Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: przejazd
w pociągu, podczas
przejazdu
między ostatnią stacją odjazdu w państwie trzecim a pierwszą stacją przyjazdu na terytorium państwa członkowskiego lub odwrotnie,

on board the train, during
transit
between the last station of departure in a third country and the first station of arrival on the territory of a Member State or vice versa,
w pociągu, podczas
przejazdu
między ostatnią stacją odjazdu w państwie trzecim a pierwszą stacją przyjazdu na terytorium państwa członkowskiego lub odwrotnie,

on board the train, during
transit
between the last station of departure in a third country and the first station of arrival on the territory of a Member State or vice versa,

czas
przejazdu
między miejscem zamieszkania a miejscem pracy.

commuting
between home and work.
czas
przejazdu
między miejscem zamieszkania a miejscem pracy.

commuting
between home and work.

Nie uwzględnia także przerw na posiłki i czasu
przejazdu
między miejscem zamieszkania a miejscem pracy.

It also excludes meal breaks and
commuting
between home and work.
Nie uwzględnia także przerw na posiłki i czasu
przejazdu
między miejscem zamieszkania a miejscem pracy.

It also excludes meal breaks and
commuting
between home and work.

...pomiaru powinna być większa niż 0,85 podczas całego przejazdu zgodnie z rozkładem jazdy (typowy
przejazd
między dwiema stacjami, z uwzględnieniem przystanków kolejowych).

...defined by simulation and/or measurement shall be higher than 0,85 over a complete timetable
journey
. (typical
journey
between two stations including commercial stops).
a W celu regulacji całkowitego współczynnika mocy dla obciążenia dodatkowego pociągu na etapach jazdy z rozpędu całkowita średnia wartość λ (dla trakcji i wyposażenia dodatkowego) określona symulacyjnie i/lub podczas pomiaru powinna być większa niż 0,85 podczas całego przejazdu zgodnie z rozkładem jazdy (typowy
przejazd
między dwiema stacjami, z uwzględnieniem przystanków kolejowych).

a In order to control the total power factor of the auxiliary load of a train during the coasting phases, the overall average λ (traction and auxiliaries) defined by simulation and/or measurement shall be higher than 0,85 over a complete timetable
journey
. (typical
journey
between two stations including commercial stops).

Zatem zagraniczni przewoźnicy drogowi będą musieli wnosić wyższe opłaty za
przejazd
, aby sfinansować harmonizację podatku od olejów mineralnych planowaną przez władze niemieckie.

Hence, non-German road hauliers will have to accept higher
toll
rates in order to finance the harmonisation of mineral oil tax intended by German authorities.
Zatem zagraniczni przewoźnicy drogowi będą musieli wnosić wyższe opłaty za
przejazd
, aby sfinansować harmonizację podatku od olejów mineralnych planowaną przez władze niemieckie.

Hence, non-German road hauliers will have to accept higher
toll
rates in order to finance the harmonisation of mineral oil tax intended by German authorities.

Powinna ona zależeć także od podstawowego poziomu opłat za
przejazd
, tak aby w żadnym ciągu komunikacyjnym nie powstawały opłaty sztucznie zawyżone, gdyż mogłoby to prowadzić do skierowania ruchu na...

It should also be linked to the basic level of the
tolls
in order to avoid artificially high charges in any one corridor, which could lead to traffic being diverted to other corridors, thereby...
Powinna ona zależeć także od podstawowego poziomu opłat za
przejazd
, tak aby w żadnym ciągu komunikacyjnym nie powstawały opłaty sztucznie zawyżone, gdyż mogłoby to prowadzić do skierowania ruchu na inne ciągi, a tym samym do lokalnych zatorów komunikacyjnych oraz nieefektywnego wykorzystywania sieci.

It should also be linked to the basic level of the
tolls
in order to avoid artificially high charges in any one corridor, which could lead to traffic being diverted to other corridors, thereby causing local congestion problems and inefficient use of networks.

...kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie × liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)].

NRV3.2 expressed as: Number of level crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km].
NRV 3.2 wyrażona jako: liczba FWSI wśród użytkowników przejazdu kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie × liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)].

NRV3.2 expressed as: Number of level crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km].

...kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek »pociąg-km« rocznie × liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)].

NRV3.2 expressed as: Number of level-crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km].
NRV 3.2 wyrażona jako: liczba FWSI wśród użytkowników przejazdu kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek »pociąg-km« rocznie × liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)].

NRV3.2 expressed as: Number of level-crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km].

...kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie *liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)].

NRV3.2 expressed as: Number of level-crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km].
NRV 3.2 wyrażona jako: Liczba FWSI wśród użytkowników przejazdu kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie *liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)].

NRV3.2 expressed as: Number of level-crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km].

...kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie × liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)]

Number of level crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km]
Liczba FWSI wśród użytkowników przejazdu kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie × liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)]

Number of level crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km]

...kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie * liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)].

Number of level-crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km]
Liczba FWSI wśród użytkowników przejazdu kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie * liczba
przejazdów
kolejowych)/tor-km)].

Number of level-crossing user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km]

...dwie kolejne kategorie osób, które mogą być wymagane w przyszłości. „5: Osoby przekraczające
przejazd
kolejowy” i „6: Osoby niepowołane w obrębie infrastruktury kolejowej”.

The table contains two further categories of persons that may be required in future: ‘5:
Level-crossing users
’; and: ‘6: Unauthorised persons on railway premises’.
Tabela zawiera dwie kolejne kategorie osób, które mogą być wymagane w przyszłości. „5: Osoby przekraczające
przejazd
kolejowy” i „6: Osoby niepowołane w obrębie infrastruktury kolejowej”.

The table contains two further categories of persons that may be required in future: ‘5:
Level-crossing users
’; and: ‘6: Unauthorised persons on railway premises’.

Wartość graniczna w odniesieniu do przyspieszenia pociągu w razie zatrzymania w pobliżu
przejazdu
kolejowego, wyrażona w metrach na sekundę do kwadratu, jeżeli istnieje zgodnie z przepisami krajowymi.

Limit for acceleration of train if stopping close to a
level crossing
expressed in metres per square second, when existing according to national rules.
Wartość graniczna w odniesieniu do przyspieszenia pociągu w razie zatrzymania w pobliżu
przejazdu
kolejowego, wyrażona w metrach na sekundę do kwadratu, jeżeli istnieje zgodnie z przepisami krajowymi.

Limit for acceleration of train if stopping close to a
level crossing
expressed in metres per square second, when existing according to national rules.

Liczba
przejazdów
kolejowych (całkowita, na kilometr linii i na kilometr torów) w podziale na osiem następujących rodzajów:

Number of
level crossings
(total, per line kilometre and track kilometre) by the following eight types:
Liczba
przejazdów
kolejowych (całkowita, na kilometr linii i na kilometr torów) w podziale na osiem następujących rodzajów:

Number of
level crossings
(total, per line kilometre and track kilometre) by the following eight types:

Występowanie
przejazdów
kolejowych na danym odcinku linii.

Existence of
level crossings
on the section of line.
Występowanie
przejazdów
kolejowych na danym odcinku linii.

Existence of
level crossings
on the section of line.

...kolejowy wyposażony w automatyczny system zabezpieczeń lub ostrzegania użytkownika« oznacza
przejazd
kolejowy, na którym system zabezpieczeń lub ostrzegania uruchamiany jest przez nadjeżdżając

“Level crossing with crossing-user-side automatic protection and/or warning” means a
level crossing
where the
crossing
protection and/or warning are activated by the approaching train.
»przejazd kolejowy wyposażony w automatyczny system zabezpieczeń lub ostrzegania użytkownika« oznacza
przejazd
kolejowy, na którym system zabezpieczeń lub ostrzegania uruchamiany jest przez nadjeżdżający pociąg.

“Level crossing with crossing-user-side automatic protection and/or warning” means a
level crossing
where the
crossing
protection and/or warning are activated by the approaching train.

»przejazd kolejowy wyposażony w ręczny system zabezpieczeń lub ostrzegania użytkownika« oznacza
przejazd
kolejowy, na którym system zabezpieczeń lub ostrzegania jest uruchamiany ręcznie i na którym...

“Level crossing with crossing-user-side manual protection and/or warning” means a
level crossing
where protection and/or warning is manually activated and there is not an interlocked railway signal...
»przejazd kolejowy wyposażony w ręczny system zabezpieczeń lub ostrzegania użytkownika« oznacza
przejazd
kolejowy, na którym system zabezpieczeń lub ostrzegania jest uruchamiany ręcznie i na którym nie ma sprzężonej z pociągiem sygnalizacji informującej o możliwości jazdy tylko wówczas, gdy na przejeździe kolejowym uruchomiony jest system zabezpieczeń lub ostrzegania.

“Level crossing with crossing-user-side manual protection and/or warning” means a
level crossing
where protection and/or warning is manually activated and there is not an interlocked railway signal showing, to the train, a running aspect only when protection and/or warning of level crossing are activated.

»Przejazd kolejowy z czynnym systemem zabezpieczeń« oznacza
przejazd
kolejowy, na którym przez uruchomienie urządzeń użytkownicy są zabezpieczeni lub ostrzegani przed nadjeżdżającym pociągiem, jeżeli...

“active level crossing” means a
level crossing
where the
crossing
users are protected from or warned of the approaching train by the activation of devices when it is unsafe for the user to traverse...
»Przejazd kolejowy z czynnym systemem zabezpieczeń« oznacza
przejazd
kolejowy, na którym przez uruchomienie urządzeń użytkownicy są zabezpieczeni lub ostrzegani przed nadjeżdżającym pociągiem, jeżeli przekroczenie przejazdu jest niebezpieczne dla użytkownika.

“active level crossing” means a
level crossing
where the
crossing
users are protected from or warned of the approaching train by the activation of devices when it is unsafe for the user to traverse the crossing.

...uznaje się „nieupoważnione osoby na terenie kolei” (60 % ofiar śmiertelnych) i „użytkowników
przejazdu
kolejowego” (29 % ofiar śmiertelnych).

...the two main risk categories are unauthorised persons on railway premises (60 % of fatalities) and
level crossing
users (29 % of fatalities).
Jednak na podstawie liczby wypadków i ofiar śmiertelnych w ruchu kolejowym za dwie główne kategorie ryzyka uznaje się „nieupoważnione osoby na terenie kolei” (60 % ofiar śmiertelnych) i „użytkowników
przejazdu
kolejowego” (29 % ofiar śmiertelnych).

However, based on the number of accidents and fatalities in rail traffic, the two main risk categories are unauthorised persons on railway premises (60 % of fatalities) and
level crossing
users (29 % of fatalities).

NRV 3.2 wyrażona jako: liczba FWSI wśród użytkowników
przejazdu
kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie × liczba przejazdów kolejowych)/tor-km)].

NRV3.2 expressed as: Number of level
crossing
user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km].
NRV 3.2 wyrażona jako: liczba FWSI wśród użytkowników
przejazdu
kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek „pociąg-km” rocznie × liczba przejazdów kolejowych)/tor-km)].

NRV3.2 expressed as: Number of level
crossing
user FWSIs per year arising from significant accidents/[(Number of Train-km per year × Number of level crossings)/Track-km].

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich