Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: markowy
...wskaźników, brazylijski producent potwierdził w tym konkretnym przypadku, że jego ceramiczne
markowe
produkty można sprzedawać po znacznie wyższych cenach na rynku brazylijskim niż produkty nie

...factors, the Brazilian producer has, in this particular case, confirmed that its ceramic
branded
products can be sold at significantly higher prices on the Brazilian market than other non-b
Choć zasadniczo nie można dokładnie oszacować dodatkowej wartości markowego produktu, ponieważ zależy ona od wielu różnych czynników, takich jak postrzeganie przez konsumentów, uznanie marki i innych trudnych do oszacowania wskaźników, brazylijski producent potwierdził w tym konkretnym przypadku, że jego ceramiczne
markowe
produkty można sprzedawać po znacznie wyższych cenach na rynku brazylijskim niż produkty niemarkowe (nieoznakowane).

While the additional value of a branded product cannot generally be exactly quantified as it depends on many different factors, such as customer perception, brand recognition and other non-quantifiable factors, the Brazilian producer has, in this particular case, confirmed that its ceramic
branded
products can be sold at significantly higher prices on the Brazilian market than other non-branded (generic) products.

...importer produktu objętego postępowaniem noszący markę wnioskodawcy specjalizuje się w przywozie
markowych
produktów żywnościowych, w szczególności z Azji.

...when selling to the Union market, the importer of the product concerned carrying the applicant’s
brand
is specialised in imports of
branded
food products, in particular from Asia.
Jeżeli chodzi o rzekomy brak wartości marki przy sprzedaży na rynek unijny, importer produktu objętego postępowaniem noszący markę wnioskodawcy specjalizuje się w przywozie
markowych
produktów żywnościowych, w szczególności z Azji.

Concerning the alleged lack of brand value when selling to the Union market, the importer of the product concerned carrying the applicant’s
brand
is specialised in imports of
branded
food products, in particular from Asia.

...w przypadku rękodzieł i artykułów przeznaczonych na promocję (np. wyroby garncarskie), niektórych
markowych
produktów sprzedawanych na licencji, wytwarzania niektórych zarejestrowanych wzorów...

...were particularly important as regards crafts and promotion-oriented items (e.g. pottery), certain
branded
products sold under license, the manufacturing of certain registered utility models and...
Strony te twierdziły, że trudności napotykano szczególnie w przypadku rękodzieł i artykułów przeznaczonych na promocję (np. wyroby garncarskie), niektórych
markowych
produktów sprzedawanych na licencji, wytwarzania niektórych zarejestrowanych wzorów użytkowych oraz wyrobów nietypowych lub przeznaczonych dla gastronomii (np. wyroby porcelanowe o dużych rozmiarach).

These parties claimed that the problems were particularly important as regards crafts and promotion-oriented items (e.g. pottery), certain
branded
products sold under license, the manufacturing of certain registered utility models and special side or catering items (e.g. large-volume porcelain items).

Po trzecie, w toku dochodzenia wykazano, że brazylijski producent sprzedaje jedynie
markowe
produkty na brazylijskim rynku, natomiast chińscy producenci eksportujący nie sprzedają markowych...

Third, the investigation established that the Brazilian producer only sells
branded
products on the Brazilian market whereas the Chinese exporting producers do not sell branded products but rather —...
Po trzecie, w toku dochodzenia wykazano, że brazylijski producent sprzedaje jedynie
markowe
produkty na brazylijskim rynku, natomiast chińscy producenci eksportujący nie sprzedają markowych produktów, lecz raczej tzw. produkty „własnej marki” lub ceramiczne zastawy stołowe i naczynia kuchenne bez nazwy handlowej.

Third, the investigation established that the Brazilian producer only sells
branded
products on the Brazilian market whereas the Chinese exporting producers do not sell branded products but rather — so called - ‘private label’ products or generic ceramic tableware and kitchenware.

...sprawie ceł tymczasowych, w toku dochodzenia wykazano, że brazylijski producent sprzedaje jedynie
markowe
produkty na brazylijskim rynku, natomiast chińscy producenci eksportujący nie wywożą...

...of the provisional Regulation the investigation established that the Brazilian producer only sells
branded
products on the Brazilian market whereas Chinese exporting producers do not export...
Po trzecie, jak wskazano w motywie 100 rozporządzenia w sprawie ceł tymczasowych, w toku dochodzenia wykazano, że brazylijski producent sprzedaje jedynie
markowe
produkty na brazylijskim rynku, natomiast chińscy producenci eksportujący nie wywożą markowych produktów, lecz raczej tzw. produkty „własnej marki” lub nieoznakowane ceramiczne zastawy stołowe i naczynia kuchenne.

Third, as described in recital (100) of the provisional Regulation the investigation established that the Brazilian producer only sells
branded
products on the Brazilian market whereas Chinese exporting producers do not export branded products but rather private label products or generic ceramic tableware and kitchenware.

Choć zasadniczo nie można precyzyjnie oszacować dodatkowej wartości
markowego
produktu w oderwaniu od konkretnych aspektów, ponieważ zależy ona od marki oraz wielu różnych czynników, takich jak...

While the additional value of a
branded
product cannot generally be exactly quantified in the abstract as it varies from brand to brand and depends on many different factors, such as customer...
Choć zasadniczo nie można precyzyjnie oszacować dodatkowej wartości
markowego
produktu w oderwaniu od konkretnych aspektów, ponieważ zależy ona od marki oraz wielu różnych czynników, takich jak postrzeganie przez konsumentów, uznanie marki i innych trudnych do zmierzenia wskaźników, brazylijski producent potwierdził w tym konkretnym przypadku, że jego produkty markowe można sprzedawać po znacznie wyższych cenach na rynku brazylijskim niż inne produkty niemarkowe.

While the additional value of a
branded
product cannot generally be exactly quantified in the abstract as it varies from brand to brand and depends on many different factors, such as customer perception, brand recognition, and other non-quantifiable factors, the Brazilian producer has, in this particular case, confirmed that its branded products can be sold at significantly higher prices on the Brazilian market than other non-branded products.

Choć zasadniczo nie można dokładnie oszacować dodatkowej wartości
markowego
produktu, ponieważ zależy ona od wielu różnych czynników, takich jak postrzeganie przez konsumentów, uznanie marki i innych...

While the additional value of a
branded
product cannot generally be exactly quantified as it depends on many different factors, such as customer perception, brand recognition and other...
Choć zasadniczo nie można dokładnie oszacować dodatkowej wartości
markowego
produktu, ponieważ zależy ona od wielu różnych czynników, takich jak postrzeganie przez konsumentów, uznanie marki i innych trudnych do oszacowania wskaźników, brazylijski producent potwierdził w tym konkretnym przypadku, że jego ceramiczne markowe produkty można sprzedawać po znacznie wyższych cenach na rynku brazylijskim niż produkty niemarkowe (nieoznakowane).

While the additional value of a
branded
product cannot generally be exactly quantified as it depends on many different factors, such as customer perception, brand recognition and other non-quantifiable factors, the Brazilian producer has, in this particular case, confirmed that its ceramic branded products can be sold at significantly higher prices on the Brazilian market than other non-branded (generic) products.

...ze stratą, co czyni twierdzenie o tym, jakoby byli oni w stanie uzyskać wysokie ceny za swoje „
markowe
” produkty, niewiarygodnym.

...period, which makes the claim that they would be in a position to obtain high prices on their ‘
brand
’ products
implausible
.
Jak wspomniano powyżej w motywie 75, producenci wspólnotowi, jak również omawiany producent, sprzedawali w okresie analizy swoje standardowe produkty użytkowe (które są produktami markowymi) ze stratą, co czyni twierdzenie o tym, jakoby byli oni w stanie uzyskać wysokie ceny za swoje „
markowe
” produkty, niewiarygodnym.

As stated in recital 75, Community producers, including the producer concerned, were selling their standard formulated products (which are branded products) at a loss during the analysis period, which makes the claim that they would be in a position to obtain high prices on their ‘
brand
’ products
implausible
.

...markowe produkty na brazylijskim rynku, natomiast chińscy producenci eksportujący nie wywożą
markowych
produktów, lecz raczej tzw. produkty „własnej marki” lub nieoznakowane ceramiczne zastawy

Third, as described in recital (100) of the provisional Regulation the investigation established that the Brazilian producer only sells branded products on the Brazilian market whereas Chinese...
Po trzecie, jak wskazano w motywie 100 rozporządzenia w sprawie ceł tymczasowych, w toku dochodzenia wykazano, że brazylijski producent sprzedaje jedynie markowe produkty na brazylijskim rynku, natomiast chińscy producenci eksportujący nie wywożą
markowych
produktów, lecz raczej tzw. produkty „własnej marki” lub nieoznakowane ceramiczne zastawy stołowe i naczynia kuchenne.

Third, as described in recital (100) of the provisional Regulation the investigation established that the Brazilian producer only sells branded products on the Brazilian market whereas Chinese exporting producers do not export branded products but rather private label products or generic ceramic tableware and kitchenware.

...markowe produkty na brazylijskim rynku, natomiast chińscy producenci eksportujący nie sprzedają
markowych
produktów, lecz raczej tzw. produkty „własnej marki” lub ceramiczne zastawy stołowe i nacz

Third, the investigation established that the Brazilian producer only sells branded products on the Brazilian market whereas the Chinese exporting producers do not sell branded products but rather —...
Po trzecie, w toku dochodzenia wykazano, że brazylijski producent sprzedaje jedynie markowe produkty na brazylijskim rynku, natomiast chińscy producenci eksportujący nie sprzedają
markowych
produktów, lecz raczej tzw. produkty „własnej marki” lub ceramiczne zastawy stołowe i naczynia kuchenne bez nazwy handlowej.

Third, the investigation established that the Brazilian producer only sells branded products on the Brazilian market whereas the Chinese exporting producers do not sell branded products but rather — so called - ‘private label’ products or generic ceramic tableware and kitchenware.

Kilku importerów nieobjętych próbą twierdziło, że fabryki w Unii nie są zainteresowane produkcją
markowych
produktów innych producentów.

Several non-sampled importers claimed that Union factories are not interested in manufacturing
somebody else
’s
branded
products.
Kilku importerów nieobjętych próbą twierdziło, że fabryki w Unii nie są zainteresowane produkcją
markowych
produktów innych producentów.

Several non-sampled importers claimed that Union factories are not interested in manufacturing
somebody else
’s
branded
products.

...sprzedaży (np. jak podano na etykiecie, w tym nazwa producenta i obszaru hodowli winorośli; nazwa
markowa
, itp.);

Sale designation (e.g. as appears on label, such as name of producer and viticultural area;
brandname
; etc.);
oznaczenie sprzedaży (np. jak podano na etykiecie, w tym nazwa producenta i obszaru hodowli winorośli; nazwa
markowa
, itp.);

Sale designation (e.g. as appears on label, such as name of producer and viticultural area;
brandname
; etc.);

Ich działalność obejmowała różnego rodzaju produkty, od porcelany przeznaczonej na prezent poprzez
markową
ceramikę porowatą, po proste zastawy stołowe przeznaczone dla gospodarstw domowych.

They were active in different kinds of products, ranging from gift porcelain items through
branded
earthenware to simple tableware for households.
Ich działalność obejmowała różnego rodzaju produkty, od porcelany przeznaczonej na prezent poprzez
markową
ceramikę porowatą, po proste zastawy stołowe przeznaczone dla gospodarstw domowych.

They were active in different kinds of products, ranging from gift porcelain items through
branded
earthenware to simple tableware for households.

...wskaźników, brazylijski producent potwierdził w tym konkretnym przypadku, że jego produkty
markowe
można sprzedawać po znacznie wyższych cenach na rynku brazylijskim niż inne produkty niemark

...non-quantifiable factors, the Brazilian producer has, in this particular case, confirmed that its
branded
products can be sold at significantly higher prices on the Brazilian market than other...
Choć zasadniczo nie można precyzyjnie oszacować dodatkowej wartości markowego produktu w oderwaniu od konkretnych aspektów, ponieważ zależy ona od marki oraz wielu różnych czynników, takich jak postrzeganie przez konsumentów, uznanie marki i innych trudnych do zmierzenia wskaźników, brazylijski producent potwierdził w tym konkretnym przypadku, że jego produkty
markowe
można sprzedawać po znacznie wyższych cenach na rynku brazylijskim niż inne produkty niemarkowe.

While the additional value of a branded product cannot generally be exactly quantified in the abstract as it varies from brand to brand and depends on many different factors, such as customer perception, brand recognition, and other non-quantifiable factors, the Brazilian producer has, in this particular case, confirmed that its
branded
products can be sold at significantly higher prices on the Brazilian market than other non-branded products.

Tendencja w przypadku średnich cen sprzedaży (włącznie z wyrobami
markowymi
i niemarkowymi) pokazuje spadek o 2 % w badanym okresie.

The trend of the average sales prices (including
branded
and non-branded products) shows a decrease of 2 % over the period considered.
Tendencja w przypadku średnich cen sprzedaży (włącznie z wyrobami
markowymi
i niemarkowymi) pokazuje spadek o 2 % w badanym okresie.

The trend of the average sales prices (including
branded
and non-branded products) shows a decrease of 2 % over the period considered.

Wino owocowe
markowe
, wino owocowe wzmocnione, wino owocowe aromatyzowane, wino z soku winogronowego oraz aromatyzowane wino z soku winogronowego należy włączyć do wykazu pod kategorią 14.2.4: „Wino...

Wino owocowe markowe
(Mark fruit wine),
wino owocowe
wzmocnione (fortified fruit wine),
wino owocowe
aromatyzowane (aromatised fruit wine),
wino
z soku winogronowego (wine from grape juice) and...
Wino owocowe
markowe
, wino owocowe wzmocnione, wino owocowe aromatyzowane, wino z soku winogronowego oraz aromatyzowane wino z soku winogronowego należy włączyć do wykazu pod kategorią 14.2.4: „Wino owocowe i made wine” w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 1333/2008,

Wino owocowe markowe
(Mark fruit wine),
wino owocowe
wzmocnione (fortified fruit wine),
wino owocowe
aromatyzowane (aromatised fruit wine),
wino
z soku winogronowego (wine from grape juice) and aromatyzowane
wino
z soku winogronowego (aromatised wine from grape juice) should be listed in category 14.2.4: ‘Fruit wine and made wine’ of Annex II to Regulation (EC) No 1333/2008,

Tylko wino owocowe, wino o obniżonej zawartości alkoholu oraz wino owocowe
markowe
, wino owocowe wzmocnione, wino owocowe aromatyzowane, wino z soku winogronowego oraz aromatyzowane wino z soku...

Only fruit wine, alcohol reduced wine and
wino owocowe markowe, wino owocowe
wzmocnione,
wino owocowe
aromatyzowane,
wino
z soku winogronowego and aromatyzowane
wino
z soku winogronowego
Tylko wino owocowe, wino o obniżonej zawartości alkoholu oraz wino owocowe
markowe
, wino owocowe wzmocnione, wino owocowe aromatyzowane, wino z soku winogronowego oraz aromatyzowane wino z soku winogronowego

Only fruit wine, alcohol reduced wine and
wino owocowe markowe, wino owocowe
wzmocnione,
wino owocowe
aromatyzowane,
wino
z soku winogronowego and aromatyzowane
wino
z soku winogronowego

...takie informacje nie pozwalają kwestionować poziomu dostosowania, które ustalono dla produktów
markowych
sprzedawanych przez producenta z państwa analogicznego na krajowym rynku w Brazylii, ponie

...provided is not such as to put into question the level of adjustment that was determined for the
branded
products sold by the analogue producer on the domestic Brazilian market as the information p
Wprawdzie przekazane informacje potwierdzają ustalenia Komisji, że wartość dodana marki na dowolnym rynku jest specyficzna dla danego przedsiębiorstwa/marki, takie informacje nie pozwalają kwestionować poziomu dostosowania, które ustalono dla produktów
markowych
sprzedawanych przez producenta z państwa analogicznego na krajowym rynku w Brazylii, ponieważ informacje te odnosiły się wyłącznie do rynku unijnego.

While the information submitted confirms the Commission's findings that the added value of a brand on any given market is company/brand-specific, the information provided is not such as to put into question the level of adjustment that was determined for the
branded
products sold by the analogue producer on the domestic Brazilian market as the information provided only concerned the Union market.

Z drugiej strony ta szczegółowa analiza pokazała również, że importerzy obuwia
markowego
odnotowali poprawę rentowności od czasu przeprowadzenia pierwotnego dochodzenia.

On the other hand, this refined analysis also showed that for importers of
branded
footwear, the profitability has improved since the original investigation.
Z drugiej strony ta szczegółowa analiza pokazała również, że importerzy obuwia
markowego
odnotowali poprawę rentowności od czasu przeprowadzenia pierwotnego dochodzenia.

On the other hand, this refined analysis also showed that for importers of
branded
footwear, the profitability has improved since the original investigation.

...ramach poprzedniego dochodzenia, segment „środkowy/górny” składa się przede wszystkim z produktów
markowych
o wyższych cenach detalicznych.

...was already established in the previous investigation, the ‘mid/high’ segment essentially reflect
branded
products of higher retail price.
Jak ustalono już w ramach poprzedniego dochodzenia, segment „środkowy/górny” składa się przede wszystkim z produktów
markowych
o wyższych cenach detalicznych.

As was already established in the previous investigation, the ‘mid/high’ segment essentially reflect
branded
products of higher retail price.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich