Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: cost
Restructuring aid is usually a combination of operating aid to cover losses, social
costs
, working capital, etc., and material investments.

Pomoc na restrukturyzację z reguły stanowi połączenie pomocy operacyjnej na pokrycie strat,
kosztów
socjalnych, kapitału obrotowego itp. oraz inwestycji materialnych.
Restructuring aid is usually a combination of operating aid to cover losses, social
costs
, working capital, etc., and material investments.

Pomoc na restrukturyzację z reguły stanowi połączenie pomocy operacyjnej na pokrycie strat,
kosztów
socjalnych, kapitału obrotowego itp. oraz inwestycji materialnych.

be familiar with the cost elements of the undertaking (fixed costs, variable
costs
, working capital, depreciation, etc.), and be able to calculate costs per vehicle, per kilometre, per journey or per...

znać składniki kosztowe przedsiębiorstwa (koszty stałe, koszty zmienne, kapitał obrotowy, amortyzacja itd.) oraz być w stanie wyliczyć koszt przypadający na pojazd, na kilometr, na przejazd lub na...
be familiar with the cost elements of the undertaking (fixed costs, variable
costs
, working capital, depreciation, etc.), and be able to calculate costs per vehicle, per kilometre, per journey or per tonne;

znać składniki kosztowe przedsiębiorstwa (koszty stałe, koszty zmienne, kapitał obrotowy, amortyzacja itd.) oraz być w stanie wyliczyć koszt przypadający na pojazd, na kilometr, na przejazd lub na tonę;

...(EC) No 530/1999 of 9 March 1999 concerning structural statistics on earnings and labour
costs
(OJ L 63, 12.3.1999, p. 6), as amended by:

...530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i
kosztów
pracy (Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 6), zmienione:
31999 R 0530: Council Regulation (EC) No 530/1999 of 9 March 1999 concerning structural statistics on earnings and labour
costs
(OJ L 63, 12.3.1999, p. 6), as amended by:

31999 R 0530: Rozporządzenie Rady (WE) nr 530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i
kosztów
pracy (Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 6), zmienione:

...(EC) No 530/1999 of 9 March 1999 concerning structural statistics on earnings and labour
costs
(OJ L 63, 12.3.1999, p. 6), as amended by:

...530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i
kosztów
pracy (Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 6), zmienione:
Council Regulation (EC) No 530/1999 of 9 March 1999 concerning structural statistics on earnings and labour
costs
(OJ L 63, 12.3.1999, p. 6), as amended by:

31999 R 0530: Rozporządzenie Rady (WE) nr 530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i
kosztów
pracy (Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 6), zmienione:

...(EC) No 530/1999 of 9 March 1999 concerning structural statistics on earnings and labour
costs
(OJ L 63, 12.3.1999, p. 6) as amended by:

...530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i
kosztów
pracy (Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 6), zmienione przez:
Council Regulation (EC) No 530/1999 of 9 March 1999 concerning structural statistics on earnings and labour
costs
(OJ L 63, 12.3.1999, p. 6) as amended by:

399 R 0530: rozporządzenie Rady (WE) nr 530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i
kosztów
pracy (Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 6), zmienione przez:

...(EC) No 530/1999 of 9 March 1999 concerning structural statistics on earnings and on labour
costs
(OJ L 63, 12.3.1999, p. 6).

...530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i
kosztów
pracy (Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 6).
Council Regulation (EC) No 530/1999 of 9 March 1999 concerning structural statistics on earnings and on labour
costs
(OJ L 63, 12.3.1999, p. 6).

Rozporządzenie Rady (WE) nr 530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i
kosztów
pracy (Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 6).

...environment in which they are to take place — it is efficient for the companies to take these
costs
fully into account when making their decisions.

...różnym środowiskiem prawnym, w którym mają powstać, przedsiębiorstwa powinny w pełni uwzględnić te
koszty
przy podejmowaniu decyzji.
However, since these costs are real costs that accurately reflect the nature of the projects being considered — i.e. costs relating to their different geographic location or the different legal environment in which they are to take place — it is efficient for the companies to take these
costs
fully into account when making their decisions.

Ponieważ jednak wspomniane koszty są kosztami rzeczywistymi, które dokładnie odzwierciedlają charakter rozpatrywanych projektów, tzn. są związane z ich różną lokalizacją geograficzną lub różnym środowiskiem prawnym, w którym mają powstać, przedsiębiorstwa powinny w pełni uwzględnić te
koszty
przy podejmowaniu decyzji.

...environment in which they are to take place — it is efficient for the companies to take these
costs
fully into account when making their decisions.

...różnym środowiskiem prawnym, w którym mają powstać, przedsiębiorstwa powinny w pełni uwzględnić te
koszty
przy podejmowaniu decyzji.
However, since these costs are real costs that accurately reflect the nature of the projects being considered — i.e. costs relating to their different geographic location or the different legal environment in which they are to take place — it is efficient for the companies to take these
costs
fully into account when making their decisions.

Ponieważ jednak wspomniane koszty są kosztami rzeczywistymi, które dokładnie odzwierciedlają charakter rozpatrywanych projektów, tzn. są związane z ich różną lokalizacją geograficzną lub różnym środowiskiem prawnym, w którym mają powstać, przedsiębiorstwa powinny w pełni uwzględnić te
koszty
przy podejmowaniu decyzji.

...nature of court-supervised bankruptcy proceedings in Poland, which comprise the receiver's
costs
, usually amounting to 5 % of receipts from sales and, in HCz's case, probably as much as 10 %.

...osobliwego charakteru nadzorowanych przez sąd postępowań upadłościowych w Polsce, w których
ponoszone
koszty
syndyka odpowiadające zazwyczaj 5 % przychodów ze sprzedaży, a w przypadku HCz p
In reality, a further reduction in proceeds from bankruptcy proceedings is primarily the result of the peculiar nature of court-supervised bankruptcy proceedings in Poland, which comprise the receiver's
costs
, usually amounting to 5 % of receipts from sales and, in HCz's case, probably as much as 10 %.

W rzeczywistości dalsza redukcja przychodów z postępowania upadłościowego jest przede wszystkim wynikiem osobliwego charakteru nadzorowanych przez sąd postępowań upadłościowych w Polsce, w których
ponoszone
koszty
syndyka odpowiadające zazwyczaj 5 % przychodów ze sprzedaży, a w przypadku HCz prawdopodobnie nawet 10 %.

...as Article 3 of the 1980 Regulation. The standard main agreement also provided for a separation of
costs
between the public transport services and other commercial services.

...określono w art. 3 rozporządzenia z 1980 r. Standardowa umowa podstawowa zawierała również podział
kosztów
między transport publiczny i inne usługi handlowe.
As regards the calculation of the compensation, the standard agreement was based on the same principles as Article 3 of the 1980 Regulation. The standard main agreement also provided for a separation of
costs
between the public transport services and other commercial services.

Jeżeli chodzi o obliczanie kwoty rekompensaty, umowa standardowa opierała się na tych samych zasadach, które określono w art. 3 rozporządzenia z 1980 r. Standardowa umowa podstawowa zawierała również podział
kosztów
między transport publiczny i inne usługi handlowe.

...the application of state aid rules to public service broadcasting states that allocation of common
costs
between the public service activity and other activities is not mandatory when separation...

...pomocy państwa wobec radiofonii i telewizji publicznej stanowią, że dokonanie podziału wspólnych
kosztów
między działalność w zakresie świadczenia usługi publicznej a inne rodzaje działalności nie
Only exceptional circumstances can justify deviations from this principle; the Authority’s Guidelines on the application of state aid rules to public service broadcasting states that allocation of common
costs
between the public service activity and other activities is not mandatory when separation of costs is not ‘possible in a meaningful way’ [77].

Odstępstwo od tej zasady jest dopuszczalne wyłącznie w wyjątkowych okolicznościach; wytyczne Urzędu w sprawie stosowania zasad pomocy państwa wobec radiofonii i telewizji publicznej stanowią, że dokonanie podziału wspólnych
kosztów
między działalność w zakresie świadczenia usługi publicznej a inne rodzaje działalności nie jest konieczne, jeżeli rozdziału kosztów nie można przeprowadzić „w sensowny sposób” [77].

For the additional training which is declared eligible for aid, the distribution of eligible
costs
between the blocks of the training programme and Ford’s own contribution are reported in the Table...

Poniższa tabela przedstawia rozkład
kosztów
kwalifikowalnych
związanych
ze szkoleniami dodatkowymi, które zadeklarowano jako kwalifikujące się do pomocy, w podziale na bloki programu szkoleniowego...
For the additional training which is declared eligible for aid, the distribution of eligible
costs
between the blocks of the training programme and Ford’s own contribution are reported in the Table below (in EUR million).

Poniższa tabela przedstawia rozkład
kosztów
kwalifikowalnych
związanych
ze szkoleniami dodatkowymi, które zadeklarowano jako kwalifikujące się do pomocy, w podziale na bloki programu szkoleniowego oraz wkład własny Forda (w mln EUR).

...would consist in using the anti-dumping duties to make up for the difference in processing
costs
between the European processors and the Chinese exporters, which is obviously not the purpose

...inne podejście polegałoby na zastosowaniu ceł antydumpingowych w celu skompensowania różnic w
kosztach
przetwarzania między przetwórcami europejskimi i chińskimi eksporterami, co oczywiście nie
Any other approach would consist in using the anti-dumping duties to make up for the difference in processing
costs
between the European processors and the Chinese exporters, which is obviously not the purpose of anti-dumping measures.

Jakiekolwiek inne podejście polegałoby na zastosowaniu ceł antydumpingowych w celu skompensowania różnic w
kosztach
przetwarzania między przetwórcami europejskimi i chińskimi eksporterami, co oczywiście nie jest celem środków antydumpingowych.

...significant when compared to the existing duty levels, given the significant difference in labour
costs
between the Union and Asia.

...za znaczące w porównaniu z istniejącymi poziomami cła, wziąwszy pod uwagę różnicę w wysokości
kosztów
pracy w Unii i Azji.
Another interested party claimed that the dumping margins established by this review cannot be considered significant when compared to the existing duty levels, given the significant difference in labour
costs
between the Union and Asia.

Inna zainteresowana strona utrzymywała, że marginesy dumpingu ustalone w ramach przeglądu nie mogą być uznane za znaczące w porównaniu z istniejącymi poziomami cła, wziąwszy pod uwagę różnicę w wysokości
kosztów
pracy w Unii i Azji.

The freight adjustment is not justified on the ground that it includes total transport
costs
between the Union producer and the retailer (which would be higher than the costs for delivery to the...

Korekta o fracht nie jest uzasadniona na podstawie ujęcia całkowitych
kosztów
transportu między producentem unijnym i odbiorcą detalicznym (takie koszty byłyby wyższe od kosztów dostawy do składu),...
The freight adjustment is not justified on the ground that it includes total transport
costs
between the Union producer and the retailer (which would be higher than the costs for delivery to the warehouse), but on the ground that in the light of the specificities of the market for the product concerned, the warehouse in Hamburg is the appropriate level of trade.

Korekta o fracht nie jest uzasadniona na podstawie ujęcia całkowitych
kosztów
transportu między producentem unijnym i odbiorcą detalicznym (takie koszty byłyby wyższe od kosztów dostawy do składu), ale na podstawie tego, że mając na uwadze specyfikę sytuacji panującej na rynku produktu objętego postępowaniem, skład w Hamburgu jest odpowiednim poziomem handlu.

Indeed, in such a case, the spread of the pollution
costs
between the successive owners also drives the spread of the potential advantage granted by the State to each of them.

W takim przypadku bowiem rozłożenie
kosztów
zanieczyszczenia pomiędzy kolejnych właścicieli wymusza również rozłożenie potencjalnych korzyści udzielonych każdemu z nich przez państwo.
Indeed, in such a case, the spread of the pollution
costs
between the successive owners also drives the spread of the potential advantage granted by the State to each of them.

W takim przypadku bowiem rozłożenie
kosztów
zanieczyszczenia pomiędzy kolejnych właścicieli wymusza również rozłożenie potencjalnych korzyści udzielonych każdemu z nich przez państwo.

A Peer-to-Peer interaction model allows the best distribution of
costs
between the different actors, based on actual usage and, in general, will pose fewer scalability problems.

Model interakcji peer-to-peer umożliwia najlepszy podział
kosztów
pomiędzy różne podmioty w oparciu o faktyczne użytkowanie i na ogół stwarza mniej problemów związanych ze skalowalnością.
A Peer-to-Peer interaction model allows the best distribution of
costs
between the different actors, based on actual usage and, in general, will pose fewer scalability problems.

Model interakcji peer-to-peer umożliwia najlepszy podział
kosztów
pomiędzy różne podmioty w oparciu o faktyczne użytkowanie i na ogół stwarza mniej problemów związanych ze skalowalnością.

The rules on the division of
costs
between the sending and receiving Member States are those stipulated in Regulation (EU) No 604/2013, Article 30.

Do podziału
kosztów
pomiędzy przekazującym i przyjmującym państwem członkowskim stosuje się zasady, które zostały jasno określone w art. 30 rozporządzenia (UE) nr 604/2013.
The rules on the division of
costs
between the sending and receiving Member States are those stipulated in Regulation (EU) No 604/2013, Article 30.

Do podziału
kosztów
pomiędzy przekazującym i przyjmującym państwem członkowskim stosuje się zasady, które zostały jasno określone w art. 30 rozporządzenia (UE) nr 604/2013.

The 2001 Broadcasting Communication considered there was a risk that a strict breakdown of such
costs
between the two activities would be arbitrary and not meaningful.

...pomocy państwa dla radiofonii i telewizji publicznej z 2001 r. stwierdzono, że pełny podział tych
kosztów
między obie sfery działalności może prowadzić do arbitralnych decyzji, a przy tym nie ma...
The 2001 Broadcasting Communication considered there was a risk that a strict breakdown of such
costs
between the two activities would be arbitrary and not meaningful.

W komunikacie w sprawie udzielania pomocy państwa dla radiofonii i telewizji publicznej z 2001 r. stwierdzono, że pełny podział tych
kosztów
między obie sfery działalności może prowadzić do arbitralnych decyzji, a przy tym nie ma istotnego znaczenia.

It is considered that a full distribution of these
costs
between the two activities risks being arbitrary and not meaningful.

Urząd jest zdania, że pełny podział tych
kosztów
między obie sfery działalności może prowadzić do arbitralnych decyzji, a przy tym nie ma istotnego znaczenia.
It is considered that a full distribution of these
costs
between the two activities risks being arbitrary and not meaningful.

Urząd jest zdania, że pełny podział tych
kosztów
między obie sfery działalności może prowadzić do arbitralnych decyzji, a przy tym nie ma istotnego znaczenia.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich