Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: kpić
Trzeci ogólnounijny wskaźnik
KPI
odpowiada minimalnemu poziomowi środka zgodnie z zasadami „Just Culture” na koniec okresu odniesienia zgodnie z sekcją 2 pkt 1 lit. c) poniżej.

The third European Union-wide
safety key performance
indicator
shall
be the minimum level of the measure of the just culture at the end of the reference period as defined in Section 2, point 1(c)...
Trzeci ogólnounijny wskaźnik
KPI
odpowiada minimalnemu poziomowi środka zgodnie z zasadami „Just Culture” na koniec okresu odniesienia zgodnie z sekcją 2 pkt 1 lit. c) poniżej.

The third European Union-wide
safety key performance
indicator
shall
be the minimum level of the measure of the just culture at the end of the reference period as defined in Section 2, point 1(c) below.

KLUCZOWE WSKAŹNIKI SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA (
KPI
) ORAZ WSKAŹNIKI SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA (PI)

KEY PERFORMANCE INDICATORS (
KPI
) AND PERFORMANCE INDICATORS (PI)
KLUCZOWE WSKAŹNIKI SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA (
KPI
) ORAZ WSKAŹNIKI SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA (PI)

KEY PERFORMANCE INDICATORS (
KPI
) AND PERFORMANCE INDICATORS (PI)

...zapewniania służb żeglugi powietrznej [2] określa kluczowe wskaźniki skuteczności działania (
KPI
) oraz wiążące cele w zakresie skuteczności działania w kluczowych obszarach działalności dotyczą

...for the provision of air navigation services [2] provides for Key Performance Indicators (
KPIs
) and binding targets on the key performance areas of safety, environment, capacity and
cost-eff
rozporządzenie Komisji (UE) nr 691/2010 ustanawiające system skuteczności działania dla służb żeglugi powietrznej i funkcji sieciowych oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2096/2005 ustanawiające wspólne wymogi dotyczące zapewniania służb żeglugi powietrznej [2] określa kluczowe wskaźniki skuteczności działania (
KPI
) oraz wiążące cele w zakresie skuteczności działania w kluczowych obszarach działalności dotyczących bezpieczeństwa, ochrony środowiska, przepustowości i efektywności pod względem kosztów.

Commission Regulation (EU) No 691/2010 laying down a performance scheme for air navigation services and nework functions and amending Regulation (EC) No 2096/2005 laying down common requirements for the provision of air navigation services [2] provides for Key Performance Indicators (
KPIs
) and binding targets on the key performance areas of safety, environment, capacity and
cost-efficiency
.

...żeglugi powietrznej przekazują EASA sprawozdanie za poprzedni rok dotyczące rocznych pomiarów
KPI
, o których mowa w lit. a) i c) (kwestionariusze w zakresie efektywności zarządzania bezpieczeńst

The yearly measurement of the
KPIs
referred to in points (a) and (c) (questionnaires on effectiveness of safety management and just culture) by national supervisory authorities and air navigation...
Przed dniem 1 lutego każdego roku krajowe organy nadzoru i instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej przekazują EASA sprawozdanie za poprzedni rok dotyczące rocznych pomiarów
KPI
, o których mowa w lit. a) i c) (kwestionariusze w zakresie efektywności zarządzania bezpieczeństwem i stosowania zasady „just culture”).

The yearly measurement of the
KPIs
referred to in points (a) and (c) (questionnaires on effectiveness of safety management and just culture) by national supervisory authorities and air navigation service providers shall be reported to the EASA for the previous year by the national supervisory authorities before 1st February of each year.

Pierwszy ogólnounijny
KPI
w zakresie bezpieczeństwa odpowiada minimalnemu poziomowi pierwszego wskaźnika skuteczności działania w zakresie bezpieczeństwa określonemu w sekcji 2 pkt 1 lit. a) poniżej...

The first European Union-wide safety
KPI shall
be the minimum level of the first safety
key
performance indicator defined in Section 2, point 1(a) below for air navigation services providers and...
Pierwszy ogólnounijny
KPI
w zakresie bezpieczeństwa odpowiada minimalnemu poziomowi pierwszego wskaźnika skuteczności działania w zakresie bezpieczeństwa określonemu w sekcji 2 pkt 1 lit. a) poniżej dla, odpowiednio, instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej i krajowych organów nadzoru.

The first European Union-wide safety
KPI shall
be the minimum level of the first safety
key
performance indicator defined in Section 2, point 1(a) below for air navigation services providers and national supervisory authorities respectively.

Pierwszy
KPI
w zakresie bezpieczeństwa na poziomie krajowym lub na poziomie FAB odpowiada efektywności zarządzania bezpieczeństwem określonej za pomocą metody opierającej się na ATM Safety Maturity...

The first national/FAB safety
KPI
shall be the effectiveness of safety management as measured by a methodology based on the ATM Safety Maturity Survey Framework.
Pierwszy
KPI
w zakresie bezpieczeństwa na poziomie krajowym lub na poziomie FAB odpowiada efektywności zarządzania bezpieczeństwem określonej za pomocą metody opierającej się na ATM Safety Maturity Survey Framework.

The first national/FAB safety
KPI
shall be the effectiveness of safety management as measured by a methodology based on the ATM Safety Maturity Survey Framework.

Pierwszy
KPI
w zakresie bezpieczeństwa na poziomie krajowym lub na poziomie FAB dla pierwszego okresu odniesienia odpowiada efektywności zarządzania bezpieczeństwem określonej za pomocą metody...

The first national/FAB safety
KPI
for the first reference period shall be the effectiveness of safety management as measured by a methodology based on the ATM Safety Framework Maturity Survey.
Pierwszy
KPI
w zakresie bezpieczeństwa na poziomie krajowym lub na poziomie FAB dla pierwszego okresu odniesienia odpowiada efektywności zarządzania bezpieczeństwem określonej za pomocą metody opierającej się na ATM Safety Framework Maturity Survey.

The first national/FAB safety
KPI
for the first reference period shall be the effectiveness of safety management as measured by a methodology based on the ATM Safety Framework Maturity Survey.

Trzeci
KPI
w zakresie bezpieczeństwa na poziomie krajowym lub na poziomie FAB dla pierwszego okresu odniesienia obejmuje sprawozdawczość przekazywaną przez państwa członkowskie i ich instytucje...

The third national/FAB safety
KPI
for the first reference period shall be the reporting by the Member States and their air navigation service providers through a questionnaire established in...
Trzeci
KPI
w zakresie bezpieczeństwa na poziomie krajowym lub na poziomie FAB dla pierwszego okresu odniesienia obejmuje sprawozdawczość przekazywaną przez państwa członkowskie i ich instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej za pomocą kwestionariusza opracowanego zgodnie z lit. e), która służy odpowiednio pomiarowi poziomu stosowania zasady „just culture” i niestosowania jej.

The third national/FAB safety
KPI
for the first reference period shall be the reporting by the Member States and their air navigation service providers through a questionnaire established in accordance with paragraph (e), which measures the level of presence and corresponding level of absence of just culture.

Trzeci
KPI
w zakresie bezpieczeństwa na poziomie krajowym lub na poziomie FAB to przekazywanie zasad „Just Culture”.

The third national/FAB safety
KPI
shall be the reporting of just culture.
Trzeci
KPI
w zakresie bezpieczeństwa na poziomie krajowym lub na poziomie FAB to przekazywanie zasad „Just Culture”.

The third national/FAB safety
KPI
shall be the reporting of just culture.

Przy opracowywaniu
KPI
w zakresie bezpieczeństwa należy uwzględnić dotychczasowe osiągnięcia w zakresie planu bezpieczeństwa EASA oraz narzędzia analizy ryzyka i metodologię Safety Framework Maturity...

...and Safety Framework Maturity Survey should be taken into account in the development of safety
KPIs
.
Przy opracowywaniu
KPI
w zakresie bezpieczeństwa należy uwzględnić dotychczasowe osiągnięcia w zakresie planu bezpieczeństwa EASA oraz narzędzia analizy ryzyka i metodologię Safety Framework Maturity Survey przygotowane przez Eurocontrol.

Work already done in respect of other initiatives such as EASA Safety Plan and Eurocontrol's Risk Analysis Tool and Safety Framework Maturity Survey should be taken into account in the development of safety
KPIs
.

informacje wymagane do dostosowania się do kluczowych wskaźników skuteczności działania (
KPI
) w zakresie bezpieczeństwa, o których mowa w załączniku I, sekcja 2, pkt 1 lit. a);

information required to comply with the safety key performance indicator referred to in Annex I Section 2 point 1(a);
informacje wymagane do dostosowania się do kluczowych wskaźników skuteczności działania (
KPI
) w zakresie bezpieczeństwa, o których mowa w załączniku I, sekcja 2, pkt 1 lit. a);

information required to comply with the safety key performance indicator referred to in Annex I Section 2 point 1(a);

informacje wymagane do dostosowania się do
KPI
w zakresie bezpieczeństwa, o których mowa w załączniku I, sekcja 2, pkt 1 lit. a);

information required to comply with the safety
KPI
referred to in Annex I, Section 2, point 1(a);
informacje wymagane do dostosowania się do
KPI
w zakresie bezpieczeństwa, o których mowa w załączniku I, sekcja 2, pkt 1 lit. a);

information required to comply with the safety
KPI
referred to in Annex I, Section 2, point 1(a);

informacje wymagane do dostosowania się do
KPI
w zakresie bezpieczeństwa, o których mowa w sekcji 2 pkt 1.1 lit. a) załącznika I;

information required to comply with the safety
KPIs
referred to in Annex I, Section 2, point 1.1(a);
informacje wymagane do dostosowania się do
KPI
w zakresie bezpieczeństwa, o których mowa w sekcji 2 pkt 1.1 lit. a) załącznika I;

information required to comply with the safety
KPIs
referred to in Annex I, Section 2, point 1.1(a);

Krajowe organy nadzoru monitorują wdrażanie i pomiar
KPI
w zakresie bezpieczeństwa przez instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej, zgodnie z procedurami nadzoru nad bezpieczeństwem...

National supervisory authorities
shall
monitor the implementation and measurement of the safety
KPIs
by air navigation service providers, in accordance with the procedures for safety oversight...
Krajowe organy nadzoru monitorują wdrażanie i pomiar
KPI
w zakresie bezpieczeństwa przez instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej, zgodnie z procedurami nadzoru nad bezpieczeństwem ustanowionymi w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 1034/2011.

National supervisory authorities
shall
monitor the implementation and measurement of the safety
KPIs
by air navigation service providers, in accordance with the procedures for safety oversight established in Commission Implementing Regulation (EU) No 1034/2011.

W kontekście swoich inspekcji standaryzacyjnych EASA monitoruje wdrażanie i pomiar
KPI
w zakresie bezpieczeństwa przez krajowe organy nadzoru zgodnie z metodyką pracy, o której mowa w art. 24...

In the context of its standardisation inspections the EASA
shall
monitor the implementation and measurement of the safety
KPIs
by national supervisory authorities, in accordance with the working...
W kontekście swoich inspekcji standaryzacyjnych EASA monitoruje wdrażanie i pomiar
KPI
w zakresie bezpieczeństwa przez krajowe organy nadzoru zgodnie z metodyką pracy, o której mowa w art. 24 rozporządzenia (WE) nr 216/2008.

In the context of its standardisation inspections the EASA
shall
monitor the implementation and measurement of the safety
KPIs
by national supervisory authorities, in accordance with the working methods referred to in Article 24 of Regulation (EC) No 216/2008.

Zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (UE) nr 691/2010 przedmiotowe
KPI
w zakresie bezpieczeństwa powinny zostać następnie opracowane wspólnie przez Komisję, państwa członkowskie, Europejską...

Pursuant to Annex 1 to Regulation (EU) No 691/2010, those safety
KPIs
should be further developed jointly by the Commission, the Member States, the European Aviation Safety Agency (EASA) and the...
Zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (UE) nr 691/2010 przedmiotowe
KPI
w zakresie bezpieczeństwa powinny zostać następnie opracowane wspólnie przez Komisję, państwa członkowskie, Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) oraz Europejską Organizację ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (Eurocontrol) i przyjęte przez Komisję przed pierwszym okresem odniesienia.

Pursuant to Annex 1 to Regulation (EU) No 691/2010, those safety
KPIs
should be further developed jointly by the Commission, the Member States, the European Aviation Safety Agency (EASA) and the European Organisation for the Safety of Air Navigation (Eurocontrol) and adopted by the Commission prior to the first reference period.

W celu ułatwienia wdrożenia i pomiaru
KPI
w zakresie bezpieczeństwa EASA – w porozumieniu z organem weryfikującym – przyjmuje, przed rozpoczęciem pierwszego okresu odniesienia, akceptowalne sposoby...

In order to facilitate the implementation and measurement of the safety
KPIs
, EASA – in consultation with the
Performance
Review Body - shall adopt before the start of the first reference period...
W celu ułatwienia wdrożenia i pomiaru
KPI
w zakresie bezpieczeństwa EASA – w porozumieniu z organem weryfikującym – przyjmuje, przed rozpoczęciem pierwszego okresu odniesienia, akceptowalne sposoby spełniania wymagań i materiały zawierające wytyczne zgodnie z procedurą przyjętą na mocy art. 52 rozporządzenia (WE) nr 216/2008.

In order to facilitate the implementation and measurement of the safety
KPIs
, EASA – in consultation with the
Performance
Review Body - shall adopt before the start of the first reference period acceptable means of compliance and guidance material in accordance with the procedure adopted under Article 52 of Regulation (EC) No 216/2008.

Państwa członkowskie mogą jednak wyznaczyć cele odpowiadające tym
KPI
w zakresie bezpieczeństwa.

However, Member States may set targets corresponding to these Safety
KPIs
.
Państwa członkowskie mogą jednak wyznaczyć cele odpowiadające tym
KPI
w zakresie bezpieczeństwa.

However, Member States may set targets corresponding to these Safety
KPIs
.

Ogólnonijny
KPI
w zakresie przepustowości odpowiada opóźnieniu ATFM (zarządzanie przepływem ruchu lotniczego) w minutach dla lotu na trasie, określonemu w następujący sposób:

The
European Union-wide
capacity
KPI shall
be the minutes of en route ATFM (Air Traffic Flow Management) delay per flight, defined as follows:
Ogólnonijny
KPI
w zakresie przepustowości odpowiada opóźnieniu ATFM (zarządzanie przepływem ruchu lotniczego) w minutach dla lotu na trasie, określonemu w następujący sposób:

The
European Union-wide
capacity
KPI shall
be the minutes of en route ATFM (Air Traffic Flow Management) delay per flight, defined as follows:

Począwszy od drugiego okresu odniesienia, wdraża się drugi
KPI
w zakresie przepustowości na poziomie krajowym lub na poziomie FAB, aby rozwiązać szczególne kwestie związane z przepustowością...

As from the second reference period, a second national/FAB capacity
KPI
shall be implemented to address the specific terminal and airport-related capacity issues.
Począwszy od drugiego okresu odniesienia, wdraża się drugi
KPI
w zakresie przepustowości na poziomie krajowym lub na poziomie FAB, aby rozwiązać szczególne kwestie związane z przepustowością terminali i portów lotniczych.

As from the second reference period, a second national/FAB capacity
KPI
shall be implemented to address the specific terminal and airport-related capacity issues.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich