Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: hipermarket
...że główną sprzedaż desek do prasowania prowadzą obecnie duże sieci handlu detalicznego, tj.
hipermarkety
, supermarkety.

However, it is known that nowadays ironing boards are mainly sold by big retail chains, i.e.
hypermarkets
, supermarkets.
Niemniej wiadomo, że główną sprzedaż desek do prasowania prowadzą obecnie duże sieci handlu detalicznego, tj.
hipermarkety
, supermarkety.

However, it is known that nowadays ironing boards are mainly sold by big retail chains, i.e.
hypermarkets
, supermarkets.

...można podzielić dalej na cztery podsektory: sklepy typu soft discount, sklepy typu hard discount,
hipermarkety
i supermarkety/zakłady świadczące usługi/sklepy na stacjach benzynowych.

This sector can be further split into four sub-sectors: soft discount, hard discount,
hypermarkets
and supermarkets/service shops/shops at petrol stations.
Sektor ten można podzielić dalej na cztery podsektory: sklepy typu soft discount, sklepy typu hard discount,
hipermarkety
i supermarkety/zakłady świadczące usługi/sklepy na stacjach benzynowych.

This sector can be further split into four sub-sectors: soft discount, hard discount,
hypermarkets
and supermarkets/service shops/shops at petrol stations.

Ogólna tendencja to wzrost wielkości sprzedaży
hipermarketów
i dużych supermarketów, podczas gdy małe i średnie sklepy osiągają słabsze wyniki.

The general trend has been an increase in the sales volumes by
hypermarkets
and large supermarkets, while small and medium-sized stores have lagged behind.
Ogólna tendencja to wzrost wielkości sprzedaży
hipermarketów
i dużych supermarketów, podczas gdy małe i średnie sklepy osiągają słabsze wyniki.

The general trend has been an increase in the sales volumes by
hypermarkets
and large supermarkets, while small and medium-sized stores have lagged behind.

...udziały tych podsektorów w rynku kształtowały się na następującym poziomie: supermarkety – 68,4 %;
hipermarkety
– 16,4 %; sklepy typy soft discount – 11,5 %; sklepy typu hard discount – 3,7 %.

In 2005, the market shares of these sub-sectors were: supermarkets — 68,4 %;
hypermarkets
— 16,4 %; soft discount — 11,5 %; and hard discount — 3,7 %.
W 2005 r. udziały tych podsektorów w rynku kształtowały się na następującym poziomie: supermarkety – 68,4 %;
hipermarkety
– 16,4 %; sklepy typy soft discount – 11,5 %; sklepy typu hard discount – 3,7 %.

In 2005, the market shares of these sub-sectors were: supermarkets — 68,4 %;
hypermarkets
— 16,4 %; soft discount — 11,5 %; and hard discount — 3,7 %.

Popyt jest raczej skoncentrowany i występuje w następujących formach dystrybucji:
hipermarkety
(Carrefour, Auchan, Hipercor), duże sklepy (El Corte Ingles), sklepy specjalistyczne (Media Markt) oraz...

The demand side is fairly concentrated and stems from the following forms of distribution:
hypermarkets
(Carrefour, Auchan, Hipercor), department stores (El Corte Ingles), specialist stores (Media...
Popyt jest raczej skoncentrowany i występuje w następujących formach dystrybucji:
hipermarkety
(Carrefour, Auchan, Hipercor), duże sklepy (El Corte Ingles), sklepy specjalistyczne (Media Markt) oraz małe sklepiki tradycyjne, z których większość zorganizowała się wokół grup zakupowych (Densa, Gentesa, Segesa).

The demand side is fairly concentrated and stems from the following forms of distribution:
hypermarkets
(Carrefour, Auchan, Hipercor), department stores (El Corte Ingles), specialist stores (Media Markt) and traditional small traders, most of whom have organised themselves into purchasing groups (Densa, Gestesa, Segesa).

...się o szereg nowych punktów sprzedaży, m.in. domy towarowe, sklepy odzieżowe oraz supermarkety i
hipermarkety
, gdzie odsetek sprzedaży jest stosunkowo wysoki – nawet ponad 40 %.

The investigation has also shown that the retail of shoes has diversified from the traditional shoe shop to a number of new outlets including department stores, general apparel shops as well as...
Dochodzenie wykazało również, że sprzedaż detaliczna obuwia dotychczas prowadzona w tradycyjnych sklepach obuwniczych poszerzyła się o szereg nowych punktów sprzedaży, m.in. domy towarowe, sklepy odzieżowe oraz supermarkety i
hipermarkety
, gdzie odsetek sprzedaży jest stosunkowo wysoki – nawet ponad 40 %.

The investigation has also shown that the retail of shoes has diversified from the traditional shoe shop to a number of new outlets including department stores, general apparel shops as well as super/hyper markets, which account for a very significant amount of sale, possibly exceeding 40 %.

...całym terytorium państwa, chyba że nowe zezwolenie dla każdego zakładu, na przykład każdego nowego
hipermarketu
, lub zezwolenie ograniczone do określonego obszaru terytorium państwa, jest...

...national territory, unless a new authorisation for each establishment, for example for each new
hypermarket
, or an authorisation that is restricted to a specific part of the national territory is
Niezbędne jest również zagwarantowanie, by zezwolenie co do zasady zapewniało możliwość podejmowania i prowadzenia działalności usługowej na całym terytorium państwa, chyba że nowe zezwolenie dla każdego zakładu, na przykład każdego nowego
hipermarketu
, lub zezwolenie ograniczone do określonego obszaru terytorium państwa, jest obiektywnie uzasadnione nadrzędnym interesem publicznym.

It is also necessary to ensure that an authorisation as a general rule permits access to, or exercise of, a service activity throughout the national territory, unless a new authorisation for each establishment, for example for each new
hypermarket
, or an authorisation that is restricted to a specific part of the national territory is objectively justified by an overriding reason relating to the public interest.

Supermarket,
hipermarket

Supermarket,
hypermarket
Supermarket,
hipermarket

Supermarket,
hypermarket

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich