Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: automobil
on State aid C 46/07 (ex NN 59/07) implemented by Romania for
Automobile
Craiova (formerly Daewoo Romania)

w sprawie pomocy państwa C 46/07 (ex NN 59/07) przyznanej przez Rumunię na rzecz
Automobile
Craiova (dawniej Daewoo Romania)
on State aid C 46/07 (ex NN 59/07) implemented by Romania for
Automobile
Craiova (formerly Daewoo Romania)

w sprawie pomocy państwa C 46/07 (ex NN 59/07) przyznanej przez Rumunię na rzecz
Automobile
Craiova (dawniej Daewoo Romania)

...by Romania, which aim at demonstrating that the price paid by Ford represents the market value of
Automobile
Craiova.

...obliczeń, które mają wykazać, że cena zapłacona przez Forda odpowiada wartości rynkowej spółki
Automobile
Craiova.
The Commission cannot accept the calculations put forward by Romania, which aim at demonstrating that the price paid by Ford represents the market value of
Automobile
Craiova.

Komisja nie może zaakceptować przedstawionych przez Rumunię obliczeń, które mają wykazać, że cena zapłacona przez Forda odpowiada wartości rynkowej spółki
Automobile
Craiova.

Conditions attached to the privatisation of
Automobile
Craiova

Warunki dołączone do prywatyzacji spółki
Automobile
Craiova
Conditions attached to the privatisation of
Automobile
Craiova

Warunki dołączone do prywatyzacji spółki
Automobile
Craiova

...the 51 % of the shares were annulled in November 2007 so that DWAR was wholly owned by
Automobile
Craiova.

...umorzonych w listopadzie 2007 r., w wyniku czego spółka DWAR stała się w całości własnością spółki
Automobile
Craiova.
In line with Romanian company legislation, the 51 % of the shares were annulled in November 2007 so that DWAR was wholly owned by
Automobile
Craiova.

Zgodnie z rumuńskim prawem spółek powyższe 51 % akcji zostało umorzonych w listopadzie 2007 r., w wyniku czego spółka DWAR stała się w całości własnością spółki
Automobile
Craiova.

...2007 the Romanian privatisation agency, AVAS, announced the sale of its participation of 72 % in
Automobile
Craiova.

...agencja prywatyzacyjna AVAS ogłosiła zamiar sprzedaży swojego wynoszącego 72 % udziału w spółce
Automobile
Craiova.
On 19 and 21 May 2007 the Romanian privatisation agency, AVAS, announced the sale of its participation of 72 % in
Automobile
Craiova.

W dniach 19 i 21 maja 2007 r. rumuńska agencja prywatyzacyjna AVAS ogłosiła zamiar sprzedaży swojego wynoszącego 72 % udziału w spółce
Automobile
Craiova.

...of the Commission Decision in case C 46/07 (ex NN 59/07) on aid implemented by Romania for
Automobile
Craiova

...decyzji Komisji nr C 46/2007 (ex NN 59/07) w sprawie pomocy przyznanej przez Rumunię na rzecz
Automobile
Craiova
Information regarding the application of the Commission Decision in case C 46/07 (ex NN 59/07) on aid implemented by Romania for
Automobile
Craiova

Informacje dotyczące wykonania decyzji Komisji nr C 46/2007 (ex NN 59/07) w sprawie pomocy przyznanej przez Rumunię na rzecz
Automobile
Craiova

...detailed information on the debt arrangement included in the special law on the privatisation of
Automobile
Craiova.

...dotyczące warunków spłaty zadłużenia zawartych w specjalnej ustawie o prywatyzacji spółki
Automobile
Craiova.
Fifth, as regards the alleged indemnification, Romania submitted detailed information on the debt arrangement included in the special law on the privatisation of
Automobile
Craiova.

Po piąte, jeżeli chodzi o rzekome przejęcie odpowiedzialności, Rumunia przedstawiła szczegółowe informacje dotyczące warunków spłaty zadłużenia zawartych w specjalnej ustawie o prywatyzacji spółki
Automobile
Craiova.

Fourth, Romania argues that it acted as a market economy operator when selling its participation in
Automobile
Craiova.

Po czwarte, Rumunia utrzymuje, że sprzedając swój udział w spółce
Automobile
Craiova, zachowała się jak podmiot działający w warunkach gospodarki rynkowej.
Fourth, Romania argues that it acted as a market economy operator when selling its participation in
Automobile
Craiova.

Po czwarte, Rumunia utrzymuje, że sprzedając swój udział w spółce
Automobile
Craiova, zachowała się jak podmiot działający w warunkach gospodarki rynkowej.

For details of the construction of the 3-D H machine refer to Society of
Automobile
Engineers (SAE), 400 Commonwealth Drive, Warrendale, Pennsylvania 15096, United States of America.The machine...

W sprawie szczegółów dotyczących budowy maszyny 3-D H należy się zwrócić do Society of Automotive Engineers (SAE), Warrendale, Commonwealth Drive 400, Pennsylvania 15096, Stany Zjednoczone...
For details of the construction of the 3-D H machine refer to Society of
Automobile
Engineers (SAE), 400 Commonwealth Drive, Warrendale, Pennsylvania 15096, United States of America.The machine corresponds to that described in ISO Standard 6549-1980.

W sprawie szczegółów dotyczących budowy maszyny 3-D H należy się zwrócić do Society of Automotive Engineers (SAE), Warrendale, Commonwealth Drive 400, Pennsylvania 15096, Stany Zjednoczone Ameryki.Maszyna odpowiada urządzeniu opisanemu w normie ISO 6549-1980.

...bidding procedure, and since ELVO was a military producer it did not fall into the category of ‘
automobile
’ producers within the meaning of state aid provisions.

...ELVO było producentem sprzętu wojskowego, nie mieściło się w kategorii producentów sektora
motoryzacyjnego
w rozumieniu przepisów w sprawie pomocy państwa.
The write-off did not require a prior notification to the Commission as the sale of the 43 % of ELVO was carried out by means of an open bidding procedure, and since ELVO was a military producer it did not fall into the category of ‘
automobile
’ producers within the meaning of state aid provisions.

Umorzenie nie wymagało wcześniejszego zgłoszenia Komisji, ponieważ sprzedaż 43 % akcji ELVO nastąpiła w oparciu o otwartą procedurę przetargową, a ponieważ przedsiębiorstwo ELVO było producentem sprzętu wojskowego, nie mieściło się w kategorii producentów sektora
motoryzacyjnego
w rozumieniu przepisów w sprawie pomocy państwa.

In its reply to the statement of objections,
Automobiles
Peugeot SA argued that the quantity bonus introduced in the Netherlands was pro-competitive and had the ‘sole, manifest objective’ of...

W odpowiedzi na zarzuty Automobiles Peugeot SA powoływała się na prokonkurencyjny charakter premii ilościowej wprowadzonej w Niderlandach, której „jedynym i oczywistym” celem miała być motywacja...
In its reply to the statement of objections,
Automobiles
Peugeot SA argued that the quantity bonus introduced in the Netherlands was pro-competitive and had the ‘sole, manifest objective’ of motivating dealers by offering them the necessary economic incentives, in the form of bonuses, to concentrate their best sales efforts on their contract territory and thereby enable Automobiles Peugeot SA to increase its market share in the Netherlands.

W odpowiedzi na zarzuty Automobiles Peugeot SA powoływała się na prokonkurencyjny charakter premii ilościowej wprowadzonej w Niderlandach, której „jedynym i oczywistym” celem miała być motywacja dealerów przez dostarczanie im niezbędnych bodźców ekonomicznych w postaci premii, aby dołożyli maksymalnych starań w celu zwiększenia sprzedaży na obszarze objętym zawartą z nimi umową, co umożliwiłoby Automobiles Peugeot SA poszerzenie jej udziału w rynku niderlandzkim.

In the present case, as far as the discriminatory bonus is concerned, the agreement was between
Automobiles
Peugeot SA and the members of its Dutch network.

W ramach niniejszej sprawy i odnośnie do premii dyskryminacyjnej porozumienie zostało zawarte między Automobiles Peugeot SA a członkami jej niderlandzkiej sieci.
In the present case, as far as the discriminatory bonus is concerned, the agreement was between
Automobiles
Peugeot SA and the members of its Dutch network.

W ramach niniejszej sprawy i odnośnie do premii dyskryminacyjnej porozumienie zostało zawarte między Automobiles Peugeot SA a członkami jej niderlandzkiej sieci.

relating to a proceeding pursuant to Article 81 of the EC Treaty against
Automobiles
Peugeot SA and Peugeot Nederland NV

w sprawie procedury stosowania art. 81 traktatu WE wobec Automobiles Peugeot SA oraz Peugeot Nederland NV
relating to a proceeding pursuant to Article 81 of the EC Treaty against
Automobiles
Peugeot SA and Peugeot Nederland NV

w sprawie procedury stosowania art. 81 traktatu WE wobec Automobiles Peugeot SA oraz Peugeot Nederland NV

Automobiles
Peugeot SA and PNE adopted a strategy aimed at limiting export sales from the Netherlands.

Automobiles Peugeot SA i PNE przyjęły strategię mającą na celu ograniczenie sprzedaży na wywóz z Niderlandów.
Automobiles
Peugeot SA and PNE adopted a strategy aimed at limiting export sales from the Netherlands.

Automobiles Peugeot SA i PNE przyjęły strategię mającą na celu ograniczenie sprzedaży na wywóz z Niderlandów.

Automobiles
Peugeot SA and its subsidiary Peugeot Nederland NV infringed Article 81(1) of the Treaty by concluding agreements with dealers in the Peugeot distribution network in the Netherlands...

Automobiles Peugeot SA i jej filia Peugeot Nederland NV naruszyły art. 81 ust. 1 traktatu, zawierając osobiście lub za pośrednictwem działających w ich imieniu pośredników porozumienia z dealerami...
Automobiles
Peugeot SA and its subsidiary Peugeot Nederland NV infringed Article 81(1) of the Treaty by concluding agreements with dealers in the Peugeot distribution network in the Netherlands having as their object and effect the impeding of sales to final consumers in other Member States, whether in person or represented by intermediaries acting on their behalf.

Automobiles Peugeot SA i jej filia Peugeot Nederland NV naruszyły art. 81 ust. 1 traktatu, zawierając osobiście lub za pośrednictwem działających w ich imieniu pośredników porozumienia z dealerami sieci dystrybucji Peugeot w Niderlandach, których celem i skutkiem było utrudnienie sprzedaży na rzecz konsumentów z innych państw członkowskich.

For the infringement referred to in Article 1, a fine of EUR 49,5 million is imposed on
Automobiles
Peugeot SA and its subsidiary Peugeot Nederland NV, which are jointly and severally liable.

W związku z naruszeniem wymienionym w art. 1 nakłada się grzywnę w wysokości 49,5 mln EUR na Automobiles Peugeot SA i jej filię Peugeot Nederland NV, które są odpowiedzialne solidarnie.
For the infringement referred to in Article 1, a fine of EUR 49,5 million is imposed on
Automobiles
Peugeot SA and its subsidiary Peugeot Nederland NV, which are jointly and severally liable.

W związku z naruszeniem wymienionym w art. 1 nakłada się grzywnę w wysokości 49,5 mln EUR na Automobiles Peugeot SA i jej filię Peugeot Nederland NV, które są odpowiedzialne solidarnie.

The measures taken by
Automobiles
Peugeot SA to restrict export sales and intra-brand competition were not unilateral practices. On the contrary, they fell within the scope of Article 81(1) of the...

Środki stosowane przez Automobiles Peugeot SA w celu ograniczenia sprzedaży na wywóz i konkurencji między markami nie stanowiły zachowań jednostronnych, lecz podlegają zakresowi stosowania art. 81...
The measures taken by
Automobiles
Peugeot SA to restrict export sales and intra-brand competition were not unilateral practices. On the contrary, they fell within the scope of Article 81(1) of the Treaty.

Środki stosowane przez Automobiles Peugeot SA w celu ograniczenia sprzedaży na wywóz i konkurencji między markami nie stanowiły zachowań jednostronnych, lecz podlegają zakresowi stosowania art. 81 ust. 1 traktatu.

...of bonuses, to concentrate their best sales efforts on their contract territory and thereby enable
Automobiles
Peugeot SA to increase its market share in the Netherlands.

W odpowiedzi na zarzuty Automobiles Peugeot SA powoływała się na prokonkurencyjny charakter premii ilościowej wprowadzonej w Niderlandach, której „jedynym i oczywistym” celem miała być motywacja...
In its reply to the statement of objections, Automobiles Peugeot SA argued that the quantity bonus introduced in the Netherlands was pro-competitive and had the ‘sole, manifest objective’ of motivating dealers by offering them the necessary economic incentives, in the form of bonuses, to concentrate their best sales efforts on their contract territory and thereby enable
Automobiles
Peugeot SA to increase its market share in the Netherlands.

W odpowiedzi na zarzuty Automobiles Peugeot SA powoływała się na prokonkurencyjny charakter premii ilościowej wprowadzonej w Niderlandach, której „jedynym i oczywistym” celem miała być motywacja dealerów przez dostarczanie im niezbędnych bodźców ekonomicznych w postaci premii, aby dołożyli maksymalnych starań w celu zwiększenia sprzedaży na obszarze objętym zawartą z nimi umową, co umożliwiłoby Automobiles Peugeot SA poszerzenie jej udziału w rynku niderlandzkim.

From 1997 onwards and until a more recent period in 2001,
Automobiles
Peugeot SA occasionally intervened to deter certain Dutch dealers from supplying vehicles to final consumers in other Member...

Od roku 1997 aż do niedawna, do roku 2001, Automobiles Peugeot SA interweniowała w sposób doraźny, aby zniechęcić niektórych dealerów niderlandzkich do dostarczania pojazdów konsumentom zamieszkałym...
From 1997 onwards and until a more recent period in 2001,
Automobiles
Peugeot SA occasionally intervened to deter certain Dutch dealers from supplying vehicles to final consumers in other Member States.

Od roku 1997 aż do niedawna, do roku 2001, Automobiles Peugeot SA interweniowała w sposób doraźny, aby zniechęcić niektórych dealerów niderlandzkich do dostarczania pojazdów konsumentom zamieszkałym w innych państwach członkowskich.

...and the determination of the level of discount per car, and 2. identifying each vehicle sold by
Automobiles
Peugeot SA eligible for such remuneration (payment of the bonus).

Automobiles Peugeot SA wymagała wymienionej wyżej rejestracji na terytorium państwa członkowskiego jednocześnie (1) dla osiągnięcia celu sprzedaży umożliwiającego nabycie prawa do premii i określenie...
Registration in the Netherlands was required by Automobiles Peugeot SA for the purpose of 1. achieving any sales target leading to the acquisition of entitlement to the bonus and the determination of the level of discount per car, and 2. identifying each vehicle sold by
Automobiles
Peugeot SA eligible for such remuneration (payment of the bonus).

Automobiles Peugeot SA wymagała wymienionej wyżej rejestracji na terytorium państwa członkowskiego jednocześnie (1) dla osiągnięcia celu sprzedaży umożliwiającego nabycie prawa do premii i określenie poziomu rabatu dla każdego samochodu, ale również (2) dla identyfikacji każdego pojazdu sprzedanego przez Automobiles Peugeot SA, za który mogło być wypłacone omawiane wynagrodzenie (uzyskanie premii).

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich