Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: remarkable
As a preliminary
remark
, the Spanish authorities stress that direct taxation lies within the competence of Member States.

Na wstępie władze hiszpańskie podkreśliły, że podatki bezpośrednie podlegają kompetencji państw członkowskich.
As a preliminary
remark
, the Spanish authorities stress that direct taxation lies within the competence of Member States.

Na wstępie władze hiszpańskie podkreśliły, że podatki bezpośrednie podlegają kompetencji państw członkowskich.

As a preliminary
remark
, the complainant refutes the description of the pilot education system given by the Norwegian authorities and maintains that both it and NAC have the same licence (granted by...

Na wstępie skarżący odrzuca przedstawiony przez władze norweskie opis systemu kształcenia pilotów i utrzymuje, że zarówno NEAR, jak i NAC posiadają to samo pozwolenie (przyznane przez norweski urząd...
As a preliminary
remark
, the complainant refutes the description of the pilot education system given by the Norwegian authorities and maintains that both it and NAC have the same licence (granted by the Norwegian Civil Aviation Authority) and both offer integrated education in Norway to become an Airline Transport Pilot [15].

Na wstępie skarżący odrzuca przedstawiony przez władze norweskie opis systemu kształcenia pilotów i utrzymuje, że zarówno NEAR, jak i NAC posiadają to samo pozwolenie (przyznane przez norweski urząd lotnictwa cywilnego) oraz obie oferują w Norwegii zintegrowane przygotowanie do zawodu pilota transportu lotniczego [15].

...Standard & Poor's press release of 12 July 2002, and then only as a quotation of the Minister's
remarks
; the interpretation of the Minister's remarks by the agency which follows the quotation is d

Jedyna wzmianka o pojęciu ostrożnego inwestora została podana w komunikacie Standard & Poor's z dnia 12 lipca 2002 r., ale tylko tytułem przytoczenia wypowiedzi ministra; interpretacja wypowiedzi...
The only mention of the prudent investor concept is to be found in the Standard & Poor's press release of 12 July 2002, and then only as a quotation of the Minister's
remarks
; the interpretation of the Minister's remarks by the agency which follows the quotation is different.

Jedyna wzmianka o pojęciu ostrożnego inwestora została podana w komunikacie Standard & Poor's z dnia 12 lipca 2002 r., ale tylko tytułem przytoczenia wypowiedzi ministra; interpretacja wypowiedzi ministra dokonana przez agencję, pojawiająca się po cytacie, jest inna (niemniej jednak wskazanie państwa podtrzymuje rating FT na poziomie inwestycji).

As a concluding
remark
, the Executive Board also mentions that the Van Gogh scenario currently is the only feasible divestment option available.

Reasumując, Zarząd zwraca również
uwagę
, że scenariusz Van Gogh stanowi obecnie jedyną dostępną wykonalną możliwość zbycia.
As a concluding
remark
, the Executive Board also mentions that the Van Gogh scenario currently is the only feasible divestment option available.

Reasumując, Zarząd zwraca również
uwagę
, że scenariusz Van Gogh stanowi obecnie jedyną dostępną wykonalną możliwość zbycia.

The Belgian authorities argue that, contrary to BD’s
remarks
, the award of non-reserved postal services (such as press distribution) does not fall within the scope of EU public procurement rules...

Władze belgijskie twierdzą, że wbrew
uwagom
spółki BD udzielenie zamówienia na niezastrzeżone usługi pocztowe (takie jak dystrybucja prasy) nie jest objęte zakresem stosowania unijnych zasad...
The Belgian authorities argue that, contrary to BD’s
remarks
, the award of non-reserved postal services (such as press distribution) does not fall within the scope of EU public procurement rules (Directive 2004/18/EC of the European Parliament and of the Council [38]).

Władze belgijskie twierdzą, że wbrew
uwagom
spółki BD udzielenie zamówienia na niezastrzeżone usługi pocztowe (takie jak dystrybucja prasy) nie jest objęte zakresem stosowania unijnych zasad udzielania zamówień publicznych (dyrektywa 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady [38]).

Remark
: the authorisation for placing in service is a very different concept to ‘homologation’ which was carried out in the past by national railway companies.

Uwaga
: zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji różni się zasadniczo od „homologacji” stosowanej uprzednio przez koleje państwowe.
Remark
: the authorisation for placing in service is a very different concept to ‘homologation’ which was carried out in the past by national railway companies.

Uwaga
: zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji różni się zasadniczo od „homologacji” stosowanej uprzednio przez koleje państwowe.

Remark
: the products of 47.00.9 (Retail trade services of second-hand goods need to be subdivided in the same way as the ‘new’ products (47.00.1-47.00.8))

Uwaga
: produkty należące do 47.00.9 (Sprzedaż detaliczna artykułów używanych należy podzielić w taki sam sposób jak „nowe produkty” (47.00.1–47.00.8))
Remark
: the products of 47.00.9 (Retail trade services of second-hand goods need to be subdivided in the same way as the ‘new’ products (47.00.1-47.00.8))

Uwaga
: produkty należące do 47.00.9 (Sprzedaż detaliczna artykułów używanych należy podzielić w taki sam sposób jak „nowe produkty” (47.00.1–47.00.8))

Remark
: the address at (b) is the last address listed for this entry in the Foreign Investment Archives of the Turkish Treasury.

Uwaga
: adres w pkt b) jest ostatnim adresem odpowiadającym powyższemu wpisowi w Archiwum Inwestycji Zagranicznych Ministerstwa Finansów Turcji.
Remark
: the address at (b) is the last address listed for this entry in the Foreign Investment Archives of the Turkish Treasury.

Uwaga
: adres w pkt b) jest ostatnim adresem odpowiadającym powyższemu wpisowi w Archiwum Inwestycji Zagranicznych Ministerstwa Finansów Turcji.

Remark
: the address at (b) is the last address listed for this entry in the Foreign Investment Archives of the Turkish Treasury.

Uwaga
: adres w pkt b) jest ostatnim adresem odpowiadającym powyższemu wpisowi w Archiwum Inwestycji Zagranicznych Ministerstwa Finansów Turcji.
Remark
: the address at (b) is the last address listed for this entry in the Foreign Investment Archives of the Turkish Treasury.

Uwaga
: adres w pkt b) jest ostatnim adresem odpowiadającym powyższemu wpisowi w Archiwum Inwestycji Zagranicznych Ministerstwa Finansów Turcji.

As mentioned in the preliminary
remarks
, the exports of the product concerned from the two countries concerned to the Community market are almost non-existent.

Jak już wspomniano w
uwagach
wstępnych, wywóz produktu objętego postępowaniem z obydwu krajów, których dotyczy postępowanie, na rynek Wspólnoty praktycznie nie istnieje.
As mentioned in the preliminary
remarks
, the exports of the product concerned from the two countries concerned to the Community market are almost non-existent.

Jak już wspomniano w
uwagach
wstępnych, wywóz produktu objętego postępowaniem z obydwu krajów, których dotyczy postępowanie, na rynek Wspólnoty praktycznie nie istnieje.

On page I/548, Item 3 0 0 1, after the
remarks
, the following text shall be added:

Strona I/548, pozycja 3 0 0 1, po
uwagach
, dodaje się tekst w brzmieniu:
On page I/548, Item 3 0 0 1, after the
remarks
, the following text shall be added:

Strona I/548, pozycja 3 0 0 1, po
uwagach
, dodaje się tekst w brzmieniu:

Remark
: the following methods of inspection are based on the provisions of the guide for the implementation of quality control of fresh fruit and vegetables adopted by the OECD Scheme for the...

Uwaga
: Poniższe metody kontroli opierają się na zaleceniach przewodnika na temat wprowadzania w życie kontroli jakości świeżych owoców i warzyw, przyjętego w ramach systemu OECD dotyczącego...
Remark
: the following methods of inspection are based on the provisions of the guide for the implementation of quality control of fresh fruit and vegetables adopted by the OECD Scheme for the Application of International Standards for Fruit and Vegetables.

Uwaga
: Poniższe metody kontroli opierają się na zaleceniach przewodnika na temat wprowadzania w życie kontroli jakości świeżych owoców i warzyw, przyjętego w ramach systemu OECD dotyczącego stosowania międzynarodowych norm na owoce i warzywa.

Remark
: the following methods of inspection are based on the provisions of the guide for the implementation of quality control of fresh fruit and vegetables adopted by the UN/ECE (United Nations...

Uwaga
: Poniższe metody kontroli opierają się na zaleceniach przewodnika na temat wprowadzania w życie kontroli jakości świeżych owoców i warzyw, przyjętego przez grupę roboczą EKG ONZ (Europejskiej...
Remark
: the following methods of inspection are based on the provisions of the guide for the implementation of quality control of fresh fruit and vegetables adopted by the UN/ECE (United Nations Economic Commission for Europe) Working Party for standardisation of perishable goods and improvement of quality.

Uwaga
: Poniższe metody kontroli opierają się na zaleceniach przewodnika na temat wprowadzania w życie kontroli jakości świeżych owoców i warzyw, przyjętego przez grupę roboczą EKG ONZ (Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych) ds. standaryzacji nietrwałych towarów i poprawy jakości.

As a general
remark
, the […] study acknowledges that the effect of limiting the scope for actively managing a portfolio is difficult to evaluate.

ogólnie rzecz ujmując, w analizie […] przyznano, że efekt ograniczania aktywnego zarządzania portfelem jest trudny do oceny;
As a general
remark
, the […] study acknowledges that the effect of limiting the scope for actively managing a portfolio is difficult to evaluate.

ogólnie rzecz ujmując, w analizie […] przyznano, że efekt ograniczania aktywnego zarządzania portfelem jest trudny do oceny;

Preliminary
remark
: The fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.
Preliminary
remark
: The fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.

Preliminary
remark
: the fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202 A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.
Preliminary
remark
: the fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202 A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.

Preliminary
remark
: The fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.
Preliminary
remark
: The fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.

Preliminary
remark
: The fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.
Preliminary
remark
: The fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.

Preliminary
remark
: the fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment, i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.
Preliminary
remark
: the fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must be used to identify the beneficiary of a payment, i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy wykorzystać do wskazania odbiorcy płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.

Preliminary
remark
: The fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must always be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: Pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy zawsze wykorzystywać do wskazania beneficjenta płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.
Preliminary
remark
: The fields F200, F201, F202A, F202B and F202C must always be used to identify the beneficiary of a payment i.e. the final beneficiary.

Uwaga
wstępna: Pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy zawsze wykorzystywać do wskazania beneficjenta płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich