Baza aktów prawnych Unii Europejskiej Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: hipermarket
...że główną sprzedaż desek do prasowania prowadzą obecnie duże sieci handlu detalicznego, tj.
hipermarkety
, supermarkety.
However, it is known that nowadays ironing boards are mainly sold by big retail chains, i.e.
hypermarkets
, supermarkets.
Niemniej wiadomo, że główną sprzedaż desek do prasowania prowadzą obecnie duże sieci handlu detalicznego, tj.
hipermarkety
, supermarkety.
However, it is known that nowadays ironing boards are mainly sold by big retail chains, i.e.
hypermarkets
, supermarkets.
...można podzielić dalej na cztery podsektory: sklepy typu soft discount, sklepy typu hard discount,
hipermarkety
i supermarkety/zakłady świadczące usługi/sklepy na stacjach benzynowych.
This sector can be further split into four sub-sectors: soft discount, hard discount,
hypermarkets
and supermarkets/service shops/shops at petrol stations.
Sektor ten można podzielić dalej na cztery podsektory: sklepy typu soft discount, sklepy typu hard discount,
hipermarkety
i supermarkety/zakłady świadczące usługi/sklepy na stacjach benzynowych.
This sector can be further split into four sub-sectors: soft discount, hard discount,
hypermarkets
and supermarkets/service shops/shops at petrol stations.
Ogólna tendencja to wzrost wielkości sprzedaży
hipermarketów
i dużych supermarketów, podczas gdy małe i średnie sklepy osiągają słabsze wyniki.
The general trend has been an increase in the sales volumes by
hypermarkets
and large supermarkets, while small and medium-sized stores have lagged behind.
Ogólna tendencja to wzrost wielkości sprzedaży
hipermarketów
i dużych supermarketów, podczas gdy małe i średnie sklepy osiągają słabsze wyniki.
The general trend has been an increase in the sales volumes by
hypermarkets
and large supermarkets, while small and medium-sized stores have lagged behind.
...udziały tych podsektorów w rynku kształtowały się na następującym poziomie: supermarkety – 68,4 %;
hipermarkety
– 16,4 %; sklepy typy soft discount – 11,5 %; sklepy typu hard discount – 3,7 %.
In 2005, the market shares of these sub-sectors were: supermarkets — 68,4 %;
hypermarkets
— 16,4 %; soft discount — 11,5 %; and hard discount — 3,7 %.
W 2005 r. udziały tych podsektorów w rynku kształtowały się na następującym poziomie: supermarkety – 68,4 %;
hipermarkety
– 16,4 %; sklepy typy soft discount – 11,5 %; sklepy typu hard discount – 3,7 %.
In 2005, the market shares of these sub-sectors were: supermarkets — 68,4 %;
hypermarkets
— 16,4 %; soft discount — 11,5 %; and hard discount — 3,7 %.
Popyt jest raczej skoncentrowany i występuje w następujących formach dystrybucji:
hipermarkety
(Carrefour, Auchan, Hipercor), duże sklepy (El Corte Ingles), sklepy specjalistyczne (Media Markt) oraz...
The demand side is fairly concentrated and stems from the following forms of distribution:
hypermarkets
(Carrefour, Auchan, Hipercor), department stores (El Corte Ingles), specialist stores (Media...
Popyt jest raczej skoncentrowany i występuje w następujących formach dystrybucji:
hipermarkety
(Carrefour, Auchan, Hipercor), duże sklepy (El Corte Ingles), sklepy specjalistyczne (Media Markt) oraz małe sklepiki tradycyjne, z których większość zorganizowała się wokół grup zakupowych (Densa, Gentesa, Segesa).
The demand side is fairly concentrated and stems from the following forms of distribution:
hypermarkets
(Carrefour, Auchan, Hipercor), department stores (El Corte Ingles), specialist stores (Media Markt) and traditional small traders, most of whom have organised themselves into purchasing groups (Densa, Gestesa, Segesa).
...się o szereg nowych punktów sprzedaży, m.in. domy towarowe, sklepy odzieżowe oraz supermarkety i
hipermarkety
, gdzie odsetek sprzedaży jest stosunkowo wysoki – nawet ponad 40 %.
The investigation has also shown that the retail of shoes has diversified from the traditional shoe shop to a number of new outlets including department stores, general apparel shops as well as...
Dochodzenie wykazało również, że sprzedaż detaliczna obuwia dotychczas prowadzona w tradycyjnych sklepach obuwniczych poszerzyła się o szereg nowych punktów sprzedaży, m.in. domy towarowe, sklepy odzieżowe oraz supermarkety i
hipermarkety
, gdzie odsetek sprzedaży jest stosunkowo wysoki – nawet ponad 40 %.
The investigation has also shown that the retail of shoes has diversified from the traditional shoe shop to a number of new outlets including department stores, general apparel shops as well as super/hyper markets, which account for a very significant amount of sale, possibly exceeding 40 %.
...całym terytorium państwa, chyba że nowe zezwolenie dla każdego zakładu, na przykład każdego nowego
hipermarketu
, lub zezwolenie ograniczone do określonego obszaru terytorium państwa, jest...
...national territory, unless a new authorisation for each establishment, for example for each new
hypermarket
, or an authorisation that is restricted to a specific part of the national territory is
Niezbędne jest również zagwarantowanie, by zezwolenie co do zasady zapewniało możliwość podejmowania i prowadzenia działalności usługowej na całym terytorium państwa, chyba że nowe zezwolenie dla każdego zakładu, na przykład każdego nowego
hipermarketu
, lub zezwolenie ograniczone do określonego obszaru terytorium państwa, jest obiektywnie uzasadnione nadrzędnym interesem publicznym.
It is also necessary to ensure that an authorisation as a general rule permits access to, or exercise of, a service activity throughout the national territory, unless a new authorisation for each establishment, for example for each new
hypermarket
, or an authorisation that is restricted to a specific part of the national territory is objectively justified by an overriding reason relating to the public interest.
Supermarket,
hipermarket
Supermarket,
hypermarket
Supermarket,
hipermarket
Supermarket,
hypermarket