Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: along
The earthing of substations and posts shall be integrated into the general earthing system
along
the route to comply with the requirements for protection against electric shock as specified in EN...

Uziemienie podstacji i konstrukcje wsporcze należy zintegrować z ogólnym systemem uziemienia
wzdłuż
szlaku kolejowego, w celu zapewnienia zgodności z wymaganiami zabezpieczenia przeciwporażeniowego...
The earthing of substations and posts shall be integrated into the general earthing system
along
the route to comply with the requirements for protection against electric shock as specified in EN 50122-1:1997, clauses 8 (excluding EN 50179) and 9.1.

Uziemienie podstacji i konstrukcje wsporcze należy zintegrować z ogólnym systemem uziemienia
wzdłuż
szlaku kolejowego, w celu zapewnienia zgodności z wymaganiami zabezpieczenia przeciwporażeniowego określonymi w EN 50122-1:1997, punkty 8, (z wyłączeniem EN 50179) i 9.1.

...must be where the train driver accompanies another driver for an appropriate number of journeys
along
the route, in daylight as well as at night.

...z którym maszynista pociągu towarzyszy innemu maszyniście podczas pewnej liczby przejazdów na
tej
trasie, w porze dziennej i w nocy.
Concerning the acquisition of route knowledge, the approach to be favoured must be where the train driver accompanies another driver for an appropriate number of journeys
along
the route, in daylight as well as at night.

W odniesieniu do zdobywania wiedzy o trasie preferowane powinno być takie podejście, zgodnie z którym maszynista pociągu towarzyszy innemu maszyniście podczas pewnej liczby przejazdów na
tej
trasie, w porze dziennej i w nocy.

The pilot-in-command shall ensure that in the event of an engine becoming inoperative at any point
along
the route, a multi-engined aeroplane shall be able to continue the flight to an adequate...

Pilot dowódca dopilnowuje, by w przypadku wystąpienia niesprawności silnika w dowolnym punkcie trasy samolot wielosilnikowy mógł kontynuować lot do odpowiedniego lotniska lub miejsca operacji...
The pilot-in-command shall ensure that in the event of an engine becoming inoperative at any point
along
the route, a multi-engined aeroplane shall be able to continue the flight to an adequate aerodrome or operating site without flying below the minimum obstacle clearance altitude at any point.

Pilot dowódca dopilnowuje, by w przypadku wystąpienia niesprawności silnika w dowolnym punkcie trasy samolot wielosilnikowy mógł kontynuować lot do odpowiedniego lotniska lub miejsca operacji lotniczych bez schodzenia poniżej minimalnej bezwzględnej wysokości przewyższenia nad przeszkodami.

The characteristics of the terrain (e.g. sudden changes in the elevation)
along
the routes or in the areas where operations are to be conducted;

charakter rzeźby terenu (np. nagłe zmiany wysokości) na trasach lub obszarach planowanych operacji;
The characteristics of the terrain (e.g. sudden changes in the elevation)
along
the routes or in the areas where operations are to be conducted;

charakter rzeźby terenu (np. nagłe zmiany wysokości) na trasach lub obszarach planowanych operacji;

the characteristics of the terrain (e.g. sudden changes in the elevation)
along
the routes or in the areas where operations are to be conducted;

charakter rzeźby terenu (np. nagłe zmiany wysokości) na trasach lub obszarach planowanych operacji;
the characteristics of the terrain (e.g. sudden changes in the elevation)
along
the routes or in the areas where operations are to be conducted;

charakter rzeźby terenu (np. nagłe zmiany wysokości) na trasach lub obszarach planowanych operacji;

The characteristics of the terrain (e.g. sudden changes in the elevation)
along
the routes or in the areas where operations are to be conducted;

charakter rzeźby terenu (np. nagłe zmiany wysokości) na trasach lub obszarach planowanych operacji;
The characteristics of the terrain (e.g. sudden changes in the elevation)
along
the routes or in the areas where operations are to be conducted;

charakter rzeźby terenu (np. nagłe zmiany wysokości) na trasach lub obszarach planowanych operacji;

...or a combination of current reports and forecasts indicate that the meteorological conditions
along
the route or that part of the route to be flown under VFR will, at the appropriate time, be su

W locie VFR dowódca nie przystępuje do startu, jeśli bieżące komunikaty meteorologiczne lub połączenie bieżących komunikatów i prognoz nie wskazują na to, że warunki meteorologiczne panujące na...
On a VFR flight a commander shall not commence take-off unless current meteorological reports or a combination of current reports and forecasts indicate that the meteorological conditions
along
the route or that part of the route to be flown under VFR will, at the appropriate time, be such as to render compliance with these rules possible.

W locie VFR dowódca nie przystępuje do startu, jeśli bieżące komunikaty meteorologiczne lub połączenie bieżących komunikatów i prognoz nie wskazują na to, że warunki meteorologiczne panujące na trasie lotu lub na tej części trasy, która ma być przebyta w locie VFR, będą w odpowiednim czasie wystarczające dla zachowania zgodności z przepisami o lotach VFR.

...or a combination of current reports and forecasts indicate that the meteorological conditions
along
the route or that part of the route to be flown under VFR will, at the appropriate time, be su

W locie VFR dowódca nie przystępuje do startu, jeśli bieżące komunikaty meteorologiczne lub połączenie bieżących komunikatów i prognoz nie wskazują na to, że warunki meteorologiczne panujące na...
On a VFR flight a commander shall not commence take-off unless current meteorological reports or a combination of current reports and forecasts indicate that the meteorological conditions
along
the route or that part of the route to be flown under VFR will, at the appropriate time, be such as to render compliance with these rules possible.

W locie VFR dowódca nie przystępuje do startu, jeśli bieżące komunikaty meteorologiczne lub połączenie bieżących komunikatów i prognoz nie wskazują na to, że warunki meteorologiczne panujące na trasie lotu lub na tej części trasy, która ma być przebyta w locie VFR, będą w odpowiednim czasie wystarczające dla zachowania zgodności z przepisami o lotach VFR.

...reports or forecasts, or any combination thereof, indicate that the meteorological conditions
along
the route or that part of the route to be flown under VFR will, at the appropriate time, be su

W locie VFR dowódca przystępuje do startu, wyłącznie jeśli odpowiednie komunikaty lub prognozy meteorologiczne, lub dowolne ich połączenie, wskazują na to, że warunki meteorologiczne panujące na...
On a VFR flight a commander shall only commence take-off when the appropriate weather reports or forecasts, or any combination thereof, indicate that the meteorological conditions
along
the route or that part of the route to be flown under VFR will, at the appropriate time, be such as to render compliance with these rules possible.

W locie VFR dowódca przystępuje do startu, wyłącznie jeśli odpowiednie komunikaty lub prognozy meteorologiczne, lub dowolne ich połączenie, wskazują na to, że warunki meteorologiczne panujące na trasie lotu lub na tej części trasy, która ma być przebyta w locie VFR, będą w odpowiednim czasie wystarczające dla zachowania zgodności z przepisami o lotach VFR.

...the flight to an aerodrome with the critical engine(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversion routes; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów będących w stanie kontynuować lot do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w...
120 minutes at one-engine-inoperative (OEI) cruising speed for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical engine(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversion routes; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów będących w stanie kontynuować lot do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym wystąpi niesprawność silnika krytycznego/silników krytycznych; lub

...the flight to an aerodrome with the critical engine(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversion routes; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów będących w stanie kontynuować lot do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w...
120 minutes at one-engine-inoperative (OEI) cruising speed for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical engine(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversion routes; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów będących w stanie kontynuować lot do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym wystąpi niesprawność silnika(-ów) krytycznego(-ych); lub

...the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym...
120 minutes at the one engine inoperative cruising speed for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym wystąpi niesprawność krytycznego zespołu napędowego; lub

...the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym...
120 minutes at the one engine inoperative cruising speed for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym wystąpi niesprawność krytycznego zespołu napędowego; lub

...the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym...
120 minutes at the one engine inoperative cruising speed for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową z jednym silnikiem niepracującym, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym wystąpi niesprawność krytycznego zespołu napędowego; lub

...the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

odpowiadająca 120 minutom lotu z prędkością przelotową lub większej niż 400 mil morskich, przy czym należy stosować mniejszą z tych wartości, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska...
120 minutes at cruising speed or 400 nautical miles, whichever is the lesser, for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

odpowiadająca 120 minutom lotu z prędkością przelotową lub większej niż 400 mil morskich, przy czym należy stosować mniejszą z tych wartości, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym nastąpi niesprawność krytycznego zespołu napędowego; lub

...the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

odpowiadająca 120 minutom lotu z prędkością przelotową lub większej niż 400 mil morskich, przy czym należy stosować mniejszą z tych wartości, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska...
120 minutes at cruising speed or 400 nautical miles, whichever is the lesser, for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

odpowiadająca 120 minutom lotu z prędkością przelotową lub większej niż 400 mil morskich, przy czym należy stosować mniejszą z tych wartości, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym nastąpi niesprawność krytycznego zespołu napędowego; lub

...the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

odpowiadająca 120 minutom lotu z prędkością przelotową lub większej niż 400 mil morskich, przy czym należy stosować mniejszą z tych wartości, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska...
120 minutes at cruising speed or 400 nautical miles, whichever is the lesser, for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical power unit(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

odpowiadająca 120 minutom lotu z prędkością przelotową lub większej niż 400 mil morskich, przy czym należy stosować mniejszą z tych wartości, dla samolotów zdolnych do kontynuowania lotu do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym nastąpi niesprawność krytycznego zespołu napędowego; lub

...the flight to an aerodrome with the critical engine(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową lub 400 milom morskim, przy czym należy stosować mniejszą z tych wartości, w przypadku samolotów będących w stanie kontynuować lot do lotniska z każdego...
120 minutes at cruising speed or 400 NM, whichever is the lesser, in the case of aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical engine(s) becoming inoperative at any point
along
the route or planned diversions; or

120 minutom lotu z prędkością przelotową lub 400 milom morskim, przy czym należy stosować mniejszą z tych wartości, w przypadku samolotów będących w stanie kontynuować lot do lotniska z każdego punktu trasy lub planowanego od niej odchylenia, w którym nastąpi niesprawność silnika krytycznego; lub

An adequate aerodrome
along
the route, which may be required at the planning stage.

Odpowiednie lotnisko na trasie, które może być wymagane na etapie planowania.
An adequate aerodrome
along
the route, which may be required at the planning stage.

Odpowiednie lotnisko na trasie, które może być wymagane na etapie planowania.

‘en-route alternate (ERA) aerodrome’ means an adequate aerodrome
along
the route, which may be required at the planning stage;

„Lotnisko zapasowe na trasie (En-Route Alternate, ERA)” oznacza odpowiednie lotnisko na trasie lotu, które może być wymagane na etapie planowania.
‘en-route alternate (ERA) aerodrome’ means an adequate aerodrome
along
the route, which may be required at the planning stage;

„Lotnisko zapasowe na trasie (En-Route Alternate, ERA)” oznacza odpowiednie lotnisko na trasie lotu, które może być wymagane na etapie planowania.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich