Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: architecture
...enable the contracting authority to acquire, mainly in the fields of town and country planning,
architecture
and engineering or data processing, a plan or design selected by a jury after being put

...postępowania konkursowego z przyznaniem lub bez przyznania nagród, przede wszystkim w dziedzinie
urbanistyki
i planowania przestrzennego,
architektury
oraz inżynierii lub przetwarzania danych;
‘design contests’ means those procedures which enable the contracting authority to acquire, mainly in the fields of town and country planning,
architecture
and engineering or data processing, a plan or design selected by a jury after being put out to competition with or without the award of prizes;

„konkursy” oznaczają procedury, które umożliwiają instytucji zamawiającej nabycie planu lub projektu wybranego przez sąd konkursowy po przeprowadzeniu postępowania konkursowego z przyznaniem lub bez przyznania nagród, przede wszystkim w dziedzinie
urbanistyki
i planowania przestrzennego,
architektury
oraz inżynierii lub przetwarzania danych;

Design contests have traditionally mostly been used in the fields of town and country planning,
architecture
and engineering or data processing, It should, however, be recalled that these flexible...

Konkursy są tradycyjnie najczęściej wykorzystywane w dziedzinie
urbanistyki
i planowania przestrzennego,
architektury
oraz inżynierii lub przetwarzania danych. Należy jednak przypomnieć, że te...
Design contests have traditionally mostly been used in the fields of town and country planning,
architecture
and engineering or data processing, It should, however, be recalled that these flexible instruments could be used also for other purposes and that it may be stipulated that the subsequent service contracts would be awarded to the winner or one of the winners of the design contest by a negotiated procedure without publication.

Konkursy są tradycyjnie najczęściej wykorzystywane w dziedzinie
urbanistyki
i planowania przestrzennego,
architektury
oraz inżynierii lub przetwarzania danych. Należy jednak przypomnieć, że te elastyczne instrumenty mogą być także wykorzystywane do innych celów i że można określić, iż późniejsze zamówienia na usługi zostałyby udzielone zwycięzcy lub jednemu ze zwycięzców konkursu w drodze procedury negocjacyjnej bez publikacji.

Design contests have traditionally mostly been used in the fields of town and country planning,
architecture
and engineering or data processing, It should, however, be recalled that these flexible...

Konkursy są tradycyjnie najczęściej wykorzystywane w dziedzinach
urbanistyki
i planowania przestrzennego,
architektury
oraz inżynierii lub przetwarzania danych. Należy jednak przypomnieć, że te...
Design contests have traditionally mostly been used in the fields of town and country planning,
architecture
and engineering or data processing, It should, however, be recalled that these flexible instruments could be used also for other purposes, such as to obtain plans for financial engineering that would optimise SME support in the context of the Joint European Resources for Micro to Medium Enterprises (JEREMIE) or other Union SME support programmes in a given Member State.

Konkursy są tradycyjnie najczęściej wykorzystywane w dziedzinach
urbanistyki
i planowania przestrzennego,
architektury
oraz inżynierii lub przetwarzania danych. Należy jednak przypomnieć, że te elastyczne instrumenty można by wykorzystywać również do innych celów, np. w celu uzyskania planów dotyczących inżynierii finansowej, które pozwoliłyby na optymalizację wsparcia dla MŚP w kontekście wspólnych europejskich zasobów dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (JEREMIE) lub innych unijnych programów służących wspieraniu MŚP w danym państwie członkowskim.

Architectural
and engineering services and related technical consulting services

Usługi
architektoniczne
i inżynierskie oraz związane z nimi doradztwo techniczne
Architectural
and engineering services and related technical consulting services

Usługi
architektoniczne
i inżynierskie oraz związane z nimi doradztwo techniczne

Architectural
and engineering services; technical testing and analysis services

Usługi
architektoniczne
i inżynierskie; usługi w zakresie badań i analiz technicznych
Architectural
and engineering services; technical testing and analysis services

Usługi
architektoniczne
i inżynierskie; usługi w zakresie badań i analiz technicznych

Legal and accounting services; services of head offices; management consulting services;
architectural
and engineering services; technical testing and analysis services

...usługi firm centralnych (head offices); usługi doradztwa związane z zarządzaniem; usługi
architektoniczne
i inżynierskie; usługi badań i analiz technicznych
Legal and accounting services; services of head offices; management consulting services;
architectural
and engineering services; technical testing and analysis services

Usługi prawne, rachunkowo-księgowe i doradztwa podatkowego; usługi firm centralnych (head offices); usługi doradztwa związane z zarządzaniem; usługi
architektoniczne
i inżynierskie; usługi badań i analiz technicznych

Architectural
and engineering services; technical testing and analysis services

Usługi
architektoniczne
i inżynierskie; usługi w zakresie badań i analiz technicznych
Architectural
and engineering services; technical testing and analysis services

Usługi
architektoniczne
i inżynierskie; usługi w zakresie badań i analiz technicznych

...to facilitate decision making and information sharing between Member States and also at improving
architecture
and processes for further enhancing border security, including provision of forgery...

...decyzyjne i wymianę informacji między państwami członkowskimi, powinny również służyć rozwojowi
systemu
i metod dalszego wzmacniania bezpieczeństwa na granicach, do czego przyczynić się może m.in.
These investments should aim in particular at ensuring convergence in information management in order to facilitate decision making and information sharing between Member States and also at improving
architecture
and processes for further enhancing border security, including provision of forgery detection equipment.

Inwestycje te powinny służyć w szczególności zapewnieniu zbieżnego zarządzania informacjami, ułatwiającego procedury decyzyjne i wymianę informacji między państwami członkowskimi, powinny również służyć rozwojowi
systemu
i metod dalszego wzmacniania bezpieczeństwa na granicach, do czego przyczynić się może m.in. wyposażenie w urządzenia do wykrywania zafałszowanych dokumentów.

National regulations in the field of
architecture
and on access to and the pursuit of the professional activities of an architect vary widely in scope.

Krajowe regulacje w dziedzinie
architektury
oraz podejmowania i wykonywania działalności zawodowej przez architektów mają bardzo zróżnicowany zakres.
National regulations in the field of
architecture
and on access to and the pursuit of the professional activities of an architect vary widely in scope.

Krajowe regulacje w dziedzinie
architektury
oraz podejmowania i wykonywania działalności zawodowej przez architektów mają bardzo zróżnicowany zakres.

Since the objectives of setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason...

Ponieważ cele ustanowienia tymczasowej
architektury
migracyjnej i przeniesienia danych z SIS 1+ do SIS II nie mogą zostać w wystarczający sposób osiągnięte przez państwa członkowskie, natomiast z...
Since the objectives of setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason of the scale and effects of the action, be better achieved at the level of the Union, it is considered that the adoption of the present measure is in accordance with the principle of subsidiarity, as set out in Article 5 of the Treaty Establishing the European Community and referred to in Article 2 of the Treaty on European Union.

Ponieważ cele ustanowienia tymczasowej
architektury
migracyjnej i przeniesienia danych z SIS 1+ do SIS II nie mogą zostać w wystarczający sposób osiągnięte przez państwa członkowskie, natomiast z uwagi na rozmiary i skutki proponowanych działań możliwe jest lepsze ich osiągnięcie na poziomie Unii, uznaje się, że przyjęcie niniejszego środka jest zgodne z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską i o której mowa w art. 2 Traktatu o Unii Europejskiej.

Since the objectives of this Regulation, namely setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and...

Ponieważ cele niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienia tymczasowej
architektury
migracyjnej oraz migracji danych z SIS 1+ do SIS II, nie mogą zostać osiągnięte w sposób wystarczający...
Since the objectives of this Regulation, namely setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore by reason of the scale and effects of the action, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on the European Union.

Ponieważ cele niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienia tymczasowej
architektury
migracyjnej oraz migracji danych z SIS 1+ do SIS II, nie mogą zostać osiągnięte w sposób wystarczający przez państwa członkowskie, a zatem ze względu na rozmiary i skutki działania możliwe jest lepsze ich osiągnięcie na poziomie Unii, Unia może przyjąć środki zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu o Unii Europejskiej.

Since the objectives of this Regulation, namely setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and...

Ponieważ cele niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienia tymczasowej
architektury
migracyjnej oraz migracji danych z SIS 1+ do SIS II, nie mogą zostać osiągnięte w sposób wystarczający...
Since the objectives of this Regulation, namely setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason of the scale and effects of the action, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on the European Union.

Ponieważ cele niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienia tymczasowej
architektury
migracyjnej oraz migracji danych z SIS 1+ do SIS II, nie mogą zostać osiągnięte w sposób wystarczający przez państwa członkowskie, a zatem ze względu na rozmiary i skutki działania możliwe jest lepsze ich osiągnięcie na poziomie Unii, Unia może przyjąć środki zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu o Unii Europejskiej.

Since the objectives of this Regulation, namely setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and...

Ponieważ cele niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienie tymczasowej
architektury
migracyjnej i przeniesienie danych z SIS 1+ do SIS II, nie mogą zostać w wystarczający sposób osiągnięte...
Since the objectives of this Regulation, namely setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can, therefore, by reason of the scale and effects of the action, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures in accordance with the principle of subsidiarity, as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

Ponieważ cele niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienie tymczasowej
architektury
migracyjnej i przeniesienie danych z SIS 1+ do SIS II, nie mogą zostać w wystarczający sposób osiągnięte przez państwa członkowskie, natomiast z uwagi na rozmiary i skutki proponowanych działań możliwe jest lepsze ich osiągnięcie na poziomie Unii, Unia może przyjąć środki zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu o Unii Europejskiej.

Since the objectives of this Regulation, namely setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and...

Ponieważ cele niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienie tymczasowej
architektury
migracyjnej i przeniesienie danych z SIS 1+ do SIS II nie mogą zostać w wystarczający sposób osiągnięte...
Since the objectives of this Regulation, namely setting up the interim migration
architecture
and migrating the data from SIS 1+ to SIS II, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can, therefore, by reason of the scale and effects of the action, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures in accordance with the principle of subsidiarity, as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

Ponieważ cele niniejszego rozporządzenia, a mianowicie ustanowienie tymczasowej
architektury
migracyjnej i przeniesienie danych z SIS 1+ do SIS II nie mogą zostać w wystarczający sposób osiągnięte przez państwa członkowskie, natomiast z uwagi na rozmiary i skutki proponowanych działań możliwe jest lepsze ich osiągnięcie na poziomie Unii, Unia może przyjąć środki zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu o Unii Europejskiej.

...should focus on identifying possibilities in the areas of product development and design and
architecture
and that the scheme should pave the way for enabling woodwork to be considered as an at

W białej księdze stwierdzono również, że nowy program powinien się koncentrować na identyfikowaniu możliwości w obszarach rozwoju, projektowania i konstrukcji produktów oraz że program ten powinien...
The White Paper also stated that the new scheme should focus on identifying possibilities in the areas of product development and design and
architecture
and that the scheme should pave the way for enabling woodwork to be considered as an attractive building material with a wide range of uses [11].

W białej księdze stwierdzono również, że nowy program powinien się koncentrować na identyfikowaniu możliwości w obszarach rozwoju, projektowania i konstrukcji produktów oraz że program ten powinien spowodować, aby drewno postrzegano jako atrakcyjny materiał budowlany o szerokim zakresie zastosowań [11].

...party requests information from the database through the common interface (4.2.14.1: General
architecture
and 4.2.14.7: Common interface).

...strona żąda informacji z bazy danych poprzez uniwersalny interfejs (4.2.14.1: Ogólna
architektura
oraz 4.2.14.7: Uniwersalny interfejs).
The general workflow is a request/response mechanism, where an interested party requests information from the database through the common interface (4.2.14.1: General
architecture
and 4.2.14.7: Common interface).

Ogólnym przepływem roboczym jest mechanizm żądanie/odpowiedź, w którym zainteresowana strona żąda informacji z bazy danych poprzez uniwersalny interfejs (4.2.14.1: Ogólna
architektura
oraz 4.2.14.7: Uniwersalny interfejs).

This database must be accessible via the common interface (4.2.14.1: General
architecture
and 4.2.14.7: Common interface).

Ta baza danych musi być dostępna poprzez uniwersalny interfejs (4.2.14.1: Ogólna
architektura
oraz 4.2.14.7: Uniwersalny interfejs).
This database must be accessible via the common interface (4.2.14.1: General
architecture
and 4.2.14.7: Common interface).

Ta baza danych musi być dostępna poprzez uniwersalny interfejs (4.2.14.1: Ogólna
architektura
oraz 4.2.14.7: Uniwersalny interfejs).

These databases must be accessible via the common interface (4.2.14.1: General
architecture
and 4.2.14.7: Common interface).

Te bazy danych muszą być dostępne poprzez uniwersalny interfejs (4.2.14.1: Ogólna
architektura
oraz 4.2.14.7: Uniwersalny interfejs).
These databases must be accessible via the common interface (4.2.14.1: General
architecture
and 4.2.14.7: Common interface).

Te bazy danych muszą być dostępne poprzez uniwersalny interfejs (4.2.14.1: Ogólna
architektura
oraz 4.2.14.7: Uniwersalny interfejs).

...of the Visa Information System (VIS) stated that the VIS should be based on a centralised
architecture
and have a common technical platform with the SIS II and it should be hosted in the sam

...dotyczącymi rozwoju Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS) system ten powinien mieć scentralizowaną
architekturę
i wspólną platformę techniczną z SIS II oraz powinien on znajdować się w tym samym...
The Council conclusions of 20 February 2004 on the development of the Visa Information System (VIS) stated that the VIS should be based on a centralised
architecture
and have a common technical platform with the SIS II and it should be hosted in the same location as the SIS II central system.

Zgodnie z konkluzjami Rady z dnia 20 lutego 2004 r. dotyczącymi rozwoju Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS) system ten powinien mieć scentralizowaną
architekturę
i wspólną platformę techniczną z SIS II oraz powinien on znajdować się w tym samym miejscu co system centralny SIS II.

...per area as appropriately sized by the NRA taking account of national circumstances and network
architecture
, and applies equally to all access seekers which, in the area concerned, are willing to

...obszaru, którego wielkość ustala odpowiednio krajowy organ regulacyjny uwzględniając warunki i
architekturę
sieci w danym kraju, a stosuje się na takich samych warunkach w odniesieniu do wszystki
a single level volume discount is calculated per area as appropriately sized by the NRA taking account of national circumstances and network
architecture
, and applies equally to all access seekers which, in the area concerned, are willing to purchase at least the volume of lines giving access to the discount; and

jednolity rabat ilościowy oblicza się dla danego obszaru, którego wielkość ustala odpowiednio krajowy organ regulacyjny uwzględniając warunki i
architekturę
sieci w danym kraju, a stosuje się na takich samych warunkach w odniesieniu do wszystkich podmiotów ubiegających się o dostęp, które w danym obszarze są gotowe do zakupu co najmniej łącz o przepustowości umożliwiającej uzyskanie rabatu; oraz

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich