Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: manewr
Powyższy
manewr
należy powtórzyć w tych samych warunkach, ale przy prędkości 25 km/h ± 1 km/h.

This
manoeuvre
shall be repeated under the same conditions but at a speed of 25 km/h ± 1 km/h.
Powyższy
manewr
należy powtórzyć w tych samych warunkach, ale przy prędkości 25 km/h ± 1 km/h.

This
manoeuvre
shall be repeated under the same conditions but at a speed of 25 km/h ± 1 km/h.

...do następnego manewru jest podawana dokładnie w miejscu, w którym kierowca musi wiedzieć, czy
manewr
należy wykonać i jaki to powinien być manewr.

...to the next manoeuvre is provided exactly at the point where the driver needs to know if a
manoeuvre
is to be
undertaken
and which manoeuvre it should be.
Dobrze: Odległość do następnego manewru jest podawana dokładnie w miejscu, w którym kierowca musi wiedzieć, czy
manewr
należy wykonać i jaki to powinien być manewr.

Good: The distance to the next manoeuvre is provided exactly at the point where the driver needs to know if a
manoeuvre
is to be
undertaken
and which manoeuvre it should be.

...do następnego manewru jest podawana dokładnie w miejscu, w którym kierowca musi wiedzieć, czy
manewr
należy wykonać i jaki to powinien być manewr.

...to the next manoeuvre is provided exactly at the point where the driver needs to know if a
manoeuvre
is to be
undertaken
and which manoeuvre it should be.
Dobrze: Odległość do następnego manewru jest podawana dokładnie w miejscu, w którym kierowca musi wiedzieć, czy
manewr
należy wykonać i jaki to powinien być manewr.

Good: The distance to the next manoeuvre is provided exactly at the point where the driver needs to know if a
manoeuvre
is to be
undertaken
and which manoeuvre it should be.

...stała) statek lub zestaw powinien płynąć ze stałą prędkością Vo = 13 km/h względem wody.
Manewr
omijania na lewą lub prawą burtę jest inicjowany poprzez zmianę kąta położenia steru.

...convoy under way at a constant speed of V0 = 13 km/h in relation to the water, at the start of the
manoeuvre
(time t0 = 0 s, turning speed r = 0°/min, rudder angle δ0 = 0°, engine speed kept...
W momencie rozpoczęcia manewru (czas to = 0 s, prędkość zwrotu r = 0°/min, kąt wychylenia steru δo = 0°, prędkość układu napędowego stała) statek lub zestaw powinien płynąć ze stałą prędkością Vo = 13 km/h względem wody.
Manewr
omijania na lewą lub prawą burtę jest inicjowany poprzez zmianę kąta położenia steru.

With the vessel or convoy under way at a constant speed of V0 = 13 km/h in relation to the water, at the start of the
manoeuvre
(time t0 = 0 s, turning speed r = 0°/min, rudder angle δ0 = 0°, engine speed kept constant), evasive action to port or starboard is to be initiated by putting across the helm.

...silnika i przed upływem dwóch minut od osiągnięcia ww. prędkości wykonać co najmniej jeden łagodny
manewr
skrętu w lewo i jeden w prawo bez utraty stabilności kierunkowej oraz jedno hamowanie.

...within the next two minutes at this speed, conduct at least one left and one right smooth turning
manoeuvre
without losing directional stability and one brake application.
Nie później niż w ciągu 30 sekund od uruchomienia silnika i przed upływem dwóch minut od osiągnięcia ww. prędkości wykonać co najmniej jeden łagodny
manewr
skrętu w lewo i jeden w prawo bez utraty stabilności kierunkowej oraz jedno hamowanie.

30 seconds, at the latest, after the engine has been started and within the next two minutes at this speed, conduct at least one left and one right smooth turning
manoeuvre
without losing directional stability and one brake application.

Manewr
(-y), dla którego(-ych) symulator uzyskał walidację:

Manoeuvre
(s) for which the simulator has been validated:
Manewr
(-y), dla którego(-ych) symulator uzyskał walidację:

Manoeuvre
(s) for which the simulator has been validated:

Symulowany
manewr
wyprzedzania, zdefiniowany w dodatku, przeprowadzany przy prędkości wzrastającej progresywnie do 80 km/h, nie może utrudniać kierowcy kierowania zespołem pojazdów.

A simulated overtaking
manoeuvre
, as defined in the appendix, conducted at a progressively increasing speed up to 80 km/h, shall not cause the driver any difficulty in controlling the combination.
Symulowany
manewr
wyprzedzania, zdefiniowany w dodatku, przeprowadzany przy prędkości wzrastającej progresywnie do 80 km/h, nie może utrudniać kierowcy kierowania zespołem pojazdów.

A simulated overtaking
manoeuvre
, as defined in the appendix, conducted at a progressively increasing speed up to 80 km/h, shall not cause the driver any difficulty in controlling the combination.

Manewr
ten jest powtarzany w tych samych warunkach, ale przy prędkości 25 km/h ± 1 km/h.

This
manoeuvre
shall be repeated under the same conditions but at a speed of 25 km/h ± 1 km/h.
Manewr
ten jest powtarzany w tych samych warunkach, ale przy prędkości 25 km/h ± 1 km/h.

This
manoeuvre
shall be repeated under the same conditions but at a speed of 25 km/h ± 1 km/h.

...jest końcowa faza manewru podejścia do lądowania lub zawisu i z której rozpoczynany jest
manewr
startu.

...(FATO)’ means a defined area for helicopter operations, over which the final phase of the approach
manoeuvre
to hover or land is completed, and from which the take-off
manoeuvre
is commenced.
„Strefa końcowego podejścia i startu (Final Approach and Take-Off Area, FATO)” oznacza określoną strefę dla operacji śmigłowcowych, nad którą wykonywana jest końcowa faza manewru podejścia do lądowania lub zawisu i z której rozpoczynany jest
manewr
startu.

‘final approach and take-off area (FATO)’ means a defined area for helicopter operations, over which the final phase of the approach
manoeuvre
to hover or land is completed, and from which the take-off
manoeuvre
is commenced.

Manewr
zatrzymania uważa się za zakończony w momencie zatrzymania względem brzegu akwenu.

The stopping
manoeuvre
is completed on coming to a stop in relation to the ground.
Manewr
zatrzymania uważa się za zakończony w momencie zatrzymania względem brzegu akwenu.

The stopping
manoeuvre
is completed on coming to a stop in relation to the ground.

Jeżeli warunki, w jakich przeprowadzono
manewr
zatrzymania, różniły się znacznie od warunków standardowych lub jeżeli istnieją wątpliwości co do zgodności z wartościami granicznymi, wyniki należy...

If the conditions for the stopping
manoeuvre
deviate substantially from the standard conditions, or if there are doubts as to the compliance with the limit values, the results shall be evaluated.
Jeżeli warunki, w jakich przeprowadzono
manewr
zatrzymania, różniły się znacznie od warunków standardowych lub jeżeli istnieją wątpliwości co do zgodności z wartościami granicznymi, wyniki należy poddać ocenie.

If the conditions for the stopping
manoeuvre
deviate substantially from the standard conditions, or if there are doubts as to the compliance with the limit values, the results shall be evaluated.

Jeżeli
manewr
zatrzymania wykonywany jest na wodzie płynącej, odnotowuje się położenie i moment zatrzymania statku względem wody (statek porusza się z prędkością nurtu wody; punkt D: v = 0 względem...

When stopping
manoeuvres
are carried out in flowing water, the position and the moment of stopping in relation to the water shall also be recorded (the vessel moves at the speed of the current; point...
Jeżeli
manewr
zatrzymania wykonywany jest na wodzie płynącej, odnotowuje się położenie i moment zatrzymania statku względem wody (statek porusza się z prędkością nurtu wody; punkt D: v = 0 względem wody).

When stopping
manoeuvres
are carried out in flowing water, the position and the moment of stopping in relation to the water shall also be recorded (the vessel moves at the speed of the current; point D: v = 0 in relation to the water).

...(punkt E: v = 0 względem brzegu; punkt D: = punkt E: v = 0 względem wody i względem brzegu, gdy
manewr
zatrzymania wykonywany jest na wodzie stojącej).

...point D: = point E: v = 0 in relation to the water and in relation to the ground if the stopping
manoeuvre
is carried out in standing water).
Manewr rozpoczyna się, gdy statek płynie ze stałą prędkością możliwie jak najbardziej zbliżoną do wartości 13 km/h względem wody poprzez przesterowanie układu napędowego na pracę »wstecz« (punkt A na wykresie odpowiada komendzie »stop«), a kończy się, gdy statek przestaje się przemieszczać względem brzegu (punkt E: v = 0 względem brzegu; punkt D: = punkt E: v = 0 względem wody i względem brzegu, gdy
manewr
zatrzymania wykonywany jest na wodzie stojącej).

It begins when the vessel is travelling at a constant speed of as near as possible to 13 km/h in relation to the water by reversing the engines from “ahead” to “astern” (point A of the order “stop”) and is completed when the vessel is stationary in relation to the ground (point E: v = 0 in relation to the ground or point D: = point E: v = 0 in relation to the water and in relation to the ground if the stopping
manoeuvre
is carried out in standing water).

Manewr
zatrzymania

Stopping
manoeuvre
Manewr
zatrzymania

Stopping
manoeuvre

Manewr
rozpoczyna się, gdy statek płynie ze stałą prędkością możliwie jak najbardziej zbliżoną do wartości 13 km/h względem wody poprzez przesterowanie układu napędowego na pracę »wstecz« (punkt A na...

It begins when the vessel is travelling at a constant speed of as near as possible to 13 km/h in relation to the water by reversing the engines from “ahead” to “astern” (point A of the order “stop”)...
Manewr
rozpoczyna się, gdy statek płynie ze stałą prędkością możliwie jak najbardziej zbliżoną do wartości 13 km/h względem wody poprzez przesterowanie układu napędowego na pracę »wstecz« (punkt A na wykresie odpowiada komendzie »stop«), a kończy się, gdy statek przestaje się przemieszczać względem brzegu (punkt E: v = 0 względem brzegu; punkt D: = punkt E: v = 0 względem wody i względem brzegu, gdy manewr zatrzymania wykonywany jest na wodzie stojącej).

It begins when the vessel is travelling at a constant speed of as near as possible to 13 km/h in relation to the water by reversing the engines from “ahead” to “astern” (point A of the order “stop”) and is completed when the vessel is stationary in relation to the ground (point E: v = 0 in relation to the ground or point D: = point E: v = 0 in relation to the water and in relation to the ground if the stopping manoeuvre is carried out in standing water).

jeden
manewr
na lewą burtę z kątem wychylenia steru δ = 45°.

one to port with a rudder angle δ = 45°.
jeden
manewr
na lewą burtę z kątem wychylenia steru δ = 45°.

one to port with a rudder angle δ = 45°.

jeden
manewr
na lewą burtę z kątem wychylenia steru δ = 20°,

one to port with a rudder angle δ = 20°
jeden
manewr
na lewą burtę z kątem wychylenia steru δ = 20°,

one to port with a rudder angle δ = 20°

jeden
manewr
na prawą burtę z kątem wychylenia steru δ = 45°,

one to starboard with a rudder angle δ = 45°
jeden
manewr
na prawą burtę z kątem wychylenia steru δ = 45°,

one to starboard with a rudder angle δ = 45°

jeden
manewr
na prawą burtę z kątem wychylenia steru δ = 20°,

one to starboard with a rudder angle δ = 20°
jeden
manewr
na prawą burtę z kątem wychylenia steru δ = 20°,

one to starboard with a rudder angle δ = 20°

...kierunkowego lub przewrócenia się pojazdu, stosownie do przypadku, można zastosować inny
manewr
w porozumieniu z placówką techniczną.

...the above defined manoeuvres not result in loss of directional control or roll-over as appropriate
an
alternative
manoeuvre
may be used in agreement with the Technical Service.
W celu zademonstrowania funkcji stabilności pojazdu należy wykorzystać dowolny z następujących manewrów dynamicznych [3] W przypadku gdy wykorzystanie jakiegokolwiek z manewrów określonych powyżej nie doprowadzi do utraty sterowania kierunkowego lub przewrócenia się pojazdu, stosownie do przypadku, można zastosować inny
manewr
w porozumieniu z placówką techniczną.

As a means of demonstrating the vehicle stability function any of the following dynamic manoeuvres shall be used [3] Should the use of any of the above defined manoeuvres not result in loss of directional control or roll-over as appropriate
an
alternative
manoeuvre
may be used in agreement with the Technical Service.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich