Podobne wyszukiwania

Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: lewa
...lub prędkość stała), „(i)” odnosi się do przełożenia, a „side” do pozycji mikrofonu (strona
lewa
lub prawa).

...throttle acceleration or constant speed), ‘(i)’ to the gear and ‘side’ to the microphone position (
left
or right).
gdzie indeks „mode” odnosi się do trybu badania (przyspieszenie przy całkowicie otwartej przepustnicy lub prędkość stała), „(i)” odnosi się do przełożenia, a „side” do pozycji mikrofonu (strona
lewa
lub prawa).

Where the index ‘mode’ refers to the test mode (full throttle acceleration or constant speed), ‘(i)’ to the gear and ‘side’ to the microphone position (
left
or right).

...powinien spełniać wymagania dotyczące prawidłowego przechyłu i znaków zanurzenia (TA, TM, TF,
lewa
i prawa burta) z maksymalną tolerancją dla każdego znaku zanurzenia wynoszącą +2 mm; znaki zanu

in both intact and damaged conditions, the model should satisfy the correct displacement and draught marks (TA, TM, TF, port and starboard) with a maximum tolerance in any one draught mark of + 2 mm....
zarówno model nieuszkodzony, jak i uszkodzony powinien spełniać wymagania dotyczące prawidłowego przechyłu i znaków zanurzenia (TA, TM, TF,
lewa
i prawa burta) z maksymalną tolerancją dla każdego znaku zanurzenia wynoszącą +2 mm; znaki zanurzenia ku dziobowi i ku rufie powinny być umieszczone tak blisko pionu dziobowego i pionu rufowego, jak to tylko możliwe;

in both intact and damaged conditions, the model should satisfy the correct displacement and draught marks (TA, TM, TF, port and starboard) with a maximum tolerance in any one draught mark of + 2 mm. Draught marks forward and aft should be located as near FP and AP as practicable;

Kontrola poprawności sprawdza, czy: bezwzględna wartość (»
lewa
strona« — »prawa strona«) jest mniejsza lub równa dozwolonej maksymalnej różnicy.

The correctness check verifies whether: Absolute value (“
left side
” – “right
side
”) is less than or equal to the allowed maximum difference.
Kontrola poprawności sprawdza, czy: bezwzględna wartość (»
lewa
strona« — »prawa strona«) jest mniejsza lub równa dozwolonej maksymalnej różnicy.

The correctness check verifies whether: Absolute value (“
left side
” – “right
side
”) is less than or equal to the allowed maximum difference.

Kontrola poprawności sprawdza, czy: bezwzględna wartość („
lewa
strona” — „prawa strona”) jest mniejsza lub równa dozwolonej maksymalnej różnicy.

The correctness check verifies whether: Absolute value (‘
left side
’ — ‘right
side
’) is less than or equal to the allowed maximum difference.
Kontrola poprawności sprawdza, czy: bezwzględna wartość („
lewa
strona” — „prawa strona”) jest mniejsza lub równa dozwolonej maksymalnej różnicy.

The correctness check verifies whether: Absolute value (‘
left side
’ — ‘right
side
’) is less than or equal to the allowed maximum difference.

Jeżeli ugięcia obliczone na podstawie wyników z wszystkich trzech przyspieszeniomierzy (
lewa
strona, prawa strona i linia środkowa) nie mieszczą się w granicach 10 mm, należy sprawdzić dane pierwotne...

If the deflections calculated from all three accelerometers (
left hand side
, right
hand side
and mid-line) are NOT within the 10 mm requirement, then the raw data should be reviewed to determine the...
Jeżeli ugięcia obliczone na podstawie wyników z wszystkich trzech przyspieszeniomierzy (
lewa
strona, prawa strona i linia środkowa) nie mieszczą się w granicach 10 mm, należy sprawdzić dane pierwotne w celu ustalenia przyczyn tak dużego zróżnicowania.

If the deflections calculated from all three accelerometers (
left hand side
, right
hand side
and mid-line) are NOT within the 10 mm requirement, then the raw data should be reviewed to determine the causes of such large variation.

Przykład:»
lewa
strona« = 190; »prawa strona« = 200; próg = 1 %; dozwolona maksymalna różnica: 200 × 1 % = 2 Kontrola poprawności sprawdza, czy: bezwzględna wartość (190 – 200) ≤ 2W niniejszym...

Example:“
left side
” = 190; “right
side
” = 200; threshold = 1 %; allowed maximum difference: 200 × 1 % = 2; The correctness check verifies whether: Absolute value (190 – 200) ≤ 2In this example:...
Przykład:»
lewa
strona« = 190; »prawa strona« = 200; próg = 1 %; dozwolona maksymalna różnica: 200 × 1 % = 2 Kontrola poprawności sprawdza, czy: bezwzględna wartość (190 – 200) ≤ 2W niniejszym przykładzie: bezwzględna wartość (190 – 200) = 10.

Example:“
left side
” = 190; “right
side
” = 200; threshold = 1 %; allowed maximum difference: 200 × 1 % = 2; The correctness check verifies whether: Absolute value (190 – 200) ≤ 2In this example: Absolute value (190 – 200) = 10.

Przykład:„
lewa
strona” = 190; „prawa strona” = 200; próg = 1 %; dozwolona maksymalna różnica: 200 × 1 % = 2 Kontrola poprawności sprawdza, czy: bezwzględna wartość (190 – 200) ≤ 2.W niniejszym...

Example:‘
left side
’ = 190; ‘right
side
’ = 200; threshold = 1 %; allowed maximum difference: 200 × 1 % = 2; The correctness check verifies whether: Absolute value (190 — 200) ≤ 2In this example:...
Przykład:„
lewa
strona” = 190; „prawa strona” = 200; próg = 1 %; dozwolona maksymalna różnica: 200 × 1 % = 2 Kontrola poprawności sprawdza, czy: bezwzględna wartość (190 – 200) ≤ 2.W niniejszym przykładzie: bezwzględna wartość (190 – 200) = 10.

Example:‘
left side
’ = 190; ‘right
side
’ = 200; threshold = 1 %; allowed maximum difference: 200 × 1 % = 2; The correctness check verifies whether: Absolute value (190 — 200) ≤ 2In this example: Absolute value (190 — 200) = 10.

Lewa
strona tablic przedstawia, dla każdego pola Tablicy 1, 2, 3 i 4 Załącznika I do rozporządzenia EBC/2001/13, numer pozycji, opis i przekrój analityczny; natomiast prawa strona tablic podaje numer...

The
left-hand side
of the bridging tables gives, for each cell of Tables 1, 2, 3 and 4 of Annex I to Regulation ECB/2001/13, the item number, description and breakdown; the
right-hand
side of the...
Lewa
strona tablic przedstawia, dla każdego pola Tablicy 1, 2, 3 i 4 Załącznika I do rozporządzenia EBC/2001/13, numer pozycji, opis i przekrój analityczny; natomiast prawa strona tablic podaje numer pozycji, opis i wymagany przekrój dla każdej pozycji księgowej.

The
left-hand side
of the bridging tables gives, for each cell of Tables 1, 2, 3 and 4 of Annex I to Regulation ECB/2001/13, the item number, description and breakdown; the
right-hand
side of the bridging tables gives, for each accounting item, the item number, description and breakdown requested.

„prawa strona” lub „
lewa
strona” oznacza wszystkie jednostki oświetleniowe przeznaczone do montażu po określonej stronie środkowej wzdłużnej płaszczyzny pojazdu w stosunku do jego osi przemieszczenia...

‘Right
side
’ respectively ‘
left side
’ means the combined total of the lighting units intended to be installed to that side of the longitudinal median plane of the vehicle, relative to its forward...
„prawa strona” lub „
lewa
strona” oznacza wszystkie jednostki oświetleniowe przeznaczone do montażu po określonej stronie środkowej wzdłużnej płaszczyzny pojazdu w stosunku do jego osi przemieszczenia w przód,

‘Right
side
’ respectively ‘
left side
’ means the combined total of the lighting units intended to be installed to that side of the longitudinal median plane of the vehicle, relative to its forward motion;

Lewa
strona systemu lub pojazdu

Left side
of the system/vehicle
Lewa
strona systemu lub pojazdu

Left side
of the system/vehicle

...scenariusza – 1/10 * 1/10 * 1/3 * 1/20 = 1/6000, co przekłada się na > 1/10000 (zob.
lewa
strona tabeli 4).

...for the scenario of 1/10 * 1/10 * 1/3 * 1/20 = 1/6000. This translates into > 1/10000 (see
left-hand side
of table 4).
Mnożąc prawdopodobieństwa powyższych etapów, otrzymujemy ogólne prawdopodobieństwo scenariusza – 1/10 * 1/10 * 1/3 * 1/20 = 1/6000, co przekłada się na > 1/10000 (zob.
lewa
strona tabeli 4).

Multiplying the probabilities of the above steps together gives an overall probability for the scenario of 1/10 * 1/10 * 1/3 * 1/20 = 1/6000. This translates into > 1/10000 (see
left-hand side
of table 4).

(L =
lewa
strona, P = prawa strona, Ś = środek)

(L =
left-hand side
, R =
right-hand
side, C = centre)
(L =
lewa
strona, P = prawa strona, Ś = środek)

(L =
left-hand side
, R =
right-hand
side, C = centre)

Innym rozważanym przez władze duńskie rozwiązaniem jest dostosowanie ogółu przychodów (
lewa
strona równania) poprzez przystosowanie co roku płatności wynikających z umowy za pomocą mechanizmu zwrotu.

...considered by the Danish authorities would be to carry out adjustments to the total revenue (
left side
of the formula) by adjusting the contractual payments using an annual refund mechanism.
Innym rozważanym przez władze duńskie rozwiązaniem jest dostosowanie ogółu przychodów (
lewa
strona równania) poprzez przystosowanie co roku płatności wynikających z umowy za pomocą mechanizmu zwrotu.

Another solution considered by the Danish authorities would be to carry out adjustments to the total revenue (
left side
of the formula) by adjusting the contractual payments using an annual refund mechanism.

Lewa
strona

l
.s.
Lewa
strona

l
.s.

Lewa
strona

left
side
Lewa
strona

left
side

Lewa
strona,

Left-hand
side
Lewa
strona,

Left-hand
side

...D musi być traktowane jako przykładowe; TSI nie narzuca położenia siedzenia w kabinie (strona
lewa
, środek lub strona prawa).

...here above has to be considered as an example; the TSI does not impose the position of the seat (
left
, central or right) in the cab.
Uwaga: położenie siedzenia określone w wyżej wymienionym dodatku D musi być traktowane jako przykładowe; TSI nie narzuca położenia siedzenia w kabinie (strona
lewa
, środek lub strona prawa).

Note: The position of the seat in the Appendix D mentioned here above has to be considered as an example; the TSI does not impose the position of the seat (
left
, central or right) in the cab.

D: Foreleg R: Kończyna przednia prawa:Post G: Hindleg L: Kończyna tylna
lewa
:Post D: Hindleg R: Kończyna tylna prawa:Corps: Body: Tułów:Marques: Markings: Znaki:

D: Foreleg R:Post G: Hindleg L:Post D: Hindleg R:Corps: Body:Marques: Markings:
D: Foreleg R: Kończyna przednia prawa:Post G: Hindleg L: Kończyna tylna
lewa
:Post D: Hindleg R: Kończyna tylna prawa:Corps: Body: Tułów:Marques: Markings: Znaki:

D: Foreleg R:Post G: Hindleg L:Post D: Hindleg R:Corps: Body:Marques: Markings:

Dwie przednie części całkowicie się pokrywają,
lewa
nad prawą.

The two front panels overlap each other entirely,
left
over right.
Dwie przednie części całkowicie się pokrywają,
lewa
nad prawą.

The two front panels overlap each other entirely,
left
over right.

Styczna z
lewa
krawędzig części wznoszącej się

Line tangential to the
left
edge of the shoulder
Styczna z
lewa
krawędzig części wznoszącej się

Line tangential to the
left
edge of the shoulder

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich