Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: take-off
Before commencing
take-off
, the pilot-in-command of a balloon shall be satisfied that, according to the information available, the weather at the operating site or aerodrome would not prevent a safe...

Przed rozpoczęciem
startu
pilot dowódca balonu upewnia się, na podstawie dostępnych informacji, że warunki pogodowe na lotnisku lub miejscu operacji lotniczej nie uniemożliwiają bezpiecznego startu i...
Before commencing
take-off
, the pilot-in-command of a balloon shall be satisfied that, according to the information available, the weather at the operating site or aerodrome would not prevent a safe take-off and departure.

Przed rozpoczęciem
startu
pilot dowódca balonu upewnia się, na podstawie dostępnych informacji, że warunki pogodowe na lotnisku lub miejscu operacji lotniczej nie uniemożliwiają bezpiecznego startu i odlotu.

Before commencing
take-off
, the pilot-in-command shall be satisfied that:

Przed przystąpieniem do
startu
pilot dowódca upewnia się, że:
Before commencing
take-off
, the pilot-in-command shall be satisfied that:

Przed przystąpieniem do
startu
pilot dowódca upewnia się, że:

In the event of an engine failure during
take-off
, the pilot-in-command shall ensure that:

W przypadku wystąpienia niesprawności silnika podczas
startu
pilot dowódca dopilnowuje, by:
In the event of an engine failure during
take-off
, the pilot-in-command shall ensure that:

W przypadku wystąpienia niesprawności silnika podczas
startu
pilot dowódca dopilnowuje, by:

...whose performance is such that, in the event of a critical power unit failure at any point during
take-off
, the aeroplane can either stop or continue the take-off to a height of 1500 ft above the...

Ustanowione przez operatora minima do
startu
samolotów wielosilnikowych, których osiągi pozwalają w razie niesprawności krytycznego zespołu napędowego w dowolnej
fazie startu
na zatrzymanie samolotu...
For multi-engined aeroplanes, whose performance is such that, in the event of a critical power unit failure at any point during
take-off
, the aeroplane can either stop or continue the take-off to a height of 1500 ft above the aerodrome while clearing obstacles by the required margins, the take-off minima established by an operator must be expressed as RVR/Visibility values not lower than those given in Table 1 below except as provided in paragraph 4. below:

Ustanowione przez operatora minima do
startu
samolotów wielosilnikowych, których osiągi pozwalają w razie niesprawności krytycznego zespołu napędowego w dowolnej
fazie startu
na zatrzymanie samolotu lub na kontynuowanie startu do wysokości 1500 stóp nad lotniskiem z odpowiednim zapasem wysokości nad przeszkodami, muszą być wyrażone w wartościach RVR/VIS nie mniejszych niż podane w tabeli 1 poniżej, z wyjątkiem przypadków wymienionych w pkt 4 poniżej:

...whose performance is such that, in the event of a critical power unit failure at any point during
take-off
, the aeroplane can either stop or continue the take-off to a height of 1500 ft above the...

Ustanowione przez operatora minima do
startu
samolotów wielosilnikowych, których osiągi pozwalają w razie niesprawności krytycznego zespołu napędowego w dowolnej
fazie startu
na zatrzymanie samolotu...
For multi-engined aeroplanes, whose performance is such that, in the event of a critical power unit failure at any point during
take-off
, the aeroplane can either stop or continue the take-off to a height of 1500 ft above the aerodrome while clearing obstacles by the required margins, the take-off minima established by an operator must be expressed as RVR/Visibility values not lower than those given in Table 1 below except as provided in paragraph (4) below:

Ustanowione przez operatora minima do
startu
samolotów wielosilnikowych, których osiągi pozwalają w razie niesprawności krytycznego zespołu napędowego w dowolnej
fazie startu
na zatrzymanie samolotu lub na kontynuowanie startu do wysokości 1500 stóp nad lotniskiem z odpowiednim zapasem wysokości nad przeszkodami, muszą być wyrażone w wartościach RVR/VIS nie mniejszych niż podane w tabeli 1 poniżej, z wyjątkiem przypadków wymienionych w pkt 4 poniżej:

...whose performance is such that, in the event of a critical power unit failure at any point during
take-off
, the aeroplane can either stop or continue the take-off to a height of 1500 ft above the...

Ustanowione przez operatora minima do
startu
samolotów wielosilnikowych, których osiągi pozwalają w razie niesprawności krytycznego zespołu napędowego w dowolnej
fazie startu
na zatrzymanie samolotu...
For multi-engined aeroplanes whose performance is such that, in the event of a critical power unit failure at any point during
take-off
, the aeroplane can either stop or continue the take-off to a height of 1500 ft above the aerodrome while clearing obstacles by the required margins, the take-off minima established by an operator must be expressed as RVR/visibility values not lower than those given in Table 1 below except as provided in paragraph (4):

Ustanowione przez operatora minima do
startu
samolotów wielosilnikowych, których osiągi pozwalają w razie niesprawności krytycznego zespołu napędowego w dowolnej
fazie startu
na zatrzymanie samolotu lub na kontynuowanie startu do wysokości 1500 stóp nad lotniskiem z odpowiednim zapasem wysokości nad przeszkodami, muszą być wyrażone w wartościach RVR/VIS nie mniejszych niż podane w tabeli 1 poniżej, z wyjątkiem przypadków wymienionych w pkt 4 poniżej:

...sector within an FDP the allowed increase is exceeded because of unforeseen circumstances after
take-off
, the flight may continue to the planned destination or alternate aerodrome; and

jeśli na końcowym odcinku
podczas
okresu pełnienia czynności lotniczych następuje przekroczenie dopuszczalnego okresu wydłużenia z powodu nieprzewidzianych okoliczności, które wystąpiły po
starcie
,...
if on the final sector within an FDP the allowed increase is exceeded because of unforeseen circumstances after
take-off
, the flight may continue to the planned destination or alternate aerodrome; and

jeśli na końcowym odcinku
podczas
okresu pełnienia czynności lotniczych następuje przekroczenie dopuszczalnego okresu wydłużenia z powodu nieprzewidzianych okoliczności, które wystąpiły po
starcie
, lot można kontynuować do planowanego lotniska docelowego lub zapasowego; oraz

For the purposes of this Directive, this standard also applies to tractors with a power
take-off
, the power of which exceeds 20 kW, measured in accordance with ISO 789-1:1990.

Do celów niniejszej dyrektywy norma ta ma również zastosowanie w przypadku ciągników o
wałach odbioru
mocy, których moc, mierzona zgodnie z ISO 789-1:1990, przekracza 20 kW.
For the purposes of this Directive, this standard also applies to tractors with a power
take-off
, the power of which exceeds 20 kW, measured in accordance with ISO 789-1:1990.

Do celów niniejszej dyrektywy norma ta ma również zastosowanie w przypadku ciągników o
wałach odbioru
mocy, których moc, mierzona zgodnie z ISO 789-1:1990, przekracza 20 kW.

...on the aircraft for the purpose of navigation and/or control of the flight path, during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, the rollout and the missed approach;

dostępne na statku powietrznym wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;
the equipment available on the aircraft for the purpose of navigation and/or control of the flight path, during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, the rollout and the missed approach;

dostępne na statku powietrznym wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;

...on the aircraft for the purpose of navigation and/or control of the flight path during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, rollout and the missed approach;

dostępne na statku powietrznym wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;
the equipment available on the aircraft for the purpose of navigation and/or control of the flight path during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, rollout and the missed approach;

dostępne na statku powietrznym wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;

...for the purpose of navigation and/or control of the flight path, as appropriate, during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, roll-out and the missed approach;

dostępne w samolocie wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu, odpowiednio, podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;
The equipment available on the aeroplane for the purpose of navigation and/or control of the flight path, as appropriate, during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, roll-out and the missed approach;

dostępne w samolocie wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu, odpowiednio, podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;

...for the purpose of navigation and/or control of the flight path, as appropriate, during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, roll-out and the missed approach;

dostępne w samolocie wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu, odpowiednio, podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;
the equipment available on the aeroplane for the purpose of navigation and/or control of the flight path, as appropriate, during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, roll-out and the missed approach;

dostępne w samolocie wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu, odpowiednio, podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;

...for the purpose of navigation and/or control of the flight path, as appropriate, during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, roll-out and the missed approach;

dostępne w samolocie wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu, odpowiednio, podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;
the equipment available on the aeroplane for the purpose of navigation and/or control of the flight path, as appropriate, during the
take-off
, the approach, the flare, the landing, roll-out and the missed approach;

dostępne w samolocie wyposażenie do nawigacji lub kierowania torem lotu, odpowiednio, podczas
startu
, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia;

Before commencing
take-off
, the commander shall be satisfied that:

Przed przystąpieniem do
startu
dowódca upewnia się, że:
Before commencing
take-off
, the commander shall be satisfied that:

Przed przystąpieniem do
startu
dowódca upewnia się, że:

Application of standards for rear power
take-offs
of the different tractor categories

Stosowanie norm dotyczących tylnych
wałów odbioru
mocy poszczególnych kategorii ciągników
Application of standards for rear power
take-offs
of the different tractor categories

Stosowanie norm dotyczących tylnych
wałów odbioru
mocy poszczególnych kategorii ciągników

Application of standards for front power
take-offs
of the different tractor categories

Stosowanie norm dotyczących przednich
wałów odbioru
mocy poszczególnych kategorii ciągników
Application of standards for front power
take-offs
of the different tractor categories

Stosowanie norm dotyczących przednich
wałów odbioru
mocy poszczególnych kategorii ciągników

Aerodromes shall have a designated area for the landing and
take-off
of aircraft, which satisfies the following conditions:

Lotniska mają wyznaczoną strefę
startów
i lądowań statków powietrznych, spełniającą następujące wymogi:
Aerodromes shall have a designated area for the landing and
take-off
of aircraft, which satisfies the following conditions:

Lotniska mają wyznaczoną strefę
startów
i lądowań statków powietrznych, spełniającą następujące wymogi:

‘runway’ means a defined rectangular area on a land aerodrome prepared for the landing and
take-off
of aircraft;

...startowa” oznacza określony prostokątny obszar wyznaczony na lotnisku lądowym, przygotowany do
startów
i lądowań statków powietrznych;
‘runway’ means a defined rectangular area on a land aerodrome prepared for the landing and
take-off
of aircraft;

„droga startowa” oznacza określony prostokątny obszar wyznaczony na lotnisku lądowym, przygotowany do
startów
i lądowań statków powietrznych;

‘landing area’ means that part of a movement area intended for the landing or
take-off
of aircraft;

„pole wzlotów” oznacza część pola ruchu naziemnego przeznaczoną do
startów
i lądowań statków powietrznych;
‘landing area’ means that part of a movement area intended for the landing or
take-off
of aircraft;

„pole wzlotów” oznacza część pola ruchu naziemnego przeznaczoną do
startów
i lądowań statków powietrznych;

‘runway’ means a defined rectangular area on a land aerodrome prepared for the landing and
take-off
of aircraft;

„droga startowa” oznacza prostokątną powierzchnię wyznaczoną na lotnisku lądowym, przygotowaną do
startów
i lądowań statków powietrznych;
‘runway’ means a defined rectangular area on a land aerodrome prepared for the landing and
take-off
of aircraft;

„droga startowa” oznacza prostokątną powierzchnię wyznaczoną na lotnisku lądowym, przygotowaną do
startów
i lądowań statków powietrznych;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich