Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: abatement
...or co-incineration plant during abnormal operation (i.e. stoppages, disturbances or failure of
abatement
or monitoring equipment)?

...lub współspalarni w okresie nietypowej eksploatacji (tzn. przestojów, zakłóceń lub awarii urządzeń
redukujących
lub monitorujących)?
What provisions are made within a permit to control the period of operation of an incineration or co-incineration plant during abnormal operation (i.e. stoppages, disturbances or failure of
abatement
or monitoring equipment)?

Jakie przepisy wprowadza się w treści pozwolenia w celu kontroli okresu eksploatacji spalarni lub współspalarni w okresie nietypowej eksploatacji (tzn. przestojów, zakłóceń lub awarii urządzeń
redukujących
lub monitorujących)?

...safety performance, the detailed requirements regarding propulsion unit performance and noise
abatement
set out in this Regulation should also be used as reference for enforcement of powertrain

...określone w niniejszym rozporządzeniu szczegółowe wymogi w zakresie osiągów jednostki napędowej i
redukcji
hałasu należy również stosować w odniesieniu do egzekwowania przepisów w zakresie...
As harmful tampering of the vehicle’s powertrain affects both the environmental and functional safety performance, the detailed requirements regarding propulsion unit performance and noise
abatement
set out in this Regulation should also be used as reference for enforcement of powertrain tampering prevention.

Ze względu na fakt, że szkodliwe manipulowanie mechanizmem napędowym pojazdu wpływa zarówno na efektywność środowiskową, jak i na bezpieczeństwo funkcjonalne, określone w niniejszym rozporządzeniu szczegółowe wymogi w zakresie osiągów jednostki napędowej i
redukcji
hałasu należy również stosować w odniesieniu do egzekwowania przepisów w zakresie zapobiegania manipulowaniu mechanizmem napędowym.

Applicable to plants using wet scrubbing to
abate
hydrogen sulphide or ammonia emissions to the air.

Ma zastosowanie do instalacji, w których stosuje się płukanie na mokro (skrubing) w celu
ograniczenia
emisji siarkowodoru i amoniaku do powietrza.
Applicable to plants using wet scrubbing to
abate
hydrogen sulphide or ammonia emissions to the air.

Ma zastosowanie do instalacji, w których stosuje się płukanie na mokro (skrubing) w celu
ograniczenia
emisji siarkowodoru i amoniaku do powietrza.

...methodology at a representative point, after the NOx/N2O abatement equipment, where
abatement
is used.

Prowadzący instalację wyznacza godzinowe stężenia N2O [mg/Nm3] w przepływie spalin z każdego źródła emisji, stosując metodykę opartą na pomiarach w reprezentatywnym punkcie umieszczonym za...
The operator shall determine hourly N2O concentrations [mg/Nm3] in the flue gas from each emission source using a measurement-based methodology at a representative point, after the NOx/N2O abatement equipment, where
abatement
is used.

Prowadzący instalację wyznacza godzinowe stężenia N2O [mg/Nm3] w przepływie spalin z każdego źródła emisji, stosując metodykę opartą na pomiarach w reprezentatywnym punkcie umieszczonym za urządzeniami do obniżania emisji NOx/N2O, jeżeli są stosowane.

...by continuous measurement at a representative point, after the NOx/N2O abatement equipment (if
abatement
is used).

Godzinowe stężenia N2O [mg/Nm3] w przepływie gazów odlotowych z każdego źródła emisji określa się poprzez ciągły pomiar w reprezentatywnym punkcie umieszczonym za sprzętem służącym do obniżenia...
Hourly N2O concentrations [mg/Nm3] in the flue gas from each emission source shall be determined by continuous measurement at a representative point, after the NOx/N2O abatement equipment (if
abatement
is used).

Godzinowe stężenia N2O [mg/Nm3] w przepływie gazów odlotowych z każdego źródła emisji określa się poprzez ciągły pomiar w reprezentatywnym punkcie umieszczonym za sprzętem służącym do obniżenia emisji NOx/N2O (jeżeli jest on stosowany).

Take-off climb procedures for noise
abatement
specified by an operator for any one aeroplane type should be the same for all aerodromes.

Procedury
przeciwhałasowe
dotyczące początkowego wznoszenia po starcie ustanowione przez operatora dla danego typu samolotu powinny być jednakowe dla wszystkich lotnisk.
Take-off climb procedures for noise
abatement
specified by an operator for any one aeroplane type should be the same for all aerodromes.

Procedury
przeciwhałasowe
dotyczące początkowego wznoszenia po starcie ustanowione przez operatora dla danego typu samolotu powinny być jednakowe dla wszystkich lotnisk.

Take-off climb procedures for noise
abatement
specified by an operator for any one aeroplane type should be the same for all aerodromes.

Procedury
przeciwhałasowe
dotyczące początkowego wznoszenia po starcie ustanowione przez operatora dla danego typu samolotu powinny być jednakowe dla wszystkich lotnisk.
Take-off climb procedures for noise
abatement
specified by an operator for any one aeroplane type should be the same for all aerodromes.

Procedury
przeciwhałasowe
dotyczące początkowego wznoszenia po starcie ustanowione przez operatora dla danego typu samolotu powinny być jednakowe dla wszystkich lotnisk.

subsequent dust
abatement
such as:

dalsza
redukcja
pyłu za pomocą takich
urządzeń
jak:
subsequent dust
abatement
such as:

dalsza
redukcja
pyłu za pomocą takich
urządzeń
jak:

Gasoline particle filters (GPF), an effective after-treatment technology for
abating
particles emitted by positive ignition vehicles, are expected to become available for integration into some Euro 6...

...się, że filtry cząstek stałych w benzynie (GPF), skuteczna technologia oczyszczania spalin
służąca zmniejszeniu
liczby cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem o zapłonie wymuszo
Gasoline particle filters (GPF), an effective after-treatment technology for
abating
particles emitted by positive ignition vehicles, are expected to become available for integration into some Euro 6 vehicles at a reasonable cost.

Przewiduje się, że filtry cząstek stałych w benzynie (GPF), skuteczna technologia oczyszczania spalin
służąca zmniejszeniu
liczby cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem o zapłonie wymuszonym, stanie się dostępna i będzie ją można włączyć do niektórych pojazdów homologowanych zgodnie z normami Euro 6 po rozsądnej cenie.

combination with combustion air before entering the regenerator, followed by secondary
abatement
treatment of the waste gases generated during the melting process (dry or semi-dry scrubbing +...

połączenie z powietrzem spalania przed wejściem do komory regeneratora, a następnie wtórne oczyszczenie gazów odlotowych podczas procesu topienia (oczyszczanie suche lub półsuche oraz system...
combination with combustion air before entering the regenerator, followed by secondary
abatement
treatment of the waste gases generated during the melting process (dry or semi-dry scrubbing + filtration system)

połączenie z powietrzem spalania przed wejściem do komory regeneratora, a następnie wtórne oczyszczenie gazów odlotowych podczas procesu topienia (oczyszczanie suche lub półsuche oraz system filtracji);

...to meet the requirements of the Directive most LNG Carriers calling at EU ports could use emission
abatement
technology employing a mixture of marine fuels and boil-off gas to produce sulphur...

...wymogi dyrektywy, większość gazowców LNG zawijających do portów UE mogłaby stosować technologię
ograniczania
emisji poprzez używanie mieszanki paliwa żeglugowego i oparów skroplonego gazu; w ten s
In order to meet the requirements of the Directive most LNG Carriers calling at EU ports could use emission
abatement
technology employing a mixture of marine fuels and boil-off gas to produce sulphur emissions equal to or lower than 0,1 % sulphur fuel emissions.

Aby spełnić wymogi dyrektywy, większość gazowców LNG zawijających do portów UE mogłaby stosować technologię
ograniczania
emisji poprzez używanie mieszanki paliwa żeglugowego i oparów skroplonego gazu; w ten sposób produkowane emisje siarki byłyby równe emisjom z paliw o zawartości siarki 0,1 % lub mniejsze od nich.

...offering prospects for further emission reductions through lower fuel sulphur limits and
abatement
technologies, and for economic instruments to be developed as an incentive to achieve sign

...redukcje emisji poprzez obniżenie wartości dopuszczalnych siarki w paliwach oraz technologie
ograniczania
emisji, a także stwarzający widoki na rozwój instrumentów ekonomicznych mających zachęc
This Directive should be seen as the first step in an ongoing process to reduce marine emissions, offering prospects for further emission reductions through lower fuel sulphur limits and
abatement
technologies, and for economic instruments to be developed as an incentive to achieve significant reductions.

Niniejsza dyrektywa powinna być postrzegana jako pierwszy krok w trwałym procesie redukcji emisji siarki do wód morskich, stwarzający widoki na dalsze redukcje emisji poprzez obniżenie wartości dopuszczalnych siarki w paliwach oraz technologie
ograniczania
emisji, a także stwarzający widoki na rozwój instrumentów ekonomicznych mających zachęcać do znacznej redukcji emisji.

...very modest margins in the evaluated years, which adversely affects the capacity to investment in
abatement
technologies, and which could be further exacerbated by the additional costs.

...zysku w latach poddanych ocenie, co ma negatywny wpływ na możliwości inwestycji w technologie
redukcji emisji
, zaś dodatkowe koszty mogłyby jeszcze bardziej przyczynić się do tego stanu rzeczy.
Moreover, the sector experienced losses or only very modest margins in the evaluated years, which adversely affects the capacity to investment in
abatement
technologies, and which could be further exacerbated by the additional costs.

Ponadto sektor odnotował straty lub bardzo niewielkie marże zysku w latach poddanych ocenie, co ma negatywny wpływ na możliwości inwestycji w technologie
redukcji emisji
, zaś dodatkowe koszty mogłyby jeszcze bardziej przyczynić się do tego stanu rzeczy.

fuels used on board vessels employing approved emission
abatement
technologies in accordance with Article 4c.';

...stosowanych na pokładach statków, w odniesieniu do których zastosowano zatwierdzone technologie
ograniczające
emisje, zgodnie z art. 4c.”;
fuels used on board vessels employing approved emission
abatement
technologies in accordance with Article 4c.';

paliw stosowanych na pokładach statków, w odniesieniu do których zastosowano zatwierdzone technologie
ograniczające
emisje, zgodnie z art. 4c.”;

...requirement does not apply, however, to fuels used on board vessels employing approved emission
abatement
technologies in accordance with Article 4c.

...ten nie ma jednak zastosowania do paliw używanych na statkach stosujących zatwierdzone technologie
ograniczania
emisji zgodnie z art. 4c.
This requirement does not apply, however, to fuels used on board vessels employing approved emission
abatement
technologies in accordance with Article 4c.

Wymóg ten nie ma jednak zastosowania do paliw używanych na statkach stosujących zatwierdzone technologie
ograniczania
emisji zgodnie z art. 4c.

Emission
abatement
technologies for ships flying the flag of a Member State shall be approved in accordance with the procedure referred to in Article 3(2) of Regulation (EC) No 2099/2002 of the...

Technologie
ograniczania
emisji dla statków pływających pod banderą Państwa Członkowskiego są zatwierdzane zgodnie z procedurą, o której mowa w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2099/2002...
Emission
abatement
technologies for ships flying the flag of a Member State shall be approved in accordance with the procedure referred to in Article 3(2) of Regulation (EC) No 2099/2002 of the European Parliament and of the Council of 5 November 2002 establishing a Committee on Safe Seas and the Prevention of Pollution from Ships (COSS), taking into account:guidelines to be developed by the IMO,

Technologie
ograniczania
emisji dla statków pływających pod banderą Państwa Członkowskiego są zatwierdzane zgodnie z procedurą, o której mowa w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2099/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 listopada 2002 r. ustanawiającego Komitet ds. bezpiecznych mórz i zapobiegania zanieczyszczeniu morza przez statki (COSS), z uwzględnieniem: wytycznych, które zostaną opracowane przez IMO,

...1999/32/EC, the Commission should be empowered to establish criteria for the use of emission
abatement
technologies by ships of all flags in enclosed ports, harbours and estuaries in the Commun

...dyrektywy 1999/32/WE Komisja powinna być uprawniona do ustalania kryteriów stosowania technologii
ograniczających
emisję na statkach pływających pod wszystkimi banderami w portach zamkniętych i...
As regards Directive 1999/32/EC, the Commission should be empowered to establish criteria for the use of emission
abatement
technologies by ships of all flags in enclosed ports, harbours and estuaries in the Community and to adopt amendments necessary to make technical adaptations to some provisions in the light of scientific and technical progress.

W odniesieniu do dyrektywy 1999/32/WE Komisja powinna być uprawniona do ustalania kryteriów stosowania technologii
ograniczających
emisję na statkach pływających pod wszystkimi banderami w portach zamkniętych i ujściach rzek we Wspólnocie oraz do przyjmowania zmian niezbędnych do technicznego dostosowania niektórych przepisów w kontekście postępu naukowo-technicznego.

Criteria shall be established for the use of emission
abatement
technologies by ships of all flags in enclosed ports, harbours and estuaries in the Community in accordance with the procedure referred...

Należy ustalić kryteria stosowania technologii
ograniczających
emisje na statkach pływających pod wszystkimi banderami w portach zamkniętych i ujściach rzek we Wspólnocie zgodnie z procedurą, o...
Criteria shall be established for the use of emission
abatement
technologies by ships of all flags in enclosed ports, harbours and estuaries in the Community in accordance with the procedure referred to in Article 9(2).

Należy ustalić kryteria stosowania technologii
ograniczających
emisje na statkach pływających pod wszystkimi banderami w portach zamkniętych i ujściach rzek we Wspólnocie zgodnie z procedurą, o której mowa w art. 9 ust. 2.

Criteria shall be established by the Commission for the use of emission
abatement
technologies by ships of all flags in enclosed ports, harbours and estuaries in the Community.

Komisja ustala kryteria stosowania technologii
ograniczających
emisję na statkach pływających pod wszystkimi banderami w portach zamkniętych i ujściach rzek we Wspólnocie.
Criteria shall be established by the Commission for the use of emission
abatement
technologies by ships of all flags in enclosed ports, harbours and estuaries in the Community.

Komisja ustala kryteria stosowania technologii
ograniczających
emisję na statkach pływających pod wszystkimi banderami w portach zamkniętych i ujściach rzek we Wspólnocie.

Article 4c(4) provides that Member States may allow ships to use an approved emission
abatement
technology as an alternative to using sulphur marine fuels meeting the requirements of Article 4b,...

...4 stanowi, że państwa członkowskie mogą zezwolić statkom na stosowanie zatwierdzonych technologii
ograniczania
emisji jako alternatywy dla stosowania paliw żeglugowych o niskiej zawartości siarki...
Article 4c(4) provides that Member States may allow ships to use an approved emission
abatement
technology as an alternative to using sulphur marine fuels meeting the requirements of Article 4b, provided that these ships continuously achieve emission reductions which are at least equivalent to those which should be achieved through the limits on sulphur in fuel specified in the Directive.

Artykuł 4c ust. 4 stanowi, że państwa członkowskie mogą zezwolić statkom na stosowanie zatwierdzonych technologii
ograniczania
emisji jako alternatywy dla stosowania paliw żeglugowych o niskiej zawartości siarki spełniających wymogi art. 4b, jeżeli statki te stale osiągają redukcję emisji, która jest co najmniej równorzędna z wynikami, które zostałyby uzyskane w wyniku zastosowania paliwa o zawartości siarki odpowiadającej limitom określonym w wymienionej dyrektywie.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich