Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: pieszy
Liczba dni w typowym tygodniu, podczas których osoba przemieszcza się
pieszo
między różnymi miejscami nieprzerwanie przez co najmniej 10 minut

Number of days in a typical week
walking
to get to and from places at least 10 minutes continuously
Liczba dni w typowym tygodniu, podczas których osoba przemieszcza się
pieszo
między różnymi miejscami nieprzerwanie przez co najmniej 10 minut

Number of days in a typical week
walking
to get to and from places at least 10 minutes continuously

Czas spędzony na przemieszczaniu się
pieszo
między różnymi miejscami w typowym dniu

Time spent on
walking
to get to and from places on a typical day
Czas spędzony na przemieszczaniu się
pieszo
między różnymi miejscami w typowym dniu

Time spent on
walking
to get to and from places on a typical day

Jeżeli zostanie uznane za konieczne wprowadzenie dalszych udoskonaleń w zakresie ochrony
pieszych
, Komisja powinna przedstawić wniosek w sprawie zmian niniejszej dyrektywy, stosownie do postępu...

If it is deemed necessary to achieve further improvements in
pedestrian
protection, the Commission should make proposals to amend this Directive in accordance with technical progress.
Jeżeli zostanie uznane za konieczne wprowadzenie dalszych udoskonaleń w zakresie ochrony
pieszych
, Komisja powinna przedstawić wniosek w sprawie zmian niniejszej dyrektywy, stosownie do postępu technicznego.

If it is deemed necessary to achieve further improvements in
pedestrian
protection, the Commission should make proposals to amend this Directive in accordance with technical progress.

W rozumieniu nomenklatury scalonej buty „do
pieszej
wędrówki”, „wspinaczkowe” i inne rodzaje obuwia do użytku na zewnątrz („obuwie turystyczne”) nie są obuwiem o zastosowaniu sportowym, zatem te...

Within the meaning of the Combined nomenclature, ‘hiking’, ‘climbing’ and other outdoor shoes (‘hiking shoes’) are not considered as a sporting activity and therefore these shoe types fall outside...
W rozumieniu nomenklatury scalonej buty „do
pieszej
wędrówki”, „wspinaczkowe” i inne rodzaje obuwia do użytku na zewnątrz („obuwie turystyczne”) nie są obuwiem o zastosowaniu sportowym, zatem te rodzaje obuwia nie wchodzą w zakres definicji obuwia STAF określonej w motywie 13 rozporządzenia w sprawie ceł tymczasowych.

Within the meaning of the Combined nomenclature, ‘hiking’, ‘climbing’ and other outdoor shoes (‘hiking shoes’) are not considered as a sporting activity and therefore these shoe types fall outside the definition of STAF footwear as defined in recital 13 of the provisional Regulation.

Buty „do
pieszej
wędrówki”, buty „wspinaczkowe” i inne rodzaje obuwia do użytku na zewnątrz

‘Hiking’, ‘climbing’ and other outdoor shoes
Buty „do
pieszej
wędrówki”, buty „wspinaczkowe” i inne rodzaje obuwia do użytku na zewnątrz

‘Hiking’, ‘climbing’ and other outdoor shoes

...pociągu (np. dla pracowników torowych oraz osób korzystających z przejazdów i przejść dla
pieszych
) (światła obrysowe), umożliwiać odpowiednią widoczność maszyniście pociągu (oświetlenie tor

The front lights must optimise train detectability (for example, to track workers and those using public crossings) (marker lights), provide sufficient visibility for the train driver (illumination...
Światła czołowe muszą zapewniać optymalną dostrzegalność pociągu (np. dla pracowników torowych oraz osób korzystających z przejazdów i przejść dla
pieszych
) (światła obrysowe), umożliwiać odpowiednią widoczność maszyniście pociągu (oświetlenie toru przed pociągiem, tablic informacyjnych i wskaźników przytorowych itd.) (światła czołowe) w nocy oraz w warunkach złej widoczności, a ponadto nie mogą oślepiać maszynistów pociągów nadjeżdżających z naprzeciwka.

The front lights must optimise train detectability (for example, to track workers and those using public crossings) (marker lights), provide sufficient visibility for the train driver (illumination of the line ahead, lineside information markers/boards, etc.) (head lights) by night and during low light conditions and must not dazzle the drivers of oncoming trains.

...pociągu (np. dla pracowników torowych oraz osób korzystających z przejazdów i przejść dla
pieszych
) (światła obrysowe), umożliwiać odpowiednią widoczność maszyniście pociągu (oświetlenie tor

The front lights must optimise train detectability (for example, to track workers and those using public crossings) (marker lights), provide sufficient visibility for the train driver (illumination...
Światła czołowe muszą zapewniać optymalną dostrzegalność pociągu (np. dla pracowników torowych oraz osób korzystających z przejazdów i przejść dla
pieszych
) (światła obrysowe), umożliwiać odpowiednią widoczność maszyniście pociągu (oświetlenie toru przed pociągiem, tablic informacyjnych i wskaźników przytorowych itd.)

The front lights must optimise train detectability (for example, to track workers and those using public crossings) (marker lights), provide sufficient visibility for the train driver (illumination of the line ahead, lineside information markers/boards, etc.)

...pozostałych użytkowników drogi i użytkowników najbardziej narażonych, takich jak dzieci,
piesi
, rowerzyści i osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,

specific risk factors related to the lack of experience of other road users and the most
vulnerable
categories of users such as children,
pedestrians
, cyclists and people whose mobility is reduced,
szczególne czynniki ryzyka związane z brakiem doświadczenia pozostałych użytkowników drogi i użytkowników najbardziej narażonych, takich jak dzieci,
piesi
, rowerzyści i osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,

specific risk factors related to the lack of experience of other road users and the most
vulnerable
categories of users such as children,
pedestrians
, cyclists and people whose mobility is reduced,

„niechronieni użytkownicy dróg” oznaczają
pieszych
, rowerzystów i motocyklistów korzystających z dróg w taki sposób, że są narażeni na wpadnięcie pod bok pojazdu i wciągnięcie pod jego koła.

‘Unprotected road users’ means
pedestrians
, cyclists or motor cyclists using the road in such a way that they are liable to fall under the sides of the vehicle and be caught under the wheels.
„niechronieni użytkownicy dróg” oznaczają
pieszych
, rowerzystów i motocyklistów korzystających z dróg w taki sposób, że są narażeni na wpadnięcie pod bok pojazdu i wciągnięcie pod jego koła.

‘Unprotected road users’ means
pedestrians
, cyclists or motor cyclists using the road in such a way that they are liable to fall under the sides of the vehicle and be caught under the wheels.

„Niechronieni użytkownicy dróg” oznaczają
pieszych
, rowerzystów i motocyklistów korzystających z dróg w taki sposób, że są narażeni na wpadnięcie pod bok pojazdu i wciągnięcie pod jego koła.

‘Unprotected road users’ means
pedestrians
, cyclists or motor cyclists using the road in such a way that they are liable to fall under the sides of the vehicle and be caught under the wheels;
„Niechronieni użytkownicy dróg” oznaczają
pieszych
, rowerzystów i motocyklistów korzystających z dróg w taki sposób, że są narażeni na wpadnięcie pod bok pojazdu i wciągnięcie pod jego koła.

‘Unprotected road users’ means
pedestrians
, cyclists or motor cyclists using the road in such a way that they are liable to fall under the sides of the vehicle and be caught under the wheels;

...uczestnicy ruchu drogowego” oznaczają niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego, np.
pieszych
, rowerzystów i motocyklistów, a także osoby niepełnosprawne lub o ograniczonej sprawności r

vulnerable
road users’ means non-motorised road users, such as
pedestrians
and cyclists as well as motor-cyclists and persons with disabilities or reduced mobility and orientation;
„szczególnie zagrożeni uczestnicy ruchu drogowego” oznaczają niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego, np.
pieszych
, rowerzystów i motocyklistów, a także osoby niepełnosprawne lub o ograniczonej sprawności ruchowej i orientacji;

vulnerable
road users’ means non-motorised road users, such as
pedestrians
and cyclists as well as motor-cyclists and persons with disabilities or reduced mobility and orientation;

„niechroniony użytkownik drogi” oznacza
pieszego
, rowerzystę i motocyklistę;

‘unprotected road user’ means
pedestrians
, cyclists and motorcyclists;
„niechroniony użytkownik drogi” oznacza
pieszego
, rowerzystę i motocyklistę;

‘unprotected road user’ means
pedestrians
, cyclists and motorcyclists;

...w art. 3 ust. 1 dyrektywy 72/166/EWG obejmuje szkody na osobie oraz szkody majątkowe wyrządzone
pieszym
, rowerzystom i innym niezmotoryzowanym użytkownikom dróg, którzy w następstwie wypadku, w kt

...3(1) of Directive 72/166/EEC shall cover personal injuries and damage to property suffered by
pedestrians
, cyclists and other non-motorised users of the roads who, as a consequence of an acciden
Ubezpieczenie, o którym mowa w art. 3 ust. 1 dyrektywy 72/166/EWG obejmuje szkody na osobie oraz szkody majątkowe wyrządzone
pieszym
, rowerzystom i innym niezmotoryzowanym użytkownikom dróg, którzy w następstwie wypadku, w którym brał udział pojazd mechaniczny, mają prawo do odszkodowania zgodnie z krajowym prawem cywilnym.

The insurance referred to in Article 3(1) of Directive 72/166/EEC shall cover personal injuries and damage to property suffered by
pedestrians
, cyclists and other non-motorised users of the roads who, as a consequence of an accident in which a motor vehicle is involved, are entitled to compensation in accordance with national civil law.

Ubezpieczenie, o którym mowa w art. 3, obejmuje szkody na osobie oraz szkody majątkowe wyrządzone
pieszym
, rowerzystom i innym niezmotoryzowanym użytkownikom dróg, którzy w następstwie wypadku, w...

...referred to in Article 3 shall cover personal injuries and damage to property suffered by
pedestrians
, cyclists and other non-motorised users of the roads who, as a consequence of an acciden
Ubezpieczenie, o którym mowa w art. 3, obejmuje szkody na osobie oraz szkody majątkowe wyrządzone
pieszym
, rowerzystom i innym niezmotoryzowanym użytkownikom dróg, którzy w następstwie wypadku, w którym brał udział pojazd mechaniczny, mają prawo do odszkodowania zgodnie z krajowym prawem cywilnym.

The insurance referred to in Article 3 shall cover personal injuries and damage to property suffered by
pedestrians
, cyclists and other non-motorised users of the roads who, as a consequence of an accident in which a motor vehicle is involved, are entitled to compensation in accordance with national civil law.

Szkody na osobie oraz szkody majątkowe wyrządzone
pieszym
, rowerzystom i innym niezmotoryzowanym użytkownikom dróg, którzy są zazwyczaj najsłabszą stroną w wypadku, powinny być objęte obowiązkowym...

Personal injuries and damage to property suffered by
pedestrians
, cyclists and other non-motorised road users, who are usually the weakest party in an accident, should be covered by the compulsory...
Szkody na osobie oraz szkody majątkowe wyrządzone
pieszym
, rowerzystom i innym niezmotoryzowanym użytkownikom dróg, którzy są zazwyczaj najsłabszą stroną w wypadku, powinny być objęte obowiązkowym ubezpieczeniem pojazdu, który brał udział w wypadku, jeżeli mają oni prawo do odszkodowania zgodnie z krajowym prawem cywilnym.

Personal injuries and damage to property suffered by
pedestrians
, cyclists and other non-motorised road users, who are usually the weakest party in an accident, should be covered by the compulsory insurance of the vehicle involved in the accident where they are entitled to compensation under national civil law.

Szkody na osobie oraz szkody majątkowe wyrządzone
pieszym
, rowerzystom i innym niezmotoryzowanym użytkownikom dróg, którzy są zazwyczaj najsłabszą stroną w wypadku, powinny być objęte obowiązkowym...

Personal injuries and damage to property suffered by
pedestrians
, cyclists and other non-motorised users of the road, who are usually the weakest party in an accident, should be covered by the...
Szkody na osobie oraz szkody majątkowe wyrządzone
pieszym
, rowerzystom i innym niezmotoryzowanym użytkownikom dróg, którzy są zazwyczaj najsłabszą stroną w wypadku, powinny być objęte obowiązkowym ubezpieczeniem pojazdu, który brał udział w wypadku, jeżeli mają oni prawo do odszkodowania zgodnie z krajowym prawem cywilnym.

Personal injuries and damage to property suffered by
pedestrians
, cyclists and other non-motorised users of the road, who are usually the weakest party in an accident, should be covered by the compulsory insurance of the vehicle involved in the accident where they are entitled to compensation under national civil law.

użytkownicy niechronieni (np.
piesi
, rowerzyści, motocykliści);

vulnerable
road users (e.g.
pedestrians
, cyclists, motorcyclists);
użytkownicy niechronieni (np.
piesi
, rowerzyści, motocykliści);

vulnerable
road users (e.g.
pedestrians
, cyclists, motorcyclists);

użytkownicy dróg, w tym użytkownicy niechronieni (np.
piesi
, rowerzyści, motocykliści);

road users, including
vulnerable
users (e.g.
pedestrians
, cyclists, motorcyclists);
użytkownicy dróg, w tym użytkownicy niechronieni (np.
piesi
, rowerzyści, motocykliści);

road users, including
vulnerable
users (e.g.
pedestrians
, cyclists, motorcyclists);

Wymiary użytkowników drogi zmieniają się mniej więcej proporcjonalnie do prędkości
pieszego
, rowerzysty lub kierowcy motoroweru.

More or less in proportion with the speed of the pedestrian-cyclist- moped driver, the dimensions of these road users increase as well.
Wymiary użytkowników drogi zmieniają się mniej więcej proporcjonalnie do prędkości
pieszego
, rowerzysty lub kierowcy motoroweru.

More or less in proportion with the speed of the pedestrian-cyclist- moped driver, the dimensions of these road users increase as well.

...pojazdów nie powinna zawierać elementów skierowanych na zewnątrz, mogących zaczepiać się o
pieszych
, rowerzystów lub motocyklistów.

The external surface of vehicles shall not exhibit, directed outwards, any part likely to catch on
pedestrians
, cyclists or motor cyclists.
Zewnętrzna powierzchnia pojazdów nie powinna zawierać elementów skierowanych na zewnątrz, mogących zaczepiać się o
pieszych
, rowerzystów lub motocyklistów.

The external surface of vehicles shall not exhibit, directed outwards, any part likely to catch on
pedestrians
, cyclists or motor cyclists.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich