by at least one of the front axles is greater than that utilized by at least one of the rear axles.

Wymogi określone w pkt 3.1.2 niniejszego załącznika dotyczące kolejności blokowania kół uznaje się za spełnione, jeżeli w przypadku
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30, przyczepność wykorzystana przez co najmniej jedną z przednich osi jest większa niż przyczepność wykorzystana przez co najmniej jedną z osi tylnych.

...5.2(a)(ii) of this annex, the rear axle curve must lie below the line z = 0,9 k for all braking
rates
between 0,15 and 0,8 (instead of meeting the requirement in paragraph 3.1(A) (see diagram 2).

...a) ppkt (ii) niniejszego załącznika krzywa dla osi tylnej musi leżeć poniżej prostej z = 0,9 k dla
wskaźnika
hamowania w zakresie od 0,15 do 0,8 (wymóg ten stosuje się zamiast wymogu określonego w...
The requirements shall also be the same as for type-approval, except that in the test described in paragraph 5.2(a)(ii) of this annex, the rear axle curve must lie below the line z = 0,9 k for all braking
rates
between 0,15 and 0,8 (instead of meeting the requirement in paragraph 3.1(A) (see diagram 2).

Stosuje się również te same wymogi, jak przy homologacji typu, z tym że w badaniu opisanym w pkt 5.2 lit. a) ppkt (ii) niniejszego załącznika krzywa dla osi tylnej musi leżeć poniżej prostej z = 0,9 k dla
wskaźnika
hamowania w zakresie od 0,15 do 0,8 (wymóg ten stosuje się zamiast wymogu określonego w pkt 3.1.A)) (zob. wykres 2).

for all braking
rates
between 0,15 and 0,30 in the case of vehicles of other categories;

Dla wszystkich
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30 w przypadku pojazdów innych kategorii.
for all braking
rates
between 0,15 and 0,30 in the case of vehicles of other categories;

Dla wszystkich
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30 w przypadku pojazdów innych kategorii.

The aid element in the two stakes is equivalent to the difference in interest
rates
between 12,33 % and 7,2 %, i.e. 5,13 %, in the case of the first stake and between 11,06 % and 7,2 %, i.e. 3,86 %,...

Element pomocy związany z tymi dwoma udziałami polega na różnicy odsetek pomiędzy 12,33 % a 7,2 %, tj. 5,13 % w przypadku pierwszego udziału oraz różnicy odsetek pomiędzy 11,06 % i 7,2 %, tj. 3,86 %...
The aid element in the two stakes is equivalent to the difference in interest
rates
between 12,33 % and 7,2 %, i.e. 5,13 %, in the case of the first stake and between 11,06 % and 7,2 %, i.e. 3,86 %, in the case of the second stake.

Element pomocy związany z tymi dwoma udziałami polega na różnicy odsetek pomiędzy 12,33 % a 7,2 %, tj. 5,13 % w przypadku pierwszego udziału oraz różnicy odsetek pomiędzy 11,06 % i 7,2 %, tj. 3,86 % w przypadku drugiego udziału.

It is important to point out that the market growth
rate
between 2000 and 2001 (5,1 % in terms of units and 64,7 % in terms of megabytes) is comparable to the average annual growth rate observed...

Ważne jest podkreślenie, że wzrost na rynku w latach 2000–2001 (5,1 % w jednostkach i 64,7 % w megabajtach) jest porównywalny ze średnim rocznym wzrostem obserwowanym w tym okresie.
It is important to point out that the market growth
rate
between 2000 and 2001 (5,1 % in terms of units and 64,7 % in terms of megabytes) is comparable to the average annual growth rate observed throughout the period.

Ważne jest podkreślenie, że wzrost na rynku w latach 2000–2001 (5,1 % w jednostkach i 64,7 % w megabajtach) jest porównywalny ze średnim rocznym wzrostem obserwowanym w tym okresie.

...income of companies in Liechtenstein is subject to business income tax (‘Ertragssteuer’) [34] at a
rate
between 7,5 % and 15 % [35].

...w Liechtensteinie objęte są podatkiem dochodowym od osób prawnych (Ertragssteuer) [34], którego
stawka wynosi
od 7,5 % do 15 % [35].
The annual net income of companies in Liechtenstein is subject to business income tax (‘Ertragssteuer’) [34] at a
rate
between 7,5 % and 15 % [35].

Roczne dochody netto przedsiębiorstw w Liechtensteinie objęte są podatkiem dochodowym od osób prawnych (Ertragssteuer) [34], którego
stawka wynosi
od 7,5 % do 15 % [35].

The WAK loan of EUR 15302696,25 was granted in autumn 1999. GfW was charged an interest
rate
between 3,28 % and 5,25 % over the period of the loan.

Jesienią 1999 r. WAK udzielił pożyczki w wysokości 15302696,25 EUR. W okresie
obowiązywania
pożyczki wobec spółki GfW
zastosowano stopę procentową
w
wysokości
między 3,28 a 5,25 %.
The WAK loan of EUR 15302696,25 was granted in autumn 1999. GfW was charged an interest
rate
between 3,28 % and 5,25 % over the period of the loan.

Jesienią 1999 r. WAK udzielił pożyczki w wysokości 15302696,25 EUR. W okresie
obowiązywania
pożyczki wobec spółki GfW
zastosowano stopę procentową
w
wysokości
między 3,28 a 5,25 %.

Furthermore, the three cooperating companies reported a capacity utilisation
rate
between 72 % and 81 % during the RIP.

Ponadto trzy współpracujące przedsiębiorstwa zgłosiły
wskaźnik
wykorzystania mocy produkcyjnych na
poziomie
między 72 % a 81 % w ODP.
Furthermore, the three cooperating companies reported a capacity utilisation
rate
between 72 % and 81 % during the RIP.

Ponadto trzy współpracujące przedsiębiorstwa zgłosiły
wskaźnik
wykorzystania mocy produkcyjnych na
poziomie
między 72 % a 81 % w ODP.

...the manufacturer may instead verify by means of a wheel lock sequence test that, for all braking
rates
between 0,15 and 0,8, lockup of the front wheels occurs either simultaneously with or before t

...pkt 3.1.4.1, producent może wykazać za pomocą badania kolejności blokowań koła, że dla wszystkich
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,8 zablokowanie kół przednich występuje...
If it is not possible, for vehicles with (permanent) all-wheel drive, to carry out the mathematical verification pursuant to paragraph 3.1.4.1, the manufacturer may instead verify by means of a wheel lock sequence test that, for all braking
rates
between 0,15 and 0,8, lockup of the front wheels occurs either simultaneously with or before the lockup of the rear wheels.

Jeżeli w przypadku pojazdów ze (stałym) napędem na wszystkie koła nie jest możliwe sprawdzenie zgodności w sposób matematyczny zgodnie z pkt 3.1.4.1, producent może wykazać za pomocą badania kolejności blokowań koła, że dla wszystkich
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,8 zablokowanie kół przednich występuje jednocześnie lub przed zablokowaniem kół tylnych.

for all braking
rates
between 0,15 and 0,8:

dla wszystkich
wskaźników
hamowania w zakresie od 0,15 do 0,8:
for all braking
rates
between 0,15 and 0,8:

dla wszystkich
wskaźników
hamowania w zakresie od 0,15 do 0,8:

...curve of the rear axle shall not be situated above that for the front axle for all braking
rates
between 0,15 and 0,30.

...osi tylnej nie powinna znajdować się powyżej krzywej dla osi przedniej w odniesieniu do wszystkich
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30.
For all states of load of the vehicle, the adhesion utilization curve of the rear axle shall not be situated above that for the front axle for all braking
rates
between 0,15 and 0,30.

Dla wszystkich stanów obciążeń pojazdu krzywa wykorzystania przyczepności osi tylnej nie powinna znajdować się powyżej krzywej dla osi przedniej w odniesieniu do wszystkich
wskaźników
skuteczności hamowania
wynoszących
od 0,15 do 0,30.

During the IP biodiesel exports had an export tax
rate
between 2 and 5 %.

W OD wywóz biodiesla był objęty
stawką
podatku wywozowego na
poziomie
2 % – 5 %.
During the IP biodiesel exports had an export tax
rate
between 2 and 5 %.

W OD wywóz biodiesla był objęty
stawką
podatku wywozowego na
poziomie
2 % – 5 %.

The heating
rate
between 135 oC and 285 oC should be between 185 and 215 K/minute.

Szybkość
grzania między 135 oC i 285 oC powinna wynosić między 185 i 215 K/min.
The heating
rate
between 135 oC and 285 oC should be between 185 and 215 K/minute.

Szybkość
grzania między 135 oC i 285 oC powinna wynosić między 185 i 215 K/min.

The conversion
rate
between milled rice and semi-milled rice shall be as follows:

Przelicznik ryżu bielonego na ryż półbielony wynosi:
The conversion
rate
between milled rice and semi-milled rice shall be as follows:

Przelicznik ryżu bielonego na ryż półbielony wynosi:

matching
rates
between trade and business registers;

procent zgodności między rejestrem handlowym a rejestrem przedsiębiorstw;
matching
rates
between trade and business registers;

procent zgodności między rejestrem handlowym a rejestrem przedsiębiorstw;

matching
rates
between trade and business registers;

procent zgodności między rejestrem handlowym a rejestrem przedsiębiorstw;
matching
rates
between trade and business registers;

procent zgodności między rejestrem handlowym a rejestrem przedsiębiorstw;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich