Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: education
...children of both sexes and women as well as children with disabilities to primary and secondary
education
, the environment, and the sustainable management of natural resources, including tropical

...rzecz demokratyzacji, powszechny dostęp dzieci obu płci, kobiet oraz dzieci niepełnosprawnych do
wykształcenia
podstawowego i średniego, działania na rzecz środowiska, zarządzanie zasobami naturaln
Emphasis is placed on operations influencing economic organisation and institutional development, improving the human rights situation, including freedom of worship, the strengthening of civil society, including operations concerning democratisation, universal access for children of both sexes and women as well as children with disabilities to primary and secondary
education
, the environment, and the sustainable management of natural resources, including tropical forests, regional cooperation, disaster prevention and risk reduction, including climate-change-related hazards, and reconstruction measures, as well as the promotion of sustainable energy, the fight against climate change and information and communications technology.

Szczególny nacisk położony zostaje na działania wpływające na organizację gospodarki i rozwój instytucjonalny, poprawę sytuacji w zakresie praw człowieka, w tym wolność wyznania, wzmocnienie społeczeństwa obywatelskiego, wraz z działaniami na rzecz demokratyzacji, powszechny dostęp dzieci obu płci, kobiet oraz dzieci niepełnosprawnych do
wykształcenia
podstawowego i średniego, działania na rzecz środowiska, zarządzanie zasobami naturalnymi zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym również lasami tropikalnymi, współpracę regionalną, zapobieganie klęskom żywiołowym i ograniczanie ryzyka ich występowania, w tym również zagrożeń wynikających ze zmian klimatycznych, a także odbudowę, jak również wspieranie energii alternatywnej, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym oraz technologie informatyczne i komunikacyjne.

In the context of the knowledge triangle of research, innovation and
education
, the Knowledge and Innovation Communities (KICs) under the EIT should strongly contribute to addressing the objectives...

W kontekście trójkąta wiedzy, łączącego badania naukowe, innowacje i
szkolnictwo
, wspólnoty wiedzy i innowacji (WWiI) wspierane przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii powinny wnieść duży...
In the context of the knowledge triangle of research, innovation and
education
, the Knowledge and Innovation Communities (KICs) under the EIT should strongly contribute to addressing the objectives of Horizon 2020, including the societal challenges, notably by integrating research, innovation and education.

W kontekście trójkąta wiedzy, łączącego badania naukowe, innowacje i
szkolnictwo
, wspólnoty wiedzy i innowacji (WWiI) wspierane przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii powinny wnieść duży wkład w osiągnięcie celów programu „Horyzont 2020”, w tym w stawianie czoła wyzwaniom społecznym, zwłaszcza poprzez integrację badań naukowych, innowacji i edukacji.

In that respect, general information plays an important role in
educating
the consumer in relation to the broad range of products and services available and the key features thereof.

W tym względzie informacje ogólne odgrywają istotną rolę w procesie
uświadamiania
konsumentów w kwestii szerokiej gamy oferowanych produktów i usług i ich najważniejszych cech.
In that respect, general information plays an important role in
educating
the consumer in relation to the broad range of products and services available and the key features thereof.

W tym względzie informacje ogólne odgrywają istotną rolę w procesie
uświadamiania
konsumentów w kwestii szerokiej gamy oferowanych produktów i usług i ich najważniejszych cech.

...and promote through, inter alia, education and continuous training, and from school to higher
education
, the emergence of young entrepreneurs.

...zakładania przedsiębiorstw przez młodych przedsiębiorców, między innymi poprzez kształcenie i
ustawiczne
szkolenie, od etapu
edukacji
szkolnej do etapu
studiów
wyższych.
The Community should provide for the common development of competitiveness strategies for industrial and service sectors, and for the promotion of best practices in relation to an entrepreneurial environment and culture, including skills, corporate social responsibility and equal gender opportunity, and promote through, inter alia, education and continuous training, and from school to higher
education
, the emergence of young entrepreneurs.

Wspólnota powinna troszczyć się o wspólne rozwijanie strategii konkurencyjności dla sektorów przemysłu i usług oraz o wspieranie najlepszych praktyk związanych z otoczeniem i kulturą przedsiębiorstw, włączając w to kwalifikacje, społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw i równe szanse dla kobiet i mężczyzn, a także wspieranie zakładania przedsiębiorstw przez młodych przedsiębiorców, między innymi poprzez kształcenie i
ustawiczne
szkolenie, od etapu
edukacji
szkolnej do etapu
studiów
wyższych.

In accordance with their mutual interests and the aims of their policies on
education
, the Parties undertake to support jointly appropriate cooperative activities in the field of education, training...

Zgodnie ze swoimi wspólnymi interesami oraz celami polityki w dziedzinie
kształcenia
Strony zobowiązują się razem wspierać odpowiednie wspólne działania dotyczące kształcenia, szkolenia i młodzieży,...
In accordance with their mutual interests and the aims of their policies on
education
, the Parties undertake to support jointly appropriate cooperative activities in the field of education, training and youth, with particular emphasis on higher education.

Zgodnie ze swoimi wspólnymi interesami oraz celami polityki w dziedzinie
kształcenia
Strony zobowiązują się razem wspierać odpowiednie wspólne działania dotyczące kształcenia, szkolenia i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa wyższego.

Similarly, as regards
education
, the school had to comply with teaching standards, be accessible to disabled pupils, apply collective working agreements and a non-discriminatory enrolment policy and...

Podobnie w odniesieniu do
edukacji
, szkoła musiała spełniać normy nauczania, być dostępna dla uczniów niepełnosprawnych, stosować układy zbiorowe pracy i niedyskryminującą politykę naboru oraz...
Similarly, as regards
education
, the school had to comply with teaching standards, be accessible to disabled pupils, apply collective working agreements and a non-discriminatory enrolment policy and reinvest profits in the educational activity.

Podobnie w odniesieniu do
edukacji
, szkoła musiała spełniać normy nauczania, być dostępna dla uczniów niepełnosprawnych, stosować układy zbiorowe pracy i niedyskryminującą politykę naboru oraz reinwestować zyski w działalność edukacyjną.

As regards
education
, the Circular seems to require compliance with the mandatory basic principles in order for the service to be considered on a par with the public system, and it also requires...

W odniesieniu do działalności związanej z
kształceniem
, z jednej strony zgodnie z okólnikiem wymagana jest zgodność z obowiązującymi zasadami podstawowymi, aby można było uznać, że usługa dorównuje...
As regards
education
, the Circular seems to require compliance with the mandatory basic principles in order for the service to be considered on a par with the public system, and it also requires operating surpluses to be reinvested in the educational activity itself.

W odniesieniu do działalności związanej z
kształceniem
, z jednej strony zgodnie z okólnikiem wymagana jest zgodność z obowiązującymi zasadami podstawowymi, aby można było uznać, że usługa dorównuje systemowi publicznemu, z drugiej strony wymagane jest także ponowne inwestowanie nadwyżek operacyjnych w działalność edukacyjną.

Subcommittee on the information society, research, innovation,
education
, the audiovisual sector and culture.

podkomitet „Społeczeństwo informacyjne, badania, innowacje,
edukacja
, usługi audiowizualne i kultura”
Subcommittee on the information society, research, innovation,
education
, the audiovisual sector and culture.

podkomitet „Społeczeństwo informacyjne, badania, innowacje,
edukacja
, usługi audiowizualne i kultura”

Information society, research,
education
, the audiovisual sector, and culture

Społeczeństwo informacyjne, badania, innowacje,
edukacja
, usługi audiowizualne i kultura
Information society, research,
education
, the audiovisual sector, and culture

Społeczeństwo informacyjne, badania, innowacje,
edukacja
, usługi audiowizualne i kultura

...new Union’s strategy for growth and jobs which also contains objectives in the fields of poverty,
education
, innovation and the environment.

...na rzecz wzrostu i zatrudnienia, która obejmuje również cele w obszarach walki z ubóstwem,
edukacji
, innowacji i ochrony środowiska.
To enable the Union to emerge stronger from the crisis, both internally and at an international level, by boosting competitiveness, productivity, growth potential, social cohesion and economic convergence, the European Council, in its conclusions of 17 June 2010, adopted a new Union’s strategy for growth and jobs which also contains objectives in the fields of poverty,
education
, innovation and the environment.

Aby Unia mogła wyjść z kryzysu wzmocniona, zarówno wewnętrznie, jak i na poziomie międzynarodowym, przez zwiększenie konkurencyjności, wydajności, potencjału wzrostu, spójności społecznej i konwergencji gospodarczej, Rada Europejska w swoich konkluzjach z dnia 17 czerwca 2010 r. przyjęła nową unijną strategię na rzecz wzrostu i zatrudnienia, która obejmuje również cele w obszarach walki z ubóstwem,
edukacji
, innowacji i ochrony środowiska.

...EIT to respond to internal and external developments in the fields of science, technology, higher
education
, innovation and other relevant areas.

...i umożliwiający EIT reakcję na wydarzenia wewnętrzne i zewnętrzne w dziedzinach nauki, techniki,
szkolnictwa
wyższego, innowacji i w innych odnośnych obszarach.
The EIT should produce an annual report, outlining the activities conducted in the preceding calendar year and a rolling triennial work programme outlining its planned initiatives and allowing the EIT to respond to internal and external developments in the fields of science, technology, higher
education
, innovation and other relevant areas.

EIT powinien opracowywać coroczne sprawozdanie opisujące w zarysie działania przeprowadzone w poprzedzającym roku kalendarzowym i odnawialny trzyletni program prac opisujący w zarysie zaplanowane przez niego działania i umożliwiający EIT reakcję na wydarzenia wewnętrzne i zewnętrzne w dziedzinach nauki, techniki,
szkolnictwa
wyższego, innowacji i w innych odnośnych obszarach.

‘Zabihullah Hamidi; Function: Deputy Minister of Higher
Education
of the Taliban regime. Nationality: Afghan.’

„Zabihullah Hamidi. Stanowisko: wiceminister
szkolnictwa
wyższego w rządzie talibów. Obywatelstwo: afgańskie.”;
‘Zabihullah Hamidi; Function: Deputy Minister of Higher
Education
of the Taliban regime. Nationality: Afghan.’

„Zabihullah Hamidi. Stanowisko: wiceminister
szkolnictwa
wyższego w rządzie talibów. Obywatelstwo: afgańskie.”;

‘Amir Khan Motaqi (alias Amir Khan Muttaqi). Title: Mullah. Function: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime. Date of...

„Amir Khan Motaqi (alias Amir Khan Muttaqi). Tytuł: Mułła. Stanowisko: a) minister
edukacji
w rządzie talibów; b) przedstawiciel talibów w trakcie rozmów z ONZ pod rządami talibów. Data urodzenia:...
‘Amir Khan Motaqi (alias Amir Khan Muttaqi). Title: Mullah. Function: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime. Date of birth: Approximately 1968. Place of birth: Helmand province, Afghanistan. Nationality: Afghan.’

„Amir Khan Motaqi (alias Amir Khan Muttaqi). Tytuł: Mułła. Stanowisko: a) minister
edukacji
w rządzie talibów; b) przedstawiciel talibów w trakcie rozmów z ONZ pod rządami talibów. Data urodzenia: około 1968 r. Miejsce urodzenia: prowincja Helmand, Afganistan. Obywatelstwo: afgańskie.”;

Function: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Stanowisko: a) minister
edukacji
w rządzie talibów; b) przedstawiciel talibów w trakcie rozmów z ONZ pod rządami talibów.
Function: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Stanowisko: a) minister
edukacji
w rządzie talibów; b) przedstawiciel talibów w trakcie rozmów z ONZ pod rządami talibów.

Grounds for listing: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Uzasadnienie umieszczenia w wykazie: a) minister
edukacji
(reżim talibski), b) przedstawiciel talibów podczas rozmów prowadzonych pod przewodnictwem ONZ (reżim talibski).
Grounds for listing: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Uzasadnienie umieszczenia w wykazie: a) minister
edukacji
(reżim talibski), b) przedstawiciel talibów podczas rozmów prowadzonych pod przewodnictwem ONZ (reżim talibski).

Grounds for listing: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Uzasadnienie umieszczenia w wykazie: a) minister
edukacji
(reżim talibski); b) przedstawiciel talibów podczas rozmów prowadzonych pod przewodnictwem ONZ (reżim talibski).
Grounds for listing: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Uzasadnienie umieszczenia w wykazie: a) minister
edukacji
(reżim talibski); b) przedstawiciel talibów podczas rozmów prowadzonych pod przewodnictwem ONZ (reżim talibski).

Grounds for listing: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Uzasadnienie umieszczenia w wykazie: a) minister
edukacji
(reżim talibski), b) przedstawiciel talibów podczas rozmów prowadzonych pod przewodnictwem ONZ (reżim talibski).
Grounds for listing: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Uzasadnienie umieszczenia w wykazie: a) minister
edukacji
(reżim talibski), b) przedstawiciel talibów podczas rozmów prowadzonych pod przewodnictwem ONZ (reżim talibski).

Grounds for listing: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Uzasadnienie umieszczenia w wykazie: a) minister
edukacji
(reżim talibski), b) przedstawiciel talibów podczas rozmów prowadzonych pod przewodnictwem ONZ (reżim talibski).
Grounds for listing: (a) Minister of
Education
of the Taliban regime, (b) Taliban representative in UN-led talks during the Taliban regime.

Uzasadnienie umieszczenia w wykazie: a) minister
edukacji
(reżim talibski), b) przedstawiciel talibów podczas rozmów prowadzonych pod przewodnictwem ONZ (reżim talibski).

...Deputy Minister of Haj and Religious Affairs of the Taliban regime, (b) Deputy Minister of Higher
Education
of the Taliban regime. Date of birth: approximately 1958. Place of birth: Baghlan...

...Maulavi. Stanowisko: a) Wiceminister ds. Pielgrzymów i Religii w rządzie talibów; b) Wiceminister
Szkolnictwa
Wyższego w rządzie talibów. Data urodzenia: około 1958 r. Miejsce urodzenia: prowincja...
The entry ‘Moslim Haqqani. Title: Maulavi. Function: (a) Deputy Minister of Haj and Religious Affairs of the Taliban regime, (b) Deputy Minister of Higher
Education
of the Taliban regime. Date of birth: approximately 1958. Place of birth: Baghlan province, Afghanistan. Nationality: Afghan. Other information: (a) Ethnic Pashtun from Baghlan province, (b) Believed to be in the Afghanistan/Pakistan border area.’ under the heading ‘Natural persons’ shall be replaced by:

Wpis „Moslim Haqqani. Tytuł: Maulavi. Stanowisko: a) Wiceminister ds. Pielgrzymów i Religii w rządzie talibów; b) Wiceminister
Szkolnictwa
Wyższego w rządzie talibów. Data urodzenia: około 1958 r. Miejsce urodzenia: prowincja Baghlan, Afganistan. Obywatelstwo: afgańskie. Inne informacje: a) członek Pasztunów pochodzących z prowincji Baghlan; b) prawdopodobnie przebywa w afganistańsko-pakistańskiej strefie przygranicznej.” w tytule „Osoby fizyczne” otrzymuje brzmienie:

...Deputy Minister of Haj and Religious Affairs of the Taliban regime, (b) Deputy Minister of Higher
Education
of the Taliban regime. Date of birth: approximately 1958. Place of birth: Baghlan...

...Maulavi. Stanowisko: a) Wiceminister ds. Pielgrzymów i Religii w rządzie talibów; b) Wiceminister
Szkolnictwa
Wyższego w rządzie talibów. Data urodzenia: około 1958 r. Miejsce urodzenia: prowincja...
‘Mohammad Moslim Haqqani (alias Moslim Haqqani). Title: Maulavi. Function: (a) Deputy Minister of Haj and Religious Affairs of the Taliban regime, (b) Deputy Minister of Higher
Education
of the Taliban regime. Date of birth: approximately 1958. Place of birth: Baghlan province, Afghanistan. Nationality: Afghan. Other information: Believed to be in the Afghanistan/Pakistan border area. Date of designation referred to in Article 2a (4) (b): 25.1.2001.’

„Mohammad Moslim Haqqani (alias Moslim Haqqani). Tytuł: Maulavi. Stanowisko: a) Wiceminister ds. Pielgrzymów i Religii w rządzie talibów; b) Wiceminister
Szkolnictwa
Wyższego w rządzie talibów. Data urodzenia: około 1958 r. Miejsce urodzenia: prowincja Baghlan, Afganistan. Obywatelstwo: afgańskie. Dodatkowe informacje: prawdopodobnie przebywa w afganistańsko-pakistańskiej strefie przygranicznej. Data wyznaczenia, o której mowa w art. 2a ust. 4 lit. b): 25.1.2001 r.”

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich