Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: trace
...over the mixed category 3 and 4b euro banknotes to the NCB and the requirements for the customer
tracing
of the category 3 euro banknotes as specified for category 3 still apply.

...terminu na dostarczenie KBC mieszanych banknotów euro kategorii 3 i 4b oraz do wymogów dotyczących
identyfikacji
klienta dla banknotów euro kategorii 3 stosuje się zasady określone dla banknotów...
In such case the timeframe for handing over the mixed category 3 and 4b euro banknotes to the NCB and the requirements for the customer
tracing
of the category 3 euro banknotes as specified for category 3 still apply.

W takiej sytuacji do terminu na dostarczenie KBC mieszanych banknotów euro kategorii 3 i 4b oraz do wymogów dotyczących
identyfikacji
klienta dla banknotów euro kategorii 3 stosuje się zasady określone dla banknotów euro kategorii 3.

In order to facilitate the
tracing
of the perpetrators and to alert the competent authorities of other Member States to possible threats, national contact points are encouraged, where appropriate, to...

Aby ułatwić
wykrywanie
sprawców i ostrzeganie właściwych organów w innych państwach członkowskich przed możliwymi zagrożeniami, zachęca się krajowe punkty kontaktowe, aby w stosownych przypadkach,...
In order to facilitate the
tracing
of the perpetrators and to alert the competent authorities of other Member States to possible threats, national contact points are encouraged, where appropriate, to make use of the Europol early warning system.

Aby ułatwić
wykrywanie
sprawców i ostrzeganie właściwych organów w innych państwach członkowskich przed możliwymi zagrożeniami, zachęca się krajowe punkty kontaktowe, aby w stosownych przypadkach, korzystały z systemu wczesnego ostrzegania Europolu.

...times the strike-parallel component of the slip vector at at least one location along the mapped
trace
of the fault, and the fault dips consistently in the same direction with the hanging wall disp

...10 razy większy niż komponent wektora ślizgu wzdłuż biegu w co najmniej jednym miejscu wzdłuż
przedstawionego
na mapie
śladu
uskoku, a uskok zapada konsekwentnie w tym samym kierunku, przy czym
Fault with dip-parallel displacement component of slip vector more than 10 times the strike-parallel component of the slip vector at at least one location along the mapped
trace
of the fault, and the fault dips consistently in the same direction with the hanging wall displaced up relative to the footwall over at least half the mapped trace of the fault.

Uskok, dla którego komponent wektora ślizgu opisujący przemieszczenie wzdłuż upadu jest ponad 10 razy większy niż komponent wektora ślizgu wzdłuż biegu w co najmniej jednym miejscu wzdłuż
przedstawionego
na mapie
śladu
uskoku, a uskok zapada konsekwentnie w tym samym kierunku, przy czym skrzydło stropowe jest przemieszczone ku górze względem skrzydła spągowego na co najmniej połowie długości przedstawionego na mapie śladu uskoku.

...with the hanging wall displaced up relative to the footwall over at least half the mapped
trace
of the fault.

...stropowe jest przemieszczone ku górze względem skrzydła spągowego na co najmniej połowie długości
przedstawionego
na mapie
śladu
uskoku.
Fault with dip-parallel displacement component of slip vector more than 10 times the strike-parallel component of the slip vector at at least one location along the mapped trace of the fault, and the fault dips consistently in the same direction with the hanging wall displaced up relative to the footwall over at least half the mapped
trace
of the fault.

Uskok, dla którego komponent wektora ślizgu opisujący przemieszczenie wzdłuż upadu jest ponad 10 razy większy niż komponent wektora ślizgu wzdłuż biegu w co najmniej jednym miejscu wzdłuż przedstawionego na mapie śladu uskoku, a uskok zapada konsekwentnie w tym samym kierunku, przy czym skrzydło stropowe jest przemieszczone ku górze względem skrzydła spągowego na co najmniej połowie długości
przedstawionego
na mapie
śladu
uskoku.

...to dip-parallel displacement between 10 to 1 and 1 to 10 at at least one location along the mapped
trace
of the fault.

...biegu do przemieszczenia wzdłuż upadu między 10 do 1 a 1 do 10 w co najmniej jednym miejscu wzdłuż
przedstawionego
na mapie
śladu
uskoku.
Fault with slip vector that has ratio of strike-parallel to dip-parallel displacement between 10 to 1 and 1 to 10 at at least one location along the mapped
trace
of the fault.

Uskok, dla którego wektor ślizgu odznacza się proporcją przemieszczenia wzdłuż biegu do przemieszczenia wzdłuż upadu między 10 do 1 a 1 do 10 w co najmniej jednym miejscu wzdłuż
przedstawionego
na mapie
śladu
uskoku.

...10 times the dip-parallel component of the slip vector at at least one location along the mapped
trace
of the fault.

...10 razy większy niż komponent wektora ślizgu wzdłuż upadu w co najmniej jednym miejscu wzdłuż
przedstawionego
na mapie
śladu
uskoku.
Fault with strike-parallel displacement component of slip vector more than 10 times the dip-parallel component of the slip vector at at least one location along the mapped
trace
of the fault.

Uskok, dla którego komponent wektora ślizgu opisujący przemieszczenie wzdłuż biegu jest ponad 10 razy większy niż komponent wektora ślizgu wzdłuż upadu w co najmniej jednym miejscu wzdłuż
przedstawionego
na mapie
śladu
uskoku.

there are no manipulation devices attached to the tachograph or
traces
of the use of such devices;

czy do tachografu nie są podłączone urządzenia manipulacyjne lub czy nie ma
śladów
użytkowania takich urządzeń,
there are no manipulation devices attached to the tachograph or
traces
of the use of such devices;

czy do tachografu nie są podłączone urządzenia manipulacyjne lub czy nie ma
śladów
użytkowania takich urządzeń,

trace
of the median plane of the vehicle

ślad
płaszczyzny symetrii pojazdu
trace
of the median plane of the vehicle

ślad
płaszczyzny symetrii pojazdu

...business operators as provided for in paragraph 1(a) are registered in such a way that the
tracing
of the place of origin and destination can be guaranteed.

...produkcyjnego sektora akwakultury zgodnie z przepisami ust. 1 lit. a) w sposób gwarantujący
identyfikację
miejsca pochodzenia i przeznaczenia.
Without prejudice to specific provisions on traceability, Member States shall ensure that all movements of animals recorded by the aquaculture production business operators as provided for in paragraph 1(a) are registered in such a way that the
tracing
of the place of origin and destination can be guaranteed.

Bez uszczerbku dla szczególnych przepisów dotyczących identyfikowalności, państwa członkowskie zapewniają prowadzenie ewidencji wszelkiego przemieszczania zwierząt zarejestrowanych uprzednio przez operatora przedsiębiorstwa produkcyjnego sektora akwakultury zgodnie z przepisami ust. 1 lit. a) w sposób gwarantujący
identyfikację
miejsca pochodzenia i przeznaczenia.

The purpose of the transitional period is to take into consideration the fact that minute
traces
of the GM material can be present in the food and feed chain some time after the notifier has decided...

...przejściowego jest uwzględnienie faktu, że w łańcuchu żywnościowym i paszowym mogą być obecne
śladowe ilości
materiału zmodyfikowanego genetycznie w pewnym okresie od podjęcia przez powiadamiają
The purpose of the transitional period is to take into consideration the fact that minute
traces
of the GM material can be present in the food and feed chain some time after the notifier has decided to stop selling seeds derived from the GMO, even if the notifier has taken all measures to avoid that presence.

Celem okresu przejściowego jest uwzględnienie faktu, że w łańcuchu żywnościowym i paszowym mogą być obecne
śladowe ilości
materiału zmodyfikowanego genetycznie w pewnym okresie od podjęcia przez powiadamiającego decyzji o zaprzestaniu sprzedaży nasion pochodzących z organizmów zmodyfikowanych genetycznie, i to mimo podjęcia przez zgłaszającego wszelkich środków w celu uniknięcia tej obecności.

The line is the geometric
trace
of the upper most points of contact between a straight edge 700 mm long and the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical...

Linia ta stanowi miejsce geometryczne, które tworzą najwyżej położone punkty styczności przedniego układu zabezpieczającego z liniałem pomiarowym o długości 700 mm, przy czym liniał pomiarowy,...
The line is the geometric
trace
of the upper most points of contact between a straight edge 700 mm long and the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 20°, is traversed across the front of the vehicle, while maintaining contact with the ground and with the surface of the frontal protection system (see Figure 14).

Linia ta stanowi miejsce geometryczne, które tworzą najwyżej położone punkty styczności przedniego układu zabezpieczającego z liniałem pomiarowym o długości 700 mm, przy czym liniał pomiarowy, równoległy do pionowej płaszczyzny wzdłużnej pojazdu i odchylony do tyłu o 20°, przecina poprzecznie przód pojazdu, przy zachowaniu styczności z podłożem i powierzchnią przedniego układu zabezpieczającego (zob. rys. 14).

...into account paragraph 2.1.9.1., and a trace of the wiper field shall be made and compared to a
trace
of the vision areas A and B, as determined in accordance with Appendix 3 to Annex III.

...uwzględnieniem pkt 2.1.9.1, i wyznaczyć obrys obszaru wycieraczek, który następnie porównuje się z
obrysem
pól widzenia A i B wyznaczonych zgodnie z dodatkiem 3 do załącznika III.
In order to verify that the requirements of paragraph 1.1.2. and 1.1.3. of this Annex are met, the windscreen wiper system shall be activated, taking into account paragraph 2.1.9.1., and a trace of the wiper field shall be made and compared to a
trace
of the vision areas A and B, as determined in accordance with Appendix 3 to Annex III.

W celu sprawdzenia zgodności z wymogami pkt 1.1.2 i 1.1.3 niniejszego załącznika należy włączyć wycieraczki szyby przedniej, z uwzględnieniem pkt 2.1.9.1, i wyznaczyć obrys obszaru wycieraczek, który następnie porównuje się z
obrysem
pól widzenia A i B wyznaczonych zgodnie z dodatkiem 3 do załącznika III.

...1.2.4. of this Annex are met, a trace of the relevant cleaned area shall be made and compared to a
trace
of the vision area A, as determined in accordance with Appendix 3 to Annex III.

...załącznika należy wyznaczyć obrys oczyszczonego obszaru, który następnie porównuje się z
obrysem
pola widzenia A wyznaczonego zgodnie z dodatkiem 3 do załącznika III.
In order to verify that the requirements of paragraph 1.2.4. of this Annex are met, a trace of the relevant cleaned area shall be made and compared to a
trace
of the vision area A, as determined in accordance with Appendix 3 to Annex III.

W celu sprawdzenia zgodności z wymogami pkt 1.2.4 niniejszego załącznika należy wyznaczyć obrys oczyszczonego obszaru, który następnie porównuje się z
obrysem
pola widzenia A wyznaczonego zgodnie z dodatkiem 3 do załącznika III.

For vehicles with an identifiable bumper structure it is defined as the geometric
trace
of the uppermost points of contact between a straight edge and the bumper, when the straight edge, held...

W przypadku pojazdów, w których struktura zderzaka jest możliwa do określenia, jest ona definiowana jako miejsce geometryczne najwyżej położonych punktów styczności zderzaka z liniałem pomiarowym,...
For vehicles with an identifiable bumper structure it is defined as the geometric
trace
of the uppermost points of contact between a straight edge and the bumper, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 20° to the vertical, is traversed across the front of the vehicle, while maintaining contact with the surface of the bumper (see Figure 13).

W przypadku pojazdów, w których struktura zderzaka jest możliwa do określenia, jest ona definiowana jako miejsce geometryczne najwyżej położonych punktów styczności zderzaka z liniałem pomiarowym, gdy liniał pomiarowy, równoległy do pionowej płaszczyzny wzdłużnej pojazdu i pochylony do tyłu pod kątem 20°, jest przesuwany z przodu pojazdu jednocześnie stykając się z powierzchnią zderzaka (zob. rys. 13).

For vehicles with no identifiable bumper structure it is defined as the geometric
trace
of the uppermost points of contact between a straight edge 700 mm long and the bumper, when the straight edge,...

W przypadku pojazdów, w których struktura zderzaka nie jest możliwa do określenia, jest ona definiowana jako miejsce geometryczne najwyżej położonych punktów styczności zderzaka z liniałem pomiarowym...
For vehicles with no identifiable bumper structure it is defined as the geometric
trace
of the uppermost points of contact between a straight edge 700 mm long and the bumper, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 20° to the vertical, is traversed across the front of the vehicle, while maintaining contact with the ground and with the surface of the bumper (see Figure 13).

W przypadku pojazdów, w których struktura zderzaka nie jest możliwa do określenia, jest ona definiowana jako miejsce geometryczne najwyżej położonych punktów styczności zderzaka z liniałem pomiarowym o długości 700 mm, gdy liniał pomiarowy, równoległy do pionowej płaszczyzny wzdłużnej pojazdu i pochylony do tyłu pod kątem 20°, jest przesuwany z przodu pojazdu jednocześnie stykając się z podłożem i powierzchnią zderzaka (zob. rys. 13).

‘Frontal protection system leading edge reference line’ means the geometric
trace
of the points of contact between a straight edge 1000 mm long and the front surface of the frontal protection system,...

„Linia odniesienia krawędzi czołowej przedniego układu zabezpieczającego” oznacza miejsce geometryczne punktów styku liniału pomiarowego o długości 1000 mm z powierzchnią czołową przedniego układu...
‘Frontal protection system leading edge reference line’ means the geometric
trace
of the points of contact between a straight edge 1000 mm long and the front surface of the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 50° and with the lower end 600 mm above the ground, is traversed across and in contact with the frontal protection system leading edge.

„Linia odniesienia krawędzi czołowej przedniego układu zabezpieczającego” oznacza miejsce geometryczne punktów styku liniału pomiarowego o długości 1000 mm z powierzchnią czołową przedniego układu zabezpieczającego, gdy liniał pomiarowy umieszczony równolegle do pionowej płaszczyzny wzdłużnej pojazdu i odchylony do tyłu o 50° z dolnym końcem na wysokości 600 mm nad podłożem, jest przesuwany wzdłuż krawędzi czołowej przedniego układu zabezpieczającego, cały czas jej dotykając.

‘Bonnet Leading Edge Reference Line’ means the geometric
trace
of the points of contact between a straight edge 1000 mm long and the front surface of the bonnet, when the straight edge, held parallel...

„Linia odniesienia krawędzi czołowej maski” oznacza miejsce geometryczne, które tworzą punkty styku liniału pomiarowego o długości 1000 mm z powierzchnią czołową maski, gdy liniał pomiarowy...
‘Bonnet Leading Edge Reference Line’ means the geometric
trace
of the points of contact between a straight edge 1000 mm long and the front surface of the bonnet, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the car and inclined rearwards by 50° from the vertical and with the lower end 600 mm above the ground, is traversed across and in contact with the bonnet leading edge (see Figure 16).

„Linia odniesienia krawędzi czołowej maski” oznacza miejsce geometryczne, które tworzą punkty styku liniału pomiarowego o długości 1000 mm z powierzchnią czołową maski, gdy liniał pomiarowy umieszczony równolegle do pionowej płaszczyzny wzdłużnej pojazdu i odchylony do tyłu o 50° z dolnym końcem na wysokości 600 mm nad podłożem, jest przesuwany wzdłuż krawędzi czołowej maski cały czas jej dotykając (zob. rys. 16).

...with the external surface of the body at its lowest point, the floor line is the geometrical
trace
of the points of contact.

...z zewnętrzną powierzchnią nadwozia w jego najniższym punkcie. Linię podłogi stanowi geometryczny
ślad
punktów styczności.
When a vertical-axis cone of undetermined height having its side at an angle of 15° to the vertical is moved about the external surface of the loaded vehicle so as to remain in contact with the external surface of the body at its lowest point, the floor line is the geometrical
trace
of the points of contact.

Wokół zewnętrznej powierzchni obciążonego pojazdu obraca się stożek o osi pionowej i nieokreślonej wysokości, którego kąt nachylenia pobocznicy wynosi 15 °, w taki sposób, aby utrzymać styczność z zewnętrzną powierzchnią nadwozia w jego najniższym punkcie. Linię podłogi stanowi geometryczny
ślad
punktów styczności.

‘Rear windscreen reference line’ means as the geometric
trace
of the most forward points of contact between a sphere and the windscreen, when a sphere of diameter 165 mm is traversed across the...

...najdalej do przodu punktów styczności kuli i szyby przedniej, gdy kula o średnicy 165 mm jest
przemieszczana
wzdłuż górnej ramy przedniej szyby, w tym listwy, stykając się jednocześnie z szybą p
‘Rear windscreen reference line’ means as the geometric
trace
of the most forward points of contact between a sphere and the windscreen, when a sphere of diameter 165 mm is traversed across the windscreen top frame, including any trim, while maintaining contact with the windscreen (see Figure 11);

„Tylna linia odniesienia szyby przedniej” oznacza miejsce geometryczne wysuniętych najdalej do przodu punktów styczności kuli i szyby przedniej, gdy kula o średnicy 165 mm jest
przemieszczana
wzdłuż górnej ramy przedniej szyby, w tym listwy, stykając się jednocześnie z szybą przednią (zob. rys. 11).

‘Bonnet rear reference line’ means the geometric
trace
of the most rearward points of contact between a 165 mm sphere and the frontal upper surface, when the sphere is traversed across the frontal...

„Tylna linia odniesienia maski” oznacza miejsce geometryczne, które tworzą najbardziej wysunięte do tyłu punkty zetknięcia się 165-milimetrowej kuli i górnej powierzchni czołowej podczas przejścia...
‘Bonnet rear reference line’ means the geometric
trace
of the most rearward points of contact between a 165 mm sphere and the frontal upper surface, when the sphere is traversed across the frontal upper surface, while maintaining contact with the windscreen (see Figure 1).

„Tylna linia odniesienia maski” oznacza miejsce geometryczne, które tworzą najbardziej wysunięte do tyłu punkty zetknięcia się 165-milimetrowej kuli i górnej powierzchni czołowej podczas przejścia kuli przez górną powierzchnię czołową, stykając się jednocześnie z szybą przednią (zob. rys. 1).

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich