Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: obstacle
...of the net take-off flight path in which the aeroplane is banked by more than 15° must clear all
obstacles
within the horizontal distances specified in subparagraphs (a), (d) and (e) of this paragr

każdy odcinek praktycznego toru wznoszenia po starcie, na którym przechylenie przekracza 15°, musi
omijać
wszystkie
przeszkody
położone w odległościach poziomych określonych w lit. a), d) i e)...
any part of the net take-off flight path in which the aeroplane is banked by more than 15° must clear all
obstacles
within the horizontal distances specified in subparagraphs (a), (d) and (e) of this paragraph by a vertical distance of at least 50 ft; and

każdy odcinek praktycznego toru wznoszenia po starcie, na którym przechylenie przekracza 15°, musi
omijać
wszystkie
przeszkody
położone w odległościach poziomych określonych w lit. a), d) i e) niniejszego OPS w odległości pionowej wynoszącej co najmniej 50 stóp; oraz

...of the net take-off flight path in which the aeroplane is banked by more than 15° must clear all
obstacles
within the horizontal distances specified in subparagraphs (a), (d) and (e) of this paragr

każdy odcinek praktycznego toru wznoszenia po starcie, na którym przechylenie przekracza 15°, musi
omijać
wszystkie
przeszkody
położone w odległościach poziomych określonych w lit. a), d) i e)...
Any part of the net take-off flight path in which the aeroplane is banked by more than 15° must clear all
obstacles
within the horizontal distances specified in subparagraphs (a), (d) and (e) of this paragraph by a vertical distance of at least 50 ft; and

każdy odcinek praktycznego toru wznoszenia po starcie, na którym przechylenie przekracza 15°, musi
omijać
wszystkie
przeszkody
położone w odległościach poziomych określonych w lit. a), d) i e) niniejszego OPS w odległości pionowej wynoszącej co najmniej 50 stóp; i

...of the net take-off flight path in which the aeroplane is banked by more than 15 o must clear all
obstacles
within the horizontal distances specified in subparagraphs (a), (d) and (e) of this...

każdy odcinek praktycznego toru wznoszenia po starcie, na którym przechylenie przekracza
15o
, musi
omijać
wszystkie
przeszkody
położone w odległościach poziomych określonych w lit. a), d) i e)...
any part of the net take-off flight path in which the aeroplane is banked by more than 15 o must clear all
obstacles
within the horizontal distances specified in subparagraphs (a), (d) and (e) of this paragraph by a vertical distance of at least 50 ft; and

każdy odcinek praktycznego toru wznoszenia po starcie, na którym przechylenie przekracza
15o
, musi
omijać
wszystkie
przeszkody
położone w odległościach poziomych określonych w lit. a), d) i e) niniejszego OPS w odległości pionowej wynoszącej co najmniej 50 stóp; i

“collision of trains, including collisions with
obstacles
within the clearance gauge” means a front to front, front to end or a side collision between a part of a train and a part of another train,...

»Kolizje pociągów, łącznie z kolizjami z obiektami wewnątrz skrajni« oznaczają kolizje czoło-czoło, czoło-tył lub kolizje boczne między częścią danego pociągu a częścią innego pociągu lub z:
“collision of trains, including collisions with
obstacles
within the clearance gauge” means a front to front, front to end or a side collision between a part of a train and a part of another train, or with:

»Kolizje pociągów, łącznie z kolizjami z obiektami wewnątrz skrajni« oznaczają kolizje czoło-czoło, czoło-tył lub kolizje boczne między częścią danego pociągu a częścią innego pociągu lub z:

collisions of trains, including collisions with
obstacles
within the clearance gauge,

kolizje pociągów, łącznie z kolizjami z obiektami wewnątrz skrajni,
collisions of trains, including collisions with
obstacles
within the clearance gauge,

kolizje pociągów, łącznie z kolizjami z obiektami wewnątrz skrajni,

Obstacles
within 900 m on either side of the route need to be considered.

Przeszkód
położonych w odległości do 900 m po obu stronach trasy można nie uwzględniać.
Obstacles
within 900 m on either side of the route need to be considered.

Przeszkód
położonych w odległości do 900 m po obu stronach trasy można nie uwzględniać.

The aeroplane shall clear
obstacles
within 9,3 km (5 NM) either side of the intended track by a vertical interval of at least:

Samolot
omija przeszkody
leżące w odległości do 9,3 km (5 mil morskich) po obu stronach zamierzonej linii drogi z
przewyższeniem
wynoszącym co najmniej:
The aeroplane shall clear
obstacles
within 9,3 km (5 NM) either side of the intended track by a vertical interval of at least:

Samolot
omija przeszkody
leżące w odległości do 9,3 km (5 mil morskich) po obu stronach zamierzonej linii drogi z
przewyższeniem
wynoszącym co najmniej:

...a height less than 150 m (500 ft) above the ground or water, or 150 m (500 ft) above the highest
obstacle
within a radius of 150 m (500 ft) from the aircraft.

...względnej mniejszej niż 150 m (500 ft) nad lądem lub wodą, lub 150 m (500 ft) nad najwyższą
przeszkodą
znajdującą się w promieniu 150 m (500 ft) od statku powietrznego.
elsewhere than as specified in (1), at a height less than 150 m (500 ft) above the ground or water, or 150 m (500 ft) above the highest
obstacle
within a radius of 150 m (500 ft) from the aircraft.

nad terenem innym niż wymieniony w pkt 1 na wysokości względnej mniejszej niż 150 m (500 ft) nad lądem lub wodą, lub 150 m (500 ft) nad najwyższą
przeszkodą
znajdującą się w promieniu 150 m (500 ft) od statku powietrznego.

the
obstacle
situation;

rozmieszczenie przeszkód
;
the
obstacle
situation;

rozmieszczenie przeszkód
;

The
obstacle
situation;

rozmieszczenie przeszkód
;
The
obstacle
situation;

rozmieszczenie przeszkód
;

the
obstacle
situation;

rozmieszczenie przeszkód
;
the
obstacle
situation;

rozmieszczenie przeszkód
;

the
obstacle
situation;

rozmieszczenie przeszkód
;
the
obstacle
situation;

rozmieszczenie przeszkód
;

Chapter 10, Section 10.2 (Coverage and terrain and
obstacle
data numerical requirements) of Annex 15 to the Chicago Convention — Aeronautical Information Services (Twelfth Edition — July 2004,...

...lotniczej (wydanie dwunaste – lipiec 2004, uwzględniające poprawkę 34) – rozdział 10, sekcja 10.2 (
Strefy
pokrycia i wymagania numeryczne odnoszące się do danych topograficznych i o
przeszkodach
).
Chapter 10, Section 10.2 (Coverage and terrain and
obstacle
data numerical requirements) of Annex 15 to the Chicago Convention — Aeronautical Information Services (Twelfth Edition — July 2004, incorporating Amendment No 34).

Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej – Służby informacji lotniczej (wydanie dwunaste – lipiec 2004, uwzględniające poprawkę 34) – rozdział 10, sekcja 10.2 (
Strefy
pokrycia i wymagania numeryczne odnoszące się do danych topograficznych i o
przeszkodach
).

electronic
obstacle
data, or elements thereof, where made available by Member States;

elektroniczne dane o
przeszkodach
lub elementy tych danych, o ile zostały udostępnione przez państwa członkowskie;
electronic
obstacle
data, or elements thereof, where made available by Member States;

elektroniczne dane o
przeszkodach
lub elementy tych danych, o ile zostały udostępnione przez państwa członkowskie;

Appendix 8 (Terrain and
obstacle
data requirements) of Annex 15 to the Chicago Convention — Aeronautical Information Services (Twelfth Edition — July 2004, incorporating Amendment No 34).

...2004, uwzględniające poprawkę 34) – dodatek 8 (Wymagania dotyczące danych topograficznych i o
przeszkodach
).
Appendix 8 (Terrain and
obstacle
data requirements) of Annex 15 to the Chicago Convention — Aeronautical Information Services (Twelfth Edition — July 2004, incorporating Amendment No 34).

Załącznik 15 do konwencji chicagowskiej – Służby informacji lotniczej (wydanie dwunaste – lipiec 2004, uwzględniające poprawkę 34) – dodatek 8 (Wymagania dotyczące danych topograficznych i o
przeszkodach
).

obstacle
data’ means data concerning all fixed (whether temporary or permanent) and mobile objects, or parts thereof, that are located on an area intended for the surface movement of aircraft or...

„dane o
przeszkodach
” to dane o wszystkich stałych (o charakterze czasowym lub trwałym) i ruchomych obiektach albo ich częściach, które znajdują się w strefie przeznaczonej dla ruchu naziemnego...
obstacle
data’ means data concerning all fixed (whether temporary or permanent) and mobile objects, or parts thereof, that are located on an area intended for the surface movement of aircraft or that extend above a defined surface intended to protect aircraft in flight;

„dane o
przeszkodach
” to dane o wszystkich stałych (o charakterze czasowym lub trwałym) i ruchomych obiektach albo ich częściach, które znajdują się w strefie przeznaczonej dla ruchu naziemnego statku powietrznego lub które przekraczają określoną powierzchnię przeznaczoną do ochrony statku powietrznego w locie;

IAIP, aerodrome mapping and electronic
obstacle
data

IAIP, dane geograficzne dotyczące lotnisk oraz elektroniczne dane o
przeszkodach
IAIP, aerodrome mapping and electronic
obstacle
data

IAIP, dane geograficzne dotyczące lotnisk oraz elektroniczne dane o
przeszkodach

electronic
obstacle
data.

elektroniczne dane o
przeszkodach
.
electronic
obstacle
data.

elektroniczne dane o
przeszkodach
.

...in the sector of vision, the masking effects due to the frame of the windscreen and to any other
obstacle
may, in accordance with the provisions of point 2.2.1.4, be considered as a single effect,

...w obszarze pola widzenia efekty maskujące spowodowane obramowaniem szyby przedniej i każdą inną
przeszkodą
mogą, zgodnie z przepisami pkt 2.2.1.4, być uznane za pojedynczy efekt, pod warunkiem że
For the purpose of determining the masking effects in the sector of vision, the masking effects due to the frame of the windscreen and to any other
obstacle
may, in accordance with the provisions of point 2.2.1.4, be considered as a single effect, provided that the distance between the outermost points of this masking effect does not exceed 700 mm.

Do celów określenia efektów maskujących w obszarze pola widzenia efekty maskujące spowodowane obramowaniem szyby przedniej i każdą inną
przeszkodą
mogą, zgodnie z przepisami pkt 2.2.1.4, być uznane za pojedynczy efekt, pod warunkiem że odległość między najdalszymi punktami tego efektu maskującego nie przekracza 700 mm.

This
obstacle
may be justified only under restrictive conditions establishing the necessity and proportionality of the definition of all the services exempted from the scope of free competition in...

Przeszkodę
tę można uzasadnić tylko zgodnie z restrykcyjnymi warunkami określającymi konieczność i współmierność zdefiniowania wszystkich usług wyodrębnionych z zakresu wolnej konkurencji w stosunku...
This
obstacle
may be justified only under restrictive conditions establishing the necessity and proportionality of the definition of all the services exempted from the scope of free competition in relation to a real need for transport, which is not met under conditions of free competition.

Przeszkodę
tę można uzasadnić tylko zgodnie z restrykcyjnymi warunkami określającymi konieczność i współmierność zdefiniowania wszystkich usług wyodrębnionych z zakresu wolnej konkurencji w stosunku do rzeczywistego zapotrzebowania na transport, niezaspokojonego w sytuacji wolnej konkurencji.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich