Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: głośność
hałas musi być mierzony przy maksymalnych obr./min za pomocą miernika poziomu
głośności
, tj. na biegu dającym prędkość najbardziej zbliżoną do 7,5 km/h przy znamionowych obr./min.

noise must be measured at the maximum rpm using slow
sound-level
meter response i.e. in the gear giving the speed nearest to 7.5 km/h at the rated rpm.
hałas musi być mierzony przy maksymalnych obr./min za pomocą miernika poziomu
głośności
, tj. na biegu dającym prędkość najbardziej zbliżoną do 7,5 km/h przy znamionowych obr./min.

noise must be measured at the maximum rpm using slow
sound-level
meter response i.e. in the gear giving the speed nearest to 7.5 km/h at the rated rpm.

Głośność
pracy

Noise
Głośność
pracy

Noise

Głośność
pracy

noise
;
Głośność
pracy

noise
;

Głośność
pracy

Noise
Głośność
pracy

Noise

W przeciwnym razie, poprawkę należy zastosować do każdego zmierzonego poziomu
głośności
Li, z wykorzystaniem wartości temperatury dla danego pomiaru głośności.

Otherwise each measured
sound
level Li shall be corrected, utilizing the temperature at the time of the sound recording.
W przeciwnym razie, poprawkę należy zastosować do każdego zmierzonego poziomu
głośności
Li, z wykorzystaniem wartości temperatury dla danego pomiaru głośności.

Otherwise each measured
sound
level Li shall be corrected, utilizing the temperature at the time of the sound recording.

W przeciwnym razie korektę należy zastosować do każdego zmierzonego poziomu
głośności
Li, z wykorzystaniem wartości temperatury dla danego pomiaru głośności.

Otherwise each measured
sound
level Li shall be corrected, utilising the temperature at the time of the sound recording.
W przeciwnym razie korektę należy zastosować do każdego zmierzonego poziomu
głośności
Li, z wykorzystaniem wartości temperatury dla danego pomiaru głośności.

Otherwise each measured
sound
level Li shall be corrected, utilising the temperature at the time of the sound recording.

Jest ono również wyposażone w przyciski sterujące (zasilanie, odtwarzanie, pauza,
głośność
) i odbiornik podczerwieni do zdalnego sterowania.

It is also equipped with control buttons (power, play, pause,
volume
) and an infrared receiver for a remote control.
Jest ono również wyposażone w przyciski sterujące (zasilanie, odtwarzanie, pauza,
głośność
) i odbiornik podczerwieni do zdalnego sterowania.

It is also equipped with control buttons (power, play, pause,
volume
) and an infrared receiver for a remote control.

W zależności od poziomu
głośności
i odległości może wystąpić dzwonienie w uszach lub utrata słuchu

Tinnitus and hearing loss may occur depending on
sound
level and distance
W zależności od poziomu
głośności
i odległości może wystąpić dzwonienie w uszach lub utrata słuchu

Tinnitus and hearing loss may occur depending on
sound
level and distance

...emitowany przez system może być wyłączany i włączany oraz czy kierowca może wyregulować jego
głośność
do praktycznego wyciszenia.

Inspection whether the system’s auditory output can be switched off and on, or whether its
loudness
can be adjusted by the driver down to a virtually muted
level
.
Sprawdzenie, czy dźwięk emitowany przez system może być wyłączany i włączany oraz czy kierowca może wyregulować jego
głośność
do praktycznego wyciszenia.

Inspection whether the system’s auditory output can be switched off and on, or whether its
loudness
can be adjusted by the driver down to a virtually muted
level
.

...emitowany przez system może być wyłączany i włączany oraz czy kierowca może wyregulować jego
głośność
do praktycznego wyciszenia.

Inspection whether the system's auditory output can be switched off and on, or whether its
loudness
can be adjusted by the driver down to a virtually muted
level
.
Sprawdzenie, czy dźwięk emitowany przez system może być wyłączany i włączany oraz czy kierowca może wyregulować jego
głośność
do praktycznego wyciszenia.

Inspection whether the system's auditory output can be switched off and on, or whether its
loudness
can be adjusted by the driver down to a virtually muted
level
.

...na sprawdzeniu, czy ostrzeżenia są wyraźnie słyszalne, kiedy system emituje dźwięki, których
głośności
nie można regulować.

Verification by inspection whether warnings are still clearly perceptible while the system produces
uncontrollable
sound
levels
.
Weryfikacja polega na sprawdzeniu, czy ostrzeżenia są wyraźnie słyszalne, kiedy system emituje dźwięki, których
głośności
nie można regulować.

Verification by inspection whether warnings are still clearly perceptible while the system produces
uncontrollable
sound
levels
.

...na sprawdzeniu, czy ostrzeżenia są wyraźnie słyszalne, kiedy system emituje dźwięki, których
głośności
nie można regulować.

Verification by checking whether warnings are still clearly perceptible while the system produces
uncontrollable
sound
levels
.
Weryfikacja polega na sprawdzeniu, czy ostrzeżenia są wyraźnie słyszalne, kiedy system emituje dźwięki, których
głośności
nie można regulować.

Verification by checking whether warnings are still clearly perceptible while the system produces
uncontrollable
sound
levels
.

Dźwięki generowane przez system, których
głośność
nie może być regulowana przez kierowcę, nie powinny zagłuszać dźwiękowych ostrzeżeń dochodzących z pojazdu lub spoza niego.

System-generated sounds, with sound
levels
that cannot be controlled by the driver, should not mask audible warnings from within the vehicle or the outside.
Dźwięki generowane przez system, których
głośność
nie może być regulowana przez kierowcę, nie powinny zagłuszać dźwiękowych ostrzeżeń dochodzących z pojazdu lub spoza niego.

System-generated sounds, with sound
levels
that cannot be controlled by the driver, should not mask audible warnings from within the vehicle or the outside.

Dźwięki generowane przez system, których
głośność
nie może być regulowana przez kierowcę, nie powinny zagłuszać dźwiękowych ostrzeżeń dochodzących z pojazdu lub spoza niego.

System generated sounds, with sound
levels
that can not be controlled by the driver, should not mask audible warnings from within the vehicle or the outside.
Dźwięki generowane przez system, których
głośność
nie może być regulowana przez kierowcę, nie powinny zagłuszać dźwiękowych ostrzeżeń dochodzących z pojazdu lub spoza niego.

System generated sounds, with sound
levels
that can not be controlled by the driver, should not mask audible warnings from within the vehicle or the outside.

Należy zmierzyć, z dokładnością do pierwszego miejsca po przecinku, największy poziom
głośności
wyrażony w decybelach z poziomem obciążenia A (dB(A)), kiedy pojazd porusza się ruchem bezwładnym od...

The maximum
sound
level expressed in A-weighted decibels (dB(A)) shall be measured to the first decimal place as the vehicle is coasting between lines AA′ and BB′ (figure 1 — front end of the vehicle...
Należy zmierzyć, z dokładnością do pierwszego miejsca po przecinku, największy poziom
głośności
wyrażony w decybelach z poziomem obciążenia A (dB(A)), kiedy pojazd porusza się ruchem bezwładnym od linii AA′ do linii BB′ (rys. 1 – przód pojazdu na linii AA′, tył pojazdu na linii BB′).

The maximum
sound
level expressed in A-weighted decibels (dB(A)) shall be measured to the first decimal place as the vehicle is coasting between lines AA′ and BB′ (figure 1 — front end of the vehicle on line AA′, rear end of the vehicle on line BB′).

Należy zmierzyć, z dokładnością do pierwszego miejsca po przecinku, największy poziom
głośności
wyrażony w decybelach z poziomem obciążenia A (dB(A)), kiedy pojazd porusza się ruchem bezwładnym od...

The maximum
sound
level expressed in A-weighted decibels (dB(A)) shall be measured to the first decimal place as the vehicle is coasting between lines AA' and BB' (Figure 1 — front end of the vehicle...
Należy zmierzyć, z dokładnością do pierwszego miejsca po przecinku, największy poziom
głośności
wyrażony w decybelach z poziomem obciążenia A (dB(A)), kiedy pojazd porusza się ruchem bezwładnym od linii AA’ do linii BB’ (rys. 1 – przód pojazdu na linii AA’, tył pojazdu na linii BB’).

The maximum
sound
level expressed in A-weighted decibels (dB(A)) shall be measured to the first decimal place as the vehicle is coasting between lines AA' and BB' (Figure 1 — front end of the vehicle on line AA', rear end of the vehicle on line BB').

Poziom
głośności
dla reprezentatywnego rozmiaru opony, patrz pkt 2.5. regulaminu nr 117, zgodnie z pkt 7. sprawozdania z badań w dodatku do załącznika 3: … dB(A) przy prędkości odniesienia 70/80 km/h...

Sound
level of the representative tyre size, see paragraph 2.5 of Regulation No 117, as per item 7 of the test report in the Appendix to Annex 3: … dB(A) at reference speed of 70/80 km/h (2)
Poziom
głośności
dla reprezentatywnego rozmiaru opony, patrz pkt 2.5. regulaminu nr 117, zgodnie z pkt 7. sprawozdania z badań w dodatku do załącznika 3: … dB(A) przy prędkości odniesienia 70/80 km/h (2)

Sound
level of the representative tyre size, see paragraph 2.5 of Regulation No 117, as per item 7 of the test report in the Appendix to Annex 3: … dB(A) at reference speed of 70/80 km/h (2)

Poziom
głośności
dla reprezentatywnego rozmiaru opony, zob. pkt 2.5 regulaminu nr 117, zgodnie z pkt 7 sprawozdania z badań w dodatku do załącznika 3: … dB(A) przy prędkości odniesienia 70/80 km/h (2)

Sound
level of the representative tyre size, see paragraph 2.5 of Regulation No 117, as per item 7 of the test report in the appendix to Annex 3: … dB(A) at reference speed of 70/80 km/h (2)
Poziom
głośności
dla reprezentatywnego rozmiaru opony, zob. pkt 2.5 regulaminu nr 117, zgodnie z pkt 7 sprawozdania z badań w dodatku do załącznika 3: … dB(A) przy prędkości odniesienia 70/80 km/h (2)

Sound
level of the representative tyre size, see paragraph 2.5 of Regulation No 117, as per item 7 of the test report in the appendix to Annex 3: … dB(A) at reference speed of 70/80 km/h (2)

...się do wszystkich dźwięków emitowanych przez systemy informacyjne i systemy łączności, których
głośności
kierowca nie może regulować – w tym dźwięków z systemów zainstalowanych w pojazdach, syste

The principle applies to all audible sounds from information- and communication systems with sound
levels
that can not be controlled by the driver, either from in-vehicle systems, after-market or...
Zasada stosuje się do wszystkich dźwięków emitowanych przez systemy informacyjne i systemy łączności, których
głośności
kierowca nie może regulować – w tym dźwięków z systemów zainstalowanych w pojazdach, systemów pochodzących z rynku wtórnego lub urządzeń przenośnych, albo informacji otrzymanych w ramach komunikacji ze światem zewnętrznym.

The principle applies to all audible sounds from information- and communication systems with sound
levels
that can not be controlled by the driver, either from in-vehicle systems, after-market or nomadic devices, or as a result of information received through communication with the outside world.

...się do wszystkich dźwięków emitowanych przez systemy informacyjne i systemy łączności, których
głośności
kierowca nie może regulować — w tym dźwięków z systemów zainstalowanych w pojazdach, syste

The principle applies to all audible sounds from information and communication systems with sound
levels
that cannot be controlled by the driver, either from in-vehicle systems, after-market or...
Zasada stosuje się do wszystkich dźwięków emitowanych przez systemy informacyjne i systemy łączności, których
głośności
kierowca nie może regulować — w tym dźwięków z systemów zainstalowanych w pojazdach, systemów pochodzących z rynku wtórnego lub urządzeń przenośnych, albo informacji otrzymanych w ramach komunikacji ze światem zewnętrznym.

The principle applies to all audible sounds from information and communication systems with sound
levels
that cannot be controlled by the driver, either from in-vehicle systems, after-market or nomadic devices, or as a result of information received through communication with the outside world.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich