Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: loads
...share the load with the reinforcement, and non-metallic liners that do not carry any part of the
load
.

...obciążenie wraz ze wzmocnieniem oraz powłoki wewnętrzne niemetaliczne, które nie przenoszą żadnego
obciążenia
.
Two types of liners are described in this standard: Metallic liners that are designed to share the load with the reinforcement, and non-metallic liners that do not carry any part of the
load
.

W niniejszej normie opisane są dwa rodzaje powłoki: powłoki metaliczne, które są tak zaprojektowane, by przenosiło obciążenie wraz ze wzmocnieniem oraz powłoki wewnętrzne niemetaliczne, które nie przenoszą żadnego
obciążenia
.

Load

Obciążenie
Load

Obciążenie

...for the purpose of the continuation of the flight operation of the aircraft into which it is
loaded
).

...i wykorzystywane wyłącznie do kontynuacji lotu statku powietrznego, do którego zostało
załadowane
).
Petroleum oils and oils obtained from bituminous minerals, other than crude; preparations not elsewhere specified or included, containing by weight 70 % or more of petroleum oils or of oils obtained from bituminous minerals, these oils being the basic constituents of the preparations; waste oils (save that the purchase, in Syria, of kerosene jet fuel of CN code 27101921 is not prohibited provided that it is intended and used solely for the purpose of the continuation of the flight operation of the aircraft into which it is
loaded
).

Oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70 % masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, gdzie te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe (z zastrzeżeniem, że w Syrii zakup kerozyny/paliwa lotniczego opatrzonego kodem HS 27101921 nie podlega zakazowi w zakresie, w jakim jest ono przeznaczone i wykorzystywane wyłącznie do kontynuacji lotu statku powietrznego, do którego zostało
załadowane
).

...for the purpose of the continuation of the flight operation of the aircraft into which it is
loaded
).

...i wykorzystywane wyłącznie do kontynuacji lotu statku powietrznego, do którego zostało
załadowane
).
Petroleum oils and oils obtained from bituminous minerals, other than crude; preparations not elsewhere specified or included, containing by weight 70 % or more of petroleum oils or of oils obtained from bituminous minerals, these oils being the basic constituents of the preparations; waste oils (save that the purchase, in Iran, of kerosene jet fuel of CN code 27101921 is not prohibited provided that it is intended and used solely for the purpose of the continuation of the flight operation of the aircraft into which it is
loaded
).

Oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70 % masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, gdzie te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe (z zastrzeżeniem, że w Iranie zakup kerozyny/paliwa lotniczego opatrzonego kodem HS 27101921 nie podlega zakazowi w zakresie, w jakim jest ono przeznaczone i wykorzystywane wyłącznie do kontynuacji lotu statku powietrznego, do którego zostało
załadowane
).

...for the purpose of the continuation of the flight operation of the aircraft into which it is
loaded
).

...jest ono przeznaczone i wykorzystywane wyłącznie do kontynuacji lotu samolotu, do którego zostało
załadowane
).
Petroleum oils and oils obtained from bituminous minerals, other than crude; preparations not elsewhere specified or included, containing by weight 70 % or more of petroleum oils or of oils obtained from bituminous minerals, these oils being the basic constituents of the preparations; waste oils (save that the purchase, in Syria, of kerosene jet fuel of CN code 27101921 is not prohibited provided that it is intended and used solely for the purpose of the continuation of the flight operation of the aircraft into which it is
loaded
).

Oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70 % masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, gdzie te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe (z zastrzeżeniem, że w Syrii zakup kerozyny/paliwa lotniczego opatrzonego kodem HS 27101921 nie podlega zakazowi w zakresie, w jakim jest ono przeznaczone i wykorzystywane wyłącznie do kontynuacji lotu samolotu, do którego zostało
załadowane
).

For a regeneration test, the manufacturer shall provide an aftertreatment system that has been
loaded
.

Do badań regeneracji producent dostarcza
obciążony
układ oczyszczania spalin.
For a regeneration test, the manufacturer shall provide an aftertreatment system that has been
loaded
.

Do badań regeneracji producent dostarcza
obciążony
układ oczyszczania spalin.

region of
loading

kraj
załadunku
region of
loading

kraj
załadunku

Lateral
loads

Obciążenia
poprzeczne
Lateral
loads

Obciążenia
poprzeczne

...sampling shall be started 24 hours after chamber loading and finished at the latest 30 hours after
loading
.

Warunki badania: próbkę należy umieścić w uchwycie na próbki, który umożliwia swobodny dostęp powietrza ze wszystkich stron; czynniki klimatyczne jak w ENV 13419-1; w celu zagwarantowania...
Testing conditions: sample placed on sample holder which allows access of air from all sides; climatic factors as in ENV 13419-1; for comparison of test results the area specific ventilation rate (q = n/l) shall be 1; the ventilation rate shall be between 0,5 and 1; the air sampling shall be started 24 hours after chamber loading and finished at the latest 30 hours after
loading
.

Warunki badania: próbkę należy umieścić w uchwycie na próbki, który umożliwia swobodny dostęp powietrza ze wszystkich stron; czynniki klimatyczne jak w ENV 13419-1; w celu zagwarantowania porównywalności wyników badań współczynnik wentylacji dla danego miejsca (q = n/l) musi wynosić 1; współczynniki wentylacji od 0,5 do 1; pobieranie próbek powietrza należy rozpocząć 24 godziny po zapełnieniu komory i zakończyć nie później niż 30 godzin po jej zapełnieniu.

...same side of the longitudinal median plane of the protective structure as the lateral impact or
load
.

...sam bok wzdłużnej płaszczyzny środkowej konstrukcji zabezpieczającej, co bok poddany uderzeniu lub
obciążeniu
bocznemu.
The front impact or load shall be applied on the same side of the longitudinal median plane of the protective structure as the lateral impact or
load
.

Uderzeniu lub obciążeniu przedniemu należy poddać ten sam bok wzdłużnej płaszczyzny środkowej konstrukcji zabezpieczającej, co bok poddany uderzeniu lub
obciążeniu
bocznemu.

Exceptional
Loads

Obciążenia ponadnormatywne
Exceptional
Loads

Obciążenia ponadnormatywne

Exceptional
loads
:

Obciążeń ponadnormatywnych
:
Exceptional
loads
:

Obciążeń ponadnormatywnych
:

Track resistance to vertical
loads

Wytrzymałość toru na
obciążenia
pionowe
Track resistance to vertical
loads

Wytrzymałość toru na
obciążenia
pionowe

Dynamic wheel
load

Dynamiczne
obciążenie
od kół
Dynamic wheel
load

Dynamiczne
obciążenie
od kół

Actions due to traction and braking (longitudinal
loads
)

Oddziaływanie na skutek przyspieszania i hamowania (
obciążenia
podłużne)
Actions due to traction and braking (longitudinal
loads
)

Oddziaływanie na skutek przyspieszania i hamowania (
obciążenia
podłużne)

...integer during the washing and spinning phases for the standard 60 °C cotton programme at full
load
;

...i wirowania, w przypadku standardowego programu prania tkanin bawełnianych w 60 °C przy pełnym
załadowaniu
, wyrażony w dB(A) re 1 pW i zaokrąglony do najbliższej liczby całkowitej;
airborne acoustical noise emissions expressed in dB(A) re 1 pW and rounded to the nearest integer during the washing and spinning phases for the standard 60 °C cotton programme at full
load
;

poziom emitowanego hałasu, który powstaje podczas faz prania i wirowania, w przypadku standardowego programu prania tkanin bawełnianych w 60 °C przy pełnym
załadowaniu
, wyrażony w dB(A) re 1 pW i zaokrąglony do najbliższej liczby całkowitej;

...of the off-mode (Po) and of the left-on mode (Pl) for the standard cotton programme at full
load
;

...w trybie czuwania (Pl) w przypadku standardowego programu suszenia tkanin bawełnianych przy pełnym
załadowaniu
;
the power consumption of the off-mode (Po) and of the left-on mode (Pl) for the standard cotton programme at full
load
;

zużycie energii w trybie wyłączenia (Po) oraz w trybie czuwania (Pl) w przypadku standardowego programu suszenia tkanin bawełnianych przy pełnym
załadowaniu
;

...LWA) expressed in dB and rounded to the nearest integer for the standard cotton programme at full
load
;

...wartość ważona – LWA) w przypadku standardowego programu suszenia tkanin bawełnianych przy pełnym
załadowaniu
, wyrażony w dB, w zaokrągleniu do najbliższej liczby całkowitej;
the sound power level (weighted average value — LWA) expressed in dB and rounded to the nearest integer for the standard cotton programme at full
load
;

poziom mocy akustycznej (średnia wartość ważona – LWA) w przypadku standardowego programu suszenia tkanin bawełnianych przy pełnym
załadowaniu
, wyrażony w dB, w zaokrągleniu do najbliższej liczby całkowitej;

...80 to 100 per cent of the maximum value specified by the manufacturer at the rated speed and full
load
.

...do 100 % górnej wartości granicznej wskazanej przez producenta dla prędkości znamionowej i pełnego
obciążenia
.
An engine exhaust system or a test laboratory system shall be used presenting an exhaust backpressure within 80 to 100 per cent of the maximum value specified by the manufacturer at the rated speed and full
load
.

Zastosowany układ wydechowy silnika lub laboratoryjny układ badawczy powinien charakteryzować się przeciwciśnieniem wydechu w granicach od 80 do 100 % górnej wartości granicznej wskazanej przez producenta dla prędkości znamionowej i pełnego
obciążenia
.

...80 to 100 per cent of the maximum value specified by the manufacturer at the rated speed and full
load
.

...do 100 % górnej wartości granicznej wskazanej przez producenta dla prędkości znamionowej i pełnego
obciążenia
.
An engine exhaust system or a test laboratory system shall be used presenting an exhaust backpressure within 80 to 100 per cent of the maximum value specified by the manufacturer at the rated speed and full
load
.

Zastosowany układ wydechowy silnika lub laboratoryjny układ badawczy musi się charakteryzować przeciwciśnieniem wydechu w granicach od 80 do 100 % górnej wartości granicznej wskazanej przez producenta dla prędkości znamionowej i pełnego
obciążenia
.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich