Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: grać
...że w gry losowe i gry hazardowe, które były dostępne jedynie w konkretnych miejscach, można teraz
grać
o każdym czasie i w każdym miejscu, uwzględniając rozwój nowych technologii, takich jak...

...games of chance and gambling, which used to be available only in specific premises, could now be
played
at any time and any place, given the evolution of new technologies such as phones, interactiv
W tym względzie przytaczają również opinię wydaną przez rzecznika generalnego Bota w sprawie Liga Portuguesa de Futebol Profissional [22], według której wpływ nowych środków łączności jest taki, że w gry losowe i gry hazardowe, które były dostępne jedynie w konkretnych miejscach, można teraz
grać
o każdym czasie i w każdym miejscu, uwzględniając rozwój nowych technologii, takich jak telefony, telewizja interaktywna oraz internet.

In this regard, they also refer to the opinion delivered by Advocate General Bot in the Liga Portuguesa de Futebol Profissional case [22] according to which, the impact of new means of communication is such that games of chance and gambling, which used to be available only in specific premises, could now be
played
at any time and any place, given the evolution of new technologies such as phones, interactive television and the Internet.

Taka
gra
uzyskałaby 10 punktów.

Such a
game
would be awarded 10 points.
Taka
gra
uzyskałaby 10 punktów.

Such a
game
would be awarded 10 points.

Mówiąc bardziej ogólnie, osoby pragnące
grać
w gry hazardowe mogą dokonywać wyboru pomiędzy wizytą w kasynie a grami internetowymi.

More widely, some persons wishing to gamble may be able to choose between gambling in a casino and doing so on line.
Mówiąc bardziej ogólnie, osoby pragnące
grać
w gry hazardowe mogą dokonywać wyboru pomiędzy wizytą w kasynie a grami internetowymi.

More widely, some persons wishing to gamble may be able to choose between gambling in a casino and doing so on line.

...20 i 25 % na dochody, również przy uwzględnieniu ewentualnych zmian we wzorcach zachowań graczy
grających
w gry hazardowe oraz w działaniach operatorów.

The memorandum includes a simulation of the possible revenue effect of tax rates of 15, 20 and 25 per cent, also taking into account possible changes in gamblers’ gambling patterns and operators’...
Memorandum zawiera symulację możliwego wpływ stawek podatkowych w wysokości 15, 20 i 25 % na dochody, również przy uwzględnieniu ewentualnych zmian we wzorcach zachowań graczy
grających
w gry hazardowe oraz w działaniach operatorów.

The memorandum includes a simulation of the possible revenue effect of tax rates of 15, 20 and 25 per cent, also taking into account possible changes in gamblers’ gambling patterns and operators’ actions.

Ich zdaniem opracowanie pokazuje, że gracze
grający
w gry zarówno w kasynach stacjonarnych, jak i internetowych to zwykle ci sami młodzi mężczyźni w wieku od 18 do 24 lat [46].

In their view, the study shows that gamblers
playing
games both in land-based and online casinos would typically be the same young men between 18 and 24 years old [46].
Ich zdaniem opracowanie pokazuje, że gracze
grający
w gry zarówno w kasynach stacjonarnych, jak i internetowych to zwykle ci sami młodzi mężczyźni w wieku od 18 do 24 lat [46].

In their view, the study shows that gamblers
playing
games both in land-based and online casinos would typically be the same young men between 18 and 24 years old [46].

...twierdząc, że badania pokazują, iż nie istnieją żadne zasadnicze różnice w profilach konsumentów
grających
w kasynach stacjonarnych i internetowych.

...the study demonstrates that there are no major distinctions between the profiles of the consumers
playing
in land-based or online casinos.
Podczas gdy władze duńskie twierdzą, że gracze w kasynach stacjonarnych różnią się od graczy w kasynach internetowych wiekiem, płcią i poziomem wykształcenia, skarżący, opierając się na tych samych badaniach, wyciągają przeciwny wniosek, twierdząc, że badania pokazują, iż nie istnieją żadne zasadnicze różnice w profilach konsumentów
grających
w kasynach stacjonarnych i internetowych.

Whereas the Danish authorities claim that gamblers in land-based casinos differ from those in online casinos in terms of age, gender and education level, the complainants, relying on the same study, come to the opposite conclusion, claiming that the study demonstrates that there are no major distinctions between the profiles of the consumers
playing
in land-based or online casinos.

...pomiędzy tymi grami elektronicznymi, gdyż fizyczna obecność graczy jest wymagana, aby w nie
grać
w kasynach stacjonarnych.

...between these electronic games since the physical presence of gamblers is required in order to
play
them in land-based casinos.
Twierdzono, że oprócz tego, że platformy i operatorzy nie są ci sami, istnieją zasadnicze różnice pomiędzy tymi grami elektronicznymi, gdyż fizyczna obecność graczy jest wymagana, aby w nie
grać
w kasynach stacjonarnych.

Besides the fact that the platforms and suppliers are not the same, it was argued that there are major differences between these electronic games since the physical presence of gamblers is required in order to
play
them in land-based casinos.

...do imitowania kasyn stacjonarnych w taki sposób, aby gracze internetowi czuli się, jak gdyby
grali
w warunkach kasyna stacjonarnego, a nie w środowisku wirtualnym.

...simulate the land-based casino experience in such a way that online players feel as if they were
playing
in land-based casino surroundings, rather than in virtual environments.
Na poparcie tego stanowiska Komisja zwraca uwagę na ogromne wysiłki poczynione przez internetowe kasyna zmierzające do imitowania kasyn stacjonarnych w taki sposób, aby gracze internetowi czuli się, jak gdyby
grali
w warunkach kasyna stacjonarnego, a nie w środowisku wirtualnym.

In support of this position, the Commission notes the substantial efforts carried out by online casinos to simulate the land-based casino experience in such a way that online players feel as if they were
playing
in land-based casino surroundings, rather than in virtual environments.

Podmiot przejmujący grunty, Bryne FK, jest miejscowym klubem piłkarskim, obecnie
grającym
w tzw. „Adecco League” (pierwsza liga).

The recipient of the land, Bryne FK, is a local football club, currently
playing
in the so-called ‘Adecco League’ (1st division).
Podmiot przejmujący grunty, Bryne FK, jest miejscowym klubem piłkarskim, obecnie
grającym
w tzw. „Adecco League” (pierwsza liga).

The recipient of the land, Bryne FK, is a local football club, currently
playing
in the so-called ‘Adecco League’ (1st division).

Gra
w piłkarzyki stołowe

Foosballs
Gra
w piłkarzyki stołowe

Foosballs

Gra
zawiera od jednego do trzech elementów innowacyjnych w jednej z sześciu wymienionych niżej dziedzin: interfejs człowiek/maszyna, treści powstałe wskutek działania uczestników, sztuczna...

The
game
includes between one and three innovations in the following six areas: man/machine interface, content generated by users, artificial intelligence, rendering, multiplayer interactivity and...
Gra
zawiera od jednego do trzech elementów innowacyjnych w jednej z sześciu wymienionych niżej dziedzin: interfejs człowiek/maszyna, treści powstałe wskutek działania uczestników, sztuczna inteligencja, wydajność, interaktywność i funkcje umożliwiające udział wielu graczy, struktura narracyjna.

The
game
includes between one and three innovations in the following six areas: man/machine interface, content generated by users, artificial intelligence, rendering, multiplayer interactivity and functionalities, narrative structure.

...i ryzyko zmian oprocentowania, które ma wyrównać marża, przy czym ryzyko zmian oprocentowania nie
gra
niniejszym roli z racji braku płynności kapitału.

Looking at the market in abstract terms, unlimited duration means that an investor is faced with a higher risk of non-payment and a higher interest rate fluctuation risk, which a premium is supposed...
Bezterminowość powoduje, że przewidywanie rynku jest abstrakcyjne i w związku z tym dla inwestora wzrasta ryzyko strat i ryzyko zmian oprocentowania, które ma wyrównać marża, przy czym ryzyko zmian oprocentowania nie
gra
niniejszym roli z racji braku płynności kapitału.

Looking at the market in abstract terms, unlimited duration means that an investor is faced with a higher risk of non-payment and a higher interest rate fluctuation risk, which a premium is supposed to offset, although in the present instance, because liquidity was not provided, the interest rate fluctuation risk is not relevant.

...się często w Niemczech lub w Europie i oparte są na historiach typowo lokalnych (np. Siedler,
gra
strategiczna rozgrywająca się w XVI wieku).

...example, stresses that German video games are often based in Germany or in Europe and take their
inspiration
from typically local stories (e.g. Siedler, which is a game of strategy that takes place
GAME na przykład podkreśla, że niemieckie gry wideo rozgrywają się często w Niemczech lub w Europie i oparte są na historiach typowo lokalnych (np. Siedler,
gra
strategiczna rozgrywająca się w XVI wieku).

GAME, for example, stresses that German video games are often based in Germany or in Europe and take their
inspiration
from typically local stories (e.g. Siedler, which is a game of strategy that takes place in the sixteenth century).

...przyznające 3 punkty grom wideo opartym na narracji może być uznane za kulturalne: wymaga ono, aby
gra
wideo była oparta na scenariuszu i historii, co wyklucza gry czysto symulacyjne (na przykład...

The criterion which awards three points to video games based on a narration can be regarded as a cultural criterion: it requires the video game to be based on a scenario and a story, thereby...
Kryterium przyznające 3 punkty grom wideo opartym na narracji może być uznane za kulturalne: wymaga ono, aby
gra
wideo była oparta na scenariuszu i historii, co wyklucza gry czysto symulacyjne (na przykład gry sportowe lub gry walki), których charakter kulturalny jest wątpliwy.

The criterion which awards three points to video games based on a narration can be regarded as a cultural criterion: it requires the video game to be based on a scenario and a story, thereby excluding pure simulation games (e.g. sport or combat games), the cultural nature of which would be debatable.

...telewizyjnego poprzez kabel i, w zależności od zawartości, dane te mogą być wizualizowane jako
gra
wideo, obraz wideo lub nieruchomy obraz, lub odtwarzane jako dźwięk.

Data can be transferred from the video game machine to the monitor or the television set via the cable and the data may, depending on the content, be visualised as a video game, video or still image...
Dane mogą być przekazywane z konsoli do gier wideo do monitora lub odbiornika telewizyjnego poprzez kabel i, w zależności od zawartości, dane te mogą być wizualizowane jako
gra
wideo, obraz wideo lub nieruchomy obraz, lub odtwarzane jako dźwięk.

Data can be transferred from the video game machine to the monitor or the television set via the cable and the data may, depending on the content, be visualised as a video game, video or still image or reproduced as sound.

...ma mniej silny wymiar kulturalny, ponieważ uzależniony od zawartości kulturalnej utworu, na którym
gra
wideo się opiera.

...pronounced cultural content since it depends on the cultural level of the work on which the video
game
draws.
Kryterium, na podstawie którego przyznawane są 2 punkty, jeżeli gra opiera się na europejskim filmie, utworze audiowizualnym, literackim, artystycznym lub komiksie, ma mniej silny wymiar kulturalny, ponieważ uzależniony od zawartości kulturalnej utworu, na którym
gra
wideo się opiera.

The criterion for which two points are awarded if the game takes its inspiration from a film, an audiovisual, literary or artistic work or a European cartoon strip has a less pronounced cultural content since it depends on the cultural level of the work on which the video
game
draws.

Gra
wideo musi uzyskać co najmniej 14 punktów na 22, aby mogła być objęta ulgą podatkową.

To be eligible, a video
game
must obtain at least 14 out of 22 points.
Gra
wideo musi uzyskać co najmniej 14 punktów na 22, aby mogła być objęta ulgą podatkową.

To be eligible, a video
game
must obtain at least 14 out of 22 points.

...wizualnej, scenariusza, dialogów i muzyki, stanowiących znaczące elementy sugerujące, że dana
gra
wideo jako całość zawiera treść kulturalną.

The criterion that awards two points to video games with a production budget 50 % of which is devoted to artistic expenditure may also be regarded as a relevant cultural criterion in that it is an...
Kryterium przyznające 2 punkty grom wideo, których 50 % budżetu produkcji jest przeznaczone na wydatki artystyczne, może również być uznane za trafne kryterium kulturalne. Może ono faktycznie wskazywać, że w produkcji gry wideo przywiązano szczególną wagę do szaty wizualnej, scenariusza, dialogów i muzyki, stanowiących znaczące elementy sugerujące, że dana
gra
wideo jako całość zawiera treść kulturalną.

The criterion that awards two points to video games with a production budget 50 % of which is devoted to artistic expenditure may also be regarded as a relevant cultural criterion in that it is an indication of the special importance attached in the production of a video game to the design, scenario, dialogue and music, which are important aspects of any conclusion to the effect that, overall, a video game has a cultural content.

W ostatnich latach gwałtownie wzrastająca liczba Duńczyków zaczęła
grać
z międzynarodowymi operatorami gier hazardowych.

In recent years a rapidly growing number of Danes have begun to gamble with the international gaming providers.
W ostatnich latach gwałtownie wzrastająca liczba Duńczyków zaczęła
grać
z międzynarodowymi operatorami gier hazardowych.

In recent years a rapidly growing number of Danes have begun to gamble with the international gaming providers.

Kryterium, na podstawie którego przyznawane są 2 punkty, jeżeli
gra
opiera się na europejskim filmie, utworze audiowizualnym, literackim, artystycznym lub komiksie, ma mniej silny wymiar kulturalny,...

The criterion for which two points are awarded if the
game
takes its
inspiration
from a film, an audiovisual, literary or artistic work or a European cartoon strip has a less pronounced cultural...
Kryterium, na podstawie którego przyznawane są 2 punkty, jeżeli
gra
opiera się na europejskim filmie, utworze audiowizualnym, literackim, artystycznym lub komiksie, ma mniej silny wymiar kulturalny, ponieważ uzależniony od zawartości kulturalnej utworu, na którym gra wideo się opiera.

The criterion for which two points are awarded if the
game
takes its
inspiration
from a film, an audiovisual, literary or artistic work or a European cartoon strip has a less pronounced cultural content since it depends on the cultural level of the work on which the video game draws.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich