Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: reklamować
Niniejszy formularz zgłoszeniowy należy wykorzystać w przypadku pomocy państwa dla
reklamowania
produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE.

This notification form must be used for State aid for
advertising
of products listed in Annex I to the EC-Treaty.
Niniejszy formularz zgłoszeniowy należy wykorzystać w przypadku pomocy państwa dla
reklamowania
produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE.

This notification form must be used for State aid for
advertising
of products listed in Annex I to the EC-Treaty.

Reklamowanie
produktu podobnego do produktu określonego producenta w sposób umyślnie sugerujący konsumentowi, że produkt ten został wykonany przez tego producenta, gdy jest to niezgodne z...

Promoting
a product similar to a product made by a particular manufacturer in such a manner as deliberately to mislead the consumer into believing that the product is made by that same manufacturer...
Reklamowanie
produktu podobnego do produktu określonego producenta w sposób umyślnie sugerujący konsumentowi, że produkt ten został wykonany przez tego producenta, gdy jest to niezgodne z rzeczywistością.

Promoting
a product similar to a product made by a particular manufacturer in such a manner as deliberately to mislead the consumer into believing that the product is made by that same manufacturer when it is not.

...wszelkich niezbędnych środków, aby zapewnić, że na etykiecie, podczas prezentacji, sprzedaży i
reklamowania
produktów kosmetycznych, tekst, nazwy, znaki towarowe, obrazy lub inne znaki nie będą u

...States to take all measures necessary to ensure that, in the labelling, putting up for sale and
advertising
of cosmetic products, text, names, trade marks, pictures and figurative or other signs a
Artykuł 6 ust. 3 dyrektywy 76/768/EWG zobowiązuje państwa członkowskie do podjęcia wszelkich niezbędnych środków, aby zapewnić, że na etykiecie, podczas prezentacji, sprzedaży i
reklamowania
produktów kosmetycznych, tekst, nazwy, znaki towarowe, obrazy lub inne znaki nie będą używane tak, aby przypisywać tym produktom cechy, których nie posiadają.

Article 6(3) of Directive 76/768/EEC obliges Member States to take all measures necessary to ensure that, in the labelling, putting up for sale and
advertising
of cosmetic products, text, names, trade marks, pictures and figurative or other signs are not used to imply that these products have characteristics which they do not have.

Na etykiecie, podczas udostępniania na rynku i
reklamowania
produktów kosmetycznych, tekst, nazwy, znaki towarowe, obrazy lub inne znaki nie są używane tak, aby przypisywać tym produktom cechy lub...

In the labelling, making available on the market and
advertising
of cosmetic products, text, names, trade marks, pictures and figurative or other signs shall not be used to imply that these products...
Na etykiecie, podczas udostępniania na rynku i
reklamowania
produktów kosmetycznych, tekst, nazwy, znaki towarowe, obrazy lub inne znaki nie są używane tak, aby przypisywać tym produktom cechy lub funkcje, których nie posiadają.

In the labelling, making available on the market and
advertising
of cosmetic products, text, names, trade marks, pictures and figurative or other signs shall not be used to imply that these products have characteristics or functions which they do not have.

...o właściwościach lub funkcjach produktu na etapie etykietowania, udostępniania na rynku i
reklamowania
produktów kosmetycznych.

...product characteristics or functions in the labelling, the making available on the market and
advertising
of cosmetic products.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się do oświadczeń w formie tekstów, nazw, znaków towarowych, obrazów, symboli i innych znaków, które informują bezpośrednio lub pośrednio o właściwościach lub funkcjach produktu na etapie etykietowania, udostępniania na rynku i
reklamowania
produktów kosmetycznych.

This Regulation shall apply to claims in the form of texts, names, trademarks, pictures and figurative or other signs that convey explicitly or implicitly product characteristics or functions in the labelling, the making available on the market and
advertising
of cosmetic products.

...pomocy, w postaci wspólnie prowadzonych działań, będą, bez dyskryminacji, wszyscy producenci
reklamowanego
produktu, jak również wyspecjalizowane firmy zajmujące się jego obrotem na rynku.

The French authorities have given an undertaking that all producers of the products covered by the publicity campaigns and those involved in marketing them will benefit, without discrimination, by...
Władze francuskie zobowiązały się, że beneficjentami pomocy, w postaci wspólnie prowadzonych działań, będą, bez dyskryminacji, wszyscy producenci
reklamowanego
produktu, jak również wyspecjalizowane firmy zajmujące się jego obrotem na rynku.

The French authorities have given an undertaking that all producers of the products covered by the publicity campaigns and those involved in marketing them will benefit, without discrimination, by means of the measures implemented collectively, from the aid.

...tekstu, nazw, znaków towarowych, obrazów lub innych znaków użytych do etykietowania, sprzedaży i
reklamowania
produktów ochrony przeciwsłonecznej;

...trade marks, pictures and figurative or other signs used in the labelling, putting up for sale and
advertising
of sunscreen products;
„oświadczenie” oznacza wszelką deklarację dotyczącą właściwości produktu ochrony przeciwsłonecznej w postaci tekstu, nazw, znaków towarowych, obrazów lub innych znaków użytych do etykietowania, sprzedaży i
reklamowania
produktów ochrony przeciwsłonecznej;

‘claim’ means any statement regarding the characteristics of a sunscreen product in the form of text, names, trade marks, pictures and figurative or other signs used in the labelling, putting up for sale and
advertising
of sunscreen products;

...lub podobnego dokumentu żądającego zapłaty, który wywołuje u konsumenta wrażenie, że już zamówił
reklamowany
produkt, mimo iż tego nie zrobił.

Including in marketing material an invoice or similar document seeking payment which
gives
the consumer the impression that he has already ordered the marketed product when he has not.
Umieszczanie w materiałach marketingowych faktury lub podobnego dokumentu żądającego zapłaty, który wywołuje u konsumenta wrażenie, że już zamówił
reklamowany
produkt, mimo iż tego nie zrobił.

Including in marketing material an invoice or similar document seeking payment which
gives
the consumer the impression that he has already ordered the marketed product when he has not.

Etykietowanie i wykorzystywane metody etykietowania, prezentacja i
reklamowanie
produktów określonych w art. 1 nie przypisują tym produktom ani nie sugerują ich właściwości zapobiegawczych,...

The labelling and the labelling methods used, the presentation and the
advertising
of the products referred to in Article 1 shall not attribute properties to such products for the prevention,...
Etykietowanie i wykorzystywane metody etykietowania, prezentacja i
reklamowanie
produktów określonych w art. 1 nie przypisują tym produktom ani nie sugerują ich właściwości zapobiegawczych, terapeutycznych lub leczniczych wobec chorób człowieka.

The labelling and the labelling methods used, the presentation and the
advertising
of the products referred to in Article 1 shall not attribute properties to such products for the prevention, treatment or cure of human disease or imply such properties.

...nie mogą bezpośrednio zachęcać małoletnich, by przekonali rodziców lub osoby trzecie do kupna
reklamowanych
produktów lub usług, nie mogą wykorzystywać szczególnego zaufania, którym małoletni da

...encourage them to persuade their parents or others to purchase the goods or services being
advertised
, exploit the special trust minors place in parents, teachers or other persons, or unreaso
W związku z tym nie mogą bezpośrednio nakłaniać małoletnich do kupna lub najmu produktu lub usługi, wykorzystując ich brak doświadczenia lub łatwowierność, nie mogą bezpośrednio zachęcać małoletnich, by przekonali rodziców lub osoby trzecie do kupna
reklamowanych
produktów lub usług, nie mogą wykorzystywać szczególnego zaufania, którym małoletni darzą rodziców, nauczycieli lub inne osoby, ani nie mogą bez uzasadnienia pokazywać małoletnich w niebezpiecznych sytuacjach.

Therefore they shall not directly exhort minors to buy or hire a product or service by exploiting their inexperience or credulity, directly encourage them to persuade their parents or others to purchase the goods or services being
advertised
, exploit the special trust minors place in parents, teachers or other persons, or unreasonably show minors in dangerous situations.

...nie mogą bezpośrednio zachęcać małoletnich, by przekonali rodziców lub osoby trzecie do kupna
reklamowanych
produktów lub usług, nie mogą wykorzystywać szczególnego zaufania, którym małoletni da

...encourage them to persuade their parents or others to purchase the goods or services being
advertised
, exploit the special trust minors place in parents, teachers or other persons, or unreaso
W związku z tym nie mogą bezpośrednio nakłaniać małoletnich do kupna lub najmu produktu lub usługi, wykorzystując ich brak doświadczenia lub łatwowierność, nie mogą bezpośrednio zachęcać małoletnich, by przekonali rodziców lub osoby trzecie do kupna
reklamowanych
produktów lub usług, nie mogą wykorzystywać szczególnego zaufania, którym małoletni darzą rodziców, nauczycieli lub inne osoby, ani nie mogą bez uzasadnienia pokazywać małoletnich w niebezpiecznych sytuacjach.

Therefore they shall not directly exhort minors to buy or hire a product or service by exploiting their inexperience or credulity, directly encourage them to persuade their parents or others to purchase the goods or services being
advertised
, exploit the special trust minors place in parents, teachers or other persons, or unreasonably show minors in dangerous situations.

Umieszczanie w reklamie bezpośredniego wezwania dzieci do nabycia
reklamowanych
produktów lub do nakłonienia rodziców lub innych osób dorosłych do kupienia im reklamowanych produktów.

Including in an advertisement a direct exhortation to children to buy
advertised
products or persuade their parents or other adults to buy advertised products for them.
Umieszczanie w reklamie bezpośredniego wezwania dzieci do nabycia
reklamowanych
produktów lub do nakłonienia rodziców lub innych osób dorosłych do kupienia im reklamowanych produktów.

Including in an advertisement a direct exhortation to children to buy
advertised
products or persuade their parents or other adults to buy advertised products for them.

...2002 r. z rynkiem wewnętrznym należy zatem sprawdzić w świetle ram prawnych dla pomocy krajowej na
reklamowanie
produktów rolnych i określonych produktów nie objętych załącznikiem II do Traktatu...

...aid granted before 1 January 2002 must be checked in light of the framework for domestic aid for
advertising
agricultural products and certain products not covered by Annex II to the EEC Treaty [21
Zgodność pomocy przyznanej przed dniem 1 stycznia 2002 r. z rynkiem wewnętrznym należy zatem sprawdzić w świetle ram prawnych dla pomocy krajowej na
reklamowanie
produktów rolnych i określonych produktów nie objętych załącznikiem II do Traktatu EWG [21], a w przypadku pomocy przyznanej po tej dacie w świetle przywołanych wyżej wytycznych dotyczących pomocy państwa na reklamę, nie naruszając szczególnych tymczasowych przepisów wykonawczych określonych w tych wytycznych.

Hence the compatibility of aid granted before 1 January 2002 must be checked in light of the framework for domestic aid for
advertising
agricultural products and certain products not covered by Annex II to the EEC Treaty [21] and, in the case of aid granted after that date, in light of the Guidelines applicable to State aid to advertising, cited above, without prejudice to particular temporal implementation rules laid down in those Guidelines.

...to ma zastosowanie zarówno do tłumaczenia na etykiecie, jak również w prezentacji lub przy
reklamowaniu
produktu.

This would thus apply both for use of such translation on the label as well as in presentations or
advertising
of the product.
Postanowienie to ma zastosowanie zarówno do tłumaczenia na etykiecie, jak również w prezentacji lub przy
reklamowaniu
produktu.

This would thus apply both for use of such translation on the label as well as in presentations or
advertising
of the product.

...to ma zastosowanie zarówno do tłumaczenia na etykiecie, jak również w prezentacji lub przy
reklamowaniu
produktu.

This would thus apply both for use of such translation on the label as well as in presentations or
advertising
of the product.
Postanowienie to ma zastosowanie zarówno do tłumaczenia na etykiecie, jak również w prezentacji lub przy
reklamowaniu
produktu.

This would thus apply both for use of such translation on the label as well as in presentations or
advertising
of the product.

...reklamowanych produktów lub do nakłonienia rodziców lub innych osób dorosłych do kupienia im
reklamowanych
produktów.

...to children to buy advertised products or persuade their parents or other adults to buy
advertised
products for them.
Umieszczanie w reklamie bezpośredniego wezwania dzieci do nabycia reklamowanych produktów lub do nakłonienia rodziców lub innych osób dorosłych do kupienia im
reklamowanych
produktów.

Including in an advertisement a direct exhortation to children to buy advertised products or persuade their parents or other adults to buy
advertised
products for them.

odmowa pokazania konsumentom
reklamowanego
produktu;

refusing to show the
advertised item
to consumers;
odmowa pokazania konsumentom
reklamowanego
produktu;

refusing to show the
advertised item
to consumers;

Ponadto Ryanair
reklamuje
Bratysławę jako jedno ze swoich połączeń na swojej stronie internetowej.

Furthermore, Ryanair
advertises
Bratislava as one of its destinations on its website.
Ponadto Ryanair
reklamuje
Bratysławę jako jedno ze swoich połączeń na swojej stronie internetowej.

Furthermore, Ryanair
advertises
Bratislava as one of its destinations on its website.

Komisja może przyjąć warunki, na podstawie których przy etykietowaniu, prezentacji i
reklamowaniu
można odwoływać się do diety lub kategorii osób, dla których przeznaczony jest produkt określony w...

...Commission may adopt conditions under which reference may be made in labelling, presentation and
advertising
to a diet or to a category of persons for which a product referred to in Article 1 is in
Komisja może przyjąć warunki, na podstawie których przy etykietowaniu, prezentacji i
reklamowaniu
można odwoływać się do diety lub kategorii osób, dla których przeznaczony jest produkt określony w art. 1.

The Commission may adopt conditions under which reference may be made in labelling, presentation and
advertising
to a diet or to a category of persons for which a product referred to in Article 1 is intended.

...zgodzie z postanowieniami Traktatu – zakazów lub ograniczeń w zakresie wykorzystywania porównań w
reklamowaniu
usług świadczonych w ramach wykonywania wolnych zawodów, niezależnie od tego, czy te...

...the Treaty, from maintaining or introducing bans or limitations on the use of comparisons in the
advertising
of professional services, whether imposed directly or by a body or organisation responsi
Żaden z przepisów niniejszej dyrektywy nie zabrania Państwom Członkowskim utrzymania bądź ustanowienia – w zgodzie z postanowieniami Traktatu – zakazów lub ograniczeń w zakresie wykorzystywania porównań w
reklamowaniu
usług świadczonych w ramach wykonywania wolnych zawodów, niezależnie od tego, czy te zakazy lub ograniczenia byłyby ustanowione bezpośrednio, czy też przez instytucję bądź organizację odpowiedzialną na mocy przepisów danego Państwa Członkowskiego za regulowanie wykonywania wolnych zawodów.

Nothing in this Directive shall prevent Member States, in compliance with the provisions of the Treaty, from maintaining or introducing bans or limitations on the use of comparisons in the
advertising
of professional services, whether imposed directly or by a body or organisation responsible, under the law of the Member States, for regulating the exercise of a professional activity.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich