Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: reklama
Należy zdefiniować warunki, po spełnieniu których
reklama
porównawcza - w aspekcie danego porównania - będzie dopuszczalna, tak aby można było z zakresu reklamy porównawczej wyodrębnić te praktyki,...

Conditions of permitted comparative
advertising
, as far as the comparison is concerned, should be established in order to determine which practices relating to comparative advertising may distort...
Należy zdefiniować warunki, po spełnieniu których
reklama
porównawcza - w aspekcie danego porównania - będzie dopuszczalna, tak aby można było z zakresu reklamy porównawczej wyodrębnić te praktyki, które mogą prowadzić do zakłócenia zasad konkurencji, przynieść szkodę konkurentom oraz mieć negatywny wpływ na wybory dokonywane przez konsumentów.

Conditions of permitted comparative
advertising
, as far as the comparison is concerned, should be established in order to determine which practices relating to comparative advertising may distort competition, be detrimental to competitors and have an adverse effect on consumer choice.

każdy rodzaj wprowadzenia produktu na rynek, w tym
reklamę
porównawczą, który powoduje mylenie produktów, znaków towarowych, nazw handlowych lub innych znaków rozpoznawczych przedsiębiorcy i jego...

any marketing of a product, including comparative
advertising
, which creates confusion with any products, trade marks, trade names or other distinguishing marks of a competitor;
każdy rodzaj wprowadzenia produktu na rynek, w tym
reklamę
porównawczą, który powoduje mylenie produktów, znaków towarowych, nazw handlowych lub innych znaków rozpoznawczych przedsiębiorcy i jego konkurenta;

any marketing of a product, including comparative
advertising
, which creates confusion with any products, trade marks, trade names or other distinguishing marks of a competitor;

...przed reklamą wprowadzającą w błąd i jej negatywnymi skutkami oraz określenie warunków, w których
reklama
porównawcza jest dozwolona.”

...and the unfair consequences thereof and to lay down the conditions under which comparative
advertising
is permitted.’
Celem niniejszej dyrektywy jest ochrona przedsiębiorców przed reklamą wprowadzającą w błąd i jej negatywnymi skutkami oraz określenie warunków, w których
reklama
porównawcza jest dozwolona.”

The purpose of this Directive is to protect traders against misleading advertising and the unfair consequences thereof and to lay down the conditions under which comparative
advertising
is permitted.’

...przed reklamą wprowadzającą w błąd i jej negatywnymi skutkami oraz określenie warunków, w których
reklama
porównawcza jest dozwolona.

...and the unfair consequences thereof and to lay down the conditions under which comparative
advertising
is permitted.
Celem niniejszej dyrektywy jest ochrona przedsiębiorców przed reklamą wprowadzającą w błąd i jej negatywnymi skutkami oraz określenie warunków, w których
reklama
porównawcza jest dozwolona.

The purpose of this Directive is to protect traders against misleading advertising and the unfair consequences thereof and to lay down the conditions under which comparative
advertising
is permitted.

Uregulowanie kwestii związanych z
reklamą
porównawczą jest niezbędne dla sprawnego funkcjonowania rynku wewnętrznego; w związku z tym istnieje konieczność podjęcia w tym zakresie działań na poziomie...

Regulating comparative
advertising
is necessary for the smooth functioning of the internal market. Action at Community level is therefore required.
Uregulowanie kwestii związanych z
reklamą
porównawczą jest niezbędne dla sprawnego funkcjonowania rynku wewnętrznego; w związku z tym istnieje konieczność podjęcia w tym zakresie działań na poziomie wspólnotowym.

Regulating comparative
advertising
is necessary for the smooth functioning of the internal market. Action at Community level is therefore required.

W niektórych przypadkach może być pożądane zakazanie reklamy wprowadzającej w błąd i niedozwolonej
reklamie
porównawczej nawet przed jej publikacją.

In certain cases it may be desirable to prohibit misleading and unlawful comparative
advertising
even before it is published.
W niektórych przypadkach może być pożądane zakazanie reklamy wprowadzającej w błąd i niedozwolonej
reklamie
porównawczej nawet przed jej publikacją.

In certain cases it may be desirable to prohibit misleading and unlawful comparative
advertising
even before it is published.

...mieć możliwość wszczynania postępowania przeciwko reklamie wprowadzającej w błąd i niedozwolonej
reklamie
porównawczej przed sądem lub przed organem administracji, który jest właściwy do rozstrzyga

...should have facilities for initiating proceedings against misleading and unlawful comparative
advertising
, either before a court or before an administrative authority which is competent to decid
Osoby lub organizacje uważane na mocy prawa krajowego za mające uzasadniony interes w sprawie, muszą mieć możliwość wszczynania postępowania przeciwko reklamie wprowadzającej w błąd i niedozwolonej
reklamie
porównawczej przed sądem lub przed organem administracji, który jest właściwy do rozstrzygania skarg albo wszczynania stosownego postępowania sądowego.

Persons or organisations regarded under national law as having a legitimate interest in the matter should have facilities for initiating proceedings against misleading and unlawful comparative
advertising
, either before a court or before an administrative authority which is competent to decide upon complaints or to initiate appropriate legal proceedings.

reklama
porównawcza” oznacza każdą reklamę, która wyraźnie lub przez domniemanie identyfikuje konkurenta albo towary lub usługi oferowane przez konkurenta;

‘comparative
advertising
’ means any advertising which explicitly or by implication identifies a competitor or goods or services offered by a competitor;
reklama
porównawcza” oznacza każdą reklamę, która wyraźnie lub przez domniemanie identyfikuje konkurenta albo towary lub usługi oferowane przez konkurenta;

‘comparative
advertising
’ means any advertising which explicitly or by implication identifies a competitor or goods or services offered by a competitor;

...się na wyniki badań porównawczych zrealizowanych przez strony trzecie lub ich cytowania w
reklamie
porównawczej.

...of comparative tests carried out by third parties are referred to or reproduced in comparative
advertising
.
Międzynarodowe konwencje w sprawie praw autorskich, jak również przepisy krajowe dotyczące odpowiedzialności umownej i pozaumownej powinny mieć zastosowanie w przypadku powoływania się na wyniki badań porównawczych zrealizowanych przez strony trzecie lub ich cytowania w
reklamie
porównawczej.

The international conventions on copyright as well as the national provisions on contractual and non-contractual liability should apply when the results of comparative tests carried out by third parties are referred to or reproduced in comparative
advertising
.

...(intensywność do 50 %) i na inne inicjatywy wewnątrz UE i poza nią: (które najwyraźniej stanowi
reklama
przedsiębiorstw przez strony internetowe), w wysokości 50 %.

...and aid for other initiatives in and outside the EU, apparently in the form of business
advertising
on websites (50 %).
Wśród pomocy na umiędzynarodowienie działalności znajduje się pomoc przeznaczona na wydatki ponoszone przez MŚP na uczestnictwo w targach i wystawach (o intensywności – odpowiednio – 25 % w ramach UE i 40 % poza UE); pomoc na badania oraz usługi doradcze (intensywność do 50 %) i na inne inicjatywy wewnątrz UE i poza nią: (które najwyraźniej stanowi
reklama
przedsiębiorstw przez strony internetowe), w wysokości 50 %.

Aid for internationalisation includes aid to cover the expenses of SMEs participating in fairs and exhibitions (with an intensity of 25 % in the EU and 40 % outside); aid for studies, research and consultancy services (up to 50 % intensity); and aid for other initiatives in and outside the EU, apparently in the form of business
advertising
on websites (50 %).

Na
reklamę
składać się będą kampanie reklamowe, informacyjne i komunikacyjne, obejmujące różnego typu działania, w szczególności reklamę w mediach, tworzenie i rozpowszechnianie innych materiałów...

The programmes will involve publicity, information and communication campaigns, comprising a range of measures, including advertising in the media, the creation and distribution of other promotional...
Na
reklamę
składać się będą kampanie reklamowe, informacyjne i komunikacyjne, obejmujące różnego typu działania, w szczególności reklamę w mediach, tworzenie i rozpowszechnianie innych materiałów promocyjnych, organizowanie działań reklamowych w punktach sprzedaży, w powiązaniu z kampaniami.

The programmes will involve publicity, information and communication campaigns, comprising a range of measures, including advertising in the media, the creation and distribution of other promotional materials and publicity campaigns at points of sale.

...w materiałach reklamowych i marketingowych skierowanych do konsumentów w przypadku, gdy taka
reklama
określa stopy oprocentowania lub jakiekolwiek liczby związane z kosztem kredytu, aby umożliw

...of items to be included in advertisements and marketing materials directed at consumers where such
advertising
specifies interest rates or any figures relating to the cost of credit, are necessary...
Niezbędne są szczegółowe przepisy dotyczące reklamy umów o kredyt oraz wykaz elementów, które należy uwzględnić w materiałach reklamowych i marketingowych skierowanych do konsumentów w przypadku, gdy taka
reklama
określa stopy oprocentowania lub jakiekolwiek liczby związane z kosztem kredytu, aby umożliwić im porównanie różnych ofert.

Specific provisions on the advertising of credit agreements and a list of items to be included in advertisements and marketing materials directed at consumers where such
advertising
specifies interest rates or any figures relating to the cost of credit, are necessary to enable them to compare different offers.

Celem niniejszej dyrektywy jest ochrona przedsiębiorców przed
reklamą
wprowadzającą w błąd i jej negatywnymi skutkami oraz określenie warunków, w których reklama porównawcza jest dozwolona.”

The purpose of this Directive is to protect traders against misleading
advertising
and the unfair consequences thereof and to lay down the conditions under which comparative advertising is permitted.’
Celem niniejszej dyrektywy jest ochrona przedsiębiorców przed
reklamą
wprowadzającą w błąd i jej negatywnymi skutkami oraz określenie warunków, w których reklama porównawcza jest dozwolona.”

The purpose of this Directive is to protect traders against misleading
advertising
and the unfair consequences thereof and to lay down the conditions under which comparative advertising is permitted.’

Celem niniejszej dyrektywy jest ochrona przedsiębiorców przed
reklamą
wprowadzającą w błąd i jej negatywnymi skutkami oraz określenie warunków, w których reklama porównawcza jest dozwolona.

The purpose of this Directive is to protect traders against misleading
advertising
and the unfair consequences thereof and to lay down the conditions under which comparative advertising is permitted.
Celem niniejszej dyrektywy jest ochrona przedsiębiorców przed
reklamą
wprowadzającą w błąd i jej negatywnymi skutkami oraz określenie warunków, w których reklama porównawcza jest dozwolona.

The purpose of this Directive is to protect traders against misleading
advertising
and the unfair consequences thereof and to lay down the conditions under which comparative advertising is permitted.

Reklama
wprowadzająca w błąd i niedozwolona reklama porównawcza mogą prowadzić do zakłócenia konkurencji na rynku wewnętrznym.

Misleading and unlawful comparative advertising can lead to distortion of competition within the internal market.
Reklama
wprowadzająca w błąd i niedozwolona reklama porównawcza mogą prowadzić do zakłócenia konkurencji na rynku wewnętrznym.

Misleading and unlawful comparative advertising can lead to distortion of competition within the internal market.

...za mające uzasadniony interes w sprawie, muszą mieć możliwość wszczynania postępowania przeciwko
reklamie
wprowadzającej w błąd i niedozwolonej reklamie porównawczej przed sądem lub przed organem a

Persons or organisations regarded under national law as having a legitimate interest in the matter should have facilities for initiating proceedings against misleading and unlawful comparative...
Osoby lub organizacje uważane na mocy prawa krajowego za mające uzasadniony interes w sprawie, muszą mieć możliwość wszczynania postępowania przeciwko
reklamie
wprowadzającej w błąd i niedozwolonej reklamie porównawczej przed sądem lub przed organem administracji, który jest właściwy do rozstrzygania skarg albo wszczynania stosownego postępowania sądowego.

Persons or organisations regarded under national law as having a legitimate interest in the matter should have facilities for initiating proceedings against misleading and unlawful comparative advertising, either before a court or before an administrative authority which is competent to decide upon complaints or to initiate appropriate legal proceedings.

...jest, aby pojęcie praktyk handlowych wprowadzających w błąd obejmowało te spośród praktyk, w tym
reklamę
wprowadzającą w błąd, które poprzez wprowadzanie konsumenta w błąd uniemożliwiają mu dokonan

It is desirable that misleading commercial practices cover those practices, including misleading
advertising
, which by deceiving the consumer prevent him from making an informed and thus efficient...
Wskazane jest, aby pojęcie praktyk handlowych wprowadzających w błąd obejmowało te spośród praktyk, w tym
reklamę
wprowadzającą w błąd, które poprzez wprowadzanie konsumenta w błąd uniemożliwiają mu dokonanie świadomego, a zatem i efektywnego wyboru.

It is desirable that misleading commercial practices cover those practices, including misleading
advertising
, which by deceiving the consumer prevent him from making an informed and thus efficient choice.

jeżeli
reklama
wprowadzająca w błąd lub niedozwolona reklama porównawcza nie została jeszcze opublikowana, ale jej publikacja jest bliska, zakazanie publikacji reklamy lub wszczęcie właściwego...

if the misleading
advertising
or unlawful comparative advertising has not yet been published but publication is imminent, to order the prohibition of, or to institute appropriate legal proceedings...
jeżeli
reklama
wprowadzająca w błąd lub niedozwolona reklama porównawcza nie została jeszcze opublikowana, ale jej publikacja jest bliska, zakazanie publikacji reklamy lub wszczęcie właściwego postępowania w celu wydania zakazu takiej publikacji.

if the misleading
advertising
or unlawful comparative advertising has not yet been published but publication is imminent, to order the prohibition of, or to institute appropriate legal proceedings for an order for the prohibition of, such publication.

reklama
wprowadzająca w błąd” oznacza każdą reklamę, która w jakikolwiek sposób, w tym przez swoją formę, wprowadza lub może wprowadzić w błąd osoby, do których jest skierowana lub dociera, i która,...

‘misleading
advertising
’ means any advertising which in any way, including its presentation, deceives or is likely to deceive the persons to whom it is addressed or whom it reaches and which, by...
reklama
wprowadzająca w błąd” oznacza każdą reklamę, która w jakikolwiek sposób, w tym przez swoją formę, wprowadza lub może wprowadzić w błąd osoby, do których jest skierowana lub dociera, i która, z powodu swojej zwodniczej natury, może wpłynąć na ich postępowanie gospodarcze lub która, z tych powodów, szkodzi lub może szkodzić konkurentowi;

‘misleading
advertising
’ means any advertising which in any way, including its presentation, deceives or is likely to deceive the persons to whom it is addressed or whom it reaches and which, by reason of its deceptive nature, is likely to affect their economic behaviour or which, for those reasons, injures or is likely to injure a competitor;

Reklama
wprowadza w błąd, jeżeli: zawiera nieprawdziwe informacje, a zatem jest niezgodna z prawdą, lub pomija albo ukrywa istotne informacje, których przeciętny konsument potrzebuje do podjęcia...

Advertising
is misleading if it: contains false information and is therefore untruthful, or omits or hides material information that the average consumer needs to take a decision, or in any way,...
Reklama
wprowadza w błąd, jeżeli: zawiera nieprawdziwe informacje, a zatem jest niezgodna z prawdą, lub pomija albo ukrywa istotne informacje, których przeciętny konsument potrzebuje do podjęcia decyzji, albo w inny sposób, uwzględniając także sposób jej przedstawiania, wprowadza lub może wprowadzić w błąd przeciętnego konsumenta, nawet jeżeli zawiera prawdziwe informacje, oraz powoduje, albo może spowodować, że przeciętny konsument podejmie decyzję, której w innym przypadku by nie podjął.

Advertising
is misleading if it: contains false information and is therefore untruthful, or omits or hides material information that the average consumer needs to take a decision, or in any way, including overall presentation, deceives or is likely to deceive the average consumer, even if the information is correct, and causes or is likely to cause the consumer to take a transactional decision that he would not otherwise have taken.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich