Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: kotwiczyć
Kotwiczenie
paska mocującego może być wbudowane w oparcie siedzenia pod warunkiem że nie znajduje się w obszarze zawijania taśmy na górze oparcia siedzenia.

A tether
anchorage
may be recessed in the seat back, provided that it is not in the strap wrap-around area at the top of the vehicle seat back.
Kotwiczenie
paska mocującego może być wbudowane w oparcie siedzenia pod warunkiem że nie znajduje się w obszarze zawijania taśmy na górze oparcia siedzenia.

A tether
anchorage
may be recessed in the seat back, provided that it is not in the strap wrap-around area at the top of the vehicle seat back.

Kotwiczenie
paska mocującego może być wbudowane w oparcie siedzenia pod warunkiem, że nie znajduje się w obszarze zawijania taśmy na górze oparcia siedzenia.

A tether
anchorage
may be recessed in the seat back, provided that it is not in the strap wrap-around area at the top of the vehicle seat back.
Kotwiczenie
paska mocującego może być wbudowane w oparcie siedzenia pod warunkiem, że nie znajduje się w obszarze zawijania taśmy na górze oparcia siedzenia.

A tether
anchorage
may be recessed in the seat back, provided that it is not in the strap wrap-around area at the top of the vehicle seat back.

...są olinowane przy pomocy lin górnych, dolnych i łączących oraz może być wyposażona w narzędzia
kotwiczące
, pławne i nawigacyjne;

...separate nets which are rigged with top, bottom and connecting ropes, and may be equipped with
anchoring
, floating and navigational gear;
Sieć może składać się z jednej lub większej liczby osobnych sieci, które są olinowane przy pomocy lin górnych, dolnych i łączących oraz może być wyposażona w narzędzia
kotwiczące
, pławne i nawigacyjne;

The nets may consist of one or more separate nets which are rigged with top, bottom and connecting ropes, and may be equipped with
anchoring
, floating and navigational gear;

...pasa piersiowego określa sposób montażu dodatkowych elementów wzmacniających dla punktów
kotwiczenia
taśm kroczowych oraz ich montażu we wszystkich pojazdach, do których jest ona przewidzia

The manufacturer of the harness belt shall
prescribe
the mounting of the additional reinforcement elements for the
anchorages
of crotch straps and their installation in all vehicles where an...
Producent podwójnego pasa piersiowego określa sposób montażu dodatkowych elementów wzmacniających dla punktów
kotwiczenia
taśm kroczowych oraz ich montażu we wszystkich pojazdach, do których jest ona przewidziana.

The manufacturer of the harness belt shall
prescribe
the mounting of the additional reinforcement elements for the
anchorages
of crotch straps and their installation in all vehicles where an installation is provided for.

Wszelkie
kotwiczenia
przeznaczone do stosowania wyłącznie w połączeniu z pasem dla osoby niepełnosprawnej lub jakimkolwiek innym systemem przytrzymującym zgodnym z regulaminem nr 107, seria poprawek...

Any
anchorage
intended solely for use in conjunction with a disabled person’s
belt
, or any other restraint system according to Regulation No 107, 02 series of amendments, Annex 8, do not need to...
Wszelkie
kotwiczenia
przeznaczone do stosowania wyłącznie w połączeniu z pasem dla osoby niepełnosprawnej lub jakimkolwiek innym systemem przytrzymującym zgodnym z regulaminem nr 107, seria poprawek 02, załącznik 8, nie muszą spełniać wymogów niniejszego regulaminu.

Any
anchorage
intended solely for use in conjunction with a disabled person’s
belt
, or any other restraint system according to Regulation No 107, 02 series of amendments, Annex 8, do not need to conform to the requirements of this Regulation.

zapewnia, że górny pasek mocujący ISOFIX funkcjonuje, tak jakby część
kotwiczenia
przeznaczona do łączenia z kotwiczeniem górnego paska mocującego ISOFIX znajdowała się w strefie zaciemnionej; oraz

ensures that the Isofix top-tether strap functions as if the portion of the
anchorage
designed to bind with the Isofix top-tether anchorage were located within the shaded zone; and
zapewnia, że górny pasek mocujący ISOFIX funkcjonuje, tak jakby część
kotwiczenia
przeznaczona do łączenia z kotwiczeniem górnego paska mocującego ISOFIX znajdowała się w strefie zaciemnionej; oraz

ensures that the Isofix top-tether strap functions as if the portion of the
anchorage
designed to bind with the Isofix top-tether anchorage were located within the shaded zone; and

zapewnia, że górny pasek mocujący ISOFIX funkcjonuje tak, jakby część
kotwiczenia
przeznaczona do łączenia z kotwiczeniem górnego paska mocującego ISOFIX znajdowała się w strefie zaciemnionej; oraz

ensures that the Isofix top tether strap functions as if the portion of the
anchorage
designed to bind with the Isofix top tether anchorage were located within the shaded zone; and
zapewnia, że górny pasek mocujący ISOFIX funkcjonuje tak, jakby część
kotwiczenia
przeznaczona do łączenia z kotwiczeniem górnego paska mocującego ISOFIX znajdowała się w strefie zaciemnionej; oraz

ensures that the Isofix top tether strap functions as if the portion of the
anchorage
designed to bind with the Isofix top tether anchorage were located within the shaded zone; and

Jeśli przynajmniej jeden z kątów α1 i α2 jest stały (np.
kotwiczenie
zamocowane do siedzenia) we wszystkich normalnych położeniach użytkowych, jego wartość powinna wynosić 60 ± 10°.

Where at least one of the angles α1 and α2 is constant (e.g.
anchorage
fixed at the seat) in all normal positions of use, its value shall be 60 ± 10°.
Jeśli przynajmniej jeden z kątów α1 i α2 jest stały (np.
kotwiczenie
zamocowane do siedzenia) we wszystkich normalnych położeniach użytkowych, jego wartość powinna wynosić 60 ± 10°.

Where at least one of the angles α1 and α2 is constant (e.g.
anchorage
fixed at the seat) in all normal positions of use, its value shall be 60 ± 10°.

Jeśli przynajmniej jeden z kątów α1 i α2 jest stały (np.
kotwiczenie
zamocowane do siedzenia) we wszystkich normalnych położeniach użytkowych, jego wartość powinna wynosić 60° ± 10°.

Where at least one of the angles α1 and α2 is constant (e.g.
anchorage
fixed at the seat) in all normal positions of use, its value shall be 60 ± 10°.
Jeśli przynajmniej jeden z kątów α1 i α2 jest stały (np.
kotwiczenie
zamocowane do siedzenia) we wszystkich normalnych położeniach użytkowych, jego wartość powinna wynosić 60° ± 10°.

Where at least one of the angles α1 and α2 is constant (e.g.
anchorage
fixed at the seat) in all normal positions of use, its value shall be 60 ± 10°.

że — w przypadku
kotwiczeń
zamocowanych w różnych położeniach, tak aby umożliwić wejście do pojazdu i aby zatrzymywać pasażerów — specyfikacje zawarte w niniejszym regulaminie dotyczą kotwiczeń w...

for
anchorages
which take up different positions to allow persons to enter the vehicle and to restrain the occupants, the specifications of this Regulation shall apply to the anchorages in the...
że — w przypadku
kotwiczeń
zamocowanych w różnych położeniach, tak aby umożliwić wejście do pojazdu i aby zatrzymywać pasażerów — specyfikacje zawarte w niniejszym regulaminie dotyczą kotwiczeń w skutecznej pozycji przytrzymującej.

for
anchorages
which take up different positions to allow persons to enter the vehicle and to restrain the occupants, the specifications of this Regulation shall apply to the anchorages in the effective restraint position.

że – w przypadku
kotwiczeń
zamocowanych w różnych położeniach tak, aby umożliwić wejście do pojazdu i, aby zatrzymywać pasażerów – specyfikacje zawarte w niniejszym regulaminie dotyczą kotwiczeń w...

for
anchorages
which take up different positions to allow persons to enter the vehicle and to restrain the occupants, the specifications of this Regulation shall apply to the anchorages in the...
że – w przypadku
kotwiczeń
zamocowanych w różnych położeniach tak, aby umożliwić wejście do pojazdu i, aby zatrzymywać pasażerów – specyfikacje zawarte w niniejszym regulaminie dotyczą kotwiczeń w skutecznej pozycji przytrzymującej.

for
anchorages
which take up different positions to allow persons to enter the vehicle and to restrain the occupants, the specifications of this Regulation shall apply to the anchorages in the effective restraint position.

Dopuszczalna różnica w umiejscowieniu punktów kotwiczenia jest taka, że każdy punkt
kotwiczenia
może być umieszczony nie więcej niż 50 mm od odpowiednich punktów „A”, „B” oraz „K” wskazanych na rys....

The tolerance on the position of the anchorage points is such that each
anchorage
point shall be situated at most at 50 mm from corresponding points A, B and K indicated in Figure 1 or A1, B1 and K,...
Dopuszczalna różnica w umiejscowieniu punktów kotwiczenia jest taka, że każdy punkt
kotwiczenia
może być umieszczony nie więcej niż 50 mm od odpowiednich punktów „A”, „B” oraz „K” wskazanych na rys. 1 lub punktów „A1”, „B1” oraz „K”, w zależności od przypadku.

The tolerance on the position of the anchorage points is such that each
anchorage
point shall be situated at most at 50 mm from corresponding points A, B and K indicated in Figure 1 or A1, B1 and K, as the case may be.

Dodatkowe
kotwiczenia
mogą być wykorzystywane bez pomocy narzędzi, są zgodne z wymaganiami pkt 5.4.3.5 i 5.4.3.6, znajdują się w jednym z obszarów określonych przez przesunięcie obszaru...

The additional
anchorages
can be used without the aid of tools, comply with the requirements of paragraphs 5.4.3.5 and 5.4.3.6 and are located in one of the areas determined by shifting the area...
Dodatkowe
kotwiczenia
mogą być wykorzystywane bez pomocy narzędzi, są zgodne z wymaganiami pkt 5.4.3.5 i 5.4.3.6, znajdują się w jednym z obszarów określonych przez przesunięcie obszaru przedstawionego na rysunku 1 w załączniku 3 do niniejszego regulaminu o 80 mm pionowo w górę lub w dół.

The additional
anchorages
can be used without the aid of tools, comply with the requirements of paragraphs 5.4.3.5 and 5.4.3.6 and are located in one of the areas determined by shifting the area shown in figure 1 of Annex 3 of this Regulation, 80 mm upwards or downwards in a vertical direction.

dodatkowe
kotwiczenia
mogą być wykorzystywane bez pomocy narzędzi, są zgodne z wymaganiami pkt 5.4.3.5 i 5.4.3.6, znajdują się w jednym z obszarów określonych przez przesunięcie obszaru...

The additional
anchorages
can be used without the aid of tools, comply with the requirements of paragraphs 5.4.3.5 and 5.4.3.6 and are located in one of the areas determined by shifting the area...
dodatkowe
kotwiczenia
mogą być wykorzystywane bez pomocy narzędzi, są zgodne z wymaganiami pkt 5.4.3.5 i 5.4.3.6, znajdują się w jednym z obszarów określonych przez przesunięcie obszaru przedstawionego na rysunku 1 w załączniku 3 do niniejszego regulaminu o 80 mm pionowo w górę lub w dół;

The additional
anchorages
can be used without the aid of tools, comply with the requirements of paragraphs 5.4.3.5 and 5.4.3.6 and are located in one of the areas determined by shifting the area shown in figure 1 of Annex 3 of this Regulation, 80 mm upwards or downwards in a vertical direction.

Jeśli istnieje ryzyko niesymetrycznego obciążenia siedzeń i/lub
kotwiczenia
mogą doprowadzić do wady, można przeprowadzić badanie dodatkowe z obciążeniem niesymetrycznym.

However, if there is a risk that non-symmetrical loading of the seats and/or
anchorages
may lead to failures, an additional test may be carried out with non-symmetrical loading.
Jeśli istnieje ryzyko niesymetrycznego obciążenia siedzeń i/lub
kotwiczenia
mogą doprowadzić do wady, można przeprowadzić badanie dodatkowe z obciążeniem niesymetrycznym.

However, if there is a risk that non-symmetrical loading of the seats and/or
anchorages
may lead to failures, an additional test may be carried out with non-symmetrical loading.

Jeśli istnieje ryzyko niesymetrycznego obciążenia siedzeń i/lub
kotwiczenia
mogą doprowadzić do wady, można przeprowadzić badanie dodatkowe z obciążeniem niesymetrycznym.

However, if there is a risk that non-symmetrical loading of the seats and/or
anchorages
may lead to failures, an additional test may be carried out with non-symmetrical loading.
Jeśli istnieje ryzyko niesymetrycznego obciążenia siedzeń i/lub
kotwiczenia
mogą doprowadzić do wady, można przeprowadzić badanie dodatkowe z obciążeniem niesymetrycznym.

However, if there is a risk that non-symmetrical loading of the seats and/or
anchorages
may lead to failures, an additional test may be carried out with non-symmetrical loading.

Dotyczy on również systemów kotwiczenia ISOFIX i
kotwiczenia
górnego paska mocującego ISOFIX przeznaczonego dla urządzeń przytrzymujących dla dzieci, zainstalowanych w pojazdach kategorii M1. Z...

It also applies to Isofix anchorages systems and Isofix top tether
anchorages
intended to Isofix child restraint systems installed in vehicles of category M1 N1 vehicles fitted with Isofix anchorages...
Dotyczy on również systemów kotwiczenia ISOFIX i
kotwiczenia
górnego paska mocującego ISOFIX przeznaczonego dla urządzeń przytrzymujących dla dzieci, zainstalowanych w pojazdach kategorii M1. Z postanowieniami niniejszego regulaminu muszą być zgodne również pojazdy N1 wyposażone w kotwiczenia ISOFIX.

It also applies to Isofix anchorages systems and Isofix top tether
anchorages
intended to Isofix child restraint systems installed in vehicles of category M1 N1 vehicles fitted with Isofix anchorages have also to comply with the provisions of this Regulation.

Pojazdów kategorii M1 w odniesieniu do ich systemów kotwiczenia ISOFIX i
kotwiczenia
górnego paska mocującego ISOFIX przeznaczonego dla urządzeń przytrzymujących dla dzieci. Inne kategorie pojazdów...

vehicles of category M1 with regard to their Isofix anchorage systems and their Isofix top-tether
anchorages
intended for child restraint systems other categories of vehicles fitted with Isofix...
Pojazdów kategorii M1 w odniesieniu do ich systemów kotwiczenia ISOFIX i
kotwiczenia
górnego paska mocującego ISOFIX przeznaczonego dla urządzeń przytrzymujących dla dzieci. Inne kategorie pojazdów wyposażone w kotwiczenia ISOFIX muszą również spełniać wymogi niniejszego regulaminu.

vehicles of category M1 with regard to their Isofix anchorage systems and their Isofix top-tether
anchorages
intended for child restraint systems other categories of vehicles fitted with Isofix anchorages have also to comply with the provisions of this Regulation.

...ISOFIX wyposażonego w dolne kotwiczenia ISOFIX przedstawione na rysunku 11 w załączniku 9, strefa
kotwiczenia
górnego paska mocującego ISOFIX może być określona także przy pomocy urządzenia...

...Regulation No 16 (Annex 17, Appendix 2, figure 2), in an Isofix position equipped with Isofix low
anchorages
as shown in figure 11 of Annex 9.
W przypadku miejsca ISOFIX wyposażonego w dolne kotwiczenia ISOFIX przedstawione na rysunku 11 w załączniku 9, strefa
kotwiczenia
górnego paska mocującego ISOFIX może być określona także przy pomocy urządzenia „ISO/F2” (B), zgodnie z definicją w regulaminie nr 16 (załącznik 17, dodatek 2, rysunek 2).

The Isofix top-tether anchorage zone may be alternatively located with the aid of the Fixture ‘ISO/F2’ (B), as defined in Regulation No 16 (Annex 17, Appendix 2, figure 2), in an Isofix position equipped with Isofix low
anchorages
as shown in figure 11 of Annex 9.

...ISOFIX wyposażonego w dolne kotwiczenia ISOFIX, przedstawione na rysunku 11 w załączniku 9, strefa
kotwiczenia
górnego paska mocującego ISOFIX może być określona także przy pomocy urządzenia...

...Regulation No 16 (Annex 17, appendix 2, figure 2), in an Isofix position equipped with Isofix low
anchorages
as shown in figure 11 of Annex 9.
W przypadku miejsca ISOFIX wyposażonego w dolne kotwiczenia ISOFIX, przedstawione na rysunku 11 w załączniku 9, strefa
kotwiczenia
górnego paska mocującego ISOFIX może być określona także przy pomocy urządzenia „ISO/F2” (B), zgodnie z definicją w regulaminie nr 16 (załącznik 17, dodatek 2, rysunek 2).

The Isofix top tether anchorage zone may be alternatively located with the aid of the fixture ‘ISO/F2’ (B), as defined in Regulation No 16 (Annex 17, appendix 2, figure 2), in an Isofix position equipped with Isofix low
anchorages
as shown in figure 11 of Annex 9.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich