Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: burden
...improve the business environment by completing pending reforms on the reduction of administrative
burden
(fully operational Point of Single Contact provided for by Directive 2006/123/EC and 'Zero...

...działalności gospodarczej poprzez realizację zaplanowanych reform dotyczących zmniejszenia
obciążeń
administracyjnych (w pełni operacyjne punkty kompleksowej obsługi przewidziane w dyrektywie
Portugal shall improve the business environment by completing pending reforms on the reduction of administrative
burden
(fully operational Point of Single Contact provided for by Directive 2006/123/EC and 'Zero Authorisation' projects) and by carrying out further simplification of existing licensing procedures, regulations and other administrative burdens in the economy which are a major obstacle for the development of economic activities;

Portugalia poprawi warunki prowadzenia działalności gospodarczej poprzez realizację zaplanowanych reform dotyczących zmniejszenia
obciążeń
administracyjnych (w pełni operacyjne punkty kompleksowej obsługi przewidziane w dyrektywie 2006/123/WE i wdrożenie inicjatywy przewidującej zniesienie zezwoleń) oraz poprzez dalsze uproszczenie istniejących procedur wydawania zezwoleń, uregulowań i innych obciążeń administracyjnych w gospodarce, które stanowią główną przeszkodę na drodze do rozwoju działalności gospodarczej;

...improve the business environment by completing pending reforms on the reduction of administrative
burden
(fully operational Points of Single Contact provided for by Directive 2006/123/EC and ‘Zero...

...działalności gospodarczej poprzez realizację zaplanowanych reform dotyczących zmniejszenia
obciążeń
administracyjnych (w pełni operacyjne punkty kompleksowej obsługi przewidziane przez dyrekt
Portugal shall improve the business environment by completing pending reforms on the reduction of administrative
burden
(fully operational Points of Single Contact provided for by Directive 2006/123/EC and ‘Zero Authorisation’ projects) and by carrying out further simplification of existing licensing procedures, regulations and other administrative burdens in the economy which are a major obstacle for the development of economic activities;

Portugalia poprawi warunki prowadzenia działalności gospodarczej poprzez realizację zaplanowanych reform dotyczących zmniejszenia
obciążeń
administracyjnych (w pełni operacyjne punkty kompleksowej obsługi przewidziane przez dyrektywę 2006/123/WE i wdrożenie inicjatywy przewidującej zniesienie zezwoleń) oraz poprzez dalsze uproszczenie istniejących procedur wydawania zezwoleń, uregulowań i innych obciążeń administracyjnych w gospodarce, które stanowią główną przeszkodę na drodze do rozwoju działalności gospodarczej;

...improve the business environment by completing pending reforms on the reduction of administrative
burden
(fully operational Points of Single Contact provided for by Directive 2006/123/EC and “Zero...

...działalności gospodarczej poprzez realizację zaplanowanych reform dotyczących zmniejszenia
obciążeń
administracyjnych (w pełni operacyjne pojedyncze punkty kontaktowe przewidziane w dyrektywi
Portugal shall improve the business environment by completing pending reforms on the reduction of administrative
burden
(fully operational Points of Single Contact provided for by Directive 2006/123/EC and “Zero Authorisation” projects) and by converging the characteristics of regulated professions to the relevant Union directives and by carrying out further simplification of existing licensing procedures, regulations and other administrative burdens in the economy which are a major obstacle for the development of economic activities;

Portugalia poprawi warunki prowadzenia działalności gospodarczej poprzez realizację zaplanowanych reform dotyczących zmniejszenia
obciążeń
administracyjnych (w pełni operacyjne pojedyncze punkty kontaktowe przewidziane w dyrektywie 2006/123/WE i wdrożenie inicjatywy przewidującej zniesienie zezwoleń) oraz poprzez dostosowanie charakterystyk zawodów regulowanych do odpowiednich dyrektyw unijnych oraz poprzez dalsze uproszczenie istniejących procedur wydawania zezwoleń, uregulowań i innych obciążeń administracyjnych w gospodarce, które stanowią główną przeszkodę na drodze do rozwoju działalności gospodarczej;

...impacts only or on single environmental impacts in order to reduce the possibility of unintended
burden
shifting; shifting of the environmental impact burden from one stage in a supply chain to ano

Jest to podejście odwrotne do koncentrowania się wyłącznie na oddziaływaniu na poziomie miejsca lub wyłącznie na jednym rodzaju oddziaływania na środowisko w celu ograniczenia możliwości wystąpienia...
This is in contrast to focusing on site-level impacts only or on single environmental impacts in order to reduce the possibility of unintended
burden
shifting; shifting of the environmental impact burden from one stage in a supply chain to another, from one impact category to another, between impacts and resource efficiency, and/or between countries.

Jest to podejście odwrotne do koncentrowania się wyłącznie na oddziaływaniu na poziomie miejsca lub wyłącznie na jednym rodzaju oddziaływania na środowisko w celu ograniczenia możliwości wystąpienia niezamierzonego przenoszenia obciążeń – przenoszenia obciążenia związanego z oddziaływaniem na środowisko z jednego etapu łańcucha dostaw na inny, z jednej kategorii oddziaływania do innej, między oddziaływaniem a efektywnym gospodarowaniem zasobami lub między państwami.

Such
burden
shifting can, for example, involve the shifting of burdens from one life cycle stage in the supply chain to another, from one impact category to another, from one organisation to another,...

Takie przenoszenie
obciążeń
może obejmować na przykład przenoszenie obciążeń z jednego etapu cyklu życia w ramach łańcucha dostaw na inny etap, z jednej kategorii oddziaływania do innej, a także...
Such
burden
shifting can, for example, involve the shifting of burdens from one life cycle stage in the supply chain to another, from one impact category to another, from one organisation to another, or from one country to another.

Takie przenoszenie
obciążeń
może obejmować na przykład przenoszenie obciążeń z jednego etapu cyklu życia w ramach łańcucha dostaw na inny etap, z jednej kategorii oddziaływania do innej, a także przenoszenie obciążeń między organizacjami i między krajami.

...impacts only or on single environmental impacts in order to reduce the possibility of unintended
burden
shifting.

...na środowisko, przy czym celem jest ograniczenie możliwości niezamierzonego przenoszenia
obciążeń
.
This contrasts with the approach of focusing on site-level impacts only or on single environmental impacts in order to reduce the possibility of unintended
burden
shifting.

Podejście to różni się od podejścia zakładającego koncentrowanie się wyłącznie na oddziaływaniu na środowisko w danym miejscu lub na jednym rodzaju oddziaływania na środowisko, przy czym celem jest ograniczenie możliwości niezamierzonego przenoszenia
obciążeń
.

Administrative cooperation should not lead to an undue shift of administrative
burdens
between Member States.

Współpraca administracyjna nie powinna prowadzić do nienależytego przenoszenia
obciążeń
administracyjnych między państwami członkowskimi.
Administrative cooperation should not lead to an undue shift of administrative
burdens
between Member States.

Współpraca administracyjna nie powinna prowadzić do nienależytego przenoszenia
obciążeń
administracyjnych między państwami członkowskimi.

...level, estimated or actual satisfaction level of data users at national level, difference of
burden
between for small and large enterprises and efforts made to reduce burden.

...szacowanego lub faktycznego poziomu satysfakcji użytkowników danych na szczeblu krajowym, różnicy
obciążeń
dla małych i dużych przedsiębiorstw oraz działań poczynionych w celu zmniejszenia...
This covers an analysis of the burden and benefit at national level through, for example, a consideration of average time for answering to each questionnaire, problematic questions and variables, variables most/least useful in describing CVT at national level, estimated or actual satisfaction level of data users at national level, difference of
burden
between for small and large enterprises and efforts made to reduce burden.

Punkt ten obejmuje analizę obciążenia i korzyści na szczeblu krajowym np. poprzez rozważenie przeciętnego czasu na odpowiedź na każdy kwestionariusz, pytań i zmiennych problematycznych, zmiennych, które były najbardziej/najmniej przydatne w opisie USZ na szczeblu krajowym, szacowanego lub faktycznego poziomu satysfakcji użytkowników danych na szczeblu krajowym, różnicy
obciążeń
dla małych i dużych przedsiębiorstw oraz działań poczynionych w celu zmniejszenia obciążenia.

...is removed, the interest box does not confer any economic advantage, as it merely shifts the tax
burden
between taxpayers on purely horizontal and objective criteria.

...wycofania się program obniżenia odsetek „rentebox” nie stanowiłby korzyści ekonomicznej, ponieważ
obciążenie
podatkowe ulega jedynie przesunięciu pomiędzy podatnikami, w oparciu o czysto...
Once the possibility of opting out is removed, the interest box does not confer any economic advantage, as it merely shifts the tax
burden
between taxpayers on purely horizontal and objective criteria.

Bez możliwości wycofania się program obniżenia odsetek „rentebox” nie stanowiłby korzyści ekonomicznej, ponieważ
obciążenie
podatkowe ulega jedynie przesunięciu pomiędzy podatnikami, w oparciu o czysto horyzontalne i obiektywne kryteria.

...Dutch authorities consider that, because the measure is symmetric and would merely shift the tax
burden
between taxpayers, some companies will enjoy an advantage while others will suffer a disadvan

Z uwagi na symetryczny charakter programu oraz na fakt, iż doprowadziłby on jedynie do innego
rozłożenia obciążenia
podatkowego między podatnikami, władze niderlandzkie uważają, że niektórzy...
The Dutch authorities consider that, because the measure is symmetric and would merely shift the tax
burden
between taxpayers, some companies will enjoy an advantage while others will suffer a disadvantage, depending on their objective position as debtor or creditor.

Z uwagi na symetryczny charakter programu oraz na fakt, iż doprowadziłby on jedynie do innego
rozłożenia obciążenia
podatkowego między podatnikami, władze niderlandzkie uważają, że niektórzy przedsiębiorcy odniosą korzyść, a inni znajdą się w mniej korzystnej sytuacji, w zależności od tego, czy są w ujęciu obiektywnym dłużnikiem czy wierzycielem.

Adjustment of
burdens
between price-regulated and non-price regulated services

Zmiana dotycząca przyporządkowania poszczególnych
zobowiązań
do usług objętych oraz nieobjętych regulacją cen
Adjustment of
burdens
between price-regulated and non-price regulated services

Zmiana dotycząca przyporządkowania poszczególnych
zobowiązań
do usług objętych oraz nieobjętych regulacją cen

...but also measures taken by the State in a variety of forms to relieve the charges which normally
burden
the budget of a business and which, although not subsidies in the strict sense of the word, a

...jak same subwencje, ale również interwencje państwa, które w różnej formie zmniejszają zwykłe
obciążenia
budżetu przedsiębiorstwa i które przez to, mimo że nie są subwencjami w ścisłym znaczeniu
According to established case law on the subject, aid is a more general concept than the concept of subsidies, as it includes not only positive benefits such as subsidies themselves, but also measures taken by the State in a variety of forms to relieve the charges which normally
burden
the budget of a business and which, although not subsidies in the strict sense of the word, are of the same nature and have identical effects [27].

Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem pojęcie pomocy jest bardziej ogólne niż pojęcie subwencji, ponieważ obejmuje ono nie tylko świadczenia pozytywne takie jak same subwencje, ale również interwencje państwa, które w różnej formie zmniejszają zwykłe
obciążenia
budżetu przedsiębiorstwa i które przez to, mimo że nie są subwencjami w ścisłym znaczeniu tego słowa, mają taki sam charakter i identyczne skutki [27].

A series of tax cuts, carried out until 2005,
burdened
the budget further, while offsetting measures on the expenditure side were implemented only with some delay.

Seria cięć podatkowych, realizowanych do 2005 r.,
stanowiła
dalsze
obciążenie dla
budżetu, natomiast środki kompensujące po stronie wydatków zostały wprowadzone dopiero z pewnym opóźnieniem.
A series of tax cuts, carried out until 2005,
burdened
the budget further, while offsetting measures on the expenditure side were implemented only with some delay.

Seria cięć podatkowych, realizowanych do 2005 r.,
stanowiła
dalsze
obciążenie dla
budżetu, natomiast środki kompensujące po stronie wydatków zostały wprowadzone dopiero z pewnym opóźnieniem.

In order to reduce administrative
burdens
, the Programme should support the creation and development of networks and partnerships.

Aby zmniejszyć
obciążenia
administracyjne, program powinien wspierać budowę i rozwój sieci oraz partnerstw.
In order to reduce administrative
burdens
, the Programme should support the creation and development of networks and partnerships.

Aby zmniejszyć
obciążenia
administracyjne, program powinien wspierać budowę i rozwój sieci oraz partnerstw.

...of 5 % or 7,5 %, whichever is applicable, or above the percentage of 76,5 % of the total tax
burden
, the Member State concerned may refrain from adjusting the amount of the specific excise duty

...do poziomu poniżej 5 % lub 7,5 %, w zależności od przypadku, lub powyżej 76,5 % całkowitego
obciążenia
podatkowego, wówczas państwo członkowskie, którego to dotyczy, może powstrzymać się od do
By way of derogation from paragraphs 3 and 4, where a change in the weighted average retail selling price of cigarettes occurs in a Member State, thereby bringing the specific component of the excise duty, expressed as a percentage of the total tax burden, below the percentage of 5 % or 7,5 %, whichever is applicable, or above the percentage of 76,5 % of the total tax
burden
, the Member State concerned may refrain from adjusting the amount of the specific excise duty until 1 January of the second year following that in which the change occurs.

Na zasadzie odstępstwa od ust. 3 i 4, w przypadku gdy zachodzi zmiana średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży papierosów w państwie członkowskim, doprowadzając tym samym specyficzny składnik podatku akcyzowego, wyrażony jako procent całkowitego obciążenia podatkowego, do poziomu poniżej 5 % lub 7,5 %, w zależności od przypadku, lub powyżej 76,5 % całkowitego
obciążenia
podatkowego, wówczas państwo członkowskie, którego to dotyczy, może powstrzymać się od dostosowania kwoty specyficznego podatku akcyzowego do dnia 1 stycznia drugiego roku następującego po roku, w którym zaistniała zmiana.

...of 5 % or 7,5 %, whichever is applicable, or above the percentage of 76,5 % of the total tax
burden
, the Member State concerned may refrain from adjusting the amount of the specific excise duty

...do poziomu poniżej 5 % lub 7,5 %, w zależności od przypadku, lub powyżej 76,5 % całkowitego
obciążenia
podatkowego, państwo członkowskie, którego to dotyczy, może powstrzymać się od dostosowan
By way of derogation from paragraphs 3 and 4, where a change in the weighted average retail selling price of cigarettes occurs in a Member State, thereby bringing the specific component of the excise duty, expressed as a percentage of the total tax burden, below the percentage of 5 % or 7,5 %, whichever is applicable, or above the percentage of 76,5 % of the total tax
burden
, the Member State concerned may refrain from adjusting the amount of the specific excise duty until 1 January of the second year following that in which the change occurs.

Na zasadzie odstępstwa od ust. 3 i 4, w przypadku gdy następuje zmiana średniej ważonej detalicznej ceny sprzedaży papierosów w państwie członkowskim, doprowadzając tym samym specyficzny składnik podatku akcyzowego, wyrażony jako procent całkowitego obciążenia podatkowego, do poziomu poniżej 5 % lub 7,5 %, w zależności od przypadku, lub powyżej 76,5 % całkowitego
obciążenia
podatkowego, państwo członkowskie, którego to dotyczy, może powstrzymać się od dostosowania kwoty specyficznego podatku akcyzowego do dnia 1 stycznia drugiego roku następującego po roku, w którym zaistniała zmiana.

In order to reduce response
burdens
, the national authorities and the Commission shall, subject to the limits and the conditions fixed by each Member State and by the Commission in their respective...

Dla
zmniejszenia
obciążeń związanych
z udzielaniem odpowiedzi organy krajowe i Komisja otrzymują dostęp do źródeł danych administracyjnych, z zastrzeżeniem ograniczeń i warunków ustanowionych przez...
In order to reduce response
burdens
, the national authorities and the Commission shall, subject to the limits and the conditions fixed by each Member State and by the Commission in their respective fields of competence, have access to administrative data sources.’;

Dla
zmniejszenia
obciążeń związanych
z udzielaniem odpowiedzi organy krajowe i Komisja otrzymują dostęp do źródeł danych administracyjnych, z zastrzeżeniem ograniczeń i warunków ustanowionych przez każde z państw członkowskich i Komisję w zakresie ich kompetencji.”;

In order to reduce response
burdens
, the national authorities and the Commission (Eurostat) shall, under the limits and the conditions fixed by each Member State and by the Commission in their...

W celu zmniejszenia
obciążenia respondentów
władze krajowe oraz Komisja (Eurostat) — w ramach ograniczeń i warunków ustalonych przez każde państwo członkowskie oraz przez Komisję, w ramach ich...
In order to reduce response
burdens
, the national authorities and the Commission (Eurostat) shall, under the limits and the conditions fixed by each Member State and by the Commission in their respective spheres of competence, have access to administrative data sources covering the fields of activity of their own public administrations to the extent that these data are necessary to meet the accuracy requirements referred to in Article 6.

W celu zmniejszenia
obciążenia respondentów
władze krajowe oraz Komisja (Eurostat) — w ramach ograniczeń i warunków ustalonych przez każde państwo członkowskie oraz przez Komisję, w ramach ich odpowiednich kompetencji — mają dostęp do źródeł danych administracyjnych, obejmujących dziedziny działalności ich własnej administracji publicznej, w takim stopniu, w jakim dane te muszą spełniać wymagania dokładności, o których mowa w art. 6.

In order to provide additional flexibility and thereby reduce administrative
burdens
, the deadline for publishing half-yearly financial reports should be extended to three months after the end of the...

Aby zapewnić dodatkową elastyczność, a tym samym zmniejszyć
obciążenia
administracyjne, termin publikowania półrocznych sprawozdań finansowych należy przedłużyć do trzech miesięcy po zakończeniu...
In order to provide additional flexibility and thereby reduce administrative
burdens
, the deadline for publishing half-yearly financial reports should be extended to three months after the end of the reporting period.

Aby zapewnić dodatkową elastyczność, a tym samym zmniejszyć
obciążenia
administracyjne, termin publikowania półrocznych sprawozdań finansowych należy przedłużyć do trzech miesięcy po zakończeniu okresu objętego sprawozdaniem.

In order to avoid an unnecessary administrative
burden
, the level of coordination must be proportionate to the costs of the project.

Aby uniknąć zbędnego
obciążenia
administracyjnego, stopień koordynacji musi być proporcjonalny do kosztów projektu.
In order to avoid an unnecessary administrative
burden
, the level of coordination must be proportionate to the costs of the project.

Aby uniknąć zbędnego
obciążenia
administracyjnego, stopień koordynacji musi być proporcjonalny do kosztów projektu.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich