Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: broń
...i subregionalnym inicjatywom w celu osiągnięcia i wspierania porozumienia o zawieszeniu
broni
między zaangażowanymi stronami oraz, stosownie do przypadku, inicjowanie operacji zarządzania

...political and practical support to regional and sub-regional initiatives to achieve and support a
ceasefire
agreement between all parties involved and, when appropriate, deployment of a crisis...
zarządzanie kryzysami przez interweniowanie w najbardziej zaognionej fazie konfliktu i wspieranie wysiłków zmierzających do zakończenia przemocy, stosowanie wszelkich możliwych środków łącznie z politycznym i praktycznym wsparciem udzielanym regionalnym i subregionalnym inicjatywom w celu osiągnięcia i wspierania porozumienia o zawieszeniu
broni
między zaangażowanymi stronami oraz, stosownie do przypadku, inicjowanie operacji zarządzania kryzysami,

crisis management by addressing acute phases of conflicts and supporting efforts to bring the violence to an end, using all possible measures including political and practical support to regional and sub-regional initiatives to achieve and support a
ceasefire
agreement between all parties involved and, when appropriate, deployment of a crisis management operation,

Według biznesmena z Bosasso obeznanego z handlem
bronią
, przesyłki Atoma nie wchodzą na rynek broni, co sugeruje, że albo są one zatrzymywane do użytku przez jego siły, albo są przekazywane do...

According to a Bossaso businessman familiar with the
arms
trade, Atom’s consignments do not enter the arms market, suggesting that they are either retained for the use of his forces or are...
Według biznesmena z Bosasso obeznanego z handlem
bronią
, przesyłki Atoma nie wchodzą na rynek broni, co sugeruje, że albo są one zatrzymywane do użytku przez jego siły, albo są przekazywane do odbiorców w południowej Somalii, gdzie działa al-Shabaab.

According to a Bossaso businessman familiar with the
arms
trade, Atom’s consignments do not enter the arms market, suggesting that they are either retained for the use of his forces or are transferred to recipients in southern Somalia, where al-Shabaab operates.

Według biznesmena z Bosasso obeznanego z handlem
bronią
, przesyłki Atoma nie wchodzą na rynek broni, co sugeruje, że albo są one zatrzymywane do użytku przez jego siły, albo są przekazywane do...

According to a Bossaso businessman familiar with the
arms
trade, ATOM’s consignments do not enter the arms market, suggesting that they are either retained for the use of his forces or are...
Według biznesmena z Bosasso obeznanego z handlem
bronią
, przesyłki Atoma nie wchodzą na rynek broni, co sugeruje, że albo są one zatrzymywane do użytku przez jego siły, albo są przekazywane do odbiorców w południowej Somalii, gdzie działa al-Shabaab.

According to a Bossaso businessman familiar with the
arms
trade, ATOM’s consignments do not enter the arms market, suggesting that they are either retained for the use of his forces or are transferred to recipients in southern Somalia, where al-Shabaab operates.

Personel wojskowy UE uczestniczy w Komisji UA ds. zawieszenia
broni
(CFC), między innymi poprzez włączenie swojego wiceprzewodniczącego do CFC oraz poprzez udział we wspólnej komisji utworzonej do...

EU military personnel participates in the AU Cease
Fire
Commission (CFC) inter alia through providing its vice-chairman and through membership of the Joint Commission established for the political...
Personel wojskowy UE uczestniczy w Komisji UA ds. zawieszenia
broni
(CFC), między innymi poprzez włączenie swojego wiceprzewodniczącego do CFC oraz poprzez udział we wspólnej komisji utworzonej do celów politycznego nadzorowania zawieszenia broni.

EU military personnel participates in the AU Cease
Fire
Commission (CFC) inter alia through providing its vice-chairman and through membership of the Joint Commission established for the political supervision of the cease-fire.

wezwanie wszystkich państw stron posiadających taką
broń
, aby uwzględniły ją w ogólnym procesie kontroli zbrojeń i rozbrojenia, z myślą o redukcji i likwidacji takiej broni z zachowaniem zasad...

calling on all States Parties possessing such
weapons
to include them in their general arms control and disarmament processes, with a view to their verifiable and irreversible reduction and...
wezwanie wszystkich państw stron posiadających taką
broń
, aby uwzględniły ją w ogólnym procesie kontroli zbrojeń i rozbrojenia, z myślą o redukcji i likwidacji takiej broni z zachowaniem zasad przejrzystości, skutecznej kontroli i nieodwracalności;

calling on all States Parties possessing such
weapons
to include them in their general arms control and disarmament processes, with a view to their verifiable and irreversible reduction and elimination;

pozbawienia
broni
cech użytkowych,

demilitarisation of
weapons
,
pozbawienia
broni
cech użytkowych,

demilitarisation of
weapons
,

Państwa Członkowskie nadal prowadzą restrykcyjną politykę w odniesieniu do wywozu
broni
, stosując w pełni kodeks postępowania UE w sprawie wywozu broni.

Member States shall continue to conduct a restrictive policy with regard to
arms
exports, fully applying the EU Code of Conduct on Arms Exports.
Państwa Członkowskie nadal prowadzą restrykcyjną politykę w odniesieniu do wywozu
broni
, stosując w pełni kodeks postępowania UE w sprawie wywozu broni.

Member States shall continue to conduct a restrictive policy with regard to
arms
exports, fully applying the EU Code of Conduct on Arms Exports.

kod ostrzegawczy wskazujący posiadanie w przeszłości
broni
, stosowanie przemocy lub ucieczki;

a warning code indicating any history of being
armed
or violent or of having escaped;
kod ostrzegawczy wskazujący posiadanie w przeszłości
broni
, stosowanie przemocy lub ucieczki;

a warning code indicating any history of being
armed
or violent or of having escaped;

kod ostrzegawczy, informujący, czy dana osoba w przeszłości posiadała
broń
, stosowała przemoc lub zbiegła organom ścigania;

a warning code indicating any history of being
armed
, violent or of escaping;
kod ostrzegawczy, informujący, czy dana osoba w przeszłości posiadała
broń
, stosowała przemoc lub zbiegła organom ścigania;

a warning code indicating any history of being
armed
, violent or of escaping;

wspieranie wielu państw na ich wniosek w celu wzmocnienia ich systemów kontroli transferu
broni
, tak aby były w stanie wdrożyć traktat o handlu bronią;

to support a number of States upon their request to strengthen their
arms
transfer control systems with a view to being able to implement the ATT;
wspieranie wielu państw na ich wniosek w celu wzmocnienia ich systemów kontroli transferu
broni
, tak aby były w stanie wdrożyć traktat o handlu bronią;

to support a number of States upon their request to strengthen their
arms
transfer control systems with a view to being able to implement the ATT;

...wielu państw – na ich wniosek – w dążeniu do wzmocnienia ich systemów kontroli transferu
broni
, tak aby były w stanie skutecznie wdrożyć traktat o handlu bronią.

...objective of this Decision is to support a number of States, at their request, to strengthen their
arms
transfer control systems with a view to being able to effectively implement the ATT.
Podstawowym celem niniejszej decyzji jest wspieranie wielu państw – na ich wniosek – w dążeniu do wzmocnienia ich systemów kontroli transferu
broni
, tak aby były w stanie skutecznie wdrożyć traktat o handlu bronią.

The core objective of this Decision is to support a number of States, at their request, to strengthen their
arms
transfer control systems with a view to being able to effectively implement the ATT.

...ma łączyć przedstawicieli krajowej komisji ds. BSiL oraz instytucji zaangażowanych w kontrolę
broni
, tak aby nasilać współpracę regionalną i wymianę wiedzy.

...process bringing together representatives of National SALW Commissions and institutions engaged in
arms
control in order to increase regional cooperation and knowledge sharing.
Jednocześnie w ramach projektu ustanowiony zostanie – i będzie ułatwiany – proces regionalnej wymiany informacji, który ma łączyć przedstawicieli krajowej komisji ds. BSiL oraz instytucji zaangażowanych w kontrolę
broni
, tak aby nasilać współpracę regionalną i wymianę wiedzy.

At the same time, the project will establish and facilitate a regional information exchange process bringing together representatives of National SALW Commissions and institutions engaged in
arms
control in order to increase regional cooperation and knowledge sharing.

...przez właściwy Komitet ds. Sankcji Organizacji Narodów Zjednoczonych, jako naruszającym embargo na
broń
wprowadzone przeciwko Demokratycznej Republice Konga przez rezolucje Rady Bezpieczeństwa ONZ...

...designated by the competent United Nations Sanctions Committee as acting in violation of the
arms
embargo imposed against the Democratic Republic of the Congo by UN Security Council Resolutions
Z uwagi na utrzymywanie się nielegalnego przepływu broni w i do Demokratycznej Republiki Konga, Rada Bezpieczeństwa ONZ, działając na mocy rozdziału VII Karty Narodów Zjednoczonych, przyjęła rezolucję nr 1596 (2005) z dnia 18 kwietnia 2005 r., przewidującą, między innymi, finansowe środki ograniczające skierowane przeciwko osobom wskazanym przez właściwy Komitet ds. Sankcji Organizacji Narodów Zjednoczonych, jako naruszającym embargo na
broń
wprowadzone przeciwko Demokratycznej Republice Konga przez rezolucje Rady Bezpieczeństwa ONZ 1493 (2003) i 1596 (2005).

In view of the continuing illicit flow of weapons within and into the Democratic Republic of the Congo, the UN Security Council, acting under Chapter VII of the Charter of the United Nations, adopted Resolution 1596 (2005) of 18 April 2005 providing, inter alia, for financial restrictive measures against persons designated by the competent United Nations Sanctions Committee as acting in violation of the
arms
embargo imposed against the Democratic Republic of the Congo by UN Security Council Resolutions 1493 (2003) and 1596 (2005).

...wykonawcza powinna także poświęcić największą uwagę działaniom związanym z traktatem o handlu
bronią
prowadzonym w ramach programu działania ONZ na rzecz zapobiegania nielegalnemu handlowi broni

The utmost attention should also be paid by the implementing agency to
ATT-relevant
activities carried out under the UN programme of action to prevent, combat and eradicate the illicit trade in small...
Agencja wykonawcza powinna także poświęcić największą uwagę działaniom związanym z traktatem o handlu
bronią
prowadzonym w ramach programu działania ONZ na rzecz zapobiegania nielegalnemu handlowi bronią strzelecką i lekką, zwalczania i eliminowania go we wszystkich aspektach oraz systemu wspierania wdrażania go (PoA-ISS), rezolucji RB ONZ nr 1540(2004) i trustu ONZ na rzecz wspierania współpracy w zakresie regulowania handlu bronią (UNSCAR).

The utmost attention should also be paid by the implementing agency to
ATT-relevant
activities carried out under the UN programme of action to prevent, combat and eradicate the illicit trade in small arms and light weapons in all its aspects and its Implementation Support System (PoA-ISS), UNSCR 1540(2004) and the UN Trust Facility supporting Cooperation on Arms Regulation (UNSCAR).

System ten oferuje również analizę sieci organizacyjnej do celów monitorowania nielegalnego handlu
bronią
prowadzonego przez grupy terrorystyczne i organizacje przestępcze, w tym powiązań finansowych.

The system also offers organisational network analysis for the purposes of monitoring the
weapons
trafficking activities of terrorist groups and criminal organisations, including financial linkages.
System ten oferuje również analizę sieci organizacyjnej do celów monitorowania nielegalnego handlu
bronią
prowadzonego przez grupy terrorystyczne i organizacje przestępcze, w tym powiązań finansowych.

The system also offers organisational network analysis for the purposes of monitoring the
weapons
trafficking activities of terrorist groups and criminal organisations, including financial linkages.

...zamkniętym, które miały pomóc w pomyślnym zakończeniu negocjacji w sprawie traktatu o handlu
bronią
prowadzonych podczas konferencji ONZ zorganizowanej w marcu 2013 roku,

...of two closed seminars in order to facilitate the successful completion of the negotiation of an
Arms
Trade Treaty at the March 2013 UN Conference,
Ponadto decyzją Rady 2013/43/WPZiB [4] konsorcjum powierzono zorganizowanie dwóch seminariów o charakterze zamkniętym, które miały pomóc w pomyślnym zakończeniu negocjacji w sprawie traktatu o handlu
bronią
prowadzonych podczas konferencji ONZ zorganizowanej w marcu 2013 roku,

Furthermore, by Council Decision 2013/43/CFSP [4], the Consortium was entrusted with the organization of two closed seminars in order to facilitate the successful completion of the negotiation of an
Arms
Trade Treaty at the March 2013 UN Conference,

...przed Unią w dziedzinie nieproliferacji i rozbrojenia w odniesieniu do następujących rodzajów
broni
: BMR i systemy jej przenoszenia, broń konwencjonalna, w tym BSiL, oraz nowe rodzaje broni i sy

...challenges for the Union in the fields of non-proliferation and disarmament in the following
weapon
categories: WMD and their delivery vehicles, conventional weapons including SALW, and new typ
Podczas seminariów należy zająć się zarówno krótko-, jak i długoterminowymi wyzwaniami, jakie stoją przed Unią w dziedzinie nieproliferacji i rozbrojenia w odniesieniu do następujących rodzajów
broni
: BMR i systemy jej przenoszenia, broń konwencjonalna, w tym BSiL, oraz nowe rodzaje broni i systemów przenoszenia.

The seminars should address both short-term and mid-term challenges for the Union in the fields of non-proliferation and disarmament in the following
weapon
categories: WMD and their delivery vehicles, conventional weapons including SALW, and new types of weapons and delivery systems.

Sibanda, Phillip Valerio Dowódca Armii Krajowej Zimbabwe, generał
broni
(alias Valentine) ur. 25.8.1956 r.

Sibanda, Phillip Valerio Commander Zimbabwe National Army, (a.k.a. Valentine) Lieutenant General, born 25.8.1956
Sibanda, Phillip Valerio Dowódca Armii Krajowej Zimbabwe, generał
broni
(alias Valentine) ur. 25.8.1956 r.

Sibanda, Phillip Valerio Commander Zimbabwe National Army, (a.k.a. Valentine) Lieutenant General, born 25.8.1956

Sibanda, Phillip Valerio Dowódca Armii Krajowej Zimbabwe, generał
broni
(alias Valentine) ur. 25.8.1956 r.

Sibanda, Phillip Valerio Commander Zimbabwe National Army, (a.k.a. Valentine) Lieutenant General, born 25.8.1956
Sibanda, Phillip Valerio Dowódca Armii Krajowej Zimbabwe, generał
broni
(alias Valentine) ur. 25.8.1956 r.

Sibanda, Phillip Valerio Commander Zimbabwe National Army, (a.k.a. Valentine) Lieutenant General, born 25.8.1956

W roku 2004 Mana’a miał udział w kontraktach na dostawy broni z Europy Wschodniej, którą to
broń
podobno sprzedawano somalijskim bojownikom.

In 2004, Mana was involved in weapons contracts from Eastern Europe for
weapons
allegedly marketed to Somali fighters.
W roku 2004 Mana’a miał udział w kontraktach na dostawy broni z Europy Wschodniej, którą to
broń
podobno sprzedawano somalijskim bojownikom.

In 2004, Mana was involved in weapons contracts from Eastern Europe for
weapons
allegedly marketed to Somali fighters.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich